اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

AmirPh78

کاربر سایت
Nov 13, 2019
285
کل بازی های تایید شده برای GamePass :

2022 :

2023 :


بدون تاریخ دقیق:


عجب کویری :D
بازیای اکتیویژن بلیزارد توی گیم پس 🤝💚 بنظرم باعث فشاره این لیست پاکش کنی بهتره
 

Parmidgamergirl

کاربر سایت
Mar 6, 2022
154
والا طبق اون چیزی که سال 2022 از xbox دیدیم بیشتر میخوره شعارش "has nothing to play" باشه. :D
منظورتون بخش پلاس پلی استیشن هست؟ آخه واقعا تو کتابخونه پلی استیشن پلاستون هر چی بازی هست یا به درد نمیخوره یا قبلن بازی کردیم!
آها شاید منظورتون انحصاری باشه. که خوب حرفتون قبول و حق!
ببخشید میشه یه شوخی باهاتون بکنم؟ از ارور پلی هز لیمیت 108255 چه خبر؟ برای شما ظاهر نشده؟ انشالله متوجه منظور شدید!
 

Parmidgamergirl

کاربر سایت
Mar 6, 2022
154
در کل باید بگم طرفدارای پلی استیشن فقط یک کلام میگن جنس ما بهتره و غیر از جنس ما همه چی آشغاله! بلا نسبت بعضیا! ولی اکثرا اینجا اینجوری نظر میدن ولی از طرفی طرفدارای اکس باکس از خوبی های خودشون میگن دقیقا در کنارش خوبی های پلی استیشن رو هم قبول دارن.
من به عنوان کسی که بی طرف سعی میکنم باشم. ( چون اولش میخواستم ps5 بخرم) باید بگم خرید ps5 digitall دقیقا با قیمت اصلیش خیلی میارزه واقعا. این در شرایطی هست که فقط و فقط ۱۰۰ تا از series s گرونتره! بنابراین این که قیمت ps4 اسلیم که مال عهد قرون وسطی هست از series s گرونتره و با x هم قیمته رو هیچی بهش وارد نمی‌کنید و کاملا قیمت رو منطقی میبینید! بنابراین باید منطق دیدتون رو کمی دستخوش تغییر داد.البته با عرض پوزش. Series s کنسول نسل نهمیه و کسی که میخردش دوس داره با کمترین قیمت حداقل بهترین که نه ولی تجربه بسیار خوب از گیمینگ داشته باشه. ربطی هم به این نداره که کسی که سری اس می‌خره بودجه نداره. من رفته بودم فروشگاه یکی از معروف ترین سایت ها که همتون می‌شناسید و قیمت هاش میشه قبله فروشندگان دیگه! اونجا از فروشنده پرسیدم من میخوام ps5 بخرم ولی نظرم رو series x یا s هم هست. فروشنده برگشت گفت series x نخر چون تقریبا تمام کارایی که x میکنه رو series s هم میکنه! خوب اون باید از خداش باشه من جنس گرون رو بخرم واسه چی اینو بهم گفت اخه مگه مریض بود؟ نه خیر اصلا هم آدم بدی نبود. بله اگه تلویزیونتون 4k باشه بهترین انتخاب series x هست ولی این به این معنی نیست که series s رزولوشن داغونی نشون میده. والا ps4 Proهم 1440p بود معمولا ولی تا اومدن ،ps5 رسما داشت یکه تازی میکرد تو بخش کنسول ها!
این که میگید مقایسه فلان کنسول با ps5 اشتباهه همش برای 6 ترافلاپ بیشتر این حرف رو میزنید؟ کمی حرفتون خنده دار نیست؟ مثل این میمونه بگید فلان کارت گرافیک کامپیوتر ۴ ترافلاپه و اون یکی ۱۰ ترافلاپ. اون ۴ ترافلاپ داغونه ولی اون ۱۰ ترفالاپ بی نقص! نخیر وقتی کنسول های میان نسلی اومدن همون ۱۰ ترافلاپ هم کم به نظر میاد. اونو رسما با اومدن ps4 Pro تجربه کردم. بعدشم از اول هم قرار نبود که series s رزولوشن 4k اجرا کنه. برای همین هم کسی میخردتش براش 4k مهم نیست. البته بماند ps5 یا حتی series x هم خیلی از بازیا رو 4k native نمیتونن تو فریم ریت ۶۰ اجرا کنن! واقعا اختلاف 1440p با 1800p و یا بعضا 2160p انقدرزیاده که دارید انقدر مانور میدید! :):| کمی واقع بین باشید. کنسولتون رو گرون خریدید قرار نیست بزنید توسر کنسول رقیب!
 
آخرین ویرایش:

ramin1987

کاربر سایت
Aug 10, 2011
359
نام
رامین
الان هم که میگی در جریانی هر شخصی چقدر بازی کرده روی گیم پس و چند تا اکانت داره و ... :Confused:
واقعا زبان فارسی ضرب المثل های جالبی داره مثلا در مورد این پدیده هم جایی می گه:
چون قافیه به تنگ آید ؛ شاعر به جفنگ آید
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
گیم پلی جدید از بازی Wo Long: Fallen Dynasty:


بصورت دی وان گیم پس و در اوایل ۲۰۲۳ عرضه میشه.

بیشترین نکته مثبتی که از همین تریلر کوتاه میشه فهمید اینه که بازی نسبت به NIOH محیط های متنوع داره و اون حس یکنواختی نی او که بعد یک مدت بازی کردن دلزده میکردن آدم را سعی کردن از بین ببرن. تنوع دشمناش هم به نظر میاد بهتر باشه.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,106
بهترین بازیهای نمایشگاه گیمزکام انتخاب شدند. اینها جالب بود:

Best Action/Adventure game:
Lies of P

Best Multiplayer Game:
Warhammer 40k Darktide

Best Ongoing game:
Sea of Thieves

Best RPG game:
Lies of P

Most Wanted Xbox Game:
The Last Case of Benedict Fox

Most Wanted PlayStation game:
Lies of P

برنده اصلی گیمزکام = گیم پس:D
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
YWHV3QcmjL2VmfrR7MrRKM-970-80.png

DcFYnrjfoRrX2TuTtfmnRM-970-80.png


اکس باکس داره ظاهر بخش لایببری رو بهبود میده. تمام بازی های شما شامل بازی های خریداری شده، گیم پس، اپلیکیشن ها و ... در یک بخش به صورت مجتمع نمایش داده می شوند.

بر خلاف نظر سایر دوستان، من خیلی خوشحالم که همون رابط قبلی رو دارن بهبود میدن و هی رابط کاربری رو کامل عوض نمی کنند. این طوری تجربه بهتری داریم. فقط یه لیست از تمام بازی های recent رو به صفحه اصلی اضافه کنند خیلی خوب میشه که هر دفعه نریم توی لایبرری.

Xbox has revamped the Games & Apps library with a new interface
 

Attachments

  • 3sgyHgfnxvKxvdkdsRRJEM-970-80.png.webp
    61.4 KB · مشاهده: 3
  • 3sgyHgfnxvKxvdkdsRRJEM-970-80.png.webp
    61.4 KB · مشاهده: 3
آخرین ویرایش:

g - unit

کاربر سایت
Jul 13, 2010
1,343
View attachment 269889

View attachment 269888


اکس باکس داره ظاهر بخش لایببری رو بهبود میده. تمام بازی های شما شامل بازی های خریداری شده، گیم پس، اپلیکیشن ها و ... در یک بخش به صورت مجتمع نمایش داده می شوند.

بر خلاف نظر سایر دوستان، من خیلی خوشحالم که همون رابط قبلی رو دارن بهبود میدن و هی رابط کاربری رو کامل عوض نمی کنند. این طوری تجربه بهتری داریم. فقط یه لیست از تمام بازی های recent رو به صفحه اصلی اضافه کنند خیلی خوب میشه که هر دفعه نریم توی لایبرری.

Xbox has revamped the Games & Apps library with a new interface
برا اینسایدر ها یک ماهه این شکل شده دیسک بازی نیاز داشتن به گیم پس بهبود قسمت لایبری و .... برا عموم هم احتمالا به زودی عرضه میشه+ آپدیت دسته و هدوفن
 

Parmidgamergirl

کاربر سایت
Mar 6, 2022
154
من نه فن xbox هستم نه ps و از کنسول وار هم سر در نمیارم اما فکر کردم کمی درددل کنم😁
این چیزایی هم که مینویسم ربطی به تاپیک نداره ولی خوب خواستم یادی کنم از دو نسل قبل. نسلی که هم ps3 و هم xbox عالی بودن
این کامنت هم صرفا فقط در مورد کنسول xbox هست نه مقایسه با رقیبش



راستش الان:
گیم پس xbox عالیه و منحصر به فرد!
Series x به نوعی غول کنسول هاس!
Series s یه شاهکار به صرفه و تمام عیار هست.
دسته های xbox جزو زیباترین دسته های بازی هستن. البته سلیقه‌ایه
خرابی کنسول کمتره
بازی ها دی وان میان رو اشتراک.
خود هر دو کنسول جمع جور تر و شیک تر هستن. البته باز سلیقه میاد وسط
کنسول هاش کم هزینه تر هستن
ارزون تر هستن
Cpu شون قویتره.
انحصاری ها با اینکه کمتر هستن ولی باز خیلی خوب هستن اونایی که عرضه شده


ولی
ولی
ولی
یاد xbox 360 بخیر
چه کنسولی بود. به جرات میشه گفت دسته‌ش یکی از خودش دست ترین دسته های بازی تو تمام دوران بود.
انحصاریهایی مثل گیرز آف وار 1 یه شاهکار تمام عیار بود که تو اون سبک خیلی از بازی‌ها ازش تقلید میکردن! گرافیک نسل جدید رو اولین بار این بازی نشون میداد! و گیم پلی واقعا محشر بود.
آلن ویک با اتمسفر و گرافیکش تو اون سال هیچ حرفی برای گفتن نمیذاشت
فورزا موتور اسپرت ۳ بی نقص بود.
هیلو ها از لحاظ متای منتقدا تو سبک خودش عجیب تاپ بودن!


البته الانم xbox اون انحصاریهایی که براش میان با وسواس ساخته میشن و خیلی خوب و کم نقص هستن. ولی احساس میکنم نمیدونم زمان 360 انحصاریها قوی‌تر بودن. شاید اون موقع من بچه بودم جو گرفته شدم just dont know
و اینم باید بگم که همین الانشم این چند عنوان انحصاری که عرضه کرده بسیار عالی هستن.
عنوان هایی مثل فورزا و redfall که قراره بیان مشخصا خیلیا آرزوشونه بازی کنن
خودمم نمیدونم چرا این کامنت رو نوشتم. ولی خیلی دوست دارم باز انحصاری هایی که مثلا گرافیک نسل جدید رو نشون بدن مثل گیرز آف وار و یا آلن ویکی که سبک جدید روانشناختی رو عرضه کرد بازم برای کنسولها عرضه بشه.
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
من نه فن xbox هستم نه ps و از کنسول وار هم سر در نمیارم اما فکر کردم کمی درددل کنم😁
این چیزایی هم که مینویسم ربطی به تاپیک نداره ولی خوب خواستم یادی کنم از دو نسل قبل. نسلی که هم ps3 و هم xbox عالی بودن
این کامنت هم صرفا فقط در مورد کنسول xbox هست نه مقایسه با رقیبش



راستش الان:
گیم پس xbox عالیه و منحصر به فرد!
Series x به نوعی غول کنسول هاس!
Series s یه شاهکار به صرفه و تمام عیار هست.
دسته های xbox جزو زیباترین دسته های بازی هستن. البته سلیقه‌ایه
خرابی کنسول کمتره
بازی ها دی وان میان رو اشتراک.
خود هر دو کنسول جمع جور تر و شیک تر هستن. البته باز سلیقه میاد وسط
کنسول هاش کم هزینه تر هستن
ارزون تر هستن
Cpu شون قویتره.
انحصاری ها با اینکه کمتر هستن ولی باز خیلی خوب هستن اونایی که عرضه شده


ولی
ولی
ولی
یاد xbox 360 بخیر
چه کنسولی بود. به جرات میشه گفت دسته‌ش یکی از خودش دست ترین دسته های بازی تو تمام دوران بود.
انحصاریهایی مثل گیرز آف وار 1 یه شاهکار تمام عیار بود که تو اون سبک خیلی از بازی‌ها ازش تقلید میکردن! گرافیک نسل جدید رو اولین بار این بازی نشون میداد! و گیم پلی واقعا محشر بود.
آلن ویک با اتمسفر و گرافیکش تو اون سال هیچ حرفی برای گفتن نمیذاشت
فورزا موتور اسپرت ۳ بی نقص بود.
هیلو ها از لحاظ متای منتقدا تو سبک خودش عجیب تاپ بودن!


البته الانم xbox اون انحصاریهایی که براش میان با وسواس ساخته میشن و خیلی خوب و کم نقص هستن. ولی احساس میکنم نمیدونم زمان 360 انحصاریها قوی‌تر بودن. شاید اون موقع من بچه بودم جو گرفته شدم just dont know
و اینم باید بگم که همین الانشم این چند عنوان انحصاری که عرضه کرده بسیار عالی هستن.
عنوان هایی مثل فورزا و redfall که قراره بیان مشخصا خیلیا آرزوشونه بازی کنن
خودمم نمیدونم چرا این کامنت رو نوشتم. ولی خیلی دوست دارم باز انحصاری هایی که مثلا گرافیک نسل جدید رو نشون بدن مثل گیرز آف وار و یا آلن ویکی که سبک جدید روانشناختی رو عرضه کرد بازم برای کنسولها عرضه بشه.

در این که اکس باکس امسال ضعیف عمل کرده شکی نیست و این که هر کدوم از ما گیمرا حق داریم بهشون غر بزنیم و ازشون انتقاد کنیم. قرار نیست بیام اینجا فقط به به و چه چه کنیم.

باز خوبه گیم پس تا حد زیادی داره بار محتوایی کنسول رو به دوش می کشه.
امسال ترد پارتی هم سال شلوغی نیست. مقایسه کن با سال آینده یا حتی با سال قبل. بنابراین عملا بازی های کمتری هم برای اومدن روی گیم پس می مونن.
در هر صورت ماه آینده دث لوپ رو داریم. گراندد و پنتمنت هم به نظر جذابن. یه نگاه به تاپیک گیم پس هم بکن. مثلا من امروز یه بازی به اسم tinykin کشف کردم که یه پلتفورمر خیلی باحاله.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر