استدیو بانجی 450 نفر از کارمند های خود رو از دست خواهد داد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Bungie-Layoffs_07-31-24.jpg

طبق بیانه رسمی بانجی این استدیو تصمیم داره به خاطر کم کردن هزینه ها 220 نفز ار اعضای خودش رو تعدیل کنه . در این بین 155 نفر از اعضا دیگش به استدیو های سونی ملحق میشن و 75 تا دیگه یک استدیو جدید از زیر مجموعه PlayStation Studio تاسیس خواهند کرد که قرار بر روی یک پروژه علمی-فانتزی کار بکنن . بنا بر این تعداد اعضای استدیو از 1300 نفر به 850 نفر کاهش خواهد یافت . بانجی طبق روال قبلش همچنان بر روی IP های Destiny و Marathon کار خواهد کرد .


Bungie.net
 
آخرین ویرایش:
یه جایی دیدم نوشته مالک بانجی بعد فروخته شدن استودیو به سونی کلی ماشین کلاسیک لاکچری خریده. قشنگ تو پاچه کردن و رفتن عشق و صفا
من خیلی از این دولوپرها ارشد بانجی رو تو توییتر دنبال میکنم
قشنگ بعد اینکه سونی خریدشون خیلی هاشون پورش و هواپیما شخصی خریدن =))
این ceo که دیگه کلا رفته تو کار کلکسیون
 
ماکان داستان اصلا این نیست. یعنی جیسون شرایر هم که گفت بانجی بازی رو کنسل نکرده و صرفا یه سری راهنمایی کرده تا بازی بهتر بشه. اون موقع هم باز طبق همین شایعات میگفتن نگرانی بانجی این بوده که بازی نتونه در دراز مدت جذاب باقی بمونه و به سرعت پلیرهاش رو از دست بده. از طرف دیگه ناتی داگ هم تو بیانیه اش بعد خبر کنسل شدن فکشنز گفته بود ترجیح میدن بازی کنسل بشه تا مجبور نباشن زمان زیادی رو برای ساپورتش صرف کنن و این کار اون هارو از هدف اصلیشون که همون ساخت بازی داستان محور هست دور کنه.

به نظر من اینارو بزاریم کنار هم ماجرا یه مقدار واضح میشه. ND داشته یه بازی جالب میساخته، اما طول عمر محدودی داشته، و یحتمل نمیتونسته انقدری که سونی دوست داره زنده بمونه و پول بسازه، و سرپا نگه داشتنشم مستلزم صرف زمان زیاد برای ساپورتش بوده. و وقتی ND میفهمه باید مدام بازی رو ساپورت کنه و بشه کلا سازنده فکشنز و لست آو آس آنلاین فقط، بیخیال پروژه میشه و کلا عطاش رو به لقاش میبخشن. نه اینکه مثلا انقدر فاجعه بوده بگن اوه اوه کنکلش کنیم بره پی کارش!
دقیقا من از جزئیات داخلی و حاشیه دور این اخبار چیزی نمیدونستم.
پس اگه اینطور بوده خیلی جالبه که سونی تا این حد با ND تعامل داره.

حالا هر اتفاقی که افتاد و هرکی که ضرر کرد با اینکه من مشتری مستقیم سونی و nd نیستم اینطوری خوشحال ترم که اینها نهایتا به بازار ساخت بازی سرویس محور و آنلاین دچار نشدن.
یه جایی دیدم نوشته مالک بانجی بعد فروخته شدن استودیو به سونی کلی ماشین کلاسیک لاکچری خریده. قشنگ تو پاچه کردن و رفتن عشق و صفا
این کارها که عادیه.
تمام استودیوها بعد خریداری شدن به اعضای اصلی و مدیریت و... پول خوبی میرسه.
اکثرا همه میرن پی آرزوهاشون.
بابا اینها هم آدم هستن خب ، جایی رو امضا نکردن که تا آخر عمر بچپن پشت میز و در کنار کار و وظیفه ای که دارن تفریح و سرگرمی نداشته باشن.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
حالا خیلی ها که قصدشون تروله و نظرشون پشیزی اهمیت نداره و اصلا اکسپنشن آخر destiny رو بازی نکردن.بازی از شاهکار هم اونطرفتره و تعداد پلیری که الان داره بازم فوق العادس و آرزوی خیلی شرکتاس.
مشکل اینجاست که Lightfall از بس داغون بود بعدش دیگه خیلیا جرات نکردن کامل برگردن. من خودم دوستامو اول انداختم جلو گفتم اول شما بخرین اگه خوب بود بعد منم میخرم :))
 
  • Like
Reactions: Rohshen
وقتی خبر تصاحب بانجی توسط سونی منتشر شد، جیسون شرایر برگشت گفت تو بانجی تا به حال 2 بار شامپاین باز شده. به نظر شما برای بار سوم هم این اتفاق می‌افته ؟ هرچند بعید بدونم سونی IP بانجی رو از دست بده.
 
سونی که از 2020 دنبال شوتر ساز بود
حتی قبل از خرید زنیمکس!
Sony considering a bid for Digital Extremes owner Leyou

الان بهترین کامیونیتی و احترام به مخاطب رو همینا دارن با warframe و شرایط کمپانی کاملا نرماله! و به سرعت دارن پیشرفت می کنن!

ولی باز در همین زمان حال این تعداد وضعیت پلیر ها روی استیم هست
(بله بازی ها رو پلتفرم ها و استور های دیگه هم در دسترس هستند و پلیر های بیشترون جای دیگس، این فقط برای مقایسه هست)
IMG_20240804_225631.png

Further Clarity On ‘Destiny 2: Frontiers,’ ‘Destiny 3’ And The State Of Bungie

بانجی برای دستینی 2
چند برنامه داشته
یک نسخه pvp که درون همین دستینی 2بدن
یک نسخه اسپین اف داستانی(این کنسل شده)
نسخه موبایلی که توسط netease منتشر بشه
و...

بانجی گرون خریده شد، ولی سونی مجبور بود، چون می دونست قیمت معقول نده مثل 2020 که تنسنت اومد با قیمت بیشتر leyou رو خرید، اینجا دیگه دست دست نکردن، مخصوصا که قیمت استدیو ها که از جنگ خرید استدیو ها آغاز شد به شدت رفت بالا!

ارزش یک استدیو به ip هایی هست که داره!!!!
اینسامنیاک خروجی خوب ولی ip خودش فقط سانست بود! هیچی از خودش نداشت!(با اون لیک هایی هم که از این استدیو اومد، مشخص شد دیزنی ترکمانچای بسته با سونی، از سی تا 50درصد سود بازی برا دیزنی هست! یعنی سونی هم بودجه بازی میده، هم برا هر بازی هزینه جدا لایسنس پرداخت کرده، بعد تازه بازی به سوددهی برسه باید سی تا پنجاه درصدشو به دیزنی بده!!!!و تازه یک بندی گزاشتن، اگه زیر یک تعداد واحد مشخصی بازی بفروشه، دیزنی آزادانه بازی رو مولتی پلتفرم می کنه!!!!!!! و صد در صد درامد باندل های کنسول برا دیزنی هست!!!)
همونطور که FS بدون ip های سولزش فقط 17 میلیون فرروخته شد!
ولی کادوکاوا اون سهامی که برای فروش به تنسنت و سونی داد، بر اساس ارزشی معادل 1تا1.1 بیلیون بود!!!!!!!!!!!(دقت کنید این برا قبل از احیا شدن IP بازی مثل AC و گرفتن ip بزرگی مثل الدن رینگ از بندای بود!!)

وقتی سونی بانجی رو گرفت! دستینی دومین شوتر محبوب امریکا بود!!!!!!!!!!! و همین قیمتو بالا برد!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: He!n3ger
مشکل اینجاست که Lightfall از بس داغون بود بعدش دیگه خیلیا جرات نکردن کامل برگردن. من خودم دوستامو اول انداختم جلو گفتم اول شما بخرین اگه خوب بود بعد منم میخرم :))
دقیقا امروز داشتم دربارش فکر میکردم دیدم همه این آتیشا زیر سر lightfall عه.ولی تو final shape شک نکن.خیلی چیزای جدید اضافه کردن. :D
 
  • Like
Reactions: Big Band

Sony President, COO and CFO Hiroki Totoki gave some details on the restructuring of Bungie!

- Purpose is cost restructure and portfolio optimization
- "We have to enhance efficiency of the business"
- Bungie back office functions will be integrated into SIE
- Bungie head count and resources will be concentrated into Destiny 2 and Marathon
- Other title development at Bungie will be transferred to PlayStation Studios
- Optimize overall studio structure
 
جیسون شرایر طی صحبت های جدیدش گفته که Marathon هم اوضاع خوبی نداره

طبق گفته شرایر توسعه دهندگان نسبت به این بازی حس خوبی ندارن و این بازی در شرایطی مثل Suicide Squad قرار داره
همچنین گفته که بخشی از این مشکلات بدلیل از دست دادن تعداد زیادی از نیروی کار و جو فعلی استودیو هست

IMG_8460.jpeg


به شخصه به عنوان کسی که بخش بزرگی از خاطرات زندگیش رو مدیون بانجی هست این وضعیت استودیو واقعا ناراحتم میکنه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or