اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
اسپنسر تو مصاحبه جدیدش گفته دلیل اینکه کاربران اکس باکس لایو چنین جهش بزرگی در تعداد داشتن بخاطر گیم پس بوده و حتی کسانی که با گیم پس بازی می کنند تقریبا 40 درصد بیشتر از بقیه کاربران لایو تایم پلی دارن !
xgp_connection_static_1920x1080.jpg

و در آخر با تایید اینکه گیم پس روی XCLOUD هم اجرا میشه گفته بزودی از قیمت و شرایط پرده برداری می کنن و این نوید رو هم داده قیمت ها طوری خواهد بود انتظار دارن تعداد کاربران گیم پس دو برابر بشه !
Microsoft: Project xCloud to join Game Pass, users playing 'twice' as much
Iran هم طبق معمول آدم حساب نمیشه
 
درباره نظرسنجی وقتی گزینه ها رو میدیدم به نظرم گزینه اصلی نبود
  • سخت‌افزار ضعیف‌تر
  • - کمبود بازی‌های باکیفیت
  • - مارکتینگ ضعیف
  • - اشتباه در قیمت‌گذاری
  • - دان متریک
  • - سیاست‌گذاری اشتباه در آغاز نسل (کینکت و نت اجباری)
  • - جوسازی و ایجندا رسانه‌ها
اول و آخر شکست (البته اگر واژه شکست روش بذاریم) فقط به از دست دادن بانجی و اپیک گیمز برمیگرده.

اگر اپیک و بانجی هنوز فرست پارتی مایکروسافت حساب میشدند نه سخت افزار ضعیف به چشم می آمد، نه کمبود بازیهای باکیفیت داشتیم (دو سال اول نسل که همه مدله مایکروسافت سر بود در کیفیت انحصاریها)، نه مارکتینگ اینجوری خراب میشد، ملت قیمت بالاتر هم قبول میکردند، سیاست گذاریهای اشتباه هم به چشم خیر میدیدند. جوسازی رسانه ها هم در مقابل عظمت این دو استدیو کشک میشد.

همین الان نگاه کنید موفق ترین بازی نسل فورتنایت رو اپیک ساخته، تمام بازیها رسما با آنریل انجین ساخته میشن، بانجی با اون همکاری افتضاح اکتیویژن از دلش دوتا دستینی دراورد که حداقل مالی موفق بودند.

شما از سونی سانتا مونیکا و ناتی داگ رو بگیری کسی دیگه برای باقی مجموعه ها دیگه میره کنسول پلی استیشن بخره؟ همین الان فرض کنید سونی نسل بعد رو میخواد بدون سانتا مونیکا و ناتی داگ شروع کنه! چی باقی میمونه؟ نکته جالب زمانی که اسپایدرمن هم به این دو اضافه شد، سونی سریع اینسومنیاک رو جذب کرد تا میخش رو محکم تر از همیشه کوبیده باشه

مایکروسافت در این نسل دوتا استدیو مهم و اساسی شو از دست داد و به نظر من دلیل اصلی شکست این مورد بوده که خب میشه از دست دادن این دو رو به دان متریک تصمیم گیرنده اصلی ربط بدیم. وگرنه باقی موارد حل شدنی بود
 
نقشه استادانه Xbox Series X - بخش اول
مقدمه

در عین اینکه مایکروسافت برای لانج کنسول نسل بعدی خودش یعنی Xbox Series X آماده می‌شود، کمپانی برای جهشی جاه‌طلبانه در صنعت گیمینگ هم آماده است و این فقط محدود به کنسول نیست.
درست مثل معرفی سخت‌افزاری قدرتمند، آن‌ها در پی شروع طیفی از نوآوری‌هایند که بازتاب‌کننده تغییر عمیق در پروسه عرضه، فروش و تجربه کردن بازی‌هاست. منظور، سرویس‌های به صرفه و اقتصادی مثل گیم‌پس یا پروژه xCloud است.

همه این‌ها برای خودش خیلی‌ست ولی به نظر می‌رسد که ماهیت متناقضی داشته باشند. از یک طرف، مایکروسافت می‌خواهد به وسیله بازی‌های 60دلاری‌اش، کنسول و وسایل جانبی‌اش را بفروشد و از طرف دیگر، روی سرویسی نتفلیکس-استایل و پروژه‌ای ابری‌محور برای استریم بازی‌ها حساب باز کرده‌ست که در نهایت آدم را نسبت به خرید Xbox بی‌نیاز می‌کنند.

حتی با وجود Xbox All Access، مایکروسافت شیوه‌ای جدید برای خرید کنسول را به‌وجود آورده است. (مترجم: با این شیوه، شما کنسول فعلی را با کنسول جدید تاخت می‌زنید و مبلغی که باید سر بدهید را در اقساط دو ساله، پرداخت می‌کنید. پیش از این، برای خرید گوشی‌ها این شیوه رایج بود.)

در نوع خودش، سری ایکس نسبت به ایکس‌باکس وان، جهش سخت‌افزاری چشم‌گیری است اما در حین معرفی، فقط تمرکزش روی سریع‌تر بودن بازی‌ها و سرعت لود آن‌ها نبود. این نسل قرار است انقلابی باشد؛ آن هم در این زمینه که مردم چگونه بازی می‌کنند، نه اینکه چی بازی می‌کنند.

4pld_phil_spencer.jpg

طی مصاحبه‌هایی با تحلیل‌گران برتر، ما تلاش کردیم که فکر مایکروسافت در مورد گیمینگ در ده سال آینده را بخوانیم و همین‌طور، آن‌ها چه‌جور دیدگاهی به سری ایکس دارند؛ نه فقط به عنوان یک کنسول جدید بلکه به عنوان جزیی از کلی بزرگ برای رسیدن به مدنظرهای کمپانی در صنعت گیمینگ.
بنا به چیزی که در این مصاحبه‌ها رد و بدل شد، برای ما آشکار شد که مایکروسافت سر نسل جدید، مجموعه‌ای از ریسک‌ها را انجام داده تا هم جایگاهش را در بازار سنتی کنسول‌ها تضمین کند و هم برای رقیب‌های جدیدترش مثل آمازون و گوگل که کلاود را به عنوان پلتفرم اصلی در نظر گرفته‌اند، آماده دفاع باشد.
مایکروسافت این را متوجه شده است که قدرت در داشتن طرفداران متعهد است و این دسته از افراد، فقط با بازی‌های چشم‌گیر جذب می‌شوند. ولی به موازات آن فهمیده که نسل جدیدی از بازی‌بازها هم در راه است که راحتی، آزادی عمل، ارتباطات و مهم‌تر از همه قدرت و وفاداری برای‌شان در ارجحیت است.

اینطوری در نظر بگیریم؛ با کنسول Xbox Series X، مایکروسافت قمار خود را برای آینده صنعت گیم بسته است.

نگرش اسپنسر

در مصاحبه‌های اخیر، فیل اسپنسر تقریباً سرنخ‌هایی می‌دهد که تفکرشان به چه نحو است. در پادکستی، سه نکته را ایراد می‌کند و این نکته‌ها قابل توجه‌اند؛ نه به این خاطر که منحصراً در مورد آینده است بلکه همه آن‌ها ذاتاً متغیرند.
پالیگان برای این مطلب، درخواست یک مصاحبه با اسپنسر یا بالارده‌ای‌ها را داد اما درخواست‌مان رد شد.
  • نقل مکان از دستگاه‌محوری
اسپنسر گفت که مایکروسافت می‌خواهد «بازی‌ها را از بند دستگاه‌ها آزاد کند» و برای اینکه مثالش را جا بیاندازد، محبوب‌ترین بازی‌های جهان را مثال زد. «وقتی شما بپرسید که روی کدام پلتفرم، فورتنایت را بازی کردی، جواب یک‌جورایی، بله است! همین ماینکرفت خودمان همه جا قابل بازی است.» اضافه می‌کند که بازی کردن در دستگاه‌های مختلف «چیزی است که ما در مایکروسافت، ساعت‌ها برای آن وقت گذاشته‌ایم.» یکی از دغدغه‌هایشان این بود که بازی‌ها غالبا از ابتدا برای کنترلرها ساخته می‌شوند. «مردم چطوری می‌توانند بازی‌های ایکس‌باکس را بازی کنند وقتی که نه ایکس‌باکس دارند یا پی‌سی؟ ما خیلی کار داریم در این قسمت و تمرکز ما فعلا روی همین است.»
  • تعهد ادامه‌دار به کنسول‌های خانگی
با وجود پذیرفتن آینده‌ای که در آن چنددستگاهی رایج است (بیشتر به لطف سرویس‌های ابری) مایکروسافت هم‌چنان برای فروش سخت‌افزار برنامه دارد. «من فکر می‌کنم که تا ده سال آینده یا بیشتر، به تلویزیون خانه‌ام کنسول وصل خواهم کرد. بازی کردن با تلویزیونم برای من بهترین راه خواهد بود اما گاهی اوقات من جلوی تلویزیونم نیست ... و اینجاست که کلاود وارد می‌شود.»
  • اعتقادی راسخ بر سرویس‌ها
«گیم‌پس از لحاظ تجاری، امروزه کارآمد است و در آینده‌ها هم با رشدی که می‌کند، همین‌طور خواهد بود. شما برای کلیک کردن روی بازی بعدی، هیچی نمی‌خواهد پرداختی انجام بدهید.» اما معتقد هم نیست که آینده صنعت گیمینگ را سرویس‌ها رقم بزنند. «دید ما این‌گونه‌ست که فقط و فقط یک مدل تجاری مطلق وجود نداشته باشد.» اضافه می‌کند که صنعت گیم باید «چالاکی در کسب درآمد را بپذیرد.»

ادامه دارد ...
 
درباره نظرسنجی وقتی گزینه ها رو میدیدم به نظرم گزینه اصلی نبود
  • سخت‌افزار ضعیف‌تر
  • - کمبود بازی‌های باکیفیت
  • - مارکتینگ ضعیف
  • - اشتباه در قیمت‌گذاری
  • - دان متریک
  • - سیاست‌گذاری اشتباه در آغاز نسل (کینکت و نت اجباری)
  • - جوسازی و ایجندا رسانه‌ها
اول و آخر شکست (البته اگر واژه شکست روش بذاریم) فقط به از دست دادن بانجی و اپیک گیمز برمیگرده.

اگر اپیک و بانجی هنوز فرست پارتی مایکروسافت حساب میشدند نه سخت افزار ضعیف به چشم می آمد، نه کمبود بازیهای باکیفیت داشتیم (دو سال اول نسل که همه مدله مایکروسافت سر بود در کیفیت انحصاریها)، نه مارکتینگ اینجوری خراب میشد، ملت قیمت بالاتر هم قبول میکردند، سیاست گذاریهای اشتباه هم به چشم خیر میدیدند. جوسازی رسانه ها هم در مقابل عظمت این دو استدیو کشک میشد.

همین الان نگاه کنید موفق ترین بازی نسل فورتنایت رو اپیک ساخته، تمام بازیها رسما با آنریل انجین ساخته میشن، بانجی با اون همکاری افتضاح اکتیویژن از دلش دوتا دستینی دراورد که حداقل مالی موفق بودند.

شما از سونی سانتا مونیکا و ناتی داگ رو بگیری کسی دیگه برای باقی مجموعه ها دیگه میره کنسول پلی استیشن بخره؟ همین الان فرض کنید سونی نسل بعد رو میخواد بدون سانتا مونیکا و ناتی داگ شروع کنه! چی باقی میمونه؟ نکته جالب زمانی که اسپایدرمن هم به این دو اضافه شد، سونی سریع اینسومنیاک رو جذب کرد تا میخش رو محکم تر از همیشه کوبیده باشه

مایکروسافت در این نسل دوتا استدیو مهم و اساسی شو از دست داد و به نظر من دلیل اصلی شکست این مورد بوده که خب میشه از دست دادن این دو رو به دان متریک تصمیم گیرنده اصلی ربط بدیم. وگرنه باقی موارد حل شدنی بود
من چند ماه پيش همين قضيه از دست دادن اپيك و بانجي و لطمه اي كه به يزرگ ترين اي پي ها ماكرو زدن رو گفتم اما دوستان گفتن كه هيچ كدوم از اين دو استوديو فرست پارتي نبودن و خودشون مي خواستن مستقل بشن!

حالا به دليلش كاري ندارم اما مقصر اصلي هم تو از دست دادن اين استوديوها و هم كنسول باندل كينكت انلاين و گرونتر همه و همه بر مي گرده به سياستهاي ماكرو از نظر من كه بشدت طمعكارانه عمل كرد
براش هم نتيجه اونقدرها اهميت نداره
 
من چند ماه پيش همين قضيه از دست دادن اپيك و بانجي و لطمه اي كه به يزرگ ترين اي پي ها ماكرو زدن رو گفتم اما دوستان گفتن كه هيچ كدوم از اين دو استوديو فرست پارتي نبودن و خودشون مي خواستن مستقل بشن!

حالا به دليلش كاري ندارم اما مقصر اصلي هم تو از دست دادن اين استوديوها و هم كنسول باندل كينكت انلاين و گرونتر همه و همه بر مي گرده به سياستهاي ماكرو از نظر من كه بشدت طمعكارانه عمل كرد
براش هم نتيجه اونقدرها اهميت نداره
بانجی فرست پارتی بود ولی خب اپیک نبود هیچوقت. و ربطی هم به بانجی نداشت موردش.
الان اپیک غولی شده برا خودش و قطعا نمیشد کلا زیر مجموعه مایکرو نگهش داشت.
راجب بانجی ولی اشتباه کردن که از دستشون دادن.
شکی نیست.
 
زیادی همه چیز سوت و کوره8-|
نه لیکی نه شایعه ی درست و حسابی نه خبر درست و حسابی:-??
هیچی عملا هیچی نیست.از اونور به جای ساخت هایپ هم بیشتر تلاش می کنن هایپ رو بشکنن و پایین نگهش دارن:|
سه روز دیگه مراسمه خوب... منتظریم ببینیم چی نشون میدن.
خدایی برای ACV الکی هایپ نشیم چون حداقل گرافیکی قراره بین نسلی باشه:/
بتمنی چیزی نشون بدن جیگرمون حال بیاد:دی
 
بانجی فرست پارتی بود ولی خب اپیک نبود هیچوقت. و ربطی هم به بانجی نداشت موردش.
الان اپیک غولی شده برا خودش و قطعا نمیشد کلا زیر مجموعه مایکرو نگهش داشت.
راجب بانجی ولی اشتباه کردن که از دستشون دادن.
شکی نیست.
مي دوني كلا ماكروسافت بخش گيمينگ براش حياتي نيست
مثلا همين نسل اگه همون ٥٠ ميليون كنسول هم فروخته باشه يكسري هم رو پي سي از لانچرش استفاده كنن كاملا راضيه
خيلي سود محور به گيم نگاه ميكنن مثلا همين هزينه براي ماينكرفت اگه واقعا به كنسول سلر بودن بازيها اهميت ميدادن راحت دو تا استوديو در حد ريسپاون ميخريدن!
منتهي سود ماينكرفت براشون مهمه اينكه روي همه پلتفرمها هست و خوب مي فروشه اما اصلا بازي جالبي براي كنسول دارها نيست

بيشتر مثله بقيه كمپاني ها مخصوصا يوبي و EA دنباله بازيهاي مولتي و كوواپه و واقعا با جون كندن حاضر يه اي پي كه سولو هم داشته باشه ميده بيرون
 
  • Like
Reactions: dark souls
این ماکروسافتم همین نسل کلی ایده پردازی برای خودش کرده بود و میخواست یک سری حرکات بزنه که تقریبا هیچ کدوم که تو سرشون بود عملی نشد و دوباره برگشتن سر مسائل سنتی
البته این سری فکر کنم این ایده هاشون رو نمیخوان رو سر کچل کنسول پیاده کنن که جای شکر داره فقط امیدارم هر کاری میکنن اگر عملی نشد دودش تو چشم ما نره
 
  • Like
Reactions: dark souls
زیادی همه چیز سوت و کوره8-|
نه لیکی نه شایعه ی درست و حسابی نه خبر درست و حسابی:-??
هیچی عملا هیچی نیست.از اونور به جای ساخت هایپ هم بیشتر تلاش می کنن هایپ رو بشکنن و پایین نگهش دارن:|

بهتر :دی
خسته نشدید همه چی واستون لیک شده؟ :دی

من ترجیح میدم غافلگیر شم تا هر چیز دیگه
 
زیادی همه چیز سوت و کوره8-|
نه لیکی نه شایعه ی درست و حسابی نه خبر درست و حسابی:-??
هیچی عملا هیچی نیست.از اونور به جای ساخت هایپ هم بیشتر تلاش می کنن هایپ رو بشکنن و پایین نگهش دارن:|


میخواین خودمون دست به کار شیم :-" چند تا لیک مشتی روونه ردیت کنیم تا چند روز ملت سر کار باشن :D

سوت و کور رو خوب اومدی. واقعا عجیب غریب شده امسال! دو تا توییت درست حسابی من ندیدم این یه هفته! به قدری ضعیف و بی رغبت دارن عمل میکنن که من حتی نرفتم دنبال این که ببینم این مراسم مایکرو چه ساعتی ـه...
ولی پیش بینی خودم اینه که دو حالت بیشتر نداره، یا این قدر دست خالی ـن که چیزی لیک نمیشه! یا این قدر پر قدرت قراره ظاهر بشن ناشرها که تمام تلاش ـشون رو دارن انجام میدن که چیزی لیک نشه تا خود مراسم...
 
این ماکروسافتم همین نسل کلی ایده پردازی برای خودش کرده بود و میخواست یک سری حرکات بزنه که تقریبا هیچ کدوم که تو سرشون بود عملی نشد و دوباره برگشتن سر مسائل سنتی
البته این سری فکر کنم این ایده هاشون رو نمیخوان رو سر کچل کنسول پیاده کنن که جای شکر داره فقط امیدارم هر کاری میکنن اگر عملی نشد دودش تو چشم ما نره
قطعا ميره :D
اگه اين نسل با اي پي هاي ماكرو حال نكردي نسل بعد هم تفاوت خاصي نمي كنه شايد يدونه يا دو تا اي پي بزرگ اضافه بشه كه تازه اونم بايد در نظر بگيري كه هيلو عملا با اينفينيت تموم ميشه ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or