اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
من نشنیدم چی گفتن ولی خوب واقعا چیز پیچیده ایی هم نیست که توضیح مفصل رسمی بخواد
سخت افزار قوی تر رزلوشن بالاتر
سخت افزار ضعیفتر رزلوشن پایین تر و مثلا بدون rt
چی بگن دیگه :D اگر تفاوت ۲ نسل بود میشد نگرانی داشت
در مورد پورت بازی معماری بزرگترین دغدغه اس دقیقا مشکلی که سونی در مورد ps3 داره معماریش پیچیده اس و نمیصرفه واسش بازی هارو دوباره برای ps5 پورت کنه برای همین اکثرشون از طریق استریم در دسترس ps5 هستن
حله من با چیزی که گفتی قانع رفتم مشکلی نیست
حالا یک پرسش دیگر مگر قدرت PS3 چقدر هست که حتی اگر نشه بازی را به صورت نیتیو روی PS5 ران کرد از شبیه ساز استفاده کنند
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
حله من با چیزی که گفتی قانع رفتم مشکلی نیست
حالا یک پرسش دیگر مگر قدرت PS3 چقدر هست که حتی اگر نشه بازی را به صورت نیتیو روی PS5 ران کرد از شبیه ساز استفاده کنند
مشکل قدرت که قطعا نیست، به نظر من بیشتر مشکل اینه که صرف اقتصادی داشته یا نه که سونی دیده جای اینکه بخواد شبیه سازه بسازه و ساپورتش کنه از همون استریمش که آماده است استفاده کنه بصرفه تره واسش
 
حله من با چیزی که گفتی قانع رفتم مشکلی نیست
حالا یک پرسش دیگر مگر قدرت PS3 چقدر هست که حتی اگر نشه بازی را به صورت نیتیو روی PS5 ران کرد از شبیه ساز استفاده کنند
مشکل اصلی ps3 ساختار متفاوت تر و پیچیده تر cell بودش. همون دوره هم بازیسازا تو ساخت بازی براش مشکل داشتن و نمیتونستن از تمام ظرفیتش استفاده کنن. بعد از اون دیگه کلا روی ۴ سونی اومد روی ساختار amd
 
دقیقاً درسته
چیدمان فوق پیچیده ps3 باعث شد هم دیر هک بشه
هم بازی سازی براش سخت بود
و حتی یادمه بازی های مولتی که ساخته می‌شد روی xbox 360 خروجی خیلی بهتری میداد تا ps3
چون بازی سازی برای سری x86 راحتر بود
اواخر نسل بهتر شد وضعیت پلی استیشن ۳
سونی هم کلی انحصاری خوب زد براش

که زمانی که نسل ۸ می‌خواست شروع بشه
سونی اعلام کرد ما مثل رقبا به x86 بر میگردیم
دلیل بهتر اجرا شدن بازیهای مولتی روی ۳۶۰ بخاطر GPU شخمی ps3 بود که انویدیا انداخته بود به سونی
ایکس باکس ۳۶۰ یک سال قبل از ps3 رلیز شده بود GPUش از unified shading پشتیبانی میکرد به لطف ATI ولی اینویدیا معماری منسوخ سری جیفورس۷ ش رو داد به سونی تا هیچ خبری از unified shading نباشه
بعدها هم سونی یه سری مشکلات با انویدیا براش به وجود اومد
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
دلیل اصلی بد بودن PS3 خودخواهی و غرور بیجای کوتاراگی بود.
کلا هیچکدوم از 3 کنسولی که این بشر طراحی کرد نرمال نبودن ولی PS3 ته قضیه بود طوری که اول کاری میخواست هر PS3 دوتا Cell داشته باشه ولی با مخالفت امی هنینگ و ناتی داگ این قضیه کنسل شد.
 
  • Like
Reactions: all4u
این ربجن فری بودن ایکس باکس خیلی قابلیت خوبیه.
بازی broken pieces و واسه ps5 میخواستم بگیرم زیر ۲.۹۰۰ نیست تو بازار 😐
تو استور هم ۲۵ دلار بود.

ولی به لطف ریجن آرژانتین و ایکس باکس کد بازی و ۱۰۰ تومن خریدم امروز و براحتی اد تو اکانت زدم.
۲۹ برابر تفاوت قیمت!!!

فکر نکنم اکانت ظرفیتی این بازی رو ps موجود باشه کلا.
در کل خواستم بگم این قابلیت ایکس باکس خیلی خوب و کاربردیه واسه ما تو ایران با این وضع ارزش ریال و قیمت بازیا.
 
این ربجن فری بودن ایکس باکس خیلی قابلیت خوبیه.
بازی broken pieces و واسه ps5 میخواستم بگیرم زیر ۲.۹۰۰ نیست تو بازار 😐
تو استور هم ۲۵ دلار بود.

ولی به لطف ریجن آرژانتین و ایکس باکس کد بازی و ۱۰۰ تومن خریدم امروز و براحتی اد تو اکانت زدم.
۲۹ برابر تفاوت قیمت!!!

فکر نکنم اکانت ظرفیتی این بازی رو ps موجود باشه کلا.
در کل خواستم بگم این قابلیت ایکس باکس خیلی خوب و کاربردیه واسه ما تو ایران با این وضع ارزش ریال و قیمت بازیا.
نسبت به پلستیشن کلی برتری داره اره اینم یک از اون هاست
 
دوستان وقتتون بخیر
تا به اینجا فیل اسپنسر اخراج شده بود و ایکس باکس هم دیگه به عنوان کنسول وجود نداشت و شده بود یه ناشر ثردپارتی و گیم پس هم از بین رفته بود! من واقعا نمیدونم اگه یک ذهن با چیزی مخالف هست چه نیازی هست که دیگه دروغ و جفنگیات رو به هم بدوزه.

2023 میتونه سال فوق العاده ای برای مایکروسافت باشه، شروع خوبی با های فای راش داشتند و این وسط ردفال یه نویز بود اما با شوکیس خوب و حالا هم خرید اکتی و در ادامه لانچ استارفیلد امسال برای هر گیمری مخصوصا برای طرفدارهای مایکرو فوق العاده هست. همین الانش که گیم پس برای 2023 خودشو به خوبی بسته. من واقعا برام تصور بازیهای ABK روی گیم پس اونم با این قیمت وحشتناک خوب عجیب غریبه.
دوستان متوجه اید Treyarch جزیی از خانواده ایکس باکس شده؟ :D از تجربه استودیوهای CoD به خوبی میشه برای بازی های لایو سرویس مخصوصا هیلو استفاده کرد و چقدر از همکاری بین استودیوها بشه استفاده کرد. فرض کنید یه بازی شوتری بخواد ساخته شه ماشین گیمز و id و Treyarch یه گوشه ایش رو دست بگیرند. بخش زامبیش رو بدن Treyarch، گان پلی رو بدن ماشین گیمز، گرافیک هم id یا هر ترکیب وحشتناک دیگه ای :D
من واقعا مشتاقم که از استودیوهای CoD بازی های خلاقانه دیگه ای هم داشته باشیم.

حالا اونطرف بلیزارد رو داریم که واقعا الله اکبر.
تقریبا تمام بازی های محبوبم حالا جزیی از ایکس باکس هستند و امیدوارم که مایکرو به خوبی ازشون مراقبت کنه و برای خودم جالبه که یه اکانت گیم پس، کل مجموعه بازی هایی که دوستشون دارم رو یک جا داره.
نسل نهم تا اینجا عالی بوده و فقط مونده که لرد گیبن دیگه یه تکونی بده و وقت HL3 دیگه رسیده.
 
دوستان وقتتون بخیر
تا به اینجا فیل اسپنسر اخراج شده بود و ایکس باکس هم دیگه به عنوان کنسول وجود نداشت و شده بود یه ناشر ثردپارتی و گیم پس هم از بین رفته بود! من واقعا نمیدونم اگه یک ذهن با چیزی مخالف هست چه نیازی هست که دیگه دروغ و جفنگیات رو به هم بدوزه.

2023 میتونه سال فوق العاده ای برای مایکروسافت باشه، شروع خوبی با های فای راش داشتند و این وسط ردفال یه نویز بود اما با شوکیس خوب و حالا هم خرید اکتی و در ادامه لانچ استارفیلد امسال برای هر گیمری مخصوصا برای طرفدارهای مایکرو فوق العاده هست. همین الانش که گیم پس برای 2023 خودشو به خوبی بسته. من واقعا برام تصور بازیهای ABK روی گیم پس اونم با این قیمت وحشتناک خوب عجیب غریبه.
دوستان متوجه اید Treyarch جزیی از خانواده ایکس باکس شده؟ :D از تجربه استودیوهای CoD به خوبی میشه برای بازی های لایو سرویس مخصوصا هیلو استفاده کرد و چقدر از همکاری بین استودیوها بشه استفاده کرد. فرض کنید یه بازی شوتری بخواد ساخته شه ماشین گیمز و id و Treyarch یه گوشه ایش رو دست بگیرند. بخش زامبیش رو بدن Treyarch، گان پلی رو بدن ماشین گیمز، گرافیک هم id یا هر ترکیب وحشتناک دیگه ای :D
من واقعا مشتاقم که از استودیوهای CoD بازی های خلاقانه دیگه ای هم داشته باشیم.

حالا اونطرف بلیزارد رو داریم که واقعا الله اکبر.
تقریبا تمام بازی های محبوبم حالا جزیی از ایکس باکس هستند و امیدوارم که مایکرو به خوبی ازشون مراقبت کنه و برای خودم جالبه که یه اکانت گیم پس، کل مجموعه بازی هایی که دوستشون دارم رو یک جا داره.
نسل نهم تا اینجا عالی بوده و فقط مونده که لرد گیبن دیگه یه تکونی بده و وقت HL3 دیگه رسیده.
امیدوارم اشتباهاتی که در مورد بتسدا داشتن اونجا دوباره تکرار نکنن.
مثل مدیریت جزیره ای ، عدم ارتباط بین بتسدا و xgs
فشار برای انتشار یه بازی ناقص مثل redfall
 
امیدوارم اشتباهاتی که در مورد بتسدا داشتن اونجا دوباره تکرار نکنن.
مثل مدیریت جزیره ای ، عدم ارتباط بین بتسدا و xgs
فشار برای انتشار یه بازی ناقص مثل redfall
کاملا به نکته ی درستی اشاره کردی

از نظر من باید نام اکتیویژن را کاملا محو کنند چون تک تک استدیو های اکتیویژن هویت مستقل دارند که زیر نام COD کاملا سرکوب شده اند این استعداد و خلاقیت انان باید جداگانه استفاده شود و این ها باید زیر نام XGS باشند تا بتواند با ارتباط بهتری باهم داشته باشند و همین اتفاق هم باید برای بتزدا بیافتد
اما برای بیلیزارد و کینک داستان فرق میکنه میتونیم اینجوری در نظر نظر یگیریم که بلیزارد یک استدیو بسیار برزگ با کلی شعبه هست این مسئله هم استقلال بیلزارد را برمیگرداند هم باعث میشود از این سیاست های امروز دارد فاصله گیرد سیاست های بلیزارد با dna مایکروسافت همخوانی ندارد ولی این هم باید زیر مجموعه ی XGS شود یعنی در حقیقت ناشر تمامی این بازی باید XGS باشند تا از سیاست های یک سانی برای نشر بازی استفاده شود و همچنین نظارت راحت تر باشد همکاری هم اسان تر میشود
تمامی بازی های این XGS باید روی استیم و روی خود استور مایکروسافت منشتر شود هر کس برای خود یک لانچر داشته باشد احمقانه هست
بعدش هم شبکه ی همه ی این بازی هم نباید مانند ردفال لازم باشد به جای دیگری متصل شد من جدا امید ندارم با این نگاه امروز اسپنسر اتفاقی برای شبکه ی دیابلو 4 بیافتد

در مورد کینگ اما میتوانند یک دیویژن جدا در نظر بگیرن که ابدا ایرادی ندارد و لازم نیست زیر برند XGS مدیریت شود البته میشود X(mobile)GS یک دیویژن جدا تاسیس کنند

در کل عرضم اینه اگر مایکروسافت ساختار ناشر ها را rearrange نکنه در ذهن های ما این جا نمیافته که فلان بازی اینده ی بیلیزارد برای مایکروسافت هست یعنی با این ایده ی غالب ان افزایش اعتباری برای برند اتفاق نخواهد افتاد
 
  • Like
Reactions: ali-ps
از نظر من باید نام اکتیویژن را کاملا محو کنند

بعیده همچین کاری بکنند. اکتیویژن اولین و قدیمی ترین ناشر صنعت بازی هست. برند اکتیویژن به تنهایی خیلی ارزشمنده.

Activision Inc. is an American video game developer and publisher. It was founded on October 1, 1979, and was the first independent developer and distributor of video games for gaming consoles. Its first products were cartridges for the Atari 2600 video console system.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or