اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
دیگه حتمیه مایکروسافت کنسول میان نسلی نمیده همین بدون هیچ افزایش قدرتی فقط حکم مدل اسلیم داره
ولی برعکس سونی آخر 2024 میخواد مدل pro بده
مایکروسافت میتونه کنسول نسل بعدشو 1-2 سال زودتر لانچ کنه این استراتژی خیلی بهتر خواهد بود تا کنسول میان نسلی یعنی سال 2026 کنسول نسل بعدشو بده
 
دیگه حتمیه مایکروسافت کنسول میان نسلی نمیده همین بدون هیچ افزایش قدرتی فقط حکم مدل اسلیم داره
ولی برعکس سونی آخر 2024 میخواد مدل pro بده
مایکروسافت میتونه کنسول نسل بعدشو 1-2 سال زودتر لانچ کنه این استراتژی خیلی بهتر خواهد بود تا کنسول میان نسلی یعنی سال 2026 کنسول نسل بعدشو بده
توی همین اسناد لو رفته مشخص شده هم سونی هم مایکروسافت سال 2028 نسل بعدی را به بازار میدن
 
این لیک ها همه شون سند محرمانه حساب میشند و بالاخره پلن چند ساله یک شرکت بزرگ به همین راحتی در دسترس عموم قرار بگیره قطعا یه مقصری داره.
دیگه کل دنیا میدونه برنامه مایکروسافت چی هست. این اسناد هم مثلا در حد لیک شدن گیمپلی و این چرت و پرت ها نیست.
از این بابت که این اسناد به همین راحتی لو میره اونم تو کیس به این مهمی نمیشه دید مثبتی به این مساله داشت. ولی برام جالبه که بدونم بالاخره عواقبی برای مقصرش در نظر گرفته میشه و واکنش مایکروسافت به این مساله چی میتونه باشه.
بالاخره تو یک رقابت حساس تجاری اسناد محرمانه یک شرکتی لو بره اونم به این افتضاحی حتما یک مقصر و انگیزه ای وجود داره. اصلا قبول کردن این مورد که حالا یکی اشتباه کرده دیگه، پیش میاد دیگه و... به راحتی مورد قبول نیست.
تازه اونم اسنادی که تحویل دادگاه و FTC شده و وظیفه شون دقیقا نگهداری از این ها بوده.

برنامه بتسدا هم خیلی خوبه و فقط میمونه که بتونند از پسش بربیاند‌. سیاستی که تو استارفیلد داشتند مثل کمک استودیوهای دیگه تو جنبه های مختلف باید خیلی بیشتر از این ها بشه. مایکروسافت منابع کافی داره و باید از کیفیت کار نهایی خیلی مطمئن باشه.
به طور کلی برنامه مایکروسافت خیلی خوبه و این فقط برنامه بتسدا بوده. وضعیت XGS برام جذاب هست که چطور هست و اگه ABK اضافه بشه چه بازوی قدرتمندی میتونه برای برند ایکس باکس باشه.
تمام این سرمایه ای که مایکروسافت برای گیمینگ راه انداخته بخاطر نگرش تازه ای هست که اسپنسر و تیمش وارد این شرکت کردند و این یک کار خیلی خیلی بزرگ هست که بتونی نظر یک مجموعه بزرگ رو به خودت جلب کنی و باعث بشی اونها بلند مدت روت حساب باز کنند و به چشم اندازی که ترسیم کردی اطمینان کنند. من دوست دارم که مایکروسافت به همون موفقیتی که در نظرش هست برسه و سودش به همه ما برسه. تا الانش هم این سود شامل خیلی از ماها شده. تو همین یک ماه ۵ تا بازی دی وان برای گیم پس داریم که ۳تا انحصاری بوده و دوباره ماه بعد یک انحصاری دیگه.
 
چنین لیکی خیلی عجیبه. اسنادی که لو رفته و داره میره میتونه سالها زحمت مهندسان و طراحان و ... رو یک شبه به باد بده.
نمونش لیست بازی ها بتسدا که هر کدومش میتونست یکی از شوکیس های مایکروسافت رو منفجر کنه ولی الان تو هر مراسمی همه منتظر رونمایی هستن و این باعث فشار به استودیو میشه.
این وسط نمیتونه چنین لیکی اتفاقی باشه مگه اینکه چنین اسنادی از سونی هم منتشر بشه.
سازمانهایی مثل FTC که مدعی حمایت از مصرف کننده هستن باید در این مواقع پاسخگو باشند البته اگه از سمت اونها چنین گافی رخ داده باشه.
همین دیروز خوندم که ۳۰ ترابایت اطلاعات محرمانه مایکروسافت هم چند وقت پیش لو رفته شاید این اسناد از اونجا اومده باشه.
 
تازه اسناد رو پاک کردند
20230919_192113.jpg

ژورنالیست بلومبرگ گفته که لیک ها سوتی مایکروسافت بوده:
20230919_192510.png
با این اطلاعات میشه گفت مقصر یکی از کارمندهای مایکروسافت بوده و یه تنه کل شرکت رو...

Microsoft Mistakenly Posts Secret Game Plans to Government Site
20230919_212200.png

مثل اینکه از این راه میشه ردی از منشا لیک زد:
IMG_20230919_194657_804.jpg
20230919_194516.jpg

ایمیل اسپنسر به کارکنان:
20230920_081651.jpg
بنابراین با شواهدی که وجود داره مقصر یکی از کارمندهای مایکروسافت بوده دیگه میشه این ادعا رو الان قبول کرد.
 
آخرین ویرایش:
F6aRkBRWcAA_-3b.jpeg
F6ZP1VXX0AEFeq0.jpeg
آمار گیمپس:
- مشترکین گیم‌پس به طور میانگین 14 ساعت بیشتر از غیر گیم‌پسی ها بازی میکنند
-مشترکین گیم‌پس به طور میانگین سالی 23 دلار بیشتر از غیر گیم‌پسی ها خرج می‌کنند
-گیم‌پس یکی از سریعترین رشد های سرویس های اشتراکی در جهان رو داشته است.
 
آخرین ویرایش:
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: earendilist

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or