اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,888
نام
محمد حسین
دو تا نکته هست. توان پردازشی به معماری ربط داره.مثلا 4 ترا انویدیا با amd یکی نیست همینطور gcn با rdna و ......
دوم اینکه
DOOM Eternal Benchmark Test & Performance Analysis - 26 Graphics Cards Compared
Resident Evil 3: PC graphics performance benchmark review
همونطور که تو سایر بنچمارکها هم میتونید ببینید بین 2.5تا 3 برابرفریم دهی تو fhd تا 4k بیشتره
Control PC Performance Review & Optimisation Guide | 4K Performance - Benchmark Results | Software
این قدرت کفایت 1080 رو میکنه. قطعا rt رو این کنسول مد نظر قرار داده نخواهد شد. ولی اگر بتونه به fhd 60 فریم برسه. کنسول فوق العاده ای خواهد شد که میتونه تو بازارهایی که قدرت خرید مردم پایینه جا باز کنه و بره تو سبدشون برا خرید.
6 گیگابایت رم کمتر اصلا شوخی بردار نیست و کل بازیهای مولتی پلتفرم نسل بعد رو به گند میکشه ،مخصوصا مواردی که به ظرفیت رم برای cpu مربوط میشه مثل هوش مصنوعی و انیمیشن شخصیتها و تخریب پذیری محیط و....

ماکروسافت با این کارش کل پتانسیل سری ایکس رو نابود میکنه .

مثال:
یه بازیساز 6 گیگابایت رم به cpu اختصاص میده و لازم داره این ظرفیت رو برای ایدهایی که داره
روی سری ایکس سازنده بازی 7.5 گیگابایت دیگه رو به GPU اخصاص میده.

روی سری اس فقط 1.5 گیگابایت دیگه میمونه برای GPU!!!

فاجعه میشه اینطوری :D
1.5 گیگ برا gpu بعیده. احتمال داره اون 8 گیگ هم اشتباه باشه و 12 باشه.
1.5 گیگ جواب بازیهای امروزی رو نمیده. حداقل به 3-4 گیگ رم نیاز داره
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
683
ببخشید مایکروسافت برای CPU تو سری اکس ۳.۵گیگابایت درنظر. گرفته.
این ۷.۵ گیگ هم با توجه به رند نبودنش حدس میزنم مقدار رم اختصاص یافته به گرافیک باشه و بقیش بره برا CPU و OS. چون شایعات قبلی هم همشون متفق القول گفته بودن ۱۲ گیگ رم.
که این ها رو کنارهم بذاریم با منطق جور در میاد.
۷.۵ گیگ رم پرسرعت
۴.۵ گیگ رم سرعت عادی
حالا شاید یه شرکت بازیساز با توجه به قدرت زیاد cpu بخواد رم بیشتری به cpu اختصاص بده.تکلیف چیه؟

دو تا نکته هست. توان پردازشی به معماری ربط داره.مثلا 4 ترا انویدیا با amd یکی نیست همینطور gcn با rdna و ......
دوم اینکه
DOOM Eternal Benchmark Test & Performance Analysis - 26 Graphics Cards Compared
Resident Evil 3: PC graphics performance benchmark review
همونطور که تو سایر بنچمارکها هم میتونید ببینید بین 2.5تا 3 برابرفریم دهی تو fhd تا 4k بیشتره
Control PC Performance Review & Optimisation Guide | 4K Performance - Benchmark Results | Software
این قدرت کفایت 1080 رو میکنه. قطعا rt رو این کنسول مد نظر قرار داده نخواهد شد. ولی اگر بتونه به fhd 60 فریم برسه. کنسول فوق العاده ای خواهد شد که میتونه تو بازارهایی که قدرت خرید مردم پایینه جا باز کنه و بره تو سبدشون برا خرید.

1.5 گیگ برا gpu بعیده. احتمال داره اون 8 گیگ هم اشتباه باشه و 12 باشه.
1.5 گیگ جواب بازیهای امروزی رو نمیده. حداقل به 3-4 گیگ رم نیاز داره

منم همین رو میگم
یا باید رم سری اس بیشتر باشه
یا اگر نیست ماکروسافت قشنگ گند میزنه به نسل بعد مگر اینکه بازیسازها بی خیال سری اس بشن که بعیده.

معماری رم یکپارچه بین cpu و gpu که روی کنسولها داره استفاده میشه یکی از مزیتهای بزرگش همین قابلیت flexible بودن ظرفیت رم برای cpu و gpu هست.
یه زمانی شما به رم بیشتر برای gpu نیازمندی اولویت ظرفیت رم کنسول میره برای gpu و همینطور برعکسشم صادقه.

حالا دو کنسول شما با 6 گیگابایت رم اختلاف ،سازنده میخواد رو هوش مصنوعی و تخریبپذیری و فیزیک بازی حساب ویژه باز کنه ،چی میشه اخرش؟
 
آخرین ویرایش:

hamdi113540

کاربر سایت
Jan 25, 2010
2,474
دوستان. این کنسول اگر وجود داشته باشه مطمئنا هزار بار تست شده. مثلا تست کردن اگر از 4k به 1080 بیایم و raytracing رو حذف کنیم نیاز به چه قدرت گرافیکی و حجم گرافیک داریم. بعدا تکسچر های 4k حجم زیادی از رم گرافیکی رو میگیره. دوستان pc باز میدونن حتما. بعد میتونن 60 فریم رو به 30 فریم کاهش بدن. اینم خیلی رو قدرت تاثیر داره. تنها نگرانی سرعت رم و ssd و قدرت cpu هست که با سری ایکس باید برابر باشه.
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
حالا شاید یه شرکت بازیساز با توجه به قدرت زیاد cpu بخواد رم بیشتری به cpu اختصاص بده.تکلیف چیه؟
13.5 گیگابایتی که وجود داره کاملا برای بازی رزرو شده و ربطی به اینکه با CPU باشه یا GPU نداره ( کاملا متفات از VRAM رایج PC هاست و این داستان با ONE X هم وجود داشته که 10 گیگابایت در اختیار توسعه دهنده و 2 گیگابایت در اختیار سیستم عامل بوده) در واقع یک Shared Memory هست که توسعه دهنده آزاد هست هرجور خواست استفاد کنه اون 2.5 گیگابایت هم که برای OS + Shell بکار رفته هم به مرور زمان با آپتیمایز شدن سیستم کنسول ممکنه کمتر هم بشه و رم رو برای بازی آزاد تر کنه ...
این نسل به لطف وجود SSD به علاوه معماری Velocity که شامل SFS و IO پر سرعت هم میشه ترکیبش با Bandwidth بالای کنسول از نظر لود هم همه چیز اوکی هستش ...
بحث CPU و قدرت خام هم با توجه به اینکه معماری ها نسبت به نسل 8متفاوت هست و Target کنسول 1080 الی 1440p هستش هم نگرانی وجود نداره به علاوه قابلیت های Machine Learning و VRS هم میتونه به کمک کنسول بیاد ...
تو توضیحات هست که توسعه دهنده به وسیله قابلیتی که SDK در دسترس قرار داده قادر هست مستقیما به حالت Lockhart سوییچ کنه تا با ظاهر بازی تو این حالت سریع تر کار کنه...
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
683
13.5 گیگابایتی که وجود داره کاملا برای بازی رزرو شده و ربطی به اینکه با CPU باشه یا GPU نداره ( کاملا متفات از VRAM رایج PC هاست و این داستان با ONE X هم وجود داشته که 10 گیگابایت در اختیار توسعه دهنده و 2 گیگابایت در اختیار سیستم عامل بوده) در واقع یک Shared Memory هست که توسعه دهنده آزاد هست هرجور خواست استفاد کنه اون 2.5 گیگابایت هم که برای OS + Shell بکار رفته هم به مرور زمان با آپتیمایز شدن سیستم کنسول ممکنه کمتر هم بشه و رم رو برای بازی آزاد تر کنه ...
این نسل به لطف وجود SSD به علاوه معماری Velocity که شامل SFS و IO پر سرعت هم میشه ترکیبش با Bandwidth بالای کنسول از نظر لود هم همه چیز اوکی هستش ...
بحث CPU و قدرت خام هم با توجه به اینکه معماری ها نسبت به نسل 8متفاوت هست و Target کنسول 1080 الی 1440p هستش هم نگرانی وجود نداره به علاوه قابلیت های Machine Learning و VRS هم میتونه به کمک کنسول بیاد ...
تو توضیحات هست که توسعه دهنده به وسیله قابلیتی که SDK در دسترس قرار داده قادر هست مستقیما به حالت Lockhart سوییچ کنه تا با ظاهر بازی تو این حالت سریع تر کار کنه...
اون پستی که من نقل قول کردم رو بخونید
میگه 3.5 گیگابایت برای cpu در نظر گرفته.
من جواب اون بنده خدا رو دادم
وگرنه مطالبی که شما گفتید بنده کامل در جریانم.
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
اون پستی که من نقل قول کردم رو بخونید
میگه 3.5 گیگابایت برای cpu در نظر گرفته.
من جواب اون بنده خدا رو دادم
وگرنه مطالبی که شما گفتید بنده کامل در جریانم.
In terms of how the memory is allocated, games get a total of 13.5GB in total, which encompasses all 10GB of GPU optimal memory and 3.5GB of standard memory. This leaves 2.5GB of GDDR6 memory from the slower pool for the operating system and the front-end shell. From Microsoft's perspective, it is still a unified memory system, even if performance can vary. "In conversations with developers, it's typically easy for games to more than fill up their standard memory quota with CPU, audio data, stack data, and executable data, script data, and developers like such a trade-off when it gives them more potential bandwidth," says Goossen.

به جز 2.5 گیگابایت OS/Shell باقی حافظه رو توسعه دهنده مشخص میکنه چطور استفاده کنه حالا اینجا 7.5 گیگابایت هست که حتما بخشی هم به عنوان Standard memory به CPU تعلق داره .... اکثر بازی ها GPU Intensive هستن و بعضی هم CPU Intensive .... پس مشکل خاصی از این نظر در اکثر بازی ها وجود نداره
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
بابا اینها چرا سر تایم E3 کنفرانس کامل ندادن!؟ قطعا اینها برای اون زمان خودشان آماده کرده بودن ولی فعلا هیچ
 
  • Like
Reactions: Bax

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
بابا اینها چرا سر تایم E3 کنفرانس کامل ندادن!؟ قطعا اینها برای اون زمان خودشان آماده کرده بودن ولی فعلا هیچ
مایکرو و سونی دارن شطرنج وار میرن جلو و کاملا نیم نگاهی به رقیب دارن، وقتی رقیب چند تا کنفرانس داره خب شما هم مجبوری چندتا کنفرانس داشته باشی، کاملا دست به عصا و شطرنج وار دارن میرن جلو، فقط خدا میدونه کی قیمت رو معلوم میکنن
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
683
به جز 2.5 گیگابایت OS/Shell باقی حافظه رو توسعه دهنده مشخص میکنه چطور استفاده کنه حالا اینجا 7.5 گیگابایت هست که حتما بخشی هم به عنوان Standard memory به CPU تعلق داره .... اکثر بازی ها GPU Intensive هستن و بعضی هم CPU Intensive .... پس مشکل خاصی از این نظر در اکثر بازی ها وجود نداره
اقا من بخدا فارسی دارم صحبت میکنم چرا نمیگیری مطلب رو.
چند بار بگم تمام مطالبی که گفتی رو میدونم.
بحث سر ظرفیت کلی رم کنسول هست.
7.5 گیگابایت رم برای نسل بعد در مقایسه با 13.5 سری ایکس و 16 گیگابایت پلی استیشن5 کمه.
حالا هر چقدر میخواد سازنده از کیفیت تکسچر و رزولوشن بازی بزنه،
کم بودن رم دست سازنده بازیها رو میبنده برای پیشرفت فنی بازیها.
اینم در نظر داشته باشید انحصاریهای ماکروسافت قراره رو سری اس هم اجرا بشن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر