اخرین اخبار کارتهای گرافیک (AMD & nVidia)

جالبه تو تستی که AMD از فن آوری Mantle خودش تو بازی BF4 کرده این بازی 45 درصد عملکرده بهتری نسبت به دایکرتیکس داشته!


APU جدید شرکت هم تو تست دموی Starswarm روی DirectX تونست 10 فریم بگیره ولی روی Mantle تونست 30 فریم
 
AMD در این چند سال اخیر خیلی خوب داره پیشرفت می کنه و الان تبدیل به یک رقیب سرسخت برای Nvidia ، Intel و حتی مایکروسافت شده.
این Mantle در واقع یک API و SDK برای توسعه دهندگان بازی ها هستش که به برنامه نویسی های بازی اجازه میده که از امکانات معماری AMD GCN خیلی بهتر استفاده کنند.
بحث های مهمی که همیشه در PC بوده اینکه بازی ها نمی توانستند از سخت افزار به طور بهینه و کامل استفاده کنند اما در کنسول ها بدلیل برنامه نویسی Low-Level تقریبا از تمام سخت افزار کنسول ها استفاده می کردند.

AMD هم فعلا یک رقیب برای DirectX و OpenGL درست کرده که دسترسی Low-Level رو به معماری GCN کارت های گرافیک جدید AMD میده که باعث میشه عملا Performance در بازی بطور قابل توجه ای افزایش پیدا کنه.
اولین بازی ای که از Mantle API استفاده می کنه BF4 هستش که قرار هستش در ماه ژانویه درایور از سوی AMD عرضه بشه که امکان پشتیبانی از Mantle را برای سری R9 ،R7 و HD7000 فراهم می کنه و همچنین برای BF4 هم Patch در ژانویه قرار هستش منتشر بشه که از Mantle پشتیبانی می کنه.

AMD هم در سایت خودش عکس درون کره زمین را قرار داده که شامل هسته ، گوشته و پوسته هستش که به طور تمثیلی هسته درونی معماریGCN و هسته بیرونی هم AMD Driver -OS Kernel و گوشته هم Mantle API و پوسته هم نرم افزار یا بازی ای که از Mantle API استفاده می کنه. بر همین اساس فعلا کارت های گرافیک جدید شرکت AMD می تونند از این سیستم استفاده کنند.

تست های این Mantle API نشان دهنده 30 تا 45 درصد افزایش کارایی در بازی بوده!!

انصافا AMD برای پیشرفت بیشتر PC Gaming داره تلاش می کنه و داغ شدن رقابت بین AMD ، انویدیا و سایر شرکت ها قطعا برای PC و PC Gaming خیلی خوب خواهد بود.
 
آخرین ویرایش:
AMD در این چند سال اخیر خیلی خوب داره پیشرفت می کنه و الان تبدیل به یک رقیب سرسخت برای Nvidia ، Intel و حتی مایکروسافت شده.
این Mantle در واقع یک API و SDK برای توسعه دهندگان بازی ها هستش که به برنامه نویسی های بازی اجازه میده که از امکانات معماری AMD GCN خیلی بهتر استفاده کنند.
بحث های مهمی که همیشه در PC بوده اینکه بازی ها نمی توانستند از سخت افزار به طور بهینه و کامل استفاده کنند اما در کنسول ها بدلیل برنامه نویسی Low-Level تقریبا از تمام سخت افزار کنسول ها استفاده می کردند.

AMD هم فعلا یک رقیب برای DirectX و OpenGL درست کرده که دسترسی Low-Level رو به معماری GCN کارت های گرافیک جدید AMD میده که باعث میشه عملا Performance در بازی بطور قابل توجه ای افزایش پیدا کنه.
اولین بازی ای که از Mantle API استفاده می کنه BF4 هستش که قرار هستش در ماه ژانویه درایور از سوی AMD عرضه بشه که امکان پشتیبانی از Mantle را برای سری R9 ،R7 و HD7000 فراهم می کنه و همچنین برای BF4 هم Patch در ژانویه قرار هستش منتشر بشه که از Mantle پشتیبانی می کنه.

AMD هم در سایت خودش عکس درون کره زمین را قرار داده که شامل هسته ، گوشته و پوسته هستش که به طور تمثیلی هسته معماریGCN و گوشته هم AMD Driver -OS Kernel و پوسته هم Mantle API هستش. بر همین اساس فعلا کارت های گرافیک جدید شرکت AMD می تونند از این سیستم استفاده کنند.

تست های این Mantle API نشان دهنده 30 تا 45 درصد افزایش کارایی در بازی بوده!!

انصافا AMD برای پیشرفت بیشتر PC Gaming داره تلاش می کنه و داغ شدن رقابت بین AMD ، انویدیا و سایر شرکت ها قطعا برای PC و PC Gaming خیلی خوب خواهد بود.
اطلاعات هیجان انگیزی بود ممنون!
فقط R9 290X از این قابلیت پشتیبانی کامل داره؟!
و اینکه فقط برا گرافیک هست دیگه و اگه سیستمی پردازنده ی اینتل ولی گرافیک ای ام دی داشته باشه میتونه استفاده نه از این قابلیت!
 
الان این Mantle غیر از BF4 رو چه بازی های دیگه ای قابل اجراست؟
کلا میتونه تحولی رو ایجاد کنه یا تبلیغی بیش نیست؟:-/(منظور از تحول اینه که سازنده ها از این SDK بجای DX11 استفاده بکنن)
بعد به نظرتون انویدیا برای رقابت نمیاد یه API هم از خودش بده؟!
 
اطلاعات هیجان انگیزی بود ممنون!
فقط R9 290X از این قابلیت پشتیبانی کامل داره؟!
و اینکه فقط برا گرافیک هست دیگه و اگه سیستمی پردازنده ی اینتل ولی گرافیک ای ام دی داشته باشه میتونه استفاده نه از این قابلیت!

خیر!
همانطور که گفتم سری R7 ، R9 و سری HD7000 می تونند از Mantle API استفاده کنند. ( حتی APU های شرکت AMD که از GCN پشتیبانی می کنن هم از قابلیت Mantle می تونند استفاده کنند.)

به طور کلی هر کامپیوتری که از کارت گرافیک AMD که معماری GCN داشته باشه از Mantle می تونه استفاده کنه.

الان این Mantle غیر از BF4 رو چه بازی های دیگه ای قابل اجراست؟
کلا میتونه تحولی رو ایجاد کنه یا تبلیغی بیش نیست؟:-/(منظور از تحول اینه که سازنده ها از این SDK بجای DX11 استفاده بکنن)
بعد به نظرتون انویدیا برای رقابت نمیاد یه API هم از خودش بده؟!

فعلا این بازی ها از Mantle پشتیبانی می کنند:

Games that will or already do support Mantle include Battlefield 4, Star Citizen, and Thief, with many more on the way

بازی های دیگه ای هم احتمالا در اینده از این قابلیت استفاده خواهند کرد.

فقط تبلیغ نیست چون در تست ها افزایش کارایی قابل توجه ای دیده شده.
این API چون اساسا برای معماری GCN طراحی شده بعید هستش که در اختیار انویدیا یا اینتل قرار بگیره.
و اینکه احتمال داره برای رقابت هم Nvidia یک API یا SDK عرضه کنه. (البته Nvidia برای استفاده از هسته های CUDA قبلا برای Developer ها SDK منتشر کرده.)

ضمنا تا قبل از این اکثر Developer ها از OpenGL یا DirectX استفاده می کردند.

در نهایت این رقابت ها به نفع کاربران PC خواهد بود.
 
آخرین ویرایش:
حوصله بحث ندارم ولی خوشم میاد AMD کم نمیاره!:bighug:

بهتر واسه من و شما مصرف کننده، هر چی رقابت بیشتر باشه ما حال میکنیم!

- - -ویرایش - - -

TressFX 2.0 to be released by AMD - Now with hair, fur and grass physics


AMD نسخه دوم TressFX رو منتشر کرد، تو این نسخه علاوه بر فیزیک مو ، فیزیک خز و چمن رو هم در بر میگیره ...

به جز Tomb Raider بازی دیگه ای هست از این پشتیبانی کنه؟
 

فعلا چیزی نمیشود!

چون تکنیک جدید AMD هم فقط روی لپ تاپ ها قابل اجرا هست و هنوز مثل G-sync قابلیت اجرا روی مانیتورهای حرفه ای PC رو نداره.

به جز Tomb Raider بازی دیگه ای هست از این پشتیبانی کنه؟

خیر، فعلا فقط همون بازی هست، هنوز هم با کارتای SLIشده باگی اجرا میشه و فشار زیادی ایجاد می کنه!
دقیقا مثل NVIDIA FUR که روی سگ بازی COD:Ghosts پیدا شده ودر عین کیفیت بالاتر راندمان رو به یک سوم هم کاهش می ده!
 
الان این Mantle غیر از BF4 رو چه بازی های دیگه ای قابل اجراست؟
کلا میتونه تحولی رو ایجاد کنه یا تبلیغی بیش نیست؟:-/(منظور از تحول اینه که سازنده ها از این SDK بجای DX11 استفاده بکنن)
بعد به نظرتون انویدیا برای رقابت نمیاد یه API هم از خودش بده؟!

به توضیحات دوستمون که بالا گفتم اضافه کنم که Mantle قراره با کاتالیست 14.1 به صورت رسمی از اواسط 2014 عرضه بشه . خود AMD گفته که با این فناوری افزایش کیفیت بصری بازیها تا 40% و شاهد خواهیم بود . میتونی خبر تکمیلی رو از لینک زیر بخونی : ( منبع هم داره ! ) . ضمن اینکه این فناوری از DirectX 11.2 پشتیبانی میکنه . حالا اینکو چرا و چه طور باید صبر کرد ! ضمنا بتل فیلد 4 ای که قراره با APU های Kaveri منتشر بشه هم یه نمونه اولیه برای استفاده فناوری Mantle با APU های جدیده تا تفاوت این فناوری نشون داده بشه .

AMD Catalyst 14.1 با ویژگی های جدید

- - -ویرایش - - -

به جز Tomb Raider بازی دیگه ای هست از این پشتیبانی کنه؟

خیر . هنوز نیست . اون تام رایدر هم تست بود !
 
نمیدونم چرا ولی یه حسی بهم میگه nVidia با سری 800ـش میاد کاسه کوزه amd رو جمع میکنه میره!:d
شما هم این حس رو دارید؟!:d

بهتره اینجا احساسات رو دخیل نکنیم، وگرنه ممکنه بعضیا احساسات منشوری داشته باشن دیگه نشه تاپیک رو جمع کرد!

نسل جدید انویدیا هنوز تکلیفش معلوم نیست، حتی ممکنه اولین مدلهای سری 800 فقط موبایل باشه یا حتی Rebrand تراشه های فعلی، نمیشه قضاوت کرد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or