افزایش دسترسی به پهنای باند GPU کنسول Xbox One در آپدیت جدید + 45 APP جدید

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
مایکروسافت به دنبال از بین بردن اختلاف عمل کرد کنسول Xbox One در برابر PS4 است و در حال حاضر با ارایه آخرین کیت نرم افزاری کنسول Xbox One به توسعه دهندگان، امکان دسترسی به پهنای باند بیشتری از GPU کنسول را می دهد.

33203873779046517087.jpg


فیل اسپنر مدیر کل بخش سرگرمی های مایکروسافت در این باره گفت:
dev kit نرم افزاری ماه June، دسترسی بیشتری به GPU کنسول را فراهم می کند. این dev kit عملکرد بیشتر، ابزار های جدید و انعطاف پذیری برای ساختن بازی هایی با کیفیت بالاتر را برای کنسول Xbox One فراهم می کند.

همچنین مایکروسافت امروز اعلام کرد، تا پایان تعطیلات امسال بیش از 45 نرم افزار برای بخش سرگرمی دو کنسول Xbox One و Xbox 360 منتشر خواهد شد و با افزایش 25% تعداد این نرم افزار ها را به 225 می رساند.


از جمله این Apps ها می توان به twitter, HBO GO و Vine اشاره کرد.

لیست کل نرم افزار ها:

  • Antena 3. Xbox One: ES
  • • ChiliTV. Xbox One: IT
  • • Comedy Central. Xbox One: US
  • • Crunchyroll. Xbox One: AU, AT, BR, CA, DE, ES, FR, IE, IT, MX, NZ, UK, US
  • • ENCORE Play. Xbox One: US
  • • EPIX. Xbox One: US
  • • Filmbox Live. Xbox 360: AR, AU, AT, BE, BR, CA, CL, CO, CZ, DK, FI, FR, DE, GR, HK, HU, IN, IE, IL, IT, JP, MX, NL, • NZ, NO, PL, PT, RU, SA, SG, SK, ZA, KR, ES, SE, CH, TW, TR, AE, UK, US
  • • Fox Play. Xbox One: MX, BR. Xbox 360: MX, BR, AR, CO, CH
  • • Frightflix. Xbox One: US
  • • FXNOW. Xbox 360: US
  • • Gol TV. Xbox One: ES
  • • GoPro. Xbox One: US, CA, MX, UK, FR, DE, IT, ES, AU, BR, AT, NZ, IR
  • • HBO GO. Xbox One: US: Xbox 360: MX, BR, AR, CO, CH
  • • iHeartRadio. Xbox One: US
  • • Infinity. Xbox One: IT
  • • IVI. Xbox 360: RU
  • • KDrama. Xbox One: AU, AT, BR, CA, DE, ES, FR, IE, IT, MX, NZ, UK, US. Xbox 360: AR, AU, AT, BE, BR, CA, CL, CO, CZ, DK, FI, FR, DE, GR, HK, HU, IN, IE, IL, IT, MX, NL, NZ, NO, PL, PT, RU, SA, SG, SK, ZA, ES, SE, CH, TW, TR, AE, UK, US
  • • maxdome. Xbox One: AT, DE
  • • MLG. Xbox One: US, UK, CA, AU
  • • MOVIEPLEX Play. Xbox One: US
  • • MTV. Xbox One: US
  • • NBA. Xbox One: AT, AU, BR, CA, FR, DE, IE, IT, MX, ES, NZ, UK, US
  • • NHL. Xbox One: US, CA, MX, UK, FR, DE, IT, ES, AU, BR, AT, NZ, IR. Xbox 360: US, CA, MX, UK, FR, DE, IT, ES, JP, AU, BR, NL, SE, RU, TW, PL, IN, HK, TR, BE, AT, NZ, SA, AR, NO, CH, SG, ZA, IR, DK, CO, CL, FI, CZ, HU, IL, GR, PT, SK
  • • Now TV. Xbox One: UK
  • • Picturebox. Xbox 360: UK
  • • Popcornflix. Xbox One: US
  • • ShowTime Anytime. Xbox 360: US
  • • Sky News. Xbox One: UK, IE, US, CA. Xbox 360: UK, IE, US, CA
  • • Sky Online. Xbox One: IT
  • • STARZ Play. Xbox One: US
  • • STV. Xbox 360: UK
  • • Syfy Now. Xbox One: US
  • • Target Ticket. Xbox One: US
  • • TuneIn. Xbox One: US, CA, MX, UK, FR, DE, IT, ES, AU, BR, AT, NZ, IR
  • • TV2. Xbox 360: DK
  • • Twitter. Xbox One: US
  • • USA Now. Xbox One: US
  • • VEO. Xbox One: MX. Xbox 360: MX
  • • Vevo. Xbox One: CA, US, AU, FR, DE, IR, BR,ES, IT, UK, NZ
  • • VH1. Xbox One: US
  • • Vine. Xbox One: US
  • • WATCH ABC. Xbox 360: US
  • • WATCH Disney Channel. Xbox 360: US
  • • WATCH Disney Junior. Xbox 360: US
  • • WATCH Disney XD. Xbox 360: US
  • • Watchever. Xbox One: DE
منبع و منبع
 
آخرین ویرایش:
اینو بخونی خوب توضیح داده :دی واسه قبل از عرضه کنسول هم هست.
Xbox One reserves 10% of its GPU power for the Kinect and app functionality | WinBeta

یعنی الان کامل کینکت رو سر بریدن و قرت رزرو شده رو آزاد کردن؟ یا این 10٪ که الان قابل دست رسی شده همینجوری قفل بوده؟ (عین PSP که یه مدت الکی کلاکش قفل بود)

در هر صورت مایکروسافت بهتره تو این E3 این افزایش قدرت رو به صورت عملی نشون بده که دهن سونی فن ها رو حسابی ببنده. مثلا Halo 5 به صورت 1080 و 60 فریم میتونه شروع خوبی باشه. (حالا شایدم 30 فریم)
 
این گفته 10% از GPU برای کینکت رزرو شده. اینو میدونستیم! سوال این بود که الان این 10% آزاد شده واسه داشتن قدرت بیشتر تو اجرای بازیها؟

نه پس چی ؟! GPU برای چیه ؟! وقتی 10 درصد ازاد میشه یعنی همون 10 درصد را هم واسه بازی به کار میبرن !

اینجا کسی هم به چیزی توجه نداره محمد هم گفت مایکرو تو این چیزها نمیتونه دروغ بگه چون dev kit را میده دست بازیساز !
 
نه پس چی ؟! GPU برای چیه ؟! وقتی 10 درصد ازاد میشه یعنی همون 10 درصد را هم واسه بازی به کار میبرن !

اینجا کسی هم به چیزی توجه نداره محمد هم گفت مایکرو تو این چیزها نمیتونه دروغ بگه چون dev kit را میده دست بازیساز !
من گفتم مایکرو دروغ میگه؟ درگیری داری یا از چیزی ناراحتی پست نقل قول نکن بذار بحث با آرامش پیش بره.
من الان نفهمیدم اگه قراره 10% کینکت برداشته بشه بره واسه X1 ، کینکت چی میشه؟ یعنی باید بصورت اجباری خاموش بشه؟
نه اون 10% ای که آزاد شده صرف امور خیریه می شه
yahoo_106.gif
ای جان :) :|
 
آخرین ویرایش:
من گفتم مایکرو دروغ میگه؟ درگیری داری یا از چیزی ناراحتی پست نقل قول نکن بذار بحث با آرامش پیش بره.
من الان نفهمیدم اگه قراره 10% کینکت برداشته بشه بره واسه X1 ، کینکت چی میشه؟ یعنی باید بصورت اجباری خاموش بشه؟

ای جان :) تو چقدر شیرین زبانی :|

نه اتفاقی براش نمی افته ولی یه سری امکاناتش قابل استفاده نیست بازیساز باید انتخاب کنه که این 10 درصد صرف امکانات کینکتی بشه یا برای بهبود گرافیک یا پرفورمنس بازی بکار بره. Easy as Pie

در کل 10 درصد در عمل هیچی نیست و بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره قضیه:d
 
یعنی الان کامل کینکت رو سر بریدن و قرت رزرو شده رو آزاد کردن؟ یا این 10٪ که الان قابل دست رسی شده همینجوری قفل بوده؟ (عین PSP که یه مدت الکی کلاکش قفل بود)

در هر صورت مایکروسافت بهتره تو این E3 این افزایش قدرت رو به صورت عملی نشون بده که دهن سونی فن ها رو حسابی ببنده. مثلا Halo 5 به صورت 1080 و 60 فریم میتونه شروع خوبی باشه. (حالا شایدم 30 فریم)

این گفته 10% از GPU برای کینکت رزرو شده. اینو میدونستیم! سوال این بود که الان این 10% آزاد شده واسه داشتن قدرت بیشتر تو اجرای بازیها؟
والا من دقیق اطلاع ندارم مثل شما :دی ولی با خوندن چند تا مقاله به نظر میاد این 10% کلا استفاده نمیشده و رزرو بوده واسه آینده و کارهای اضافی مربوط به کینکت. ولی بازم چون مایکروسافت داره Devkit جدید میده به Developer ها پس مطمئنا یه چیزی هست که رئیس Xbox گفته 10% افزایش فلان چیز رو داشتیم :دی
 
من گفتم مایکرو دروغ میگه؟ درگیری داری یا از چیزی ناراحتی پست نقل قول نکن بذار بحث با آرامش پیش بره.
من الان نفهمیدم اگه قراره 10% کینکت برداشته بشه بره واسه X1 ، کینکت چی میشه؟ یعنی باید بصورت اجباری خاموش بشه؟

ای جان :) تو چقدر شیرین زبانی :|
بازی هایی که کاری با کینکت ندارن خاموشش می کنن، بازی هایی که کار با کینکت دارن روشنش می کنن، خود OS که کار با کینکت داره هم روشنش می کنه:دی
 
خب کینکت رو همه برنداشتن که الان خیلی ها کنسولشون متصل به کینکته و در ادامه خیلی ها هم باندل کیکنت رو خواهند خرید! پس اونهایی که دستگاهشون متصل به کینکت هست 10 درصد کیفیت پایینتر از بدون کینکتی ها نصیبشون میشه؟! :-/
تو این خبر که حرفی ازینکه این افزایش قدرت چقدره و ربطی به کینکت داره یا نه نزده ولی اگر همچین چیزی درست باشه چون هیچ منطقی درستی پشتش نمیتونه باشه بنظرم همش میشه Fancy talk مایکروسافت برای اورکلاک جدید (اضافه کردن دوباره کلاک GPU با آپدیت نرم افزاری)
اگرم نه شایدم یه بهبود عادی کارایی هست که برای هر dev kit جدید طبیعیه و فقط خواستن بخاطر داستانهای اختلاف قدرت دو کنسول الکی شلوغش کنن
وقتی معنی Overclock رو نمی دونید به نفع خودتون هست که ازش استفاده نکنید ، چون اینجا هرکی هرکی اه دو روز دیگه با یک شخص متخصص که حرف می زنید سطح پایین سواد و نادانی اتون رو نشون می ده
yahoo_1.gif

نادونی از خودته عزیزم :d من هردفعه درمورد اورکلاک XO حرف زدم یه مهندسی مث شما اومده بم درس بده که اورکلاک دقیقا چیه مطمئن باش میدونم دارم چی میگم شُبه ای داری بگو برات توضیح بدم
 
آخرین ویرایش:
روزانه به خیلی لغات بر می خوریم، چه خوبه که وقتی معنی اشون رو نمی دونیم ازشون استفاده نکنیم که یهو Epic Fail نشیم

وقتی معنی Overclock رو نمی دونید به نفع خودتون هست که ازش استفاده نکنید ، چون اینجا هرکی هرکی اه دو روز دیگه با یک شخص متخصص که حرف می زنید سطح پایین سواد و نادانی اتون رو نشون می ده :)
 
یعنی الان کامل کینکت رو سر بریدن و قرت رزرو شده رو آزاد کردن؟ یا این 10٪ که الان قابل دست رسی شده همینجوری قفل بوده؟ (عین PSP که یه مدت الکی کلاکش قفل بود)

در هر صورت مایکروسافت بهتره تو این E3 این افزایش قدرت رو به صورت عملی نشون بده که دهن سونی فن ها رو حسابی ببنده. مثلا Halo 5 به صورت 1080 و 60 فریم میتونه شروع خوبی باشه. (حالا شایدم 30 فریم)

ما که دهنمون بستست مگه مایکرو و شما مجبورمون کنید دهنمونو واکنیم :d;) . اثا بیان بگن 60% قویتر شده کیه که باور کنه :d . شاید 60 شایدم 30 ! :-/ شایدم 900P:d
 
نه اتفاقی براش نمی افته ولی یه سری امکاناتش قابل استفاده نیست بازیساز باید انتخاب کنه که این 10 درصد صرف امکانات کینکتی بشه یا برای بهبود گرافیک یا پرفورمنس بازی بکار بره. Easy as Pie

در کل 10 درصد در عمل هیچی نیست و بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره قضیه:d

آها :d پس این 10% تقریباً بی استفاده بوده برای یه سری قابلیت های کینکتی یا چیزای دیگه مربوط به OS ولی الان بازیساز روی این 10% کنترل داره که چجوری ازش استفاده کنه.
بعضیا اینجا متأسفانه معنی سوال پرسیدن رو نمیدونن توهم توطئه برمیدارن با جواب های قشنگ قشنگ :|
 
خود مایکروسافت رسما تایید کرده که این افزایش 10 درصدی منابع به دلیل آزاد کردن منابعی بوده که برای کینکت رزرو شده بوده
Xbox One dev kits receive more GPU bandwidth

In June we're releasing a new SDK making it possible for developers to access additional GPU resources previously reserved for Kinect and system functions.

Xbox One dev kits receive more GPU bandwidth • Eurogamer.net

--------------

خبر خوبیه این آزاد کردن 10 درصدی منابع GPU برای سازنده های 3rd Party که آموزش ندیدن و زمان و بودجه سروکله زدن با سخت افزار رو ندارن تا قبل از فراگیر شدن تریکهای برنامه نویسی برای One کمک خوبیه... هدفی که طراحهای سخت افزار Xbox One داشتن این هست که برنامه نویسی به شکلی باشه که GPU همیشه فید بشه خیلیها عقیده دارن قدرت واقعی Xbox One وقتی معلوم میشه که سازنده ها از eSRAM فقط برای بافر کردن فریمها استفاده نکنن مثلا یک نمونش کاری که Lionhead داره انجام میده.

57915657542283503584.jpg


به جز اون به کارگیری jpeg به عنوان یک فرمت تصویری فشرده شده برای تکسچرینگ که یکی از قابلیتهای DX12 هست این امکان رو میده که موقع اجرای بازیهایی که بر اساس DX12 نوشته شده باشن پهنای باند به شکل موثری آزاد بمونه .
 
در کل 10 درصد در عمل هیچی نیست و بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره قضیه
:d
الان کارتایی(برای PC) هست که بخاطر این مقدار 50$ اینا تفاوت قیمت دارن:dتازه بخاطر تای بودن GPU و کیچش توی X1 وقتی زمان GPU رو آزاد میکنی پهنای باند هم آزاد میشه(برای اورکلاک کردنش هم همین اتفاق میوفته):d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or