اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
یه نکته بگم بیشتر مخاطب اصلیش کوروش عزیز هست

ببین کوروش جان درآمد صنعت سرگرمی که موسیقی و فیلم و ویدئو گیم بخشی از اون هستن با سود یکسان نیست

یه مثال میزنم بهتر متوجه بشی
مثلا شما وقتی بخوای فیلم اکران کنی روی سینماها شما باید یه بخشی از سود خودتون رو بدین به سالن ها بابت اکران فیلم ها

این قسمت توی کشورهای مختلف متفاوت هستن و مثلا چین به خاطر شرایط خاصی که داره تقریبا بخش عمده ای در درآمد فیلم میبلعه

حالا اگه ناشر هم فیلم متعلق به خودش نباشه یه درصدی هم ناشر برمیداره و در نهایت ته مونده اون میرسه به سازنده فیلم

حالا توی استریم چه اتفاقی میفته؟

توی VOD ها سازنده ها میتونن مستقیم با شرکت های VOD قرارداد ببندن و کلی واسطه رو از بین ببرن

در نهایت نتیجه که میبینی شاید کاهش درآمد فلان صنعت باشه ولی اصلا به معنی کاهش سود نیست

این در مورد موسیقی و گیم و ... هم صدق میکنه

در واقع سرویس ها دارن باعث میشن خیلی از واسطه ها که نقشی در خلق آثار نداشتن حذف بشن
 
گیم پس ؟ :-?? منظورش پول مایکروسافت که هزینه ساخت بازی پرداخت می کنه
عجیبه تمام بازیساز ها مدافع گیم پس صرفا پول داشتن مایکروسافت تحسین می کنن 8->
کاری به toxicبودنت و ترولات ندارم ولی میدونی چی منطقیه گیم پس صنعت دشمن گیمه ولی پلی پلاس با تایرهای مختلف نجات دهنده و مظلوم.
توروخدا بس کنید این فن بوی بازی و تاکسیک بودن همین حرفاتون باعث جروبحث الکی میشه
 

Microsoft Flight Simulator – Top Gun: Maverick Expansion – Available Now​



اگر کنسول رقیب بود به اسم مارویک دایرکت کات به همراه ده دلار حق آپگریت نسل جدید دوباره مینداخت به گیمرها ، اونها هم به عنوان بازی جدید تو سال 2022 دسته بندیش می کردن :D
 
آخرین ویرایش:
یعنی بچه های امروزی چقدر سطح حرفهاشون خنده داره
من یه دهه شصتی هستم زمان ما که پول و نقدینگی اینقدر نبود یا میفرتیم کلوپ بازی میکردیم یا پول تو جیبی جمع میکردیم میکرو سگا پلی استیشن ۱ میخریدیم من خودم دیگه دیدم پلی استیشن ۲‌گرونه نتونستم به خانواده بگم هیچ وقت هم نخریدمش ولی وقتی رفتم سرکار دیگه پلی استیشن ۳ ایکس باکس ۳۶۰ پلی استیشن ۴ خریدم حتی وان اس هم خریدم یعنی تو هر نسل هر دو کنسول رو گرفتم حالشو بردم بعد هم فروختم تو دیوار الآنم یدونه پلی استیشن پرو دارم یدونه سری ایکس حالا با این تورم من خودم نمیتونم هزینه بازی زیاد بدم مثلا فردا اسنایپر الایت ۵ میاد خوب من چجوری می‌تونستم روز عرضه کلی هزینه کنم؟ ولی رفتم گیم پس یکساله خریدم الان هروز دارم لذت میبرم دیگه چرا باید بیام بگم گیم پس بده؟ والا بخدا بهترین کار ممکن برای صنعت گیم بود همه که پولدار نیستن بالاخره تو کل دنیا متوسط و ضعیف هم هست باید اونا لذت ببرن یا نه؟ مایکروسافت پولداره آقا دمش گرم که این سرویس رو راه اندازی کرد درود به شرفش سونی هم از سر اجبار نیومده کلی تحقیق کرده که این سرویس ها چقدر مزایا داره وگرنه سونی خیلی تو هزینه کردن سفت و سخته پس دیده فایده داره که قدم گذاشته
هیچ بازیسازی هم تو این مدت ضرر نکرده خیالتون تخت
من اول فقط و فقط بخاطر فورزا۵ اومدم سری ایکس خریدم ولی وقتی دیدم تو گیم پس چقدر بازی هست حال کردم الآنم به اکثر رفقا گفتم سری ایکس یا اس بخرن
 
به نظر من در صورت مشکلات مالی در آینده اگه برای سرویس اشتراکی پیش بیاد خیلی راحت با اسپانسری و تبلیغات درون بازی و خیلی موارد دیگه مثله پرداخت درون برنامه ی میشه مشکلات رو حل کرد
و شاید مدت عرضه عناوین در سیستم اشتراکی کم بشه
در هر صورت برای ما که تو ایرانیم یک نعمته
 
یعنی بچه های امروزی چقدر سطح حرفهاشون خنده داره
من یه دهه شصتی هستم زمان ما که پول و نقدینگی اینقدر نبود یا میفرتیم کلوپ بازی میکردیم یا پول تو جیبی جمع میکردیم میکرو سگا پلی استیشن ۱ میخریدیم من خودم دیگه دیدم پلی استیشن ۲‌گرونه نتونستم به خانواده بگم هیچ وقت هم نخریدمش ولی وقتی رفتم سرکار دیگه پلی استیشن ۳ ایکس باکس ۳۶۰ پلی استیشن ۴ خریدم حتی وان اس هم خریدم یعنی تو هر نسل هر دو کنسول رو گرفتم حالشو بردم بعد هم فروختم تو دیوار الآنم یدونه پلی استیشن پرو دارم یدونه سری ایکس حالا با این تورم من خودم نمیتونم هزینه بازی زیاد بدم مثلا فردا اسنایپر الایت ۵ میاد خوب من چجوری می‌تونستم روز عرضه کلی هزینه کنم؟ ولی رفتم گیم پس یکساله خریدم الان هروز دارم لذت میبرم دیگه چرا باید بیام بگم گیم پس بده؟ والا بخدا بهترین کار ممکن برای صنعت گیم بود همه که پولدار نیستن بالاخره تو کل دنیا متوسط و ضعیف هم هست باید اونا لذت ببرن یا نه؟ مایکروسافت پولداره آقا دمش گرم که این سرویس رو راه اندازی کرد درود به شرفش سونی هم از سر اجبار نیومده کلی تحقیق کرده که این سرویس ها چقدر مزایا داره وگرنه سونی خیلی تو هزینه کردن سفت و سخته پس دیده فایده داره که قدم گذاشته
هیچ بازیسازی هم تو این مدت ضرر نکرده خیالتون تخت
من اول فقط و فقط بخاطر فورزا۵ اومدم سری ایکس خریدم ولی وقتی دیدم تو گیم پس چقدر بازی هست حال کردم الآنم به اکثر رفقا گفتم سری ایکس یا اس بخرن
حرف های که شما میگی کاملا درسته منتها از دید به یوزر و مشتری

خیلی ها که این حرفها رو میزنن و میگن از دید دولوپر و اون بخش دیگه صنعت گیم میگن که گیم پس بده و فلان و بیسار

از دید یه مشتری و از سمت مشتری و برای مشتری هیچکی نگفته گیم پس بده
 
  • Like
Reactions: rpg321
به نظرم حداقل برای ماها که تو ایران هستیم اعلام این خبر خیلی زود بود چون خیلی ها هنوز خرید پی اس فور و اکس باکس سریز براشون آرزو هستش چه برسه به اینکه تند تند کنسول میان نسلی هم معرفی کنن !

Screenshot_20220526-184316_Instagram.jpg
 
این طبیعیه TCL به عنوان تولید کننده تلویزیون همچین چیزی رو نشون بده اما بیشتر حدس و گمان هست. هدف هم معلومه خوب از الان قصد دارن تلویزیون های 8k رو فرو کنن. جف گراب تو مقاله زیر توضیح داده که TCL کنسول های میان نسلی رو تایید نکرده و فقط حدس و گمان هستش که بتونه جنس خودشو بفروشه

No — TCL did not just reveal plans for an Xbox/PS5 Pro
 
Exclusive: Microsoft continues to iterate on an Xbox cloud streaming device codenamed 'Keystone'

گزارش اختصاصی ویندوز سنترال میگه مایکروسافت یک دانگل ارزان قیمت دارای پورت HDMI (با کُدنیم Keystone) در دست ساخت داره. این برای اجرای بازیهای گیم پس از طریق xCloud هست و به سادگی روی هر TV وصل میشه.

Our vision for Xbox Cloud Gaming is unwavering, our goal is to enable people to play the games they want, on the devices they want, anywhere they want. As announced last year, we’ve been working on a game-streaming device, codename Keystone, that could be connected to any TV or monitor without the need for a console," a Microsoft spokesperson stated.
 
حرف های که شما میگی کاملا درسته منتها از دید به یوزر و مشتری

خیلی ها که این حرفها رو میزنن و میگن از دید دولوپر و اون بخش دیگه صنعت گیم میگن که گیم پس بده و فلان و بیسار

از دید یه مشتری و از سمت مشتری و برای مشتری هیچکی نگفته گیم پس بده
خب مگه حضور تو گیم پس اجباریه که دولپر ها نگران هستن؟ هر کی فکر میکنه گیم پس ضرر داره میتونه قرارداد نبنده واقعا مسئله پیچیده ای نیست.
 
این طبیعیه TCL به عنوان تولید کننده تلویزیون همچین چیزی رو نشون بده اما بیشتر حدس و گمان هست. هدف هم معلومه خوب از الان قصد دارن تلویزیون های 8k رو فرو کنن. جف گراب تو مقاله زیر توضیح داده که TCL کنسول های میان نسلی رو تایید نکرده و فقط حدس و گمان هستش که بتونه جنس خودشو بفروشه

No — TCL did not just reveal plans for an Xbox/PS5 Pro
دقیقا یک حرفی زده خیلیام جو گیر شدن
 
خب مگه حضور تو گیم پس اجباریه که دولپر ها نگران هستن؟ هر کی فکر میکنه گیم پس ضرر داره میتونه قرارداد نبنده واقعا مسئله پیچیده ای نیست.
بببنید کلا بیایید مشکلاتی که مطرح میشه رو بگم خودتون قضاوت کنید من نه تایید میکنم نه تکذیب فقط هر چی مخالفان میگن رو یه جا میگم تا جای که بتونم

۱- کاهش کیفیت بازی ها: میگن چون سازنده می‌دونه بازی رو گیم پسش طرف پولی نمی‌ده و از قبل هم یه بخشی از خرجش رو مایکروسافت داده دیگه براش کیفیت کار مهم نیست و دیگه اینکه بازی رو پولیش کنم فلان کنم بهمان کنم تا بتونم پلیرها بیشتر تشویق کنم بازیم رو تجربه کنن و پول بدن بازیم رو بخرم و خلاصه این مسائل وجود نداره پولم هم که گرفتم مهم نیست کیفیت نهایی کار چه شکلی باشه

۲-این مسیله مطرح میشه که بازی ها برای درآوردن پول بیشتر روی بیارن به مدل های پر از پرداخت درون برنامه ای و امثالهم .
میگن کسی که رو سرویس اشتراکی بازی رو گرفته پولی نداده پس براش راحت تر هست که پرداخت درون برنامه ای انجام بده و اینجوری بازی پر میشه از پرداخت درون برنامه ای و حتی لوت باکس و فلان
این یکی رو جالبه خود مایکروسافت هم تو اماراش میگه کسایی که با گیم پس بازی ها رو تجربه مبکنن فلان درصد (فک کنم ۵۰ درصد بود آماری که ساتیا نادلا گفته بود) بیشتر از حالت عادی حاظرن خرج پرداخت درون برنامه ای بکنن

۳-و اما این آخری که سروصداش نه از رمان گیم پس که از زمان اومدن سرویس اپل آرکید بلند شد.
یه عده از بازی ساز ها معترضند این سرویس ها که گرفت به مرور کاربرها فقط عادت میکنن از همین سرویس استفاده کنن فقط و خارج از اون حاظر به خرج کردن نمیشن برا همین برا ارایه بازیشون مجبورند اون رو روی سرویس اشتراکی پلتفرم (تو اون موضوع اپل آرکید) بگذارن و خب اونجا هم کسب که راجع پول و درآمد سازنده نظر میده صاحب پلتفرم هست که یه مبلغ معین پرداخت می‌کنه و سازنده مجبوره به همون مبلغ قناعت کنه مبلغی که ممکن بود کاربر ها بیشتر از اون پرداخت کنند (چیزی که برای oddworld soulstorm اتفاق افتاد و سازنده شکایت داشت خبرش هم که دیدید از روی پلی استیشن پلاس ۴ میلیون نفر حدودا بازی رو گرفتن در حالی که مبلغی که سونی بهشون داده بود کمتر بود و می‌گفت اگه بازی رو روز عرضه نمیاوردیم پلاس الان پول بیشتری داشتیم چون ۴ میلیون نفر میخریدن بازی رو (البته خیلی ها هم بعدا بهش توپیدن که ای کیو بازیت رو سرویس نمیومد همون ۱۰ هزار نفر هم نمی‌خریدن که تو فکر می‌کنی این اتفاق میفتاد)) ولی خب در هر صورت


این سه مورد شاخص هاش بود
 
بببنید کلا بیایید مشکلاتی که مطرح میشه رو بگم خودتون قضاوت کنید من نه تایید میکنم نه تکذیب فقط هر چی مخالفان میگن رو یه جا میگم تا جای که بتونم

۱- کاهش کیفیت بازی ها: میگن چون سازنده می‌دونه بازی رو گیم پسش طرف پولی نمی‌ده و از قبل هم یه بخشی از خرجش رو مایکروسافت داده دیگه براش کیفیت کار مهم نیست و دیگه اینکه بازی رو پولیش کنم فلان کنم بهمان کنم تا بتونم پلیرها بیشتر تشویق کنم بازیم رو تجربه کنن و پول بدن بازیم رو بخرم و خلاصه این مسائل وجود نداره پولم هم که گرفتم مهم نیست کیفیت نهایی کار چه شکلی باشه

۲-این مسیله مطرح میشه که بازی ها برای درآوردن پول بیشتر روی بیارن به مدل های پر از پرداخت درون برنامه ای و امثالهم .
میگن کسی که رو سرویس اشتراکی بازی رو گرفته پولی نداده پس براش راحت تر هست که پرداخت درون برنامه ای انجام بده و اینجوری بازی پر میشه از پرداخت درون برنامه ای و حتی لوت باکس و فلان
این یکی رو جالبه خود مایکروسافت هم تو اماراش میگه کسایی که با گیم پس بازی ها رو تجربه مبکنن فلان درصد (فک کنم ۵۰ درصد بود آماری که ساتیا نادلا گفته بود) بیشتر از حالت عادی حاظرن خرج پرداخت درون برنامه ای بکنن

۳-و اما این آخری که سروصداش نه از رمان گیم پس که از زمان اومدن سرویس اپل آرکید بلند شد.
یه عده از بازی ساز ها معترضند این سرویس ها که گرفت به مرور کاربرها فقط عادت میکنن از همین سرویس استفاده کنن فقط و خارج از اون حاظر به خرج کردن نمیشن برا همین برا ارایه بازیشون مجبورند اون رو روی سرویس اشتراکی پلتفرم (تو اون موضوع اپل آرکید) بگذارن و خب اونجا هم کسب که راجع پول و درآمد سازنده نظر میده صاحب پلتفرم هست که یه مبلغ معین پرداخت می‌کنه و سازنده مجبوره به همون مبلغ قناعت کنه مبلغی که ممکن بود کاربر ها بیشتر از اون پرداخت کنند (چیزی که برای oddworld soulstorm اتفاق افتاد و سازنده شکایت داشت خبرش هم که دیدید از روی پلی استیشن پلاس ۴ میلیون نفر حدودا بازی رو گرفتن در حالی که مبلغی که سونی بهشون داده بود کمتر بود و می‌گفت اگه بازی رو روز عرضه نمیاوردیم پلاس الان پول بیشتری داشتیم چون ۴ میلیون نفر میخریدن بازی رو (البته خیلی ها هم بعدا بهش توپیدن که ای کیو بازیت رو سرویس نمیومد همون ۱۰ هزار نفر هم نمی‌خریدن که تو فکر می‌کنی این اتفاق میفتاد)) ولی خب در هر صورت


این سه مورد شاخص هاش بود
نگرانی ها بجاست ولی نه سمت دلواپسان و نه سمت طرفداران فعلا نمیشه به حرفشون استناد کرد
به نظرم هنوز باید 4-5سال دیگه صبر کنیم تا فکت صادر کنیم آیا باعث کاهش کیفیت بازی ها و زیان ده شدن و کاهش خرید توسط مشتری ها شده یا نه، هرچند مایکروسافت آمار رسمی داده که خبری از این ها نبوده
تو همین حدود 4-5 سالی که از عمر گیم پس میگذره، چیزی که مسلمه، سرویس خیلی به نفع دولوپرهای مستقل و استودیوهای کوچیک بوده، حتی به نفع استودیوهایی که ریسکهایی کردند و میخوان بازخوردها رو ببینند، خب مایکروسافت کمک مالی بزرگی براشونه.
MPkXLFw9jWCKpNCN2mHbUk-970-80.jpg
این آمار رو ببین علاوه بر add onهایی که شما گفتی خرید بازی هم بیشتر بوده طبق آمار رسمی
gGFTda8c9dnt8JdTXrGyHk-970-80.jpg
حتی عرضه Day one بازی ها هم سودمندی های خودش رو داره و میتونه برای دولوپر گزنیه جذابی باشه( افزایش 3.5 برابری پلیر ها در بازی های بزرگ، ایندی ها15 برابر در روز لانچ!)

این سرویس مخصوصا برای ایندی ها بسیار جذابه!
در مورد کاهش کیفیت واقعا هنوز نمیشه چیزی گفت، اممم چرا استارفیلد و ردفال تاخیر خورد؟ خب پولیش نشده منتشر میشدند گیم پس که هست :D
 
ماشاالله بچه های نسل جدید چه چیزایی رو دنبال میکنن و چقدر وارد جزییات میشن 😂 من بعنوان دهه پنجاهی که از همون اول کنسول اتاری داشتم و بترتیب همه کنسولا رو داشتم و تجربه کردم کامنت ها رو میخونم میگم اینا چه حوصله ای دارن و چه دغدغه هایی🥴 زمان ما فیلم یا همون کارتریج رو یه فوت میکردی میچپوندی تو دستگاه و غم نت و سیاست شرکت ها رو نداشتیم 🤓 تنها غممون خراب شدن دسته بود و و گیر پدرا برای اینکه تلویزیون بخاطر زیاد بازی کردن خراب میشه و بس 😂😂😂 البته خیلی خوبه داشتن اطلاعات و پیگیر بودن بخاطر ارتقا سرویس های گیمینگ ولی در نهایت بنظر من اون لذتی که زمان ما دغدغه هایی مثل سرعت نت و ... میبردیم دیگه بچه های الان نمیبرن .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or