اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,178
با تو تیوی هایی که VRR ساپورت میکنن فریم ریت این بازی دو برابر میشه و به 60 میرسه
مال بنده ساپورت میکنه اما هیچ جایی همچین چیزی به صورت رسمی هم نیومده شاید شما خوشتون اومده احساس میکنید سازندش اعلام کرده بعضی جاها ممکنه تا ۴۵ برسه
ولی در واقعیت بیسش ۳۰ هست چیزی تغییر نکرده شما با pc تست کنید تفاوت رو کامل میتونید ببینید
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
مال بنده ساپورت میکنه اما هیچ جایی همچین چیزی به صورت رسمی هم نیومده شاید شما خوشتون اومده احساس میکنید سازندش اعلام کرده بعضی جاها ممکنه تا ۴۵ برسه
ولی در واقعیت بیسش ۳۰ هست چیزی تغییر نکرده شما با pc تست کنید تفاوت رو کامل میتونید ببینید
1635021331093.png

ساپورت vrr کاملا رسمی بوده. فریم ریت هم فکر کنم طبق تحلیل دیجیتال فاندری تا 60 فریم میرسه. خودشونم فکر کنم اینو گفته بودن. حالا شاید فیکس 60 نباشه (50 تا 60 منم شنیده بودم) ولی این رسمی بوده.
 

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,178
View attachment 229018

ساپورت vrr کاملا رسمی بوده. فریم ریت هم فکر کنم طبق تحلیل دیجیتال فاندری تا 60 فریم میرسه. خودشونم فکر کنم اینو گفته بودن. حالا شاید فیکس 60 نباشه (50 تا 60 منم شنیده بودم) ولی این رسمی بوده.

درسته قفل نشده رو ۶۰ همون ما بین میچرخه و عملا رو کنسول همون ۳۰ هست بعضی جاها میتونه متغیر باشه اونم در همین حد


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

SleepyTurtel

کاربر سایت
Apr 20, 2012
6,357
نام
بابک
دوست عزیز flight simulatorرو کنسول ۳۰ فریم هست حتی نزدیک ۶۰ هم نیست
چشم داریم داداش میتونیم بفهمیم و متوجه بشیم وقتی ۶۰ فریم شده شما میخوای قبول نکنی اون بحثش جداست
دو سالم نیست گیمر شدیم که سالهاست گیم زدیم فریم ده تاهم بالا پایین بشه میفهمیم
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
درسته قفل نشده رو ۶۰ همون ما بین میچرخه و عملا رو کنسول همون ۳۰ هست بعضی جاها میتونه متغیر باشه اونم در همین حد


Sent from my iPhone using Tapatalk
حالا اگه روی pc بازی کنی بهت تضمین میکنه روی 60 فریم قفل باشه؟! ویدیو بالا ببینی اکثر روی ۶۰ یا حتی بیشتر فریم میده! حالا میخوای قبول کنی یا نه مهم نیست.
 

ho3ein70

کاربر سایت
Dec 5, 2013
102
نام
ho3einsa
برای فیفا و فورزا رو چند بزاریم خوبه؟ ،من گذاشتم رو 4k و 60 فریم(سریز اس)
شما اینو میذاری ولی خروجی که تحویل میگیری در بهترین حالت 2کی 60 فریمه و اکثرا روی 1080 شصت فریم. سری اس قدرت 4کی نداره اون فقط خروجی کلیه که شما تنظیم میکنی.
 
  • Like
Reactions: atzoriha and all4u

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,420
نام
مهیار
برای فیفا و فورزا رو چند بزاریم خوبه؟ ،من گذاشتم رو 4k و 60 فریم(سریز اس)
بهتره ر‌و همون 4K باشه
اگه رزولوشن رو تغییر بدید سیگنال خروجی از کنسول تغییر میکنه و این ممکنه رو مواردی مثل Input lag تاثیر گذار باشه
 
  • Like
Reactions: atzoriha

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,783
نام
حامد
خوب با اومدن سرویس ابری انویدیا gfn روی مرورگر اج....بازی های انحصاری سونی روی سری اکس اجرا میشن😁

به شکل استریم خیلی وقته همه بازی های سونی خارج از پلتفرم خود سونی در دسترس مردم هست. حالا چه از طریق psnow و یا یوتیوب
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,574
نام
alireza
به شکل استریم خیلی وقته همه بازی های سونی خارج از پلتفرم خود سونی در دسترس مردم هست. حالا چه از طریق psnow و یا یوتیوب
اما روی سری اکس/اس اجرا نمیشدن...اما الان میشن😉
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر