اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
کنسول نسل بعد ۲۰۰ دلاری! منم بعضی شبا که زیاد غذا میخورم خواب میبینم دلار شده ۱۰۰۰ تومن!
جالبیش اینکه اساتید به روزها به تزای بشدت خفنشون فک میکنن و با کلی اتم شکافتن میرسن به حرف شیش ما پیش دوستان :))
یادمه دقیقا همین صحبت شد که کنسول ضعیفتر ماکرو اگه وجود داشته باش به دوشکل کار میکنه
1 حالت نرمال 1080 و ریتریس و مقدار رم و گرافیک و البته فرکانس سی پی یو کمتر
2 حالت دوم تو کشورهایی که زیر ساختش رو دارن و امکانش هست مثل کره ژاپن us و uk اکانت ماهانه یا سالانه بفروش میرسه که با فعال شدنش همون شعار 2013 فعال میشه ینی powerd by cloud و تو این حالت نیاز به نت پر سرعت هست با قدرت محاسباتی کلود تجربه کامل سری اکس رو با اشتراک میشه با کنسول ارزونتر تجربه کرد یا نه هروقتم که اعتبار و اشتراک تموم شد تو حالت سری S قرار میگیره و با شارژ دوباره به لطف smart delivery انتقال به سری اکس انجام میشه:D
جالبی قضیه اینکه عملکرد AZURE فوق العاده سریع و سرتر از رقبا تو عملکرد و خروجی هست و در صورت این اتفاق نیازی نیست کسی نگران سرعت و محدودیت نت باش چون تا جایی که یادمه ۴۰ تا ۵۰ درصد بهینه تر از استادیا و رونتر با سرعت پایتر خروجی بهتری هم داشت
اما اینکه کنسول بدون نت نتونه عملکردی داشته باش و بشکلی که stadia داره عمل میکنه بخواد رفتار کنه کاملا برنامه رو عوض میکنه که فعلا ماکرو تو خطش نیست اما در اینده نه چندان دور اینم بعید نیست
در کل حرف واس گفتن زیاده>:):D
 
این همه سخت افزار مختلف رو PC بوده ما ندیدیم کسی بگه مثلا کارت 2060 جلوی کارت 2080ti رو میگیره برای رسیدن به پتانسیلش :-"
حالا یدونه کنسول یهو قراره کل نسل رو محدود کنه و شاهد جهش گرافیکی لازم نباشیم....
صحبت بین کنسول هاست نه pc . عملکرد کنسول رو با pc نباید یکی کرد. اگه کنسول ضعیف تر مشکلی به وجود نمیاره چرا همین نسل به غیر از تعدادی انگشت شمار بازی خاص بقیه بازیها فرقی بین کنسول های میان نسلی و پایه نداشتن؟؟!!!!!( حرف منو کسی درک میکنه که خودش جفتشون رو داشته یا از نزدیک تجربه کرده .خود شما بری بر فرض مثال تفاوت گرافیکی مترو و گیرز 5 و شادو تامب رایدر رو بین کنسول پایه ایکس باکس با وان ایکس ببینی متوجه میشی چرا بودن کنسول ضعیف تر آن چنان هم عقلانی نیست.و باعث میشه جلوی قدرت کنسول قوی تر گرفته بشه و نتونه از حداکثر پتانسیل خودش استفاده کنه. چون همه استودیوها از این اختلاف استفاده نمیکنن ) اگه قرار هست که فرقی نداشته باشن محدودیت به وجود نیاد خوب چه کاریه که رو قدرت کنسول مانور بدن یک کنسول ارزون بدن خلاص. دیگه این همه موش و گربه بازی بین کمپانی ها سر قدرت و قیمت وجود نداره .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Bax
آقا نظرتون چیه از همین الان کیفیت نمایش رو پایینتر از سونی در نظر بگیریم تو ذوقمون نخوره
اگه این کنفرانسشم بخواد در حد کنفرانس ماه می باشه که اوضاع پیچیده میشه.
گرچه من خودم انتظارم فقط نمایش فورزا,فیبل,هیلو,یه انحصاری ترد پارتی هستش و بعید میدونم خبری از پرفکت دارک بشه.
قیمت سری ایکس روهم بالای 500 دلار نزاره بنظرم اوکیه
 
صحبت بین کنسول هاست نه pc . عملکرد کنسول رو با pc نباید یکی کرد. اگه کنسول ضعیف تر مشکلی به وجود نمیاره چرا همین نسل به غیر از تعدادی انگشت شمار بازی خاص بقیه بازیها فرقی بین کنسول های میان نسلی و پایه نداشتن؟؟!!!!!( حرف منو کسی درک میکنه که خودش جفتشون رو داشته یا از نزدیک تجربه کرده .خود شما بری بر فرض مثال تفاوت گرافیکی مترو و گیرز 5 و شادو تامب رایدر رو بین کنسول پایه ایکس باکس با وان ایکس ببینی متوجه میشی چرا بودن کنسول ضعیف تر آن چنان هم عقلانی نیست.و باعث میشه جلوی قدرت کنسول قوی تر گرفته بشه و نتونه از حداکثر پتانسیل خودش استفاده کنه. چون همه استودیوها از این اختلاف استفاده نمیکنن ) اگه قرار هست که فرقی نداشته باشن محدودیت به وجود نیاد خوب چه کاریه که رو قدرت کنسول مانور بدن یک کنسول ارزون بدن خلاص. دیگه این همه موش و گربه بازی بین کمپانی ها سر قدرت و قیمت وجود نداره .
چون اون قدرت اضافه همه ش یا داشت صرف فریم ریت بالاتر می شد یا رزولوشن بیشتر و تازه بازم کم میومد ...
پی سی و کنسول هم هیچ فرقی جدی با هم ندارن و گذشت اون زمانی که پی سی یه چیز کلا متفات بود .
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
صحبت بین کنسول هاست نه pc . عملکرد کنسول رو با pc نباید یکی کرد. اگه کنسول ضعیف تر مشکلی به وجود نمیاره چرا همین نسل به غیر از تعدادی انگشت شمار بازی خاص بقیه بازیها فرقی بین کنسول های میان نسلی و پایه نداشتن؟؟!!!!!( حرف منو کسی درک میکنه که خودش جفتشون رو داشته یا از نزدیک تجربه کرده .خود شما بری بر فرض مثال تفاوت گرافیکی مترو و گیرز 5 و شادو تامب رایدر رو بین کنسول پایه ایکس باکس با وان ایکس ببینی متوجه میشی چرا بودن کنسول ضعیف تر آن چنان هم عقلانی نیست.و باعث میشه جلوی قدرت کنسول قوی تر گرفته بشه و نتونه از حداکثر پتانسیل خودش استفاده کنه. چون همه استودیوها از این اختلاف استفاده نمیکنن ) اگه قرار هست که فرقی نداشته باشن محدودیت به وجود نیاد خوب چه کاریه که رو قدرت کنسول مانور بدن یک کنسول ارزون بدن خلاص. دیگه این همه موش و گربه بازی بین کمپانی ها سر قدرت و قیمت وجود نداره .
شما کلا یه چیزو از قلم انداختی
اونم اینکه مایکروسافت بازیاش رو روی پی سی های به مراتب ضعیف تر از sx و حتی ss هم پورت میکنه
این تعوری که ss باعث میشه از نهایت توان sx استفاده نشه از اساس غلطه!
 
این همه سخت افزار مختلف رو PC بوده ما ندیدیم کسی بگه مثلا کارت 2060 جلوی کارت 2080ti رو میگیره برای رسیدن به پتانسیلش :-"
حالا یدونه کنسول یهو قراره کل نسل رو محدود کنه و شاهد جهش گرافیکی لازم نباشیم....
شما در این نسلی که گذروندیم گیمی دیدی که بر اساس 2080 ساخته شده باشه؟ هر وقت گیم ها خواستن بر اساس 2080 ساخته بشن اونوقت میبینی که 2060 مشکل ایجاد میکنه یا نه
 
بله حرف شما دوستان درست هست. ولی منظورم کیفیت بازی هاست. وگرنه که رو همشون اجرا میشه. همین گیرز 5 رو وان ایکس یک چیز هیولا بود. بماند که رو کنسول پایه هم خیلی خوب بود. منظورم این بود استودیویی مثل کوالشن تونست از قدرت کنسول قویتر به خوبی استفاده کنه. ولی خیلی از استودیوها از این قدرت استفاده نکردن. در کل حرفم اینه که کنسول قویتر فدای کنسول ضعیف تر نشه. و همه استودیوها بتونن از ظرفیت کنسول قویتر هم به خوبی استفاده کنن. تا امثال من که دارن بیشتر هزینه میکنن بتونن استفاده کنن.
 
شما در این نسلی که گذروندیم گیمی دیدی که بر اساس 2080 ساخته شده باشه؟ هر وقت گیم ها خواستن بر اساس 2080 ساخته بشن اونوقت میبینی که 2060 مشکل ایجاد میکنه یا نه
نه ندیدیم ولی تفاوت فاحش 2080ti با 2060 رو دیدیم تو گیم...
بر اساس فلان سخت افزار هم ما نفهمیدیم آخر یعنی چی :D انگار مثلا موتور ماشینه یکی گازوییلی یکی بنزینی بعد بر اساس یکی کار کنی با اون یکی نمی شه :-"
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or