اخرین اخبار کارتهای گرافیک (AMD & nVidia)

در آخرین روز ماه ژانویه فاش شد:

رابط گرافیکی AMD Mantle بیشتر بر روی پردازنده های ضعیف افزایش راندمان خواهند داشت، نه بر روی پردازنده های رده میانی یا قدرتمند PC !!

منبع
نقل قول از منبع:
[Obviously AMD will launch the driver with Mantle support, DICE will rool out an update today that should allow Mantle compatibility.Here's the thing, you've been seeing a lot of speculation (intentionally spread by AMD) with 40% performance gains. That is both true and not. For high-end systems with fast CPUs it's not, you will definitely see gains in performandce. But Mantle helps where the CPU is limited, and that is great news for slower CPU products like say Kaveri. Mantle is an incredibly powerful tool for alleviating CPU bottlenecks--such as API overhead or inefficient multi-threading--so systems with entry-level, mid-range, or otherwise modestly-priced processors stand to see the biggest gain.


اولین تصاویر از کارت نسل بعدی GTX 750Ti با معماری Maxwell:

http://www.guru3d.com/news_story/nvidia_geforce_gtx_750_with_maxwell_gpu_photo.html

index.php
 
آخرین ویرایش:
این کارتا قرار کی عرضه بشن
760 2615000marsتومان میارزه؟

760 Mars درواقع 2 تا 760 هستش و دو هسته ایه . ولی به نظر من اگه کسی به جای این با همین مقدار پول 780 TI بگیره انتخاب بهتری هست

تایید میشه، خود کارت اورکلاکشده ی GTX 760 الان 950 تومن هست، چرا واسه کارت MARS 760 باید 2600 پول داد؟!

سلام

AMD عکسای DX vs. Mantle رو منتشر کرده که تفاوت کارایی رو نشون میده

البته با سخت افزارهای مختلف انجام شده که نشون میده افزایش کارایی محسوس بیشتر برای سیستمهایی با پردازنده ی متوسط یا ضعیف ایجاد شده که بهرحال قابل قبول هست.
 
البته با سخت افزارهای مختلف انجام شده که نشون میده افزایش کارایی محسوس بیشتر برای سیستمهایی با پردازنده ی متوسط یا ضعیف ایجاد شده که بهرحال قابل قبول هست.

292.gif


یعنی الان اونی که DX 39 میده و منتل 43 فریم پردازنده قویه بعد اونی که DX 78 فریم میده و منتل 116 فریم پردازنده ضعیف ؟!
 

[TD="width: 102"]Test case[/TD]
[TD="width: 180"]1: Low-end single-player[/TD]
[TD="width: 180"]2: 64-player multi-player[/TD]
[TD="width: 158"]3: Multi-GPU single-player[/TD]

[TD="width: 102"]CPU[/TD]
[TD="width: 180"]AMD A10-7850K (‘Kaveri’ APU), 4 cores @ 3.7 GHz[/TD]
[TD="width: 180"]AMD FX-8350, 8 cores @ 4 GHz[/TD]
[TD="width: 158"]Intel Core i7-3970x Extreme, 12 logical cores @ 3.5 GHz[/TD]

[TD="width: 102"]GPU[/TD]
[TD="width: 180"]N/A[/TD]
[TD="width: 180"]AMD Radeon 7970 3 GB[/TD]
[TD="width: 158"]2x AMD Radeon R9 290x 4 GB[/TD]

[TD="width: 102"]Settings[/TD]
[TD="width: 180"]720p Medium[/TD]
[TD="width: 180"]Ultra 1080p[/TD]
[TD="width: 158"]Ultra 1080p 4x MSAA[/TD]

[TD="width: 102"]OS[/TD]
[TD="width: 180"]Windows 7 64-bit[/TD]
[TD="width: 180"]Windows 8 64-bit[/TD]
[TD="width: 158"]Windows 8 64-bit[/TD]

[TD="width: 102"]Level[/TD]
[TD="width: 180"]Singapore[/TD]
[TD="width: 180"]Siege of Shanghai[/TD]
[TD="width: 158"]South China Sea[/TD]

[TD="width: 102"]DX11 avg[/TD]
[TD="width: 180"]26.6 ms/f (37.6 fps)[/TD]
[TD="width: 180"]18.87 ms/f (52.9 fps)[/TD]
[TD="width: 158"]13.24 ms/f (78.4 fps)[/TD]

[TD="width: 102"]Mantle avg[/TD]
[TD="width: 180"]23.3 ms/f (43 fps)[/TD]
[TD="width: 180"]15.08 ms/f (66.3 fps)[/TD]
[TD="width: 158"]8.38 ms/f (121.5 fps)[/TD]

[TD="width: 102"]Improvement[/TD]
[TD="width: 180"] 14% faster [/TD]
[TD="width: 180"] 25.1% faster [/TD]
[TD="width: 158"] 58% faster [/TD]

mantle راندمان crossfire رو 58% افزایش داده البته با پردازنده ی قدرتمند 6 هسته ای .
 
292.gif


یعنی الان اونی که DX 39 میده و منتل 43 فریم پردازنده قویه بعد اونی که DX 78 فریم میده و منتل 116 فریم پردازنده ضعیف ؟!

Test case1: Low-end single-player2: 64-player multi-player

[TD="width: 158"]3: Multi-GPU single-player[/TD]

[TD="width: 102"]CPU[/TD]
[TD="width: 180"]AMD A10-7850K (‘Kaveri’ APU), 4 cores @ 3.7 GHz[/TD]
[TD="width: 180"]AMD FX-8350, 8 cores @ 4 GHz[/TD]
[TD="width: 158"]Intel Core i7-3970x Extreme, 12 logical cores @ 3.5 GHz[/TD]

[TD="width: 102"]GPU[/TD]
[TD="width: 180"]N/A[/TD]
[TD="width: 180"]AMD Radeon 7970 3 GB[/TD]
[TD="width: 158"]2x AMD Radeon R9 290x 4 GB[/TD]

[TD="width: 102"]Settings[/TD]
[TD="width: 180"]720p Medium[/TD]
[TD="width: 180"]Ultra 1080p[/TD]
[TD="width: 158"]Ultra 1080p 4x MSAA[/TD]

[TD="width: 102"]OS[/TD]
[TD="width: 180"]Windows 7 64-bit[/TD]
[TD="width: 180"]Windows 8 64-bit[/TD]
[TD="width: 158"]Windows 8 64-bit[/TD]

[TD="width: 102"]Level[/TD]
[TD="width: 180"]Singapore[/TD]
[TD="width: 180"]Siege of Shanghai[/TD]
[TD="width: 158"]South China Sea[/TD]

[TD="width: 102"]DX11 avg[/TD]
[TD="width: 180"]26.6 ms/f (37.6 fps)[/TD]
[TD="width: 180"]18.87 ms/f (52.9 fps)[/TD]
[TD="width: 158"]13.24 ms/f (78.4 fps)[/TD]

[TD="width: 102"]Mantle avg[/TD]
[TD="width: 180"]23.3 ms/f (43 fps)[/TD]
[TD="width: 180"]15.08 ms/f (66.3 fps)[/TD]
[TD="width: 158"]8.38 ms/f (121.5 fps)[/TD]

[TD="width: 102"]Improvement[/TD]
[TD="width: 180"] 14% faster [/TD]
[TD="width: 180"] 25.1% faster [/TD]
[TD="width: 158"] 58% faster [/TD]

mantle راندمان crossfire رو 58% افزایش داده البته با پردازنده ی قدرتمند 6 هسته ای .

خیر،همونطور که می بینید توان پردازشی بسیار بالای ترکیب دوکارتی 290X در حالت CF که همیشه پردازش بالاتری رو به CPU تحمیل می کنه و گلوگاه رو تا حدی از GPU به سمت CPU سوق می ده باعث شده بکارگیری Mantle اینقدر موثر واقع بشه و این دلیل ضعف پردازندش نیست!

بروز رسانی: با اینکه قرار بود درایور بتای جدید AMD که مخصوص Mantle هست دیروز عرضه بشه، اما بخاطر باگی که در لحظه ی آخر در درایور پیدا شد و روند نصب رو مختل می کرد انتشار درایور برای رسانه ها و عموم مردم به تاخیر افتاده، بنابراین فعلا امکان تست واقعی راندمان Mantle وجود نداره.

منبع
 
آخرین ویرایش:
این Mantle روی درایور انویدیا هم اعمال میشه یک زمانی ؟

تست و بررسی فناوری Mantle | نوعی API سطح پایین برای معماری GCN


روی سیستمی که از پردازنده اینتل استفاده میکرده تست شده . روی سیستم های انویدیا هم با توجه به اینکه یه api عمومی هست ، ممکنه به زودی درایورش منتشر بشه . فعلا که مخصوص pc هست و مراحل تست بتا رو پشت سر میذاره . اطلاعات کامل و میتونی از لینک بالا دنبال کنی .

ذکر این نکته هم لازمه که Mantle روی سیستم های پرقدرت یا همون high-end با سطح تنظیمات max و فعال بودن فیــلتر های مختلف تونسته حدود 10-12 درصد افزایش راندمان و کارایی رو از خودش نشون بده و این اختلاف روی سیستم های متوسط تا ضعیف به 50% هم میرسه که در نوع خودش بی نظیره . کلهم Mantle یه جور مکمل برای DX هست و اصلا قرار نیست جای DX رو بگیره.
 
حسین جان بنچمارک های تست بازی که منو متحیر کرد.........کارایی از 10 تا 56 در صد در تست های مختلف

البته تو تست های سیستم های حرفه ای همونطور که تو منبع دیدی ، اختلاف 10 تا 12 درصد بود که به نظر من تو واقعیت خیلی حس نمیشه . اما 100% تاثیر داره و همین مقدار میتونه حدود 10 فریم بیشتر به بازی بده که برای خیلی ها ارزشمنده . مخصوصا اگر بشه تو بازی های آنلاینم ازش استفاده کرد . ولی خوبیش اینه که به نظر من سیستم های متوسط رو خیلی قوی تر میکنه!! و تو فریم ریت نهایی تاثیرش فوق العاده هست.
 
البته تا از نزدیک تست نشه نمیشه به درستیش پی برد

هر چند به نظر من این کارا بیهوده هست اصلا پشتیبانی dx با اینکه ms پشتش هست هر شرکت دیگه ای فقط وقتشو تلف می کنه به علاوه ms به راحتی می تونه با اپدیت های بعدیش این چند فریم اختلاف هم از بین ببره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or