استدیو بانجی 450 نفر از کارمند های خود رو از دست خواهد داد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Bungie-Layoffs_07-31-24.jpg

طبق بیانه رسمی بانجی این استدیو تصمیم داره به خاطر کم کردن هزینه ها 220 نفز ار اعضای خودش رو تعدیل کنه . در این بین 155 نفر از اعضا دیگش به استدیو های سونی ملحق میشن و 75 تا دیگه یک استدیو جدید از زیر مجموعه PlayStation Studio تاسیس خواهند کرد که قرار بر روی یک پروژه علمی-فانتزی کار بکنن . بنا بر این تعداد اعضای استدیو از 1300 نفر به 850 نفر کاهش خواهد یافت . بانجی طبق روال قبلش همچنان بر روی IP های Destiny و Marathon کار خواهد کرد .


Bungie.net
 
آخرین ویرایش:
این دید بد به بانجی من نمی دونم از کجا سرچشمه میگیره، کیفیت نداره؟!

یا کی گفته این استدیو حق بقیه استدیو هارو خورده!؟!
لینک بدید بودجه استدیویی این وسط خورده شده!

من خودم فن پلی استیشنم! ولی یک سری حرفارو می شنوم واقعا یاده حرفای فنای توییتری میوفتم!
خداروشکر سونی هیچوقت نرفت سراغ استدیو هایی مثل موجانگ! چون اونوقت می گفتید اهههه، باید تو همه کنفرانسات این باشه؟! این سونیه؟!

زنیمکسو مفت خریدی تموم شد، اون زنیمکس انلاین رو ببند، اصلا به پرستیژ پلی استیشن نمی خوره!

رفتی اکتی خریدی که سه ضلع قدرت کینگ و بلیزارد و اکتی تو گسه؟!



اصلا پرستیژ پلی استیشن چی هست؟! اصلا کنسولی که از ابتدا تا شروع نسل هفتم تکیه بر تردپارتی ها زده بود برا خودش پرستیژ داشت؟!

یا پرستیژ رو فقط ND تو نسل هفت برا این برند تعریف کرد؟!

اگه واقعا به صورت کلی نگاه می کنید، باید بپذیرید نه ماهیت سونی از اول بازی های سینماتیک بود! نه اینکه بیخیال عناوین انلاین بشه! دوران کاز هیرای افسانه ای، اتفاقا تو نسل هفت سونی اومد استارت بزرگی بزنه! ولی خوب تا قبل از شروع نسل هشت و رفتن کاز هیرای همه رو نابود کردن!!!
آیا پرستیژ از نسل هشت و خروجی یکی دو استدیو خاص تو نسل هفت بوجود اومده؟؟؟؟!!!!!

سونی هیچوقت شخصیت باثباتی تو ویدیو گیم نداشته! چون مدیران ارشدش دید خوبی به ویدیو گیم نداشتن!
اگر اگر اگر ده ساله دیگه هم اینا تو صنعت باشند، باز یک سیاست دیگه رو پیش می گیرند!!!!
.
.
.

بانجی اومده شده مسئول چراغ سبز گرفتن بعضی استدیو ها؟!
یعنی قبل از بانجی، بازی ها الکی الکی مجوز ساخت می گرفتن؟!

حتی تو بازی سینگل پلیر هم اون پشت ها کلی ایده ناب داستانی صرفا برای اینکه به مذاق جنابان یوشیدا لیدن و همین هرمن نیومده کنسل شده! دقت کنید بازی ها باید با سلیقه رئیس استدیو ها مجوز ساخت بگیرن!(این چیزه طبیعی هست، حتی تو راکستارشم، جدا از ایده خفن! یک بازی با روحیات سم سازگار نبود، کنسل شده!)

.
.
مشکل فقط و فقط محدودیت زمانی سونی بوده! اینا از 2017 برنامه ساخت گس هارو آغاز کردن!!! ولی تا 2022
یعنی پنج سال بازیا ساخته می شدن...

بعد یهو بانجی رو خریدن گفتن این عناوین با استاندارد تو باشند!

مشکل اینه اینا مسیر رو اول اشتباه رفتن!

الان مثلا سونی یک ip ترسناک داشت! و می داد دست یک استدیو متوسط و یهو ND یا سانتا رو بعد از سه سال ساخت بازی، ناظر می کرد! اون بازی ساخته می شد؟!


شما به بانجی گیر می دی! ولی همین اتفاق تو یک استدیو سینگل ساز هم افتاد! همین تلو پارت 1 رو جای دیگه می ساخت! یهو ناتی که ناظر شد! کرکره پروژه رو کشیدن، گفتن انتقال بدیم به استدیو خودمون!!!!!!(ولی خب دوستان عادت کردن سلیقه ای برخورد کردند! استدیو محبوب مشکل پیش بیاد، مشکل از مدیران هست، ولی برا این گس ها مشکل بوجود بیاد، بانجی مقصره:دی)

نهایت بانجی می تونه به پروژه هایی که بعد از 2021 ساختشون شروع شدن کمک می کرد! بقیه عناوین واقعا تخیل مضخکه!
ولی خب
قطعا مدیران سونی گفتن ویدیو گیم مثل آشپزیه! تا الان گس هایی که داشتیم می ساختیم شور بوده؟! بانجی می خریم سیب زمینی اضافه می کنه نمک غذا گرفته میشه!
 
  • Like
Reactions: He!n3ger
يه سرى از دوستان دارن به بانجى ميگن يكى از بهتريناى صنعت؛والا بانجى اخرين بار موقع عرضه halo 3 يكى از بهترينا بود.


پونصد نفر استخدام كرده كه بيان ٦ تا پروژه كنسل كنن؟ ماشالا جيمبو

به نظر بعضیا جیمبو بهترین مدیر تاریخ سونیه ولی اگه جیمبو اخراج نمیشد سونی رو برمیگروند به اوایل دهه 2010.
اگه هم دوست داری تو بهترین شرایط یه اشلی از درآمد بانجی که خیلیا حماسه میسازن، بدونی

2024-07-31_22-45-21.jpg

این 250 میلیون 52 میلیونش مال اسپایدر هست
اون 198 میلیون درآمد بازیهای آنچارتد+ مایلز مورالز+ سکبوی+ آنچارتد و یه چند روز لست+ فروش گاد و هورایزن و دیزگان + 9 ماه دستینی هست.
___________
اگه بخوایم به این پروژه به عن وان یه اشتباه نگاه کنیم و بگیم حالا یه مقصر.
اشتباه مدیریت سونی هت که با این تفکر اومدن وط که بانجی از یکسری استودیو نوپا گس ساز میسازه و ما با کمترین هزینه موفق میشیم بجای اینکه بره چند تا مثل اروهد بگیره و سرمایه کافی رو بده بهشون
و بازم مقصر مدیریته که به بانجی یه همچین اختیاراتی میده که عناوینو لغو کنه و اگه بانجی هم هیچکاره هست بهش چه ربطی داشته وارد لغو پروژه های اینسامنیاک و ناتی شده
و نتیجه پروژه های بانجی هم با dlc ای که بقول خودشون وارد مرز قرمز هزینه کرد شده و کنکورد، میشه دید.
 
  • Like
Reactions: ravi
قیمت نسخه Deluxe بسته های الحاقی دستینی (که اکثر پلیر های ثابت میخرن) به قیمت یک سال اشتراک WoW خیلی نزدیکه، در عمل شاید پلیر های ثابت در سال حدود ۲۰ دلار کمتر نسبت به WoW خرج کنن
امار دقیقی در این خصوص نیست و نمیشه درش بحث کرد.
 
فقط اونجاش که جیمبو به سهام دارای اصلی سونی و مدیران ارشد گفته بود خرید بانجی برای ما بیشتر از خرید اکتی بلیزارد برای مایکروسافت سود داره! ایضا جیمبو هم ایران بود میتونست یه مقام رسمی خوبی بگیره، یا مرجع تقلید بشه مثلا.
 
حس میکنم دوستان یه مقدار بانجی رو زیادی بزرگ میکنن :D

اون دستنی 2 که هی ازش صحبت میکنید روی استیم کلا 30K بازیکن داره :-"

واسه عنوان Gass که اینقدر بزرگش میکنید این تعداد پلیر فاجعه هست :D

درسته در مقایسه با Concord خیلی بیشتر پلیر داره ولی خب خیلی موفق محسوب نمیشه :D

حالا ماراتون هم بیاد ببینیم چند تا پلیر میتونه جذب کنه ولی اگه اونم موفق نشه اون موقع قیافه سهام داران دیدنی هست :D
 
حس میکنم دوستان یه مقدار بانجی رو زیادی بزرگ میکنن :D

اون دستنی 2 که هی ازش صحبت میکنید روی استیم کلا 30K بازیکن داره :-"

واسه عنوان Gass که اینقدر بزرگش میکنید این تعداد پلیر فاجعه هست :D

درسته در مقایسه با Concord خیلی بیشتر پلیر داره ولی خب خیلی موفق محسوب نمیشه :D

حالا ماراتون هم بیاد ببینیم چند تا پلیر میتونه جذب کنه ولی اگه اونم موفق نشه اون موقع قیافه سهام داران دیدنی هست :D
کمپانی های خیلی بزرگ تر خودشونو میکشن به 5k هم نمیرسن تو این ژانر، همین که بعد از 10 سال و دو تا بازی همینقدر پلیر نگه داشتن شاهکار محسوب میشه :دی
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
چقدر ما گفتیم این خرید در قواره سونی نیست...
الان هم همونطور که شاهد هستید، سونی با مدیریت افتضاحش، داره یکی دیگه از بهترین استودیوهای حال حاضر صنعت رو نابود میکنه.
رسانه ها هم که برخلاف کمپانی های دیگه، مثل همیشه با رعفت با سونی برخورد میکنن.
بلخره باید هوای وک ترین کمپانی صعنت رو داشته باشن...
دوست داشتیم خریدیم نابود کردیم ولش کردیم
ماال خودمونه دلمون خواسته اصلا
 
دوست داشتیم خریدیم نابود کردیم ولش کردیم
ماال خودمونه دلمون خواسته اصلا
خرید بانجی که صد در صد در قواره سونی نبود! خودمم گفتم سونی اینکاره نیست!

ولی همون صفحات اول گفتن کاش همون مایکی بانجی رو می خرید!

حالا نکته این حرف چیه؟!

اونطرف مایکی صد بیلیون دلار اندازه ارزش کل سونی خرید کرده، هنوز نتونسته ایکس باکسو در قواره پلی استیشن که زیر مجموعه سونی هست بکنه!

حداقل بزارید ناجی اون چیزایی که خریده رو آباد کنه، جرات کنه یک بار سود رو اعلام کنه
چشم، می گیم بانجی چند وقت دیگه که مستقل شد باز برگرده زیر چتر سبز سازمان مستضعفان صنعت گیمینگ! حتما اونجا کنار بقیه که نجات پیدا کردند، آباد میشن!:دی( فقط آماده باشید، اینطوری چه بسا بانجی بیشتر از الان برای پلی استیشنم انحصاری بسازه:-"...)
 
خرید بانجی که صد در صد در قواره سونی نبود! خودمم گفتم سونی اینکاره نیست!

ولی همون صفحات اول گفتن کاش همون مایکی بانجی رو می خرید!

حالا نکته این حرف چیه؟!

اونطرف مایکی صد بیلیون دلار اندازه ارزش کل سونی خرید کرده، هنوز نتونسته ایکس باکسو در قواره پلی استیشن که زیر مجموعه سونی هست بکنه!

حداقل بزارید ناجی اون چیزایی که خریده رو آباد کنه، جرات کنه یک بار سود رو اعلام کنه
چشم، می گیم بانجی چند وقت دیگه که مستقل شد باز برگرده زیر چتر سبز سازمان مستضعفان صنعت گیمینگ! حتما اونجا کنار بقیه که نجات پیدا کردند، آباد میشن!:دی( فقط آماده باشید، اینطوری چه بسا بانجی بیشتر از الان برای پلی استیشنم انحصاری بسازه:-"...)
آخه منم بحثم همینه من اتفاقا یه متن بلند بالایی نوشته بودم درمورد قواره مایکی و استفاده سوپر خفنش از بتسدا و اکتیویژن بلیزارد ولی پاکش کردم
 
صنعت گیم سالهاست که متوقف شده است. رها در یک چرخه ی تکرار ابدی، پوچ! و به معنی واقعی کلمه خالی.
این صنعت چون سینما رو به زوال است، و چیز تازه ای برای ارائه ندارد.
تنها چیزی که می شود به آن امید بست، شرکت های مستقل بازیسازی هستند که روزنه های امید را در این صنعت زنده نگه داشته اند.
 
حس میکنم دوستان یه مقدار بانجی رو زیادی بزرگ میکنن :D

اون دستنی 2 که هی ازش صحبت میکنید روی استیم کلا 30K بازیکن داره :-"

واسه عنوان Gass که اینقدر بزرگش میکنید این تعداد پلیر فاجعه هست :D

درسته در مقایسه با Concord خیلی بیشتر پلیر داره ولی خب خیلی موفق محسوب نمیشه :D

حالا ماراتون هم بیاد ببینیم چند تا پلیر میتونه جذب کنه ولی اگه اونم موفق نشه اون موقع قیافه سهام داران دیدنی هست :D
قبلا پلیرهاش خیلی بیشتر بود، فقط رو استیم میانگین 80 90k پلیر رو داشت و آخرهای هر سیزن میومد رو 40 50k
بانجی این چندسال گیم رو نابود کرد، خیلی ها کلا بوسیدن گذاشتن کنار
مثل روز روشن بود که گیم اینطوری میشه ولی خوب تمرکز بانجی رو ماراتون و گیم های دیگه بود
اون خرید هم کلا تا جایی که میتونستن فرو کردن به سونی و همه میگفتن
الان هم که دیگه خود کارمندها بانجی هم اعتراف کردن که استدیو رو انداختن به سونی
 
  • Like
Reactions: hitman68 and ravi
یکی از کارمندهای سابق Bungie گفته که از نظر خودش سونی مبلغی بیش از حدی رو برای خرید بانجی خرج کرده. یک نفر دیگه هم گفته که روسای استودیو تو نشون دادن چشم‌انداز مالی بانجی به سونی، اغراق کردن! همین طور فروش لانچ بسته الحاقی The Final Shape کمتر از Lightfall بوده. تمام این موارد موجب شده اخراج کارکنان برای رسیدن به اهداف مالی، غیر قابل اجتناب باشه.

Destiny 2 The Final Shape Reportedly Sold Fewer Copies Than Lightfall
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or