اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
154983
---------

View attachment 154800
یوبی سافت رسما تایید کرد که اپشن 4k UHDانحصاری کنسولی XOX و XSX هستش ?
DF هم یه مقاله زده بود که چرا 30fps اوکی هست و موردی نداره و فلان (درمورد Spider-Man: Miles Morales) قشنگ داشتن فضاسازی میکردن واسه همین موقع. واسه من IQ رزولوشن زیاد مهم نیست یعنی اصلا مهم نیست :D دوست دارم قدرت کنسول صرف A.I و دیزاین و fps و اجرایی با ثبات گیم بشه. یکی از دلایلی هم که میخوام سری S بگیرم همینه.
 
آخرین ویرایش:
View attachment 154983
---------


DF هم یه مقاله زده بود که چرا 30fps اوکی هست و موردی نداره و فلان (درمورد Spider-Man: Miles Morales) قشنگ داشتن فضاسازی میکردن واسه همین موقع. واسه من IQ رزولوشن زیاد مهم نیست یعنی اصلا مهم نیست :D دوست دارم قدرت کنسول صرف A.I و دیزاین و fps و اجرایی با ثبات گیم بشه. یکی از دلایلی هم که میخوام سری S بگیرم همینه.
بچه ها از جان ۱۱۷ یاد بگیرید نگاه برا اینکه کرونا نگیره لباس محافظ خودش رو پوشیده رفته غذاخوری.
قربون چشاش برم نیگا هوس لیموناد کرده???
 
View attachment 154936
آخرش ما که نفهمیدیم هستن نیستن یا چی ولی ایشالا که خیره :D

اینو ری‌توییت کرده دوستان
هستن ولی تو جولای نیستن تو آگوست میان. آگوست احتمال قوی نمایش کنسول دیگه و کنسول دیجیتال هست و احتمالا خبر خریدهای استودیوهای جدید و قیمت گذاری.
در کنارش هم باید یه چند تا بازی بزارن و چه بهتر بازی ای باشه که ترغیب کنه،بقیه رو ببینن.
به نظرم تو آگوست بیاد خبرش.و در کنارش هم قدرت اون یکی کنسول رو نشون بدن.
_________________________
البته از یه طرف یک ساعت هم زیاده و حدود 20 تا بازی باید باشه،مگه اینکه کلی حرف بزنن.و این تعداد بازی رو جور کردن سخته برا فرست پارتی.
سونی دست به دامان کلی indie و چند تا ترد پارتی شد که 1 ساعت پر شد.
اینجا indie ها رو بفرستن تو preshow .چجوری 1 ساعت رو میخوان پرکنن
 
هستن ولی تو جولای نیستن تو آگوست میان. آگوست احتمال قوی نمایش کنسول دیگه و کنسول دیجیتال هست و احتمالا خبر خریدهای استودیوهای جدید و قیمت گذاری.
در کنارش هم باید یه چند تا بازی بزارن و چه بهتر بازی ای باشه که ترغیب کنه،بقیه رو ببینن.
به نظرم تو آگوست بیاد خبرش.و در کنارش هم قدرت اون یکی کنسول رو نشون بدن.
_________________________
البته از یه طرف یک ساعت هم زیاده و حدود 20 تا بازی باید باشه،مگه اینکه کلی حرف بزنن.و این تعداد بازی رو جور کردن سخته برا فرست پارتی.
سونی دست به دامان کلی indie و چند تا ترد پارتی شد که 1 ساعت پر شد.
اینجا indie ها رو بفرستن تو preshow .چجوری 1 ساعت رو میخوان پرکنن

احتمالا بازیهای halo infinite و forza 8 و hellblade 2 نمایش گیم پلی تقریبا طولانی داشته باشن. HALO رو مطمعنم نمایش گیم پلی طولانی داره. دوتای دیگه هم احتمالا همینطوره. اگه درست باش راحت نصف تایم نمایش میره. الباقی هم معرفی بازی های دیگه . من که خودم خیلی دوست داشتم نمایش اصلی بیشتر از یک ساعت باش . امیدوارم تکلیف خرید WB هم معلوم شه تو نمایش جولای. بالاخره بفهمیم خریدنش یا نه
 
View attachment 155030

Big games???
سوال اینه که چرا اونت رو دوساعته نکردن و قید pre show رو نزدن وقتی به نظر میرسه اینهمه محتوا و بازی برای نمایش دارن؟?
View attachment 155031

برا اینکه پری‌شو پری‌شوعه و قرار نیست بچسبه به خود نمایش تا یه سری بازی متوسط و ایندی که به درد هایپ نمی‌خورن جذابیت نمایش اصلی رو نگیرن.
شما فک کن دو ساعت بشینی چهارتا بازی فوق خفن معرفی بشه ولی وسطاش همینطوری بازی دهن‌پر‌نکن نمایش داده بشه خسته می‌شی نمایش بهت نمی‌چسبه. ولی همون چهارتا بازی فوق خفن بدون حشو و زواید و سکته بهت نشون بدن تو نیم ساعت، قطعا راضی‌تر خواهی بود. اینجوری هم اونایی که می‌خوان فقط نمایش‌های بزرگ ببینن راضین هم اونایی که پیگیر ایندی و بازی‌های خلاقانه‌تر هستن می‌تونن با پری‌شو به دلخواهشون برسن.
 
برا اینکه پری‌شو پری‌شوعه و قرار نیست بچسبه به خود نمایش تا یه سری بازی متوسط و ایندی که به درد هایپ نمی‌خورن جذابیت نمایش اصلی رو نگیرن.
شما فک کن دو ساعت بشینی چهارتا بازی فوق خفن معرفی بشه ولی وسطاش همینطوری بازی دهن‌پر‌نکن نمایش داده بشه خسته می‌شی نمایش بهت نمی‌چسبه. ولی همون چهارتا بازی فوق خفن بدون حشو و زواید و سکته بهت نشون بدن تو نیم ساعت، قطعا راضی‌تر خواهی بود. اینجوری هم اونایی که می‌خوان فقط نمایش‌های بزرگ ببینن راضین هم اونایی که پیگیر ایندی و بازی‌های خلاقانه‌تر هستن می‌تونن با پری‌شو به دلخواهشون برسن.
اگه قرار باشه تو پری شو فقط بازی ایندی نمایش داشته باشه حرف شما منطقیه ولی اگه طبق این توییت قرار باشه بازیای بزرگ هم نمایش داشته باشن داخل پری شو یکم بنظرم هماهنگی بین پری شو و شو اصلی از بین میره
البته ممکنه منظورشون از بازیای بزرگ معرفی یسری از بازیای همین نسل با اپدیت گرافیکی برای XSX باشه که نبودن اینها داخل شو اصلی کار درستی هستش بنظرم.
در هر حال باید صبر کرد و دید برنامشون چیه برای ۱ ساعت مراسم پری شو
 
اگه قرار باشه تو پری شو فقط بازی ایندی نمایش داشته باشه حرف شما منطقیه ولی اگه طبق این توییت قرار باشه بازیای بزرگ هم نمایش داشته باشن داخل پری شو یکم بنظرم هماهنگی بین پری شو و شو اصلی از بین میره
البته ممکنه منظورشون از بازیای بزرگ معرفی یسری از بازیای همین نسل با اپدیت گرافیکی برای XSX باشه که نبودن اینها داخل شو اصلی کار درستی هستش بنظرم.
در هر حال باید صبر کرد و دید برنامشون چیه برای ۱ ساعت مراسم پری شو

اینا اون مراسم "اولین نمایش بازی‌های نسل بعد"شون اون بود، فک کن تو یه پری‌شو زپرتی بخوان گرد و خاک کنن:D
 
چیشد چیشد یکم بیشتر این بحث رو باز کنید ببینیم بالاخره چخبره :D
همون حرف sfs هست. ببین مسئله اینه که ماکروسافت نمی تونه تکنیکالی بگه ما io سریع تر داریم چون ندارن ! در نهایت ps5 نه گیگ میده و xsx 4.8 گیگ.
اما مسئله اینه نیاز ندارن به این io ، چون sfs میزان استفاده از io برای تکسچر رو به صورت میانگین به یک سوم کاهش میده.
فرض کن یکی میاد بزرگراه می سازه 9 لاین ، یکی دیگه بزرگراه اش چهار لاین هست ولی چون فقط یک سوم افرادی که نیازه میرن سر کار پس باز هم از اون 9 لاین ترافیک توش کمتره.
البته برا باقی دوستان گفتم شما که اوستا هستی خودت :D
 
اینا اون مراسم "اولین نمایش بازی‌های نسل بعد"شون اون بود، فک کن تو یه پری‌شو زپرتی بخوان گرد و خاک کنن:D
آخه موضوع اینه که اینا تو مراسم می اومدن به بدترین نحو ممکن یه سری بازی متوسط و 3-4 تا بازی خوب رو نمایش دادن که تازه بعد مراسم معلوم شد همون 3-4 تا بازی خوب انحصاری هستن :)):))
یعنی قشنگ گرینبرگ و رفقا جمع شدن با اون ترول یخچال و اون کارگردانی مراسم و گیم پلی ac:v?گند زدن به همون چند تا بازی خوب جوری که اصلا به چشم نیان
بنابراین بنظرم هیچی بعید نیست از اینا
همین الانم ملت تو ردیت دارن سر این بحث میکنن که آیا بخشMP هیلو تو پری شو نمایش داره یا شو اصلی?
 
آخرین ویرایش:
همون حرف sfs هست. ببین مسئله اینه که ماکروسافت نمی تونه تکنیکالی بگه ما io سریع تر داریم چون ندارن ! در نهایت ps5 نه گیگ میده و xsx 4.8 گیگ.
اما مسئله اینه نیاز ندارن به این io ، چون sfs میزان استفاده از io برای تکسچر رو به صورت میانگین به یک سوم کاهش میده.
فرض کن یکی میاد بزرگراه می سازه 9 لاین ، یکی دیگه بزرگراه اش چهار لاین هست ولی چون فقط یک سوم افرادی که نیازه میرن سر کار پس باز هم از اون 9 لاین ترافیک توش کمتره.
البته برا باقی دوستان گفتم شما که اوستا هستی خودت :D
البته ps5 که Raw Speed اش ۵ گیگابایت هست با وجود IO به ۸-۹ میرسه ... اکس باکسم ۶ گیگابایت هست با وجود بلاک دیکامپرشن
 
همون حرف sfs هست. ببین مسئله اینه که ماکروسافت نمی تونه تکنیکالی بگه ما io سریع تر داریم چون ندارن ! در نهایت ps5 نه گیگ میده و xsx 4.8 گیگ.
اما مسئله اینه نیاز ندارن به این io ، چون sfs میزان استفاده از io برای تکسچر رو به صورت میانگین به یک سوم کاهش میده.
فرض کن یکی میاد بزرگراه می سازه 9 لاین ، یکی دیگه بزرگراه اش چهار لاین هست ولی چون فقط یک سوم افرادی که نیازه میرن سر کار پس باز هم از اون 9 لاین ترافیک توش کمتره.
البته برا باقی دوستان گفتم شما که اوستا هستی خودت :D
خعلی هم عالی
نه اطلاعات خاصی در این مورد ندارم ممنون بابت توضیح
چیزی ک ذهنمو درگیر کرده همین سواله که اقا بالاخره چه میزان از سرعت IO مورد استفادس و چه میزان ب بعد جهت مانور تبلیغاتی!
یا واقعا سونی نیاز داره و قراره کاملا از این پتانسیل بشکلی خاص استفاده کنه؟!!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or