استدیو بانجی 450 نفر از کارمند های خود رو از دست خواهد داد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Bungie-Layoffs_07-31-24.jpg

طبق بیانه رسمی بانجی این استدیو تصمیم داره به خاطر کم کردن هزینه ها 220 نفز ار اعضای خودش رو تعدیل کنه . در این بین 155 نفر از اعضا دیگش به استدیو های سونی ملحق میشن و 75 تا دیگه یک استدیو جدید از زیر مجموعه PlayStation Studio تاسیس خواهند کرد که قرار بر روی یک پروژه علمی-فانتزی کار بکنن . بنا بر این تعداد اعضای استدیو از 1300 نفر به 850 نفر کاهش خواهد یافت . بانجی طبق روال قبلش همچنان بر روی IP های Destiny و Marathon کار خواهد کرد .


Bungie.net
 
آخرین ویرایش:
از سونی اخراج شد، شما بیایید ترول کنید، از مایکرو اخراج شد، ما می‌آییم بالاسرتون :D همینطوری ادامه می‌دیم ببینیم کی کم میاره:D
بعد دقت کنید این وسط هم کسایی که میگن صنعت گیم از بیخ مشکل داره بیمار روانی هستن :)
 
از سونی اخراج شد، شما بیایید ترول کنید، از مایکرو اخراج شد، ما می‌آییم بالاسرتون :D همینطوری ادامه می‌دیم ببینیم کی کم میاره:D
متوجه وخامت اوضاع نیستید. بحث تنها سر اخراج کارمندان بانجی و لاف سونی درباره مستقل موندنش نیست. با خرید بانجی چندین پروژه بزرگ سونی دود شد رفت هوا و اصلا معلوم نیست میزان فاجعه ای رو که باهاش به بار اوردن کی بتونن جمع کنن. 2024 که هیچی حتی 2025 هم در هاله ای از ابهام قرار داره که اینا بتونن 2 تا بازی درست حسابی منتشر کنن.
مایکروسافت اگه با برند ایکس باکس به جایی نرسه با توجه به سرمایه‌اش, فوقش میزارش کنار و بعنوان یه ناشر به کارش ادامه میده اما پلی استیشن برای سونی داستان مرگ و زندگیه و یه اشتباه دیگه مانند بانجی میتونه بخش بازیسازیشو زمین‌گیر کنه و ادامه ای در کار نیست که بخواد کم بیاره یا نیاره.
 
متوجه وخامت اوضاع نیستید. بحث تنها سر اخراج کارمندان بانجی و لاف سونی درباره مستقل موندنش نیست. با خرید بانجی چندین پروژه بزرگ سونی دود شد رفت هوا و اصلا معلوم نیست میزان فاجعه ای رو که باهاش به بار اوردن کی بتونن جمع کنن. 2024 که هیچی حتی 2025 هم در هاله ای از ابهام قرار داره که اینا بتونن 2 تا بازی درست حسابی منتشر کنن.
مایکروسافت اگه با برند ایکس باکس به جایی نرسه با توجه به سرمایه‌اش, فوقش میزارش کنار و بعنوان یه ناشر به کارش ادامه میده اما پلی استیشن برای سونی داستان مرگ و زندگیه و یه اشتباه دیگه مانند بانجی میتونه بخش بازیسازیشو زمین‌گیر کنه و ادامه ای در کار نیست که بخواد کم بیاره یا نیاره.
برا همینه که این اتفاقات افتاده.
بعضیا میگن قبلا هم بانجی یه استودیو زیرمجموعه بوده ولی نبوده.
سونی گیمینگ قبلا دو تا رییس داشت
خودش که رییس بازیاش بود
بانجی که رییس گساش بود
_________
از 12 تا گسی که قرار بود تا 2025 بیاد 6 تاشو فرستاد هوا که یکسریاش تو فاز نهایی تولید بودن مثل tlou مولتی و یکسری هم تو تولید کامل بودن، تریلر اسپایدر مولتی تو لیکها بود
بازی tlou که دراکمن خودش معرفی کرد رو با نظر بانجی لغو کردن و حرف بانجی رو به دراکمن ترجیح دادن
در واقع جیمبو کاملا پشت بانجی وایساده بود، بعد خود بانجی بعد dlc قبل که از کیفیتش مینالیدن، این dlc رو کلی تاخیر زد و طبق نوشته متن، از بودجه تعیین شده هم فراتر رفتن و میگفتن بودجه، سونی میگفت بفرما و نفرات استودیو در یکسال از 900 به 1400 نفر میرسه، هنوز زوده ولی عنوانی مثل کنکورد که با نظر متقیم همین بانجی بوده، بعیده موفق باشه و هل دایورزم از مدتها قبل تو دست ساخت بوده.
بخوای بازش کنی، سر همین لغوها، برا جایگزین کردن عناوین،‌رفتن کلی قرارداد انحصاری بستن و هزینه رو هزینه هست که بانجی انداخته رو دست سونی.
_______________
وقتی توتوکی اومد و اخراج بازنشست گونه جیمبو رخ داد، التیماتومهای توتوکی شروع شد و صد تا اخراج شدن و بعد گزارش اومد که کارمندا اضطراب اخراج دارن که گفته شده اگه به اهداف مالی نرسن، مستقل بودنشون تمومه و ...
__________________
بانجی رییس گس سونی بود و هیچ شباهتی به یه استودیو زیرمجموعه نداشت و نه تنها، مستقل بود تو بودجه، بلکه قدرت کامل داشت تو راهبرد و مدیریت گسای سونی
اما الان، تو همینجا هم نوشتن که کلی از اعضای مدیریتی تیم رفتن و در کنارش برا اینکه سونی نشون بده رییس کیه، یکی از تیمهاشو مستقل کرده و استودیو کرده و گفته فقط بشینین رو همون دستینی و ماراتن کار کنید.امکان اینکه بخش نشرشون رو هم تعطیل کنن برا کاهش هزینه و کاملا استودیو زیرمجموعه بشن هم هست.
 
چرا استودیو بانجی مجبور به تعدیل نیروی گسترده شد؟

پیت پارسونز، مدیرعامل استودیو بانجی، می‌گوید که عوامل مختلفی در تصمیم‌گیری برای انجام این اخراج‌های گسترده و جابه‌جایی نیروها نقش داشته است. او گفت که هدف بانجی برای بیشتر از ۵ سال این بود که بتواند ۳ فرنچایز جهانی و پایدار عرضه کند. بنابراین تیم‌های جداگانه‌ای برای گسترش مجموعه Destiny، توسعه بازی Marathon و خلق یک پروژه دیگر تشکیل شدند.

در نهایت اما بانجی متوجه جاه‌طلبی بیش از اندازه خود شد و این نکته را دریافت که ظرفیت و توان توسعه، گسترش و پشتیبانی از ۳ پروژه به‌طور همزمان را ندارد و هدف آن‌ها واقع‌بینانه نبود. علاوه‌براین، مشکلات اقتصادی و مالی، رکود شدید در صنعت بازی‌های ویدیویی، شکست کیفی در Destiny 2: Lightfall و نیاز پروژه‌های The Final Shape و Marathon به زمان بیشتر برای توسعه، در نهایت بانجی را به این تصمیمات مجبور کردند.

پارسونز می‌گوید که بانجی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اخراج کارمندان کرد، اما متاسفانه این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشتند و در نهایت ۲۲۰ نفر از اعضای تیم شغل خود را از دست دادند.
 
۱۳۰۰نفر چه خبره 😂😂
الانم ۸۵۰نفر هستن پس چه غلطی می کنن برا ماراتن 😂

در بحث گند زدن سونی با خرید بانجی برا ما که بازی داستانی دوست داریم بده

ولی برا خود سونی و سرمایه گذارش خوبه داره سودش می کنه سر دستینی

برا مدیر های‌ سونی باشه از این خرید ها 😂

باید سونی تکلیف مشخص کنه 2025به جز ولورین چی داریم ؟
Ds2کی میاد
 
هیچ گس موفقی با پول پاشی ساخته نشده!
شما تو بازی داستانی می تونی با رعایت یک سری استاندارد ها و گرفتن یک سری تیک ها، حتی به عنوان اولین اثر یک استدیو! یک عنوان متا بالا 80 عرضه کنی!

ولی گس های خوب همیشه از تیم های کوچیک اومدن!!!جز دو سه مورد خاص(که اونم گسشون بر پایه فرمول موفق عناوین فروشی خودشون بوده!)

گس های موفق یک تله سرمایه گزاری برا پلیر میسازن! به این صورت که اگه یک استدیو دیگه دقیقا همون بازی رو هم عرضه کرد با همون کیفیت! حتی شاید یکم بهتر، به خاطر صرف هزینه ها و مدت زمانی که پای اون بازی بودن و دوستانی که پیدا کردن و جمع های ثابت، از اون بازی حتی با مشکلاتش دست نکشند!

حالا پیش از این ها، معمولا چون استدیو های کوچک بودجه های بالا ندارند! اتفاقا توان کپی کردن از اثار بزرگ ندارند! در نتیجه تمام تخم مرغ هاشون رو توی سبد خلاقیت گیمپلی می زارن(حالا یا موفق میشن یا سریع محو می شن)

مدیر چند استدیو ایندی هم گفتن علت افزایش خیلی از بودجه ها فراتر از کلیت بازی ساخته شده هست، و صرف چیزایی میشه که در دراز مدت اهمیت نداره!
مدیر موون میگه، میشه جای یک پروژه معمولی aaa با بودجه 200 که تمرکز روی photorealistic داره، میشه از 20تا 100تا بازی مستقل کوچک ساخت، که یکی از اینا هم موفق بشه، چند برابر همون AAA برگشت می خوره!!!

خلاصه مشکل اول و آخر سونی هست! دیر وارد قضیه گس شده! انتظار داشته در کوتاه ترین زمان عناوین موفقم عرضه کنه!!! این چیزا برنامه ریزی طولانی می خواد! کسی که نمی تونه زمان بزاره، پس نباید گدا بازی در بیاره! باید با تصاحب ip های بزرگ به تولید گس می رفت!!! ولی اینا از پس تو غارن! فکر کردن با همچین مبلغ سرمایه گزاری، یکشبه صاحب این بازار میشن! این راه با این نگرش به هیچ جا نمیرسه، حتی اون ورود به بازار موبایلشونم از الان به سمت شکست داره میره!!! مدیران بالا رده سونی هیچ نگرشی از سایر بازار های ویدیو گیم ندارند!
 
آخرین ویرایش:
من رفتار سونی رو نمی فهمم، وضعیت درامد بانجی همیشه مشخص بوده! از بعد از خریداری شدنم تا الانم جز اکسپنشن دستینی 2 عرضه نکردن! که کیفیت این دو تا هم سینوسی مثل قبل از خریده شدن بود! که پرونده رو با یک اثر خوب بستن! بهتره تا عرضه شدن عناوین جدیدشون صبر کرد! چون تا الان که نشون دادن هنوز کیفیتشون به شدت بالاست!
نمرات آخرین اکسپنشون
View attachment 345231
.
.
.
اما من نمی دونم چرا حس می کنم! این قضیه بانجی به کنسلی عناوین و کنسل نشدن کنکورد یک ربط مستقیمی داره و بی ربط نیست...

دلیلش؟! بانجی حتی قبل از خریده شدن کاملا به سمت ووکنس شدید رفته بود! خیالم ازشون راحت بود چون رو کیفیتشون تاثیر نمی زاشت!(شخصا هم همیشه می گفتم به همه که از بانجی نباید ترسید ولی از خوده سونی چرا!چون اینا تا به امروز کیفیتو فدا نکردند) ولی انگار بعد از خرید درون خوده بانجی اتفاقات عظیم تر درباره این مسائل رخ داده!
(تصاویر زیر هم نشون میده از قبل از خرید تا به امروز چقدر این استدیو درگیر DEI شده!!!!)
View attachment 345229View attachment 345223View attachment 345225View attachment 345224View attachment 345226View attachment 345227View attachment 345228
و...

حالا که عملا ceo های اینتراکتیو زیر نظر توتوکی هستند قطعا بحث هایی شکل می گیره با این بازخورد به کنکورد آیا واقعا بانجی باید بی نظارت به کارش ادامه می داد؟!
.
.
.
اما در مورد هرمن! من نمی دونم یک آدمی مثل گراب چرا فکر نکرده میاد یک حرفی می زنه!
بانجی دستش باز بود! مستقل از PS studios بود! ولی هیچوقت مستقل از اینتراکتیو نبود! یعنی مستقیما با ceo که جیمبو باشه در ارتباط بودند! اون زمان هرمن فقط رئیس استدیو ها بود!

حالا چه بانجی همچنان آزادی داشته باشه چه نداشته باشه! مثل سابق زیر نظر ceo هستند! که خب الان هرمن ارتقا گرفته!
دستینی ۲ و تمامی MMO های موفق (زنده) بازار خیلی سخت در جذب بازیکنان (مشتریان) جدید عمل می‌کنند. این موضوع در دستینی ۲ شدت بیشتری داره و بازیکنان جدید در بازی گم میشن و نمیدوند بعد از ۵ ساعت ابتدایی بازی دیگه باید چکار کنند. منهای دستینی ۲ که بازیکنان با پرداخت ۱۰۰ دلار سالیانه، به تمامی محتوا های عرضه شده در اون سال دسترسی دارند، بقیه MMO ها جدا از خرید اکسپنش و پرداخت های درون برنامه‌ای اشتراک ماهیانه هم دارند. این به اون بازی ها کمک میکنه که اگر بازیکن جدید سخت جذب می‌کنند اما درآمد ثابت خودشون رو داشته باشند. بانجی تا چقدر می‌تونه به بازیکنان ۱۰ ساله خودش اسکین بفروشه ؟ بازیکنان قدیمی دستیتی ۲ چه اکسپنش خوب باشه چه بد باشه، بازی می‌کنند.

بله نظرات بازیکنان و اون ۱۵ منتقدی که Final Shape رو نقد کردند مثبت بوده و بالاترین متا امسال رو هم داشته؛ اما این به معنی درآمدزایی بیشتر می‌تونه باشه ؟

_______
1 میلیارد پولو صرف موندن کارمندا کردن، بعدم اخراج
این مقدار پول باید پرداخت می‌شد و صدقه سری سونی یا پول پاشی نبود. اینا تعداد ارزش سهامی بود که کارکنان قدیمی در کمپانی داشتند (اکثراً به عنوان پاداش یا وزنه‌ای برای نگه داشتن اعضا در کمپانی) سونی نیمی از این مبلغ رو در زمان تصاحب پرداخت کرد و نصف دیگه رو ۱ سال بعد از تکمیل تصاحب.
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3
برا همینه که این اتفاقات افتاده.
بعضیا میگن قبلا هم بانجی یه استودیو زیرمجموعه بوده ولی نبوده.
سونی گیمینگ قبلا دو تا رییس داشت
خودش که رییس بازیاش بود
بانجی که رییس گساش بود
_________
از 12 تا گسی که قرار بود تا 2025 بیاد 6 تاشو فرستاد هوا که یکسریاش تو فاز نهایی تولید بودن مثل tlou مولتی و یکسری هم تو تولید کامل بودن، تریلر اسپایدر مولتی تو لیکها بود
بازی tlou که دراکمن خودش معرفی کرد رو با نظر بانجی لغو کردن و حرف بانجی رو به دراکمن ترجیح دادن
در واقع جیمبو کاملا پشت بانجی وایساده بود، بعد خود بانجی بعد dlc قبل که از کیفیتش مینالیدن، این dlc رو کلی تاخیر زد و طبق نوشته متن، از بودجه تعیین شده هم فراتر رفتن و میگفتن بودجه، سونی میگفت بفرما و نفرات استودیو در یکسال از 900 به 1400 نفر میرسه، هنوز زوده ولی عنوانی مثل کنکورد که با نظر متقیم همین بانجی بوده، بعیده موفق باشه و هل دایورزم از مدتها قبل تو دست ساخت بوده.
بخوای بازش کنی، سر همین لغوها، برا جایگزین کردن عناوین،‌رفتن کلی قرارداد انحصاری بستن و هزینه رو هزینه هست که بانجی انداخته رو دست سونی.
_______________
وقتی توتوکی اومد و اخراج بازنشست گونه جیمبو رخ داد، التیماتومهای توتوکی شروع شد و صد تا اخراج شدن و بعد گزارش اومد که کارمندا اضطراب اخراج دارن که گفته شده اگه به اهداف مالی نرسن، مستقل بودنشون تمومه و ...
__________________
بانجی رییس گس سونی بود و هیچ شباهتی به یه استودیو زیرمجموعه نداشت و نه تنها، مستقل بود تو بودجه، بلکه قدرت کامل داشت تو راهبرد و مدیریت گسای سونی
اما الان، تو همینجا هم نوشتن که کلی از اعضای مدیریتی تیم رفتن و در کنارش برا اینکه سونی نشون بده رییس کیه، یکی از تیمهاشو مستقل کرده و استودیو کرده و گفته فقط بشینین رو همون دستینی و ماراتن کار کنید.امکان اینکه بخش نشرشون رو هم تعطیل کنن برا کاهش هزینه و کاملا استودیو زیرمجموعه بشن هم هست.
بدتر از خرید بانجی و پروژه‌های GaaS و کنسل شدنشون, استخدام کلی نیروی بی لیاقت از روشهای برابری هست. یعنی اینها رو مافیا گونه به زور چپوندن تو سونی و نیروهای مخالف رو یکی یکی به بهانه‌های گوناگون از شرکت بیرون کردن. سونی تبدیل به یک شرکت بسیار سمی مانند نتفلیکس و دیزنی شده با مشتی کارمند دیوانه‌ی چپ و رنگین کمانی و تقریبا ناممکنه دوباره محصولاتی بسازه که مانند 10-20 سال پیش محبوب و بیاد موندنی بشن.
 
  • Like
Reactions: mohsen2019
بدتر از خرید بانجی و پروژه‌های GaaS و کنسل شدنشون, استخدام کلی نیروی بی لیاقت از روشهای برابری هست. یعنی اینها رو مافیا گونه به زور چپوندن تو سونی و نیروهای مخالف رو یکی یکی به بهانه‌های گوناگون از شرکت بیرون کردن. سونی تبدیل به یک شرکت بسیار سمی مانند نتفلیکس و دیزنی شده با مشتی کارمند دیوانه‌ی چپ و رنگین کمانی و تقریبا ناممکنه دوباره محصولاتی بسازه که مانند 10-20 سال پیش محبوب و بیاد موندنی بشن.
این بدتر بودن، چیز درستی نیست. چون اخراج یه مشت کارمند کاری نداره ولی لغو پروژه ها سنگینه. بازی deviation بود فکر کنم که کنسل شد 50 میلیون گرفته بودن، حالا فکر کن، بقیه چقدر بودن. اینا رو بزار در کنار یه همچین قراردادی

2024-08-01_13-05-14.jpg

که 1/3 پرداخت، منوط به موندن کارمنداست و عملا سونی 33 درصد بابت کارمندا و باقی موندنشون و 66 درصد بابت ایپی دستینی و ... داده. آزادی بالایی که سونی داد به بانجی و نداشتن تجربه کافی تو گس و ورود افسار گسیخته به این بازار، تو دو سال بخوای 12 تا گس بدی، مشخص بود یه پروژه احمقانه هست. باعث شد خرید موفقی نباشه.
________
تاثیر ورود یه مشت lgbt اگه در همین حد باشه که اون زنه تو گوست ل..ز باشه و چهار تا دیالوگ بگه یا تو tlou 1 یه نامه ببینم اذیت نمیکنه یا تو فوربیدن و در همون حد، اذیت منو نمیکنه. هر چند ترجیح میدم این گندکاریا زنونه باشه تا مرونه، اون دومی واقعا حال بهم زنه. ولی نه مثل سریال tlou که یه قسمت کلا خاک بر سری بود و اونم کارای مردونه که حال بهم زن بود واقعا.تا جایی که آش شور نشه مثل سریال، منو اذیت نمیکنه
 
يه سرى از دوستان دارن به بانجى ميگن يكى از بهتريناى صنعت؛والا بانجى اخرين بار موقع عرضه halo 3 يكى از بهترينا بود.
جیمبو افکته.بانجی قبل خریده شدن 900 تا کارمند داشت
Sony Is Spending $1.2 Billion To Make Sure Bungie Employees Don’t Leave
رفت تا 1400 و الان شد 850

پونصد نفر استخدام كرده كه بيان ٦ تا پروژه كنسل كنن؟ ماشالا جيمبو
 
خاک بر سر جیمبو که با این خرید افتضاح دو میلیارد دلار به باد داد،این استودیو اصلا به گروه خونی سونی نمیخوره،امیدوارم بفروشنش یا کلا تعطیلش کنن
 
  • Like
Reactions: Love Console
بانجی بزرگترین دستاوردی که برای سونی داشت که خیلی بیشتر از ۳-۴ میلیارد می ارزید، حفظ برند ناتی بود، با ریلیز فکشنز و شکستِش، کلین شیت ناتی خراب میشد و بانجی با جانفشانی جلوی این مصیبت رو گرفت که نمیشه روش ارزش مادی گذاشت، حالا ۴ تا مَنشن و یات کمتر، در مقابل اعتبار دراکمن هیچه واقعا.
 
دستینی ۲ و تمامی MMO های موفق (زنده) بازار خیلی سخت در جذب بازیکنان (مشتریان) جدید عمل می‌کنند. این موضوع در دستینی ۲ شدت بیشتری داره و بازیکنان جدید در بازی گم میشن و نمیدوند بعد از ۵ ساعت ابتدایی بازی دیگه باید چکار کنند. منهای دستینی ۲ که بازیکنان با پرداخت ۱۰۰ دلار سالیانه، به تمامی محتوا های عرضه شده در اون سال دسترسی دارند، بقیه MMO ها جدا از خرید اکسپنش و پرداخت های درون برنامه‌ای اشتراک ماهیانه هم دارند. این به اون بازی ها کمک میکنه که اگر بازیکن جدید سخت جذب می‌کنند اما درآمد ثابت خودشون رو داشته باشند. بانجی تا چقدر می‌تونه به بازیکنان ۱۰ ساله خودش اسکین بفروشه ؟ بازیکنان قدیمی دستیتی ۲ چه اکسپنش خوب باشه چه بد باشه، بازی می‌کنند.

بله نظرات بازیکنان و اون ۱۵ منتقدی که Final Shape رو نقد کردند مثبت بوده و بالاترین متا امسال رو هم داشته؛ اما این به معنی درآمدزایی بیشتر می‌تونه باشه ؟


این مقدار پول باید پرداخت می‌شد و صدقه سری سونی یا پول پاشی نبود. اینا تعداد ارزش سهامی بود که کارکنان قدیمی در کمپانی داشتند (اکثراً به عنوان پاداش یا وزنه‌ای برای نگه داشتن اعضا در کمپانی) سونی نیمی از این مبلغ رو در زمان تصاحب پرداخت کرد و نصف دیگه رو ۱ سال بعد از تکمیل تصاحب.
قیمت نسخه Deluxe بسته های الحاقی دستینی (که اکثر پلیر های ثابت میخرن) به قیمت یک سال اشتراک WoW خیلی نزدیکه، در عمل شاید پلیر های ثابت در سال حدود ۲۰ دلار کمتر نسبت به WoW خرج کنن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or