اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

erfank96

کاربر سایت
Jan 20, 2015
299
نام
عرفان
ظرفیت ssd با توجه به قیمتش خیلیم خوبه ، خوب بود هارد دیسک میزاشت تحویلتون می داد؟... احتمالا پشتیبانی از هارد اکسترنال رو هم داره و میشه ارشیوتون رو بریزید رو اون و هر کردوم از بازی هایی که می خواید بازی کنید رو انتقال بدید به SSD. این کنسول از نظر سخت افزاری با توجه به قیمت فوق العادس هیچ انتقادی هم به مایکروسافت وارد نیست. چیزی که باید نگران باشید راجع بهش محتوای کنسوله مخصوصا این که حالا حالا ها قرار نیست ای پی های درست حسابی رو نشون بدن.
 

mohsen2019

کاربر سایت
Jun 14, 2019
2,194
Gaming in Dolby
هنگامی که حالت Dolby Vision فعال شود ، باعث افزایش روشنایی ، کنتراست ، رنگ و عمق که حتی از بازی های HDR سنتی فراتر می رود. (40x brighter highlights, 10x deeper black level, 12-bit Color depth)

جهشی فراتر از صدای فراگیر، فناوری Dolby Atmos با قرار دادن دقیق هر صدا در اطراف خود در فضای سه بعدی ، شما را در وسط عمل قرار می دهد ، بنابراین می توانید به سرعت مکان آن را در بازی مشخص کنید ، قبل از اینکه خیلی دیر شود.
بازیهای پشتیبانی شده gears5,ori,cyberpunk 2077...
توضیحاتو از تو لینک ببینی بهتره! هم عکس هست هم ویدیو!
کلا بیخیال دالبی اتموس بشید.یک سری بلندگو باید فقط تو سقف نصب بشه.خر جش خیلی بالاست تو ایران!!!!البته یک نمونه ستاپ هم هست که رو به جلو با ارتفاع زیاد بلندگو ها نصب میشن ولی اصلش تو سقف هستش
 
آخرین ویرایش:

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
بالمر و دن متریک احمق هم باید حداقل باندل بدون کینکت می‌داشتند نه اینکه کینکت بذارند روی کنسول تازه اجباری هم باشه، کنسول ضعیفتر با قیمت بیشتر، DRM اجباری 24ساعته، بلاک کردن بازی های دسته دوم، خدایی دیگه کی این کنسولو میخرید؟
 

Bizhanl

کاربر سایت
Aug 7, 2020
250
نام
حاجی بیژن
ظرفیت ssd با توجه به قیمتش خیلیم خوبه ، خوب بود هارد دیسک میزاشت تحویلتون می داد؟... احتمالا پشتیبانی از هارد اکسترنال رو هم داره و میشه ارشیوتون رو بریزید رو اون و هر کردوم از بازی هایی که می خواید بازی کنید رو انتقال بدید به SSD. این کنسول از نظر سخت افزاری با توجه به قیمت فوق العادس هیچ انتقادی هم به مایکروسافت وارد نیست. چیزی که باید نگران باشید راجع بهش محتوای کنسوله مخصوصا این که حالا حالا ها قرار نیست ای پی های درست حسابی رو نشون بدن.
اره خب پشتیبانی از هارد اکسترنال عالیه ولی برای بعد که بخوان 2 ترا عرضه کنن بهتره یکترا هارد دیسک بزارن و یک ترا ssd اینجوری قیمت هم پایین تر میاد و البته باید قابلتی انتقال اطلاعات بین ssd و هارد دیسک رو بزارن در واقع مثل همون استفاده از هارد اکسترناله که اکسترنال نیست و تو خود کنسوله
 
  • Angry
Reactions: IMANOKA

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
مت پیکاسلا یه چیزی گفت که به نظر منم خیلی درسته و بزرگترین مشکل XSS عمرا اگه عقب انداختن دیزاین بازی ها، رم پایین یا این چیزا باشه
بزرگترین مشکل XSS هارد 512 گیگ ـی شه.

خیلی ساده بگم نه تنها کمه، بلکه افزایش دادنش شدیدا گرون درمیاد برای همه.
اگه اون لیک ـی که دیدم درست باشه تقریبا یه هارد اضافه یه ترا واسه XSS نزدیک 200 دلار درمیاد که وحشتناک زیاده
تقریبا میشه یه چیزی مثل بحرانی که سونی با ویتا داشت
چند تا مسئله هست در وحله اول اینکه به لطف اسمارت دلیوری بازی ها به دو ورژن تبدیل میشن یعنی تکسچر ها و کلا هر چیزی که از این لحاظ جا میگیره تقریبا نصف میشه مورد دیگه کامپرس کردن دیتا هستش که دیگه نیازی به Duplicate کردن نیست از طرفی هم فایل ها تا خرخره کامپرس میشن چون دیگه نگرانیی بابت Unpack کردنشون نیست توسط سخت افزار جداگونه این کار صورت میگیره و سازنده نمیخواد نگران مصرف CPU باشه چه SS چه PS5 چه SX با این دیدگاه اومدن سمت این قضیه بعدم شما اینو در نظر داشته باش نمیشه هم خدا رو بخوای هم خرما رو سرعت رو میخوای جا رو هم میخوای دیگه هیچی :D قیمت SSD ها اولش قطعا گرونه فقط کافیه اول نسل رو با هارد اکسترنال سر کنی (SS و ورژن دیجیتالی PS5 هارد اکسترنال میتونه براشون حکم دیسک رو ایفا کنه ) تا اواسط نسل که حجم بازیا دوباره کم کم شروع میکنن به زیاد شدن اون وقت قیمتش از نصف هم پایین تر میاد خلاصه سختیش یکم اولش ـه تا تکنولوژی جدید میاد جا بیوفت و وارد Mass Production بشه طول میکشه باید صبر کرد
 
آخرین ویرایش:

MehdiAhmadi

کاربر سایت
Jul 26, 2020
176
چند تا مسئله هست در وحله اول اینکه به لطف اسمارت دلیوری بازی های به دو ورژن تبدیل میشن یعنی تکسچر ها و کلا هر چیزی که از این لحاظ جا میگیره تقریبا نصف میشه مورد دیگه کامپرس کردن دیتا هستش که دیگه نیازی به Duplicate کردن نیست از طرفی هم فایل ها تا خرخره کامپرس میشن چون دیگه نگرانیی بابت Unpack کردنشون نیست توسط سخت افزار جداگونه این کار صورت میگیره و سازنده نمیخواد نگران مصرف CPU باشه چه SS چه PS5 چه SX با این دیدگاه اومدن سمت این قضیه بعدم شما اینو در نظر داشته باش نمیشه هم خدا رو بخوای هم خرما رو سرعت رو میخوای جا رو هم میخوای دیگه هیچی :D قیمت SSD ها اولش قطعا گرونه فقط کافیه اول نسل رو با هارد اکسترنال سر کنی (SS و ورژن دیجیتالی PS5 هارد اکسترنال میتونه براشون حکم دیسک رو ایفا کنه ) تا اواسط نسل که حجم بازیا دوباره کم کم شروع میکنن به زیاد شدن اون وقت قیمتش از نصف هم پایین تر میاد خلاصه سختیش یکم اولش ـه تا تکنولوژی جدید میاد جا بیوفت و وارد Mass Production بشه طول میکشه باید صبر کرد
رمش قشنگ مشکل ساز هست
بر اساس بیانیه‌ی جدید آقای جان لینمن (John Linneman) از وبسایت دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، کنسول ضعیف‌تر نسل بعد (اکس‌باکس سری اس) توانایی اجرای بازی‌های اکس‌باکس ۳۶۰ و اکس باکس اورجینال که با بهبود برای اکس‌باکس وان اکس همراه شده‌اند را ندارد و دلیل اصلی آن رم محدود در دسترس بازی‌ساز خواهد بود. اکس‌باکس سری اکس ۸ گیگابایت رم در دسترس قرار می‌دهد در حالی اکس‌باکس وان اکس ۹ گیگابایت را برای استفاده در دسترس بازی‌ساز قرار می‌دهد. به همین دلیل احتمالاََ سری اس با عناوینی هماهنگ باشد که بهبود یافته نیستند و برای اکس‌باکس وان اس بهینه شده‌اند.
 
  • Angry
Reactions: IMANOKA

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
رمش قشنگ مشکل ساز هست
بر اساس بیانیه‌ی جدید آقای جان لینمن (John Linneman) از وبسایت دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، کنسول ضعیف‌تر نسل بعد (اکس‌باکس سری اس) توانایی اجرای بازی‌های اکس‌باکس ۳۶۰ و اکس باکس اورجینال که با بهبود برای اکس‌باکس وان اکس همراه شده‌اند را ندارد و دلیل اصلی آن رم محدود در دسترس بازی‌ساز خواهد بود. اکس‌باکس سری اکس ۸ گیگابایت رم در دسترس قرار می‌دهد در حالی اکس‌باکس وان اکس ۹ گیگابایت را برای استفاده در دسترس بازی‌ساز قرار می‌دهد. به همین دلیل احتمالاََ سری اس با عناوینی هماهنگ باشد که بهبود یافته نیستند و برای اکس‌باکس وان اس بهینه شده‌اند.
یعنی واقعا درک این موضوع که وان اکس یه کنسول فورکیه و سری اس فول اچ دی و هرکدوم متناسب با رزولوشنی که هدفشونه ram در اختیار دارن اینقدر سخته که از گیمفا مطلب میذاری اینجا؟!
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
رمش قشنگ مشکل ساز هست
بر اساس بیانیه‌ی جدید آقای جان لینمن (John Linneman) از وبسایت دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، کنسول ضعیف‌تر نسل بعد (اکس‌باکس سری اس) توانایی اجرای بازی‌های اکس‌باکس ۳۶۰ و اکس باکس اورجینال که با بهبود برای اکس‌باکس وان اکس همراه شده‌اند را ندارد و دلیل اصلی آن رم محدود در دسترس بازی‌ساز خواهد بود. اکس‌باکس سری اکس ۸ گیگابایت رم در دسترس قرار می‌دهد در حالی اکس‌باکس وان اکس ۹ گیگابایت را برای استفاده در دسترس بازی‌ساز قرار می‌دهد. به همین دلیل احتمالاََ سری اس با عناوینی هماهنگ باشد که بهبود یافته نیستند و برای اکس‌باکس وان اس بهینه شده‌اند.

فقط بحث رم نیست.
Gpu که داخل XSS درسته به خاطر معماری پیشرفته ترش در حد همون GPU وان اکسه، ولی تو یه سری موارد ضعیف تره. مثلا محاسبات ریاضی FP32 که واس مقایسه قرار می گیره، ۲ ترافلاپس کمتره. بدون کد زدن دوباره نمی شه به طور اتوماتیک یه بازی BC بتونه از IPC gain معماری جدید استفاده کنه. به طور کلی واس BC enhancement بدون عوض کردن کد و به صورت اتوماتیک (brute force) احتیاج به پرفورمنس اورهد خیلی زیادی هست.
رم زیاد شه، gpu قدرتمندتر شه، SSD بیشتر شه، خب دیگه این یه کنسول ۲۹۹ دلاری نیست.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
یعنی واقعا درک این موضوع که وان اکس یه کنسول فورکیه و سری اس فول اچ دی و هرکدوم متناسب با رزولوشنی که هدفشونه ram در اختیار دارن اینقدر سخته که از گیمفا مطلب میذاری اینجا؟!
فک کردم تا حالا متوجه این موضوع شده باشی که این بنده خدا جهت دیده شدن کلا مخالف همچیه :))
فقط بحث رم نیست.
Gpu که داخل XSS درسته به خاطر معماری پیشرفته ترش در حد همون GPU وان اکسه، ولی تو یه سری موارد ضعیف تره. مثلا محاسبات ریاضی FP32 که واس مقایسه قرار می گیره، ۲ ترافلاپس کمتره. بدون کد زدن دوباره نمی شه به طور اتوماتیک یه بازی BC بتونه از IPC gain معماری جدید استفاده کنه. به طور کلی واس BC enhancement بدون عوض کردن کد و به صورت اتوماتیک (brute force) احتیاج به پرفورمنس اورهد خیلی زیادی هست.
رم زیاد شه، gpu قدرتمندتر شه، SSD بیشتر شه، خب دیگه این یه کنسول ۲۹۹ دلاری نیست.
شما زحمت کشیدی کاملا تخصصی با حوصله توضیح دادی اما با جواب بی ربط بدور از منطقی که قراره بگیری پشیمون میشی از تایمی که گذاشتی
__________________
به اولین کسی که بتونه ایشون رو قانع و توجیه کنه و بفهمونه اوضاع از چه قراره یک فروند ساندویچ بندری دونون اهدا خواهد شد!
 

xbox0ne

کاربر سایت
Jul 29, 2014
491
نام
علی
میترسم چون ایکس باکس فنم
و نمیخوام سونی ببره
مگه استقلال پرسپولیسه
منم یه زمانی مثل شما بودم
اگر نصف مقداری که ما برای اینا حرص و جوش میخوردیم، اونا میخوردن، الان با 60 جور جنگولک بازی نمیخواست به لایو وصل شیم، من با سیاست ها کاری ندارم، باید برای ما به عنوان مشتری ارزش قائل شن دیگه، خواسته بیجایی نیست، پول دادیم که استفاده کنیم.
منم فن ایکس باکسم
ولی دیدم الان اینطور شده که دوست دارم پلی استیشن بترکونه تا اینا به خودشون بیان
مثلا چندین و چند ساله که تو کف بازی هایی به سبک لست و گاد اف وار هستم، ولی طرف داره رو ماینکرفت سرمایه گذاری میکنه
اسکال باند رو خدا رحمتش کنه
فقط دارن بازی میسازن برای افراد زیر 17 سال
ما هم باید بازی های انحصاری پلی 4 رو بینیم و افسوس بخوریم
 

xbox0ne

کاربر سایت
Jul 29, 2014
491
نام
علی
فقط بحث رم نیست.
Gpu که داخل XSS درسته به خاطر معماری پیشرفته ترش در حد همون GPU وان اکسه، ولی تو یه سری موارد ضعیف تره. مثلا محاسبات ریاضی FP32 که واس مقایسه قرار می گیره، ۲ ترافلاپس کمتره. بدون کد زدن دوباره نمی شه به طور اتوماتیک یه بازی BC بتونه از IPC gain معماری جدید استفاده کنه. به طور کلی واس BC enhancement بدون عوض کردن کد و به صورت اتوماتیک (brute force) احتیاج به پرفورمنس اورهد خیلی زیادی هست.
رم زیاد شه، gpu قدرتمندتر شه، SSD بیشتر شه، خب دیگه این یه کنسول ۲۹۹ دلاری نیست.
من به این بحث ها کاری ندارم
ولی منطق من با مقایسه سخت افزار وان ایکس(کنسول بین نسلی) و سری اس(نسل جدید) میگه که حیف هستش وان ایکس کنسول بین نسلی باشه
اکه سری اس تونسته پس وان ایکس هم نباید مشکلی داشته باشه
 
  • Like
Reactions: MehdiAhmadi

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
یه رشته توییت طولانی که مرتب و منظم توضیح داده چرا سری اس قرار نیست نسل رو عقب نگه داره.( از زبون یه دولوپر)
اینو میفرستم که خودتون بخونید فقط وگرنه اگه میخ تو سنگ فرو رفت، منطق و استدلال هم تو سر معرکه گردون های تاپیک vs فرو میره. :D
خلاصه نگران نباشید. همونا که روضه نسل بعد و "باتل نک" شدن سری اس رو گرفتن هم یواشکی دست به دامن همین کنسول میشن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر