اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
به نظرم واقعا مایکرو باید به فکری به حال اسم گذاری هاش بکنه،،، اینکه یه سری x بزاری جلوی xbox برای کسی که خبر های دنبال نمیکنه، نشون دهنده محصول جدید نیست خصوصا که مایکرو xbox 1 x هم داشته، خوب واقعا چرا مایکرو آنقدر مقاومت میکنه یه 2 بزاره جلوی اون اسم xbox, داره تبدیل به تابو میشه... راحت میزاشت
xbox 2 x
xbox 2 s

خیلیم شیک تر بود، تو دهنم بیشتر میچرخید، برد تبلیغاتی بیشتری داشت
آقا چه صیغه ای که باید مثل PS باشه نام گذاری ها ... اتفاقا من از همین تفاوت اسم هر کنسول خوشم میاد چون بر اساس فلسفه ای که ساخته شده ، اسمو گذاشتن ...
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
درایو بلوری تو بازار ۳۰ دلاره چجوری اختلاف ۱۰۰ دلاری ایجاد میکنه؟:D
این اطلاعات سری S تفریبا فکته، کسی که برای اولین بار لیک کرد، مشخصات XSX و PS5 رو کاملا درست گفته
تنها درایو نیست که وقتی درایو نباشه کنسولت هم کوچیکتر میشه و باز هزینه تولید میاد پایینتر .
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
الان سايز وان اس ديجيتال با وان اس فرق نداره كه مگه درايو چقدر حجم داره؟
به خاطر درایو کلی رو برد دستگاه قطعات و چیب های مخصوص پردازش هم گزاشته میشه ! اونا را حساب کنید با جای کابل و ....
همون یدونه نبود درایو تو ساخت کنسول کلی هزینه را میاره پایین و حجم کنسول را هم کم میکنه .
 
  • Like
Reactions: Bax

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
??فک کنم پرفکت دارکی بسازن که پشمای همه بریزه البته من دقیق نمیدونم ولی اگه کسی اینجا بازی کرده میدونه میتونه دنباله دار باشه مثلا تا۳یا۴؟
احتمال خیلی زیاد ریبوت میشه بازی. منطقی نیست بخوان دنبال بازی رو بسازن که اخرین نسخش برای 10 سال پیش هستش:D
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
فک کنم منظورش همین UE5 بود که امروز معرفی شد و به طور غیرمستقیم به XSX مربوطه.
چون اکثر استودیو های سونی موتور های خودشون رو دارن ولی استودیو های ماکروسافت خیلی هاشون دارن از آنریل استفاده می کنند بنابراین قوی شدن آنریل برای استدیو های ماکروسافت خیلی تاثیر خواهد داشت. مثلاً احتمالا فیبل جدید با آنریل هست . حالا چهار یا پنج مشخص نیست.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,510
نام
محمد
نظرسنجی جدید اضافه شد، بازی‌هایی لیست شدن که IP متعلق به مایکروسافت هست و تو نسل فعلی هم نسخه‌ای ازشون عرضه نشده. تا ۴ گزینه هم میشه رای داد. چیزی از قلم افتاده بگید تا اضافه کنم :D
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,885
نام
حسين
نظرسنجی جدید اضافه شد، بازی‌هایی لیست شدن که IP متعلق به مایکروسافت هست و تو نسل فعلی هم نسخه‌ای ازشون عرضه نشده. تا ۴ گزینه هم میشه رای داد. چیزی از قلم افتاده بگید تا اضافه کنم :D

من با اجازه دوستان یه موز برمیدارم چون هیچکدوم رو بازی نکردم :))
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,510
نام
محمد
من با اجازه دوستان یه موز برمیدارم چون هیچکدوم رو بازی نکردم :))
عجیبه انصافا! :D حالا یه سری واقعا قدیمی هستن و خیلی ها بازی نکردن، ولی Fable و Banjo و Brutal Legends و چند تای دیگه که به راحتی روی ۳۶۰ در دسترس بود :D اگه به Rare Replay دسترسی داشته باشی هم خیلی از اینا رو می‌تونی تست کنی، Banjo رو هر جور شده برو، واسه صد سال پیشه ولی هنوز خفنه! :D
 

A-min

Gold User
Sep 1, 2011
780
نام
تمامی
نظرسنجی جدید اضافه شد، بازی‌هایی لیست شدن که IP متعلق به مایکروسافت هست و تو نسل فعلی هم نسخه‌ای ازشون عرضه نشده. تا ۴ گزینه هم میشه رای داد. چیزی از قلم افتاده بگید تا اضافه کنم :D
به نظرم باید ALAN WAKE رو هم اضافه میکردی
 
  • Like
Reactions: dark souls and Bax

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر