اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
Ed from Xbox Era hints at revival of an old IP at the Xbox July event ("ridiculously exciting"), says Forza 8 is coming next year, and says that multiple XGS are working on Halo to try and get it on time (suggests that the Coalition is one). He says this is the reason why Forza is delayed
renderTimingPixel.png


قسمت جدید پادکست xbox era
دقیقه 51:00 رو نگاه کنین.لحن و محتوای صحبتش جوری نیست که انگار منظورش فیبله.احتمالا منظورش زنده شدن یه آی پی دیگست چون در مورد فیبل تو پادکست های قبلی صحبت کرده بود.
banjo??? ??
ضمنا تو این پادکست یسری موضوعات دیگه هم دربارشون بحث شد مثل کار کردن چند تیم به طور همزمان برای به تاخیر نیفتادن هیلو(ازجمله کوالیشن)_ 47:14
و همچنین لانچ تایتل نبودن فورزا و عرضش در 2021_47:37
پ.ن:کلا فکر حضور the initiative تو این مراسمو از سرتون بیرون کنین.به غیر توییت جف گراب تو 3 تا پادکستی که درباره مرسم دیدم همشون با اطمینان از حضور نداشتن اینیشیتیو صحبت کردن.
ویرایش:
155312
 
آخرین ویرایش:
Xbox Series X’s Sampler Feedback Streaming Is “An Absolute Game-Changer,” Says Developer
مثل اینکه موضوع جدی تر از این حرفاست :D

آقای گوین استیونز (Gavin Stevens)، طراح ارشد و یکی از بنیان‌گذاران استودیوی تیم بلر گیمز (Team Blur Games)، به‌تازگی در توییتر خود در مورد قابلیت Sampler Feedback Streaming صحبت کرده است. وی در ابتدا به ارائه‌ی جزئیاتی از این قابلیت پرداخت. به گفته‌ی وی، همواره بافت‌ها فضای زیادی از حافظه را در بازی اشغال می‌کنند. فشرده‌سازی موجب می‌شود تا بافت‌ها از نظر اندازه کاهش یابند، اما سپس به مواردی مانند Mipها (نسخه‌های با وضوح پایین‌تر از همان Assetها) می‌پردازید که از نظر کمیت، مقدار بافت‌ها در رزولوشن‌های بالاتر افزایش می‌یابند. این بدان معنی است که بارگذاری در مقادیر زیادی از بافت‌ها اجتناب‌ناپذیر می‌شود. اینجا همان نقطه‌‌ای است که Sampler Feedback Streaming وارد می‌شود. آقای استیونز توضیح می‌دهد که این قابلیت، بافت‌ها را تنها در زمانی که نیاز است بارگذاری می‌کند و در عین حال موارد دیگر را نادیده می‌گیرد. در این حالت توسعه‌دهندگان قادر هستند تا از بافت‌های کیفیت بالا استفاده کنند، اما در مقادیر کمتری براساس نیاز و با سرعت بسیار سریعتر انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود که درایو SSD در پلی‌استیشن ۵ بدون شک سریع‌تر از SSD موجود در کنسول اکس‌باکس سری اکس است، اما در عین حال اشاره کرد که درحالی‌که سونی به طور کامل برروی SSD تمرکز کرده، مایکروسافت توجه خود را به بخش‌های مختلف دیگر و به طور خاص Sampler Feedback Streaming معطوف کرده است. آقای استیونز در انتها گفت که SFS یک تغییردهنده‌ی بازی و مزیت بزرگ برای اکس‌باکس سری اکس محسوب می‌شود و می‌تواند در کنار SSD پلی‌استیشن ۵ رقابت کند.
 
آخرین ویرایش:
Ed from Xbox Era hints at revival of an old IP at the Xbox July event ("ridiculously exciting"), says Forza 8 is coming next year, and says that multiple XGS are working on Halo to try and get it on time (suggests that the Coalition is one). He says this is the reason why Forza is delayed
renderTimingPixel.png


قسمت جدید پادکست xbox era
دقیقه 51:00 رو نگاه کنین.لحن و محتوای صحبتش جوری نیست که انگار منظورش فیبله.احتمالا منظورش زنده شدن یه آی پی دیگست چون در مورد فیبل تو پادکست های قبلی صحبت کرده بود.
banjo??? ??
ضمنا تو این پادکست یسری موضوعات دیگه هم دربارشون بحث شد مثل کار کردن چند تیم به طور همزمان برای به تاخیر نیفتادن هیلو(ازجمله کوالیشن)_ 47:14
و همچنین لانچ تایتل نبودن فورزا و عرضش در 2021_47:37
پ.ن:کلا فکر حضور the initiative تو این مراسمو از سرتون بیرون کنین.به غیر توییت جف گراب تو 3 تا پادکستی که درباره مرسم دیدم همشون با اطمینان از حضور نداشتن اینیشیتیو صحبت کردن.
بنظرم اینیشیتیو کاملا اماده نمایش هست :D
گیم پلی که بعید نمایش از پیش رندر شده برای اشنایی با دنیای بازی که البته به زودی تا قبل لانچ کنسول نمایش گیم پلی هم برای رقابت محتوای فرست پارتی داریم!
بنظرم سادگیه اگه باور کنیم سونی هرچیزی رو که قابل نمایشبود رو رو کرد!! پس طبیعیه اینورم ی چیزای در مقابل حرفی برای گفتن داشته باشن
سونی ی نمایش قوی دیگه هم داره پسطبیعیه ماکرو هم برای ایونت نمایش cg بده و بعد نمایشسونی نمایش گیم پلی داشته باش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or