اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
Not enough people are talking about this game-changing upcoming Xbox feature

جز کوردن میگه، حالا که Xbox Wire (اینجا) خبر شخصی سازی کردن کنترلر ایکس باکس با دکمه های کیبورد داده، این میتونه پنجره ای باشه برای ورود بازی هایی مثل World of warcraft و Heroes of strom به ایکس باکس. چجوری؟ مقاله بالا رو بخونید.
 
دینو پتی سازنده ی Inside اخیرا توی یه پادکست داستان جالبی تعریف کرده. قبلش بهتون بگم زمانی که اینساید رلیز شد یه مدتی انحصار xbox بود. پتی میگه من با پلی استیشن صحبت کرده بودم و قرار بود با اونا قرار داد ببندیم و همه چیز عالی بود تا اینکه یه شب که پیژامه پام بود و تو خونه ام خوش و خرم نشسته بودم یهو تلفنم زنگ خورد ، گوشیمو که نگاه کردم دیدم شماره ی امریکا افتاده ( پتی دانمارکیه ) . گوشی رو که ورداشتم دیدم اوه فیل اسپنسره! میگه اسپنسر بهم گفت ببین باید باهم سر بازی یه قرار داد ببنیدیم ، برای قرار داد چی میخوای؟ میگه من بهش گفتم همین الان یه قرار داد خوبی بستم. میگه فیل گفته " نه نه نه نه ! تو انگار متوجه نیستی من چی دارم میگم! من هرچیزی رو میتونم برات امکان پذیر کنم، حالا بهم بگو چی میخوای؟":D
و اینجوری شد که دوستان inside اولش روی xbox عرضه شد.
کلاسیک فیل اسپنسر :D
Inside Dev Reveals 'Crazy' Discussion With Phil Spencer Over Xbox Deal
 
دینو پتی سازنده ی Inside اخیرا توی یه پادکست داستان جالبی تعریف کرده. قبلش بهتون بگم زمانی که اینساید رلیز شد یه مدتی انحصار xbox بود. پتی میگه من با پلی استیشن صحبت کرده بودم و قرار بود با اونا قرار داد ببندیم و همه چیز عالی بود تا اینکه یه شب که پیژامه پام بود و تو خونه ام خوش و خرم نشسته بودم یهو تلفنم زنگ خورد ، گوشیمو که نگاه کردم دیدم شماره ی امریکا افتاده ( پتی دانمارکیه ) . گوشی رو که ورداشتم دیدم اوه فیل اسپنسره! میگه اسپنسر بهم گفت ببین باید باهم سر بازی یه قرار داد ببنیدیم ، برای قرار داد چی میخوای؟ میگه من بهش گفتم همین الان یه قرار داد خوبی بستم. میگه فیل گفته " نه نه نه نه ! تو انگار متوجه نیستی من چی دارم میگم! من هرچیزی رو میتونم برات امکان پذیر کنم، حالا بهم بگو چی میخوای؟":D
و اینجوری شد که دوستان inside اولش روی xbox عرضه شد.
کلاسیک فیل اسپنسر :D
Inside Dev Reveals 'Crazy' Discussion With Phil Spencer Over Xbox Deal

I'll Make Him an Offer He Can't Refuse B-)


1691707282768.png
 
آخرین ویرایش:
همون سری اول که فکر کنم بهش میگفتن پریمیوم یا شایدم لانچ . از هر ده تا نه تاش سه چراغ میشد . من فن های پشتش رو تقویت کردم و زیرش هم کولینگ گذاشته بودم و حتی هتسینک روی رم های جلوی سیستم کولینگ مضخرف خودش گذاشتم اما باز بعد از دو سال سه چراغ شد . تایپک کولینگ ۳۶۰ توی همین انجمن مال من بود 😁 هیچکس اندازه من روش کار نکرد . اما مشکل اصلی ایجاد مشکل در سوکت یا همون پایه های پردازنده بود که به مرور از بورد جدا میشد و فاکسکان بیشعور مصببش بود
با تمام این مشکلاتی که مطرح میشد ٬ ۳۶۰ یه کنسول افسانه ای بود در زمان حیاتش ٬ کنسولی که بدجوری سونی رو تو دردسر انداخت ٬ چیزی که هیچوقت مایکرو دوباره بهش نرسید
یادمه بازی rage اومده بود ٬ کیفیتش رو ۳۶۰ اصلا قابل قیاس با ps3 نبود :دی نمیدونم چند درصد یادتون میاد ولی خیلی از بازی های مولتی پلتفرم همین بودن rage یه مثال بود. الان با وجود قدرت بیشتر سخت افزاری که کم هم نیست تو هیچ بازی ای همچین چیزی ندیدیم.
 
با تمام این مشکلاتی که مطرح میشد ٬ ۳۶۰ یه کنسول افسانه ای بود در زمان حیاتش ٬ کنسولی که بدجوری سونی رو تو دردسر انداخت ٬ چیزی که هیچوقت مایکرو دوباره بهش نرسید
یادمه بازی rage اومده بود ٬ کیفیتش رو ۳۶۰ اصلا قابل قیاس با ps3 نبود :D نمیدونم چند درصد یادتون میاد ولی خیلی از بازی های مولتی پلتفرم همین بودن rage یه مثال بود. الان با وجود قدرت بیشتر سخت افزاری که کم هم نیست تو هیچ بازی ای همچین چیزی ندیدیم.
برای ایرانی ها کنسول ۳۶۰ یه چیزی مثل ps2 شد
اون موقع که ps3 و xbox 360 اومدن،سریع ایکس باکس کپیخور شد از راه دیسک
دیسکاش فراون بود تو مغازه ها عین وضعیتی که ps2 داشت ولی ps3 کپیخور نمیشد و گرون بود بازیاش،دسته xbox 360 هم واقعا چندین درجه از دسته پلی استیشن بهتر بود
کیفیت بازیاشون مثل هم بود و بعضی مواقع ایکسباکس بهتر،بازیای اختصاصی ایکسباکسم که بود،همه این باعث شد ایکس باکس ۳۶۰ بدجوری بفروشه،بعدشم کینکت رو معرفی کرد که واقعا انقلابی بود و عملکرد خوبیم داشت و بازیای زیادیم براش اومد
و کلا توی اون نسل بود که اسم ایکس باکس و مایکروسافت توی حوزه گیم روی زبونا افتاد
وگرنه کسی ایکسباکس نمیشناخت
یه پلی استیشن بود و یه نینتندو
 
دوستان نمی‌دونم هنوز میشه خرید یا خیر ولی باندل red dead روی استور آرژانتین 4 دلار شده!
View attachment 305061
ور داشته شده مثل اینکه از دیروز کانال های فروش اعلام کردن.
دو سه روز بود ملت حسابی خریدن.
کد ریجن ارژانتین رو 230 کانال ها میفروختن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or