استدیو بانجی 450 نفر از کارمند های خود رو از دست خواهد داد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Bungie-Layoffs_07-31-24.jpg

طبق بیانه رسمی بانجی این استدیو تصمیم داره به خاطر کم کردن هزینه ها 220 نفز ار اعضای خودش رو تعدیل کنه . در این بین 155 نفر از اعضا دیگش به استدیو های سونی ملحق میشن و 75 تا دیگه یک استدیو جدید از زیر مجموعه PlayStation Studio تاسیس خواهند کرد که قرار بر روی یک پروژه علمی-فانتزی کار بکنن . بنا بر این تعداد اعضای استدیو از 1300 نفر به 850 نفر کاهش خواهد یافت . بانجی طبق روال قبلش همچنان بر روی IP های Destiny و Marathon کار خواهد کرد .


Bungie.net
 
آخرین ویرایش:
این بانجی که مشاهده میکنید یه زمانی ناموس مایکرسافت بود:دی حالا که شده عروس سونی دیگه استودیو خاصی محسوب نمیشه بازیهاش هم همچین مالی نیستن:دی آدم در مورد اکسش هم اینطوری حرف نمیزنه:دی
فعلا که سونی داره عروسش رو پرپر میکنه. به کاربرا چه ربطی داره، برو یقه کمپانی مورد پرستشت رو بگیر:دی
 
یکی از کارمندهای سابق Bungie گفته که از نظر خودش سونی مبلغی بیش از حدی رو برای خرید بانجی خرج کرده. یک نفر دیگه هم گفته که روسای استودیو تو نشون دادن چشم‌انداز مالی بانجی به سونی، اغراق کردن! همین طور فروش لانچ بسته الحاقی The Final Shape کمتر از Lightfall بوده. تمام این موارد موجب شده اخراج کارکنان برای رسیدن به اهداف مالی، غیر قابل اجتناب باشه.

Destiny 2 The Final Shape Reportedly Sold Fewer Copies Than Lightfall

به وضوح کردن تو پاچه سونی و جیمبو هم با خیال اینکه الان اینارو میخره و ترکیبش میکنه با بازی های خودش شون تا گس بفروش در میاره دیگه پول پارو میکنن، هرچی گفتن گفت چشم سه میلیارد رو به چخ سگ داد.

سونی 250 تا اینا داد اینسامنیاک رو خرید، کل نسل رو براشون در آورده تا اینجا:دی با این پول میتونست انصافا ان تا استدیو خفن مشابه بخره و ان تا بازی خوف تو کالچر اصلی خودش بسازه. یا اصلا بده به من. حتا اینم مفید تر بود.
 
به وضوح کردن تو پاچه سونی و جیمبو هم با خیال اینکه الان اینارو میخره و ترکیبش میکنه با بازی های خودش شون تا گس بفروش در میاره دیگه پول پارو میکنن، هرچی گفتن گفت چشم سه میلیارد رو به چخ سگ داد.

سونی 250 تا اینا داد اینسامنیاک رو خرید، کل نسل رو براشون در آورده تا اینجا:دی با این پول میتونست انصافا ان تا استدیو خفن مشابه بخره و ان تا بازی خوف تو کالچر اصلی خودش بسازه. یا اصلا بده به من. حتا اینم مفید تر بود.
بخاطر این مسخره بازیا الان خلوت ترین نسل ممکن رو داریم.:| نصف رفت انگار نه انگار. همه چیز بین نسلی.
 
بخاطر این مسخره بازیا الان خلوت ترین نسل ممکن رو داریم.:| نصف رفت انگار نه انگار. همه چیز بین نسلی.
اون بیشتر واسه اینه که نصف نسل کنسولی تو بازار نبود که ملت بخرن واسه همین اصل کاریا هم هنوز بین نسلی هستن. الانم همه موندن GTA کنسول ها رو نجات بده و COD و فیفا بعدش نسل قبل رو ول کنن :))
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
این Pete Parsons رو سونی باید دکمه شو بزنه قشنگ معلومه از فامیلای بابی کوتیکه یه تنه تر زده به کل استدیو. تا الان دو سه تا پروژه لغو کردن، این همه از اعضای با سابقه رو اخراج کردن.
 
  • Like
Reactions: delta05
به وضوح کردن تو پاچه سونی و جیمبو هم با خیال اینکه الان اینارو میخره و ترکیبش میکنه با بازی های خودش شون تا گس بفروش در میاره دیگه پول پارو میکنن، هرچی گفتن گفت چشم سه میلیارد رو به چخ سگ داد.

سونی 250 تا اینا داد اینسامنیاک رو خرید، کل نسل رو براشون در آورده تا اینجا:دی با این پول میتونست انصافا ان تا استدیو خفن مشابه بخره و ان تا بازی خوف تو کالچر اصلی خودش بسازه. یا اصلا بده به من. حتا اینم مفید تر بود.
مشکل اینه که جیمبو جون به اندازه ای گس میخواست که کل بودجه و تیم ها رو واداشت گس بسازن
یه سریشون کنسل شدن یه سری هم ناموفق.
اینجوری تیشه به ریشه سونی زد.
یادمه چقد من به جیمبو انتقاد میکردم، میگفتن تو هیتری.
با این بودجه و زمان میشد حداقل ۳ ۴ تا سینگل پلیر داستانی تاپ ساخت.
اگه بانجی خریداری نمیشد، شاید ناتی داگ الان فکشنز رو منتشر کرده بود، یا حداقل یه بازی سینگل پلیر داستانی جدید داده بود...
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
به وضوح کردن تو پاچه سونی و جیمبو هم با خیال اینکه الان اینارو میخره و ترکیبش میکنه با بازی های خودش شون تا گس بفروش در میاره دیگه پول پارو میکنن، هرچی گفتن گفت چشم سه میلیارد رو به چخ سگ داد.

سونی 250 تا اینا داد اینسامنیاک رو خرید، کل نسل رو براشون در آورده تا اینجا:دی با این پول میتونست انصافا ان تا استدیو خفن مشابه بخره و ان تا بازی خوف تو کالچر اصلی خودش بسازه. یا اصلا بده به من. حتا اینم مفید تر بود.
تفاوت در این که سونی مالک فرانچایز دستیتی هست ولی مالک IP اسپایدرمن و ولورین و بازی های آینده اینسامنیاک که در آینده بر اساس IP های مارول قراره بسازه نیست.

اشتباهی که مدیران سابق پلی استیشن داشتن رو جیمبو با تصاحب IP داشت جبران می‌کرد.
 
حالا جو در مورد بانجی یک طرفست و بخش زیادی بهش بدبینن.
ولی در مورد ناتی داگ و Factions من اینطور فکر میکنم که ببینین چقدر بازی بد بود که چیزی مثل کنکورد چراغ سبز گرفت ولی فکشنز نه.

بحث بودجه ساخت و... رو بزاریم کنار به نظر من اگه بازی خوب و باکیفیتی بود حتما کنسل نمیشد و منتشرش میکردن.

با این فرض چرا باید مثل کنکورد منتشر میشد که در ابتدا اعتبار ND به فنا میرفت و کلی دری وری میشنید که به جای بازی سینگل پلیر این چیه که ساختین و...
و دوم اینکه ضررهای مالی که سونی متحمل میشد هم بار مضاعف بود.

تا وقتی هیچی از بازی نبینیم من چشم بسته به بانجی ، ND و تصمیم سونی برای کنسل کردن فکشنز اعتماد میکنم.

=========
در مورد شرایط خود بانجی هم خب یه دید و هدفی داشتن و میخواستن چندتا بازی بسازن و پشت بندش نفرات جدید جذب کردن.
وقتی اون بازیها کنسل میشن حالا به هر دلیلی که نمیشه نفرات اضافه تو استودیو رو نگه داشت که گل کوچیک بازی کنن!
باید برن پی کارشون خب.
آره گند زدن تو طراحی بازی و اجرای ایده ها و... ولی خب این اخراج ها نتیجه اونه و کاریش نمیشه کرد.

خیلی از استودیوها همین امسال این شرایط رو داشتن.
البته انصافا سونی تو این مورد دست بالا رو داره ، تیم و استودیو تشکیل میده و بعد شکست بازی و کل استودیو رو کنسل میکنه.
اما این اتفاقیه که این روزها کم نمیفته و فقط مختص سونی هم نیست.
EA هم اخیرا شرایط مشابهی با مثلا بتلفیلد سینگل پلیر داشته.
تو همه کمپانیها حتما میشه یکی دو مورد مشابه پیدا کرد.
 
حالا خیلی ها که قصدشون تروله و نظرشون پشیزی اهمیت نداره و اصلا اکسپنشن آخر destiny رو بازی نکردن.بازی از شاهکار هم اونطرفتره و تعداد پلیری که الان داره بازم فوق العادس و آرزوی خیلی شرکتاس.
 
حالا خیلی ها که قصدشون تروله و نظرشون پشیزی اهمیت نداره و اصلا اکسپنشن آخر destiny رو بازی نکردن.بازی از شاهکار هم اونطرفتره و تعداد پلیری که الان داره بازم فوق العادس و آرزوی خیلی شرکتاس.
دقیقا . این محتوای اخری به راحتی بهترین بازی سال هستش
 
حالا جو در مورد بانجی یک طرفست و بخش زیادی بهش بدبینن.
ولی در مورد ناتی داگ و Factions من اینطور فکر میکنم که ببینین چقدر بازی بد بود که چیزی مثل کنکورد چراغ سبز گرفت ولی فکشنز نه.

بحث بودجه ساخت و... رو بزاریم کنار به نظر من اگه بازی خوب و باکیفیتی بود حتما کنسل نمیشد و منتشرش میکردن.

با این فرض چرا باید مثل کنکورد منتشر میشد که در ابتدا اعتبار ND به فنا میرفت و کلی دری وری میشنید که به جای بازی سینگل پلیر این چیه که ساختین و...
و دوم اینکه ضررهای مالی که سونی متحمل میشد هم بار مضاعف بود.

تا وقتی هیچی از بازی نبینیم من چشم بسته به بانجی ، ND و تصمیم سونی برای کنسل کردن فکشنز اعتماد میکنم.

=========
در مورد شرایط خود بانجی هم خب یه دید و هدفی داشتن و میخواستن چندتا بازی بسازن و پشت بندش نفرات جدید جذب کردن.
وقتی اون بازیها کنسل میشن حالا به هر دلیلی که نمیشه نفرات اضافه تو استودیو رو نگه داشت که گل کوچیک بازی کنن!
باید برن پی کارشون خب.
آره گند زدن تو طراحی بازی و اجرای ایده ها و... ولی خب این اخراج ها نتیجه اونه و کاریش نمیشه کرد.

خیلی از استودیوها همین امسال این شرایط رو داشتن.
البته انصافا سونی تو این مورد دست بالا رو داره ، تیم و استودیو تشکیل میده و بعد شکست بازی و کل استودیو رو کنسل میکنه.
اما این اتفاقیه که این روزها کم نمیفته و فقط مختص سونی هم نیست.
EA هم اخیرا شرایط مشابهی با مثلا بتلفیلد سینگل پلیر داشته.
تو همه کمپانیها حتما میشه یکی دو مورد مشابه پیدا کرد.
بد بودن فکشنز، به نظرم اشتباهه.
چون ما که بازی نکردیم ولی میگن مولتی تلو قشنگ بوده، شاید بشه گفت گس نبوده ولی بد بعیده بوده باشه.
چراغ سبز گرفتن کنکوردم بخاطر اینکه یه معجون از دستینی و اورواچ و فورتنایته و معلومه یه گس ساز میگه، این اوکیه.
و نکته بعدی، اون هل دایورزی که چراغ بانجی نداشت و خوداخته بود، به چنین موفقیتی رسید، از کجا معلوم تو دادن اون چراغا بانجی اشتباه نکرده
و اگه بانجی ساره بون بود این dlc اش با این همه تاخیر و بودجه از قبلیش کمتر نمیفروخت ( شایعه اش هست)
_____
ضرر ساخت این همه عنوان کوچیک نیست، از برنامه ریلیز 12 عنوان تا 2025 برسه به 6 عنوان، چه بودجه عظیمی هدر رفته.
سونی تو جولای 2022 بانجی رو خریده و کرده مسئول گس
اونموقع تو دسامبر 2023 یدفعه میفهمه که بعد معرفی و ... عنوان بدیه. اینا دیگه چقدر ابله بودن که بعد یکسال و نیم فهمیدن
______
به این ضعف تو جذب هم میگن ضعف مدیریت، که بازم اشتباه مدیریت بانجی هست که میخواستن مستقل باشن.
پس تمام کاسه کوزه ها درست شکسته، بانجی مستقل بوده و ونی صرفا شوگر ددی بوده و عنوانی که کاملا تحت رهبری هین بانجی هم بوده (کنکورد) دو هفته مونده به ریلیز، تو ویش لیست استیم 759 هست.
یه همچین شاهکاری، با این حجم ضرر، جدا یگانه بوده و فقط از دست جیمبو و بانجی بر میومده.
___________
اشتباه سونی، دادن استقلال به بانجی بوده که عاملشم جیمبو بوده و اگه توتوکی نمیومد، وضعیت سونی بد میشد و کار درستی کرد که ترمز بانجی رو کشید.
 
  • Like
Reactions: ravi
ولی در مورد ناتی داگ و Factions من اینطور فکر میکنم که ببینین چقدر بازی بد بود که چیزی مثل کنکورد چراغ سبز گرفت ولی فکشنز نه.
به احتمال زیاد همینه. درسته از جنبه های گس نتونست چراغ سبز بگیره, اما با توجه به اونهمه بودجه و زمانی که براش صرف شد اگه به تنهایی یه بازی با کیفیت بود میتونستن برای سرگرم کردن گیمرای ناامید از آینده پلی‌استیشن منتشرش کنن.
 
حالا جو در مورد بانجی یک طرفست و بخش زیادی بهش بدبینن.
ولی در مورد ناتی داگ و Factions من اینطور فکر میکنم که ببینین چقدر بازی بد بود که چیزی مثل کنکورد چراغ سبز گرفت ولی فکشنز نه.

ماکان داستان اصلا این نیست. یعنی جیسون شرایر هم که گفت بانجی بازی رو کنسل نکرده و صرفا یه سری راهنمایی کرده تا بازی بهتر بشه. اون موقع هم باز طبق همین شایعات میگفتن نگرانی بانجی این بوده که بازی نتونه در دراز مدت جذاب باقی بمونه و به سرعت پلیرهاش رو از دست بده. از طرف دیگه ناتی داگ هم تو بیانیه اش بعد خبر کنسل شدن فکشنز گفته بود ترجیح میدن بازی کنسل بشه تا مجبور نباشن زمان زیادی رو برای ساپورتش صرف کنن و این کار اون هارو از هدف اصلیشون که همون ساخت بازی داستان محور هست دور کنه.

به نظر من اینارو بزاریم کنار هم ماجرا یه مقدار واضح میشه. ND داشته یه بازی جالب میساخته، اما طول عمر محدودی داشته، و یحتمل نمیتونسته انقدری که سونی دوست داره زنده بمونه و پول بسازه، و سرپا نگه داشتنشم مستلزم صرف زمان زیاد برای ساپورتش بوده. و وقتی ND میفهمه باید مدام بازی رو ساپورت کنه و بشه کلا سازنده فکشنز و لست آو آس آنلاین فقط، بیخیال پروژه میشه و کلا عطاش رو به لقاش میبخشن. نه اینکه مثلا انقدر فاجعه بوده بگن اوه اوه کنکلش کنیم بره پی کارش!
 
به نظر من اینارو بزاریم کنار هم ماجرا یه مقدار واضح میشه. ND داشته یه بازی جالب میساخته، اما طول عمر محدودی داشته، و یحتمل نمیتونسته انقدری که سونی دوست داره زنده بمونه و پول بسازه، و سرپا نگه داشتنشم مستلزم صرف زمان زیاد برای ساپورتش بوده. و وقتی ND میفهمه باید مدام بازی رو ساپورت کنه و بشه کلا سازنده فکشنز و لست آو آس آنلاین فقط، بیخیال پروژه میشه و کلا عطاش رو به لقاش میبخشن. نه اینکه مثلا انقدر فاجعه بوده بگن اوه اوه کنکلش کنیم بره پی کارش!
اونوقت تکلیف اون بودجه هنگفت که تو چندین سال از جیب سونی خرج پروژه ناتی‌داگ شده چی میشه؟ مگه دست ناتی‌داگه که با وجود با کیفیت بودن بازیش, یهو به سونی بگه حس پشتیبانی درازمدت نیست این پروژه رو کنسل میکنم. بنظرم اینها بهانه هستن و فرار کردن از این واقعیت که ناتی داگ هم میتونه خرابکاری کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or