اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
جواب سوال اولت فعلا نه، ولی چون DirectML جزو پکیج DirectX هست باید جز احتمالات نگهش داشت ... درباره ی هسته های پردازش عصبی هم باید بگم یکی از خوبی هایی که چیپ های FPGA داره اینه که میتونه کاملا به پردازنده مرکزی ادغام بشه ولی خب چیزی روی برد کنسول معلوم نبود پس احتمال اصلی بهره گیری از پردازنده خود کنسول هست که با توجه به بهینه سازی های نرم افزاری و کاستومایز مایکروسافت کار چندان دشواری نیست پیاده سازیش ... در ضمن که برخلاف تصور خیلی ها Deep Learning اصلا نیازی به سخت افزار در حد RTX 2080 نداره ... همین الآن هم Deep Face Lab و esrgan با با سخت افزار پایین رده هم قابل اجرا هستند ...
Xbox studio using AI to upscale low-res textures in real-time

ببین تو توضیح ویدئو این چنل و چنل دی اف .... مثلا همین SS رو تو ویدئو کاملا واضح که تو حالت Quality DLSS 2.0 پارتیکل ها واضح تر از نیتیو دیده میشن ... تو ویدئو DF هم تو حالت DLSS2.0 فریم ریت و IQ بهتر از حالت نیتیو هستش ...

این که چند صفحه پیش صحبتش شد دیگه، XSX چیزی معادل تنسور کور یا FPGA و ... نداره ولی خود کامپیوت یونیت‌های کنسول رو مجهز کردن برای پردازش INT4 که مناسب مشین لرنینگ هستن و توی سرورهای xCloud هم از همین قابلیت برای ارائه خدمات مشین لرنینگ به بقیه مشتریای شرکتی (بجز بازی) استفاده میکنن :D قدرت پردازش XSX در حالتی که از INT4 بخواد استفاده کنه هم 97 TOPS هست یعنی یک مقدار کمتر از چیزی که تنسور کورهای 2070 Super به تنهایی میتونن انجام بدن :D ولی باز هم یه بخش کوچیکی از این توان پردازشی برای چیزی مثل DirectML کافی هست :D

هزینه پردازشی هم DF اندازه گرفته چند درصد فقط بیشتر از تکنیک‌های Upscale فعلی هست ولی نتیجه خروجی چند برابر اونها هست :D خود دایرکت ML هم آماده هست از 2019-2018 کار میکنن روش و سال پیش هم عرضه شده روی PC و برای لانچ کنسول هم احتمالا کامل عرضه بشه :D
 
این که چند صفحه پیش صحبتش شد دیگه، XSX چیزی معادل تنسور کور یا FPGA و ... نداره ولی خود کامپیوت یونیت‌های کنسول رو مجهز کردن برای پردازش INT4 که مناسب مشین لرنینگ هستن و توی سرورهای xCloud هم از همین قابلیت برای ارائه خدمات مشین لرنینگ به بقیه مشتریای شرکتی (بجز بازی) استفاده میکنن :D قدرت پردازش XSX در حالتی که از INT4 بخواد استفاده کنه هم 97 TOPS هست یعنی یک مقدار کمتر از چیزی که تنسور کورهای 2070 Super به تنهایی میتونن انجام بدن :D ولی باز هم یه بخش کوچیکی از این توان پردازشی برای چیزی مثل DirectML کافی هست :D

هزینه پردازشی هم DF اندازه گرفته چند درصد فقط بیشتر از تکنیک‌های Upscale فعلی هست ولی نتیجه خروجی چند برابر اونها هست :D خود دایرکت ML هم آماده هست از 2019-2018 کار میکنن روش و سال پیش هم عرضه شده روی PC و برای لانچ کنسول هم احتمالا کامل عرضه بشه :D
1586971045074.png 1586971065018.png
The RTX 2060 is using a small percentage of its entire GPU to enable more than 2x performance that XSX has for its entire GPU.
RTX 2060 is around 100 TOPs - the XSX is 49 for int8. int4 TOPs is double for both - so around 200 for RTX 2060 and 97 for XSX
 
View attachment 137377View attachment 137378
The RTX 2060 is using a small percentage of its entire GPU to enable more than 2x performance that XSX has for its entire GPU.
RTX 2060 is around 100 TOPs - the XSX is 49 for int8. int4 TOPs is double for both - so around 200 for RTX 2060 and 97 for XSX

درست میگه، برای INT4 رو RTX 2060 حدود 202 TOPS هست و XSX حدود 97 TOPS ولی خب خبر خوب اینه که تنسور کورها همزمان یا در موازات کودا کورها کار نمیکنن روی 2060 :D یعنی با اختلاف چند فریم (اختصاص یه بخشی از زمان پردازش GPU به مشین لرنینک) باید روی XSX هم شدنی باشه :D
 
این چه نکته خوبی رو گفت که من اصلا توجه نکرده بودم بهش. فریم باید اول رندر بشه بعد DLSS شروع به کار کنه. یعنی در عمل واسه این تکنیک سخت افزار جدا نداشتن نقطه ضعف حساب نمی شه برخلاف چیزی که قبلا گفته بودم:دی
 
  • Like
Reactions: LiviNG D3AD
من خیلی دوس دارم در مورد اسمارت دلیوری بدونم. الان این اسمارت دلیوری مشکلات پورت بازیای بین نسلی رو حل کرده؟ یعنی فرضا هیلو‌ و هل بلید قربانی بین نسلی بودن نمیشن و روی هر کنسولی طبق سخت افزار موجود اجرا میشن؟ کلا در مورد این اسمارت دلیوری یه توضیح بدید ببینیم چی به چیه چون اگه اون چیزی باشه که فک میکنم، قابلیت انقلابی هست! :D
 
من خیلی دوس دارم در مورد اسمارت دلیوری بدونم. الان این اسمارت دلیوری مشکلات پورت بازیای بین نسلی رو حل کرده؟ یعنی فرضا هیلو‌ و هل بلید قربانی بین نسلی بودن نمیشن و روی هر کنسولی طبق سخت افزار موجود اجرا میشن؟ کلا در مورد این اسمارت دلیوری یه توضیح بدید ببینیم چی به چیه چون اگه اون چیزی باشه که فک میکنم، قابلیت انقلابی هست! :D
فرضا شما دیسک هیلو رو برای وان می‌خرید. بعد یکسال پول میاد دستت سری اکس میخری‌. حالا به جا خرید یه نسخه ریمستر. یا اینکه مثلاً دیسک بازی رو وارد کنی و بعد دستگاه به جای نصب از دیسک بره لایسنس رو شناسایی کنه و بازی رو تماما آنلاین از استور نصب کنه(کاری که الان برای بازیای BC) شما دیسک رو میزاری تو کنسول بازی نصب میشه بعد یه آپدیت دانلود می‌کنی برای افزایش کیفیت بازی. 4K و از این حرفا .
 
من خیلی دوس دارم در مورد اسمارت دلیوری بدونم. الان این اسمارت دلیوری مشکلات پورت بازیای بین نسلی رو حل کرده؟ یعنی فرضا هیلو‌ و هل بلید قربانی بین نسلی بودن نمیشن و روی هر کنسولی طبق سخت افزار موجود اجرا میشن؟ کلا در مورد این اسمارت دلیوری یه توضیح بدید ببینیم چی به چیه چون اگه اون چیزی باشه که فک میکنم، قابلیت انقلابی هست! :D
هیلو خودش بازی بین نسلی هست، از اول بر پایه سخت افزار X1 ساخته شده، بعد گویا تغییراتی داشته ولی پایه بازی واسه این نسل هست. هلبلید که فعلا حتی برای X1 تایید هم نشده، یعنی کلا نسل بعدی هست :D

Smart Delivery: This technology empowers you to buy a game once and know that – whether you are playing it on Xbox One or Xbox Series X – you are getting the right version of that game on whatever Xbox you’re playing on. We’re making the commitment to use Smart Delivery on all our exclusive Xbox Game Studios titles, including Halo Infinite, ensuring you only have to purchase a title once in order to play the best available version for whichever Xbox console they choose to play on. This technology is available for all developers and publishers, and they can choose to use it for titles that will be release on Xbox One first and come to the Xbox Series X later.
این دیگه چیه!! نمیشه گفت قشنگه یا زشته ولی میشه گفت خیلی تخیلی هست، دقیقا مثل تم بازی : دی البته همین که یه طرح عجیب غریب گذاشتن جالبه. همین رو بدن ۳۰۰ یا ۳۵۰ دلار قشنگ میترکونه :D البته انگار رسمی نیست و ممکنه فیک باشه :دی
 
نميدونم اين موضوع رو كسي اشاره كرد يا نه
اما الان حتما ميدونين قيمت كنسول اكس باكس وان اكس تو استور ماكروسافت 299$ هست
اما نكته جالب اينه كه قيمت پايه كنسول ديگه 499$ نيست!
و قيمت به 399$ كاهش پيدا كرده !
البته وان اس و وان ديجيتال همون قيمتهاي قبلي رو دارن.
از اين لحاظ مهمه كه احتمال هم قيمت شدن سري اكس با پلي استيشن فايو رو بيشتر ميكنه.
 
نميدونم اين موضوع رو كسي اشاره كرد يا نه
اما الان حتما ميدونين قيمت كنسول اكس باكس وان اكس تو استور ماكروسافت 299$ هست
اما نكته جالب اينه كه قيمت پايه كنسول ديگه 499$ نيست!
و قيمت به 399$ كاهش پيدا كرده !
البته وان اس و وان ديجيتال همون قيمتهاي قبلي رو دارن.
از اين لحاظ مهمه كه احتمال هم قيمت شدن سري اكس با پلي استيشن فايو رو بيشتر ميكنه.
الان میخوای بگی سری اکس قراره ۵۰۰ دلار باشه؟
کاش سری اس رو بدن ۲۸۰ دلار. من همش فکر میکنم همین عدد باید باشه.
کاش یه نسخه آل دیجیتال برا اکس بدن بشه ۴۵۰.
 
الان میخوای بگی سری اکس قراره ۵۰۰ دلار باشه؟
کاش سری اس رو بدن ۲۸۰ دلار. من همش فکر میکنم همین عدد باید باشه.
کاش یه نسخه آل دیجیتال برا اکس بدن بشه ۴۵۰.
قيمتشو نميدونم الان همش حدس و گمانه

اما بنظرم شانس هم قيمت شدنش با ps5 زياده
بر خلاف وان اكس كه ١٠٠ دلار گرون تر از پرو بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or