اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
1,387
خب یعنی میخان دو تا نسخه بفروشن؟ یه نسخه نسل هشت و یه نسخه نسل نه؟ یا کلا نسخه نسل نه در کار نیست؟
بازی هم نسخه نسل هشت داره هم نسل 9 ولی اسمارت دلیوری نداره یعنی اگر نسخه نسل 8 رو بخری نمیتونی نسخه نسل 9 رو روی کنسول نسل 9 مجانی دانلود کنی اونم باید جداگونه خرید البته اگر اشتباه نکنم
 
  • Like
Reactions: arthur97

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,122
نام
محمد علی
این همه بازی تردپارتی که اسمارت دلیوری نداشتند اینم روش
اگر سر همه اونا نا امید شدی
اوکی حرفت درست
وگرنه غیر از بازی ها خود مایکروسافت و یوبیسافت و چند تا تردپارتی مثل سایبرپانک و اسکارلت نکسوس و چرون و یه چند تا دیگه
بازی دیگه اسمارت دلیوری نداشت
بقیه ناشرا از این قابلیت استفاده نکردند حق هم داشتن اختیاری بود هوس کرده بودند سر نسخه نسل نه یه پولی از مشتری بکنن
بابت هر بازی که اسمارت دلیوری نداشته باشه، میشه نا‌امید شد و به نظرم ناامیدی به جایی هم هست.
دو بار پول دادن برای یه بازی، سرقتی ـه که ناشر انجام میده. اونم وقتی که بازی رو یا یه دیسک ازش داری و یا دیجیتال خریدی و به اکانتت پیوست شده.
 
  • Like
Reactions: smoker and Adam

arthur97

کاربر سایت
Oct 21, 2017
302
بابت هر بازی که اسمارت دلیوری نداشته باشه، میشه نا‌امید شد و به نظرم ناامیدی به جایی هم هست.
دو بار پول دادن برای یه بازی، سرقتی ـه که ناشر انجام میده. اونم وقتی که بازی رو یا یه دیسک ازش داری و یا دیجیتال خریدی و به اکانتت پیوست شده.
دقیقا کاری که راکستار با gta v کرد.
من انتظار داشتم واسه کسایی که نسخه قبل رو دارن حداقل یه تخفیف درنظر بگیره. ولی کسی که نسخه نسل ۸ رو داره با کسی که میخاد تازه بازی رو بخره هیچ فرقی نداره.
 
  • Like
Reactions: m.a.t

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,533
نام
عرفان
Subscribers spend 50% more
🤡: but, but, Xbox players don't buy games.🤡

------------------
Looks like Deathloop maybe the first game that utilises FSR 2.0 on Xbox (Sep 14th)
View attachment 249918
دثلوپ باFSR 2 خیلی چیز خفنی میشه.
به نظرم واقعا نکست لول هستش در مقایسه باFSR 1، جزئیاتش با 4K NATIVE واقعا تفاوتی نداره و این میتونه باعث بشه با فریم ریت خیلی بالاتر ولی با کیفیت تصویری مثل 4K نیتیو، بازی کنیم
بالاخره دیگه وارد دوران تمام نسل 9ئی داریم میشیم... :x


شما تو این ویدیو ببینید چقدرFSR 1 مات هستش و FSR 2 در پرفورمانس مد در حد 4K NATIVE شفافیت و جزئیات داره:|
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,283
نام
علیرضا
دثلوپ باFSR 2 خیلی چیز خفنی میشه.
به نظرم واقعا نکست لول هستش در مقایسه باFSR 1، جزئیاتش با 4K NATIVE واقعا تفاوتی نداره و این میتونه باعث بشه با فریم ریت خیلی بالاتر ولی با کیفیت تصویری مثل 4K نیتیو، بازی کنیم
بالاخره دیگه وارد دوران تمام نسل 9ئی داریم میشیم... :x


شما تو این ویدیو ببینید چقدرFSR 1 مات هستش و FSR 2 در پرفورمانس مد در حد 4K NATIVE شفافیت و جزئیات داره:|
کسی میدونه fsr چه رزلوشن آپسکیل میکنه؟
مثلا Dlss میومد ۱۴۴۰ رو آپ میکرد به ۲۱۶۰ یا همون ۴کی

بعد اونجا از هسته ها تنسور هم استفاده میکرد

اینجا FSR از هیچ سخت افزار اختصاصی استفاده نمیکنه قطعا پس از خود همون منابع سیستم درگیر می‌کنه و این باعث میشه کارایی DLSS بالاتر بنظر بیاد رو کاغذ حداقل

کسی توضیح داد ممنون موشوم😎
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
چند مورد درباره fsr 2 ،
یکی این که خیلی انتظارات رو بالا نبرید. طبق عکس ها و سمپل هایی که من دیدم، سولوشن هنوز در حد dlss نیست. ولی خب خیلی خیلی بهتر از قبل شده مخصوصا روی کوالیتی عملکرد مناسبی داره. مخصوصا ترکیب اش با drs جوابه.

دومین موضوع این که این تکنولوژی روی هر دو کنسول در دسترس خواهد بود ولی چون ابتدا بر اساس dx12 توسعه دادن خب زودتر روی اکس باکس در دسترس هست.

موتور آنریل با پلاگین از سیستم ساپورت می کنه. همچنین موتور هایی که الان از dlss 2 ساپورت می کنند توی کمتر از سه روز می تونن fsr 2 رو به سیستم شون اضافه کنند. در صورتی که بازی taa داشته باشه بازم اضافه کردنش ساده هست. بدترین حالت نیازه تا یک ماه روی انجین تغییر داده بشه تا با fsr بهینه بشه. کاش برا یونیتی هم پلاگین بدن.

یه موضوع دیگه این هست که با این که این قابلیت میشه در خود موتور بازی هم embed بشه اما در اکس باکس api مرکزی برای این موضوع وجود داره. وجود همچین قابلیتی باعث میشه آپدیت ها و بهینه سازی های آینده مستقل از آپدیت کردن بازی (و شاید به صورت سیستمی و اتومات) باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر