اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

MehdiAhmadi

کاربر سایت
Jul 26, 2020
176
فعلا که دولوپر ها زیاد راضی نیستن از سری اس یکسری به چیپ گرافیکی ایراد گرفتن ولی اعضای ایدسافتور به کم بودن حافظه روش چ ایراد اصلی گرفتن و گفتن نسل بعد دردسر میشه برای بهینه سازی بازی ها مشخصه ماکرو با این حرکت برای اونا دردسر درست کرده چون دوباره برای اینم باید بهینه سازی کنن و مشکل میشه ...
 
  • Angry
Reactions: IMANOKA

snOOpy ::.

کاربر سایت
Jun 11, 2010
227
نام
Arash
اینو ببینید مختون صوت میکشه :D


جادو کرده ماکروسافت!.
میگم که... یارو کنسول که برمیداره کف دستش جا میشه
واقعا خیلی تمیز مهندسی شده
حالا تصور کن یکی دو سال دیگه ورژن اسلیم ش هم بده بیرون :D@-)
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
نظر یه سری دولوپر ها راجب میزارن سختی دولوپ کردن برا سری اس:
165014 165015

سی پی یو ها تفاوت زیادی ندارن.
اسکیل کردن سایر موارد کار راحت تریه.
قرار نیست چیزی عقب نگه داشته شه.
اپشن قوی ترین کنسول با قیمت متداول نسل روی میزه.
اپشن کنسول ۳۰۰ دلاری هم روی میزه.

حالا یه سری سهامدار سونی مقیم بی سی از اینکه مایکرو اپشن بیشتری داده ناراحتن یا سوختن یا ... خیلی مهم نیست. :D
مهم اینه ۲ تا اپشن داریم و یه حق انتخاب.
 

MehdiAhmadi

کاربر سایت
Jul 26, 2020
176
نظر یه سری دولوپر ها راجب میزارن سختی دولوپ کردن برا سری اس:
View attachment 165014View attachment 165015

سی پی یو ها تفاوت زیادی ندارن.
اسکیل کردن سایر موارد کار راحت تریه.
قرار نیست چیزی عقب نگه داشته شه.
اپشن قوی ترین کنسول با قیمت متداول نسل روی میزه.
اپشن کنسول ۳۰۰ دلاری هم روی میزه.

حالا یه سری سهامدار سونی مقیم بی سی از اینکه مایکرو اپشن بیشتری داده ناراحتن یا سوختن یا ... خیلی مهم نیست. :D
مهم اینه ۲ تا اپشن داریم و یه حق انتخاب.
به هر حال نظرات مختلفه دیگه فقط بحث CPU نیست رم این با کنسول های جدید اختلاف زیادی داره یکجور کار زیادتره معلومه دلوپور راضی نیست وقت و هزینه بیشتر باید بزارن برای بهینه کردن رو XSS ولی یکی هم یک مقاله تو توییتر گذاشته بود که ماکروسافت با این حرکت مخاطبش سردرگم می‌کنه برای نسل بعد چون تعداد کمی ممکنه بخوان هر دو کنسول XSS XSX با هم بخرن بنابرین مخاطب ممکنه پراکنده بشه بین این دو ... و استراتژی خوبی نیست هر دو همزمان وارد بازار شن
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
اینو ببینید مختون صوت میکشه :D


جادو کرده ماکروسافت!.
چقققققددددر کوچیکه :|:))
هر دفه که با کنسولای دیگه مقایسه میشه متوجه میشم بازم کوچیک تر از اونیکه تصور میکردم
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
به هر حال نظرات مختلفه دیگه فقط بحث CPU نیست رم این با کنسول های جدید اختلاف زیادی داره یکجور کار زیادتره معلومه دلوپور راضی نیست وقت و هزینه بیشتر باید بزارن برای بهینه کردن رو XSS ولی یکی هم یک مقاله تو توییتر گذاشته بود که ماکروسافت با این حرکت مخاطبش سردرگم می‌کنه برای نسل بعد چون تعداد کمی ممکنه بخوان هر دو کنسول XSS XSX با هم بخرن بنابرین مخاطب ممکنه پراکنده بشه بین این دو ... و استراتژی خوبی نیست هر دو همزمان وارد بازار شن
نظرات درست یا غلط مختلفه اما واقعیت یک حالت داره نمیتونه هم درست باش هم غلط!
کار بیشتر فقط بهینه سازی بیشتر میخاد و بس همه چیز و معماری کاملا یکسان با سری اکس
حالا اینکه دولوپر راضی نیست حسشو نداره اوپتیمایز کنه فقط ممکنه شاهد افت فریم یا افت جزیات باشیم و چیزی از بازی زده نمیشه نگران متخصصین BC رو برانگیخته کنه :D
 

MehdiAhmadi

کاربر سایت
Jul 26, 2020
176
نظرات درست یا غلط مختلفه اما واقعیت یک حالت داره نمیتونه هم درست باش هم غلط!
کار بیشتر فقط بهینه سازی بیشتر میخاد و بس همه چیز و معماری کاملا یکسان با سری اکس
حالا اینکه دولوپر راضی نیست حسشو نداره اوپتیمایز کنه فقط ممکنه شاهد افت فریم یا افت جزیات باشیم و چیزی از بازی زده نمیشه نگران متخصصین BC رو برانگیخته کنه :D
واقعیت مشخصه
طراح بخش‌ چندنفره‌ی استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward)، آقای دیوید میکنر (David Mickner)، در رابطه با این موضوع صحبت کرده است. وی در این باره گفت:

مایکروسافت یک کنسول با سخت‌افزار پایین‌تر عرضه می‌کند که نقش باتل‌نک (Bottleneck) را خواهد داشت و باعث عقب ماندگی نسل بعد می‌شود.
 
  • Angry
Reactions: IMANOKA

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,279
نام
علیرضا
برای اینکه ببینیم سری اس موجب دردسره یا نه باید منتظر اولین بازی واقعا نسل بعدی باشیم.
بازی های شروع نسل چون رو کنسول های فعلی هم میان چیز خاصی نشون نمی‌دن.
 
  • Like
Reactions: mahyarxbox

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,011
نام
محمد
این یه سوال جدی از همه ی افرادی هست که می گن S باعث دردسر نسل بعد میشه
دقیقا با رسم شکل و توضیح کامل مشخص کنید که کنسولی با سی پی یوی تقریبا یکسان و مقدار رم کافی قراره چطور دردسر ساز بشه؟
اگر کنسولی بخواد دردسر ساز بشه اون PS5 هست که از S سی پی یوی پایین تری داره
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
این یه سوال جدی از همه ی افرادی هست که می گن S باعث دردسر نسل بعد میشه
دقیقا با رسم شکل و توضیح کامل مشخص کنید که کنسولی با سی پی یوی تقریبا یکسان و مقدار رم کافی قراره چطور دردسر ساز بشه؟
اگر کنسولی بخواد دردسر ساز بشه اون PS5 هست که از S سی پی یوی پایین تری داره
بازی ساز ها تنبل شدند بخشی از این حرفها بخاطر این امر هم هست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر