اختلال سال 95 در پورتهای UDP،سراسر کشور،بازیها و سرویسهای آنلاین- آمارگیری از کاربران

چگونه درگیر مشکل اخیر پورتهای UDP شده اید؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,087

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,799
نام
فرشید
من رفتم این سایت Port Forwarding the ZyXEL P-660R-T1 Router for XBOX360 Destiny

و destiny و مدل مودمم رو پیدا کردم .حالا فقط نمیدونم توی فیلد local ip address نمیدونم چی بنویسم ... تو سایتش حرفی نزده ...خالی هم میزارم سیو نمیشه و اروذر میده ...ممنون میشم یه راهنمایی کنید .

در ضمن کلا این کار تاثیر گذار هست اصلا یا وقت تلف کنیه ؟ بازم تشکر


اون IP رو نباید تغییر بدید!
همون IP پیش فرض مودم رو توی اون بخش کپی کنید تا اطلاعات چگونگی تغییر و فوروارد کردن پورت رو بهتون نشون بده، مثلا 192.168.1.1 ، اگر همین عدد هست تغییرش ندید.
مشکل بازی اگر برای بقیه هم باشه که خب نمیشه با این تغییرات اتفاق خاصی بیوفته، بیشتر برای زمانی کارساز هست که مودم روتر شما نتونه اطلاعات رو روی پورت خاص بازی رو روی سرویس NAT به کنسول شما ارجاع بده و یا مثلا بسته ها Drop بشن.
 

mohammad2492

کاربر سایت
Apr 9, 2014
24


خوبه؟

- - -ویرایش - - -

من چه جوری عکس بزارم
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,799
نام
فرشید
44qkl45t68g4x76iep6r.jpg
[/URL][/IMG]

- - -ویرایش - - -



- - -ویرایش - - -

نامحدود 1 ماهه دارم
خب اگر در طول ساعت های شبانه روز همین کیفیت رو داشته باشید که خیلی خوبه و پایدار هست. فقط پینگ شما می تونست کمی بهتر باشه اگه آنلاین بازی می کنید.
 

N.i.n.j.a

کاربر سایت
Dec 27, 2012
1,494
نام
つばさ
ظاهرا شبانه رایگان وایمکس ایرانسل هم حذف شده !!!

جالب اینه منتظر اعلام طرح های پائیزه ایرانسل بودیم که تا الان خبری نشده .

اینها میخوان کم کم اینترنت رو جمع کنن به همه ما اینترانت خوشگل بدن !

چه طور شد که بعد از روی کار آومدن این دولت وضعیت داره بدتر از گذشته میشه ؟! کلیدشون همین بود ؟

وعده دادن تا پایان سال 94 نت بهتر میشه ، نگو منظورش پهنای باند داخلی هست قراره افزایش پیدا کنه و اجرای شبکه ملی اطلاعات ( اینترانت ) و خبری از پهنای باند بین الملل نیست !

یه بی شعوری گفت فلانی گرگ هست تو لباس میش ! اون خیلی بی شعور هست ولی انگار راست میگفت !
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,799
نام
فرشید
پرسش و پاسخ اختصاصی من با مدیریت محترم اجرایی زیرساخت در حین برگزاری تلکام 2014 (بخش اول)

TopLogo.png


سوال: با سلام ، خسته نباشید، سوالات زیادی در این مدت آماده شده بود که گفتم اگر فرصت هست و به بهانه ی حضور شرکت زیرساخت در نمایشگاه تلکام 2014 از شما بپرسم و در اختیار مخاطبان قرار دهم.

پاسخ: سلام ، شما هم خسته نباشید ، اتفاقا من هم موردی برای اطلاع رسانی در نظر داشتم که به شما اعلام کنم، اما تا الان به خاطر درگیری با پروژه های جدید میسر نشده بود.



سوال: پس شما مورد را بفرمایید تا بعدا سوالات را شروع کنیم

پاسخ: بله، موردی که نیاز به تذکر داشت و اتفاقا برای مخاطبان گیمر شما هم حائز اهمیت هست این است که در چند ماه اخیر و پس از افزایش سقف سرعت سرویسهای ADSL تا 10 مگابیت، برخی از سرویس دهنده ها بدون اطلاع ما یکی از فاکتورهای ارائه ی سرویس به کاربرانشان رو تغییر دادند تا بتوانند سرعت سرویس خود را افزایش داده و پایداری آن را بهتر کنند.

در واقع این فاکتور یکی از مولفه ها و تنظیمات ADSL از سمت ISP هست که اصطلاحا مقادیر Interval تنظیم شده بر روی سرویس کاربر را مثلا از میزان 1 به 5 یا 6 افزایش می دهد تا پایداری سرویس- مخصوصا در مسافتهای دورتر از مرکز مخابراتی- در سرعتهای بالا افزایش پیدا کند. اما از پیامدهای جانبی این تغییر افزایش پینگ تایم کاربران می باشد که گاهی به 50 یا 60 میلی ثانیه بیشتر از پینگ تایم چند ماه پیش هم میرسد. اما از آنجایی که برای بیشتر کاربران سرعت دانلود معیار اصلیست بنابراین این تغییر در روند استفاده ی آنان مشهود نیست و اهمیتی ندارد.
لذا کاربران گیمر دو راه پیش رو دارند، یا با ISP خود تماس بگیرند و ضمن اعلام اولویت گیم برای سرویس خود، سرویس مخصوص گیمینگ را روی خط خود درخواست کنند تا در صورت وجود شرایط فنی و کیفیت مناسب، عدد Interval روی کمترین میزان تنظیم شود و پینگ تایم کاهش یابد. یا اینکه کلا درخواست سرویسی با سرعت بسیار کمتر که مناسب نیازهای گیم باشد را بدهند که مشکل پینگ تایم حل شود، شما طبق تجربه های خودتان می توانید به دوستانتان سرویسهای 512 کیلوبیتی یا مثلا یک مگابیتی رو توصیه کنید تا مشکلاتشان در این زمینه کمتر شود.



سوال: ممنون از توصیه ی شما ، جناب مدیر، در این اواخر دوستان زیادی در مورد مشکلاتی شبیه به مشکلات معروف اوایل سال در بحث پروتکل UDP شکایت داشته اند بطوری که حتی با وجود پینگ تایم مناسب و پایین بودن پکت لاس هم در برخی عناوین بازیها قطعی های مکرر ر گزارش کرده اند، آیا تغییراتی در این زمینه رخ داده که علت مشکلات باشد یا عملیات جدیدی در جریان است که روی این قضیه تاثیر گذاشته؟

پاسخ: ببینید، اتفاق جدیدی رخ نداده و اصولا پس از جلسه ی خرداد ماه و صحبتهایی که داشتیم همکاران ما رسیدگی به مشکلات UDP را برای اولین بار در لیست چک لیستهای خود لحاظ کردند تا کاربران گیمر ما هم مثل هموطنان دیگر با کمترین موانع در زمینه ی بازیهای آنلاین مواجه شوند و البته در این روند توسعه و گسترش شبکه نیازهایشان پاسخ داده شود.

البته طبیعیست که برخی تغییرات بزرگ و بنیادی در سطح شبکه در جریان است که ممکن است بصورت موقتی روی برخی سرویس ها تاثیر داشته باشد اما در کل و تا آنجا که من می دانم نباید مشکلی در بحث UDP در شبکه وجود داشته باشد و دوستان من از آن زمان تا الان مشکلات بازیهای آنلاین را رصد کرده اند.



سوال: البته در برخی بازیهای جدید مشکلات بیشتری گزارش شده که بازیهای اختصاصی کنسولها را هم شامل می شود، فکر می کنید این عناوین جدید باید بطور مستمر به شما اطلاع رسانی شود تا سرورهای مربوطه از بلک لیست سیستم دفاعی شبکه خارج شوند؟؟

پاسخ: خیر، همانطور که می دانید نحوه ی کار ما در سیستم هوشمند اینگونه نیست. اصولا بازیهای آنلاین یک الگو و Fragmentation خاص در تبادل اطلاعات بین سرور و کلاینت ها دارند که از دو یا سه حالت کلی خارج نیست. ما این الگوها را استخراج کرده و در سیستم هوشمند پیاده سازی و تبیین کرده ایم تا هیچ مانعی برای تبادل اطلاعات بازیها مخصوصا در پروتکل UDP ایجاد نشود. بنابراین اگر هم به احتمال خیلی کم مشکلی برای عناوینی خاص باشد ممکن است الگوی خاصی داشته باشد که جدید بوده و با الگوهای قبلی فرق کند که در اینصورت سیستم هوشمند ما باید برای آنها هم برنامه نویسی شده و داده ها وارد شود.



سوال: پس در سطح IP و پورتها محدودیت یا فی-لتری اعمال نشده؟

پاسخ: به هیچ وجه، سیستم هوشمند ما در لایه ی پایینتری کار می کند. با این حال امکان بررسی سرورهای گیمینگ خاص با داشتن IP مربوطه امکان پذیر است. اگر مشکلی در عناوینی که مدنظر دارید وجود دارد می توانید عناوین بازیها را به من اعلام کنید تا من آنها را به کارشناسان تیم هوش مصنوعی مان اعلام کنم تا آنها رو بررسی دوباره کنند و احیانا اگر مشکلی باشد آنها را برطرف کنند. ما تیم متخصص و زبده ای در این بخش داریم که هر چند بررسی گیمها جزو وظایف سازمانی آنها نیست اما می توانند براحتی مشکلات احتمالی شما و دوستانتان را برطرف کنند.


بخش دوم این مطلب بزودی....
 

Grand master

کاربر سایت
Dec 1, 2013
517
نام
الیاس
http://upload7.ir/imgs/2014-10/73429862904550952464.png
این مشکل جدید رو من هم دارم یعنی‌ حدود یه ماه دارم و تا وقتی‌ مودم رو رسیت reset نکنم درست نمی‌شه جالبه هر ۳تا آی‌اس‌پی که ازشون اینتر نت گرفتم این مشکلو دارن

بلوت

شاتل
های وب
73429862904550952464.png

همین الان با این وضع تو بازی هی‌ لگ میشودم ( تو دوتا ۲) این مال شاتل هست
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,799
نام
فرشید
http://upload7.ir/imgs/2014-10/73429862904550952464.png
این مشکل جدید رو من هم دارم یعنی‌ حدود یه ماه دارم و تا وقتی‌ مودم رو رسیت reset نکنم درست نمی‌شه جالبه هر ۳تا آی‌اس‌پی که ازشون اینتر نت گرفتم این مشکلو دارن

بلوت

شاتل
های وب
73429862904550952464.png

همین الان با این وضع تو بازی هی‌ لگ میشودم ( تو دوتا ۲) این مال شاتل هست

من اصلا متوجه نشدم از چه مشکلی حرف می زنی شما، توی عکست که همه چیز عادیه، کدوم بازیها دقیقا
عکس از خود ارور مهم هست، این چند صفحه ی اخیر با وجود درخواست های مکرر کسی عکس از ارور نذاشته،

یه عده هم که هیشه شاکی ، بدون اینکه بخوان کمکی به حل مشکلات کنن فقط نقش ترول رو دارن!
 

aslirezahddd

PRO FIFA PLAYER
کاربر سایت
Oct 22, 2013
1,798
نام
Alireza
الان پینگ من با لندن 130 هست ...سرعت دانلود 3 مگ
چرا اونوقت وسط بازی یهو دیس کانکت میشه ؟؟
میخوام بزنم هر چی اینترنت رو نابود کنم..آخه ترینیداد توباگو اینترنتش اینطوری نیس
هیچکدومشونم نمیفهمن چی میگه آدم فقط میگه از خودته مشکل
حاله آدم رو از زندگی بهم میزنن
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,799
نام
فرشید
دوستانی که اسم بازیها و اروری که می گیرن رو ذکر نمی کنن بدونن پستشون نه کمکی به رفع مشکل می کنه و نه برای بقیه ی کاربران مفید هست!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر