اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
تریلر Scorn Xbox Series X در واقع در حال اجرا بر روی پردازنده RTX 2080 Ti GPU بود

در مصاحبه اخیر با wccftech ، مدیر بازی نرم افزار Ebb Ljubomir Peklar توضیح داد که چرا تریلر Scorn برای Xbox Series X به عنوان نماینده فیلم در داخل موتور از کیفیت بصری مورد انتظار Xbox Series X شناخته شده است. Ljubomir Peklar فاش کرد که این تریلر در واقع روی یک سیستم رده بالا با RTX 2080 Ti جفت شده با یک پردازنده Ryzen اجرا شده است. این بازی قرار است در Xbox Series X 4K 60 FPS با وفاداری بالای گرافیکی را هدف قرار دهد اما یک سوپر 2070 با ترکیبی از تنظیمات برای اجرای بازی در 4K 60 FPS در رایانه کافی است.

In a recent interview with wccftech, Ebb Software's Game Director Ljubomir Peklar explained why the Scorn trailer for Xbox Series X was labeled as 'in-engine footage representative of expected Xbox Series X visual quality'. Ljubomir Peklar revealed that the trailer was actually run on a high-end system featuring an RTX 2080 Ti paired with a Ryzen processor. The game is set to target 4K 60 FPS with high graphical fidelity on Xbox Series X but a 2070 Super with a mixture of settings is adequate to run the game at 4K 60 FPS on PC.
یه قسمت در مورد ssd و کاراییش توضیحاتی میده ک ممنون میشم زحمت ترجمه اونم بکشی
تو تاپیک بازی یه ترجمه دست و پا شکسته گذاشتم اما در مورد ssd نتونسستم ترجمه دقیقی بذارم
 

satellitedvb

کاربر سایت
Apr 9, 2019
958

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
این خیلی خلاصه در مورد مصاحبه ای که تو پیج بازی گذاشتم گفته اگه مصاحبه رو چک کنی خیلی کامل تره

از اونجایی که ی مصاحبه داشتن تیم سازنده و بنده هم ترجمه خوبی نمیتونم انجام بدم دست و پا شکسته مطالبی رو خدمتتون ارایه میکنم که خوندنش خالی از لطف نیست
عنوان مصاحبه : کنسول سری اکس سیستم کاملا متعادل دارد و تریلر نمایش داده شده روی 2080TI ران میشده!!

بازی اول شخص و با هدف 60fps و رزولوشن 4k برای سری اکس و pc در نظر گرفته شده و با حمایت مالی ماکروسافت از سال 2018 صورت گرفته که به این صورت بوده 4 نفر تیم اصلی سال 2014 استارت پروژه رو اط طریق kickstarter میزنن و سال بعد به 8 نفر میرسن و 2016 20 نفر و بعد از سرمایه گذاری ماکروسافت از سال 2018 تا به امروز بیشتر از 40 نفر پرسنل دارن که رو بازی کار میکنن
درمورد شایعه انتشار بازی رو ps5 پرسیدن که طرفه رفته و گفتن در موردش صحبتی نمی تونیم بکنیم

در مورد سیستم طراحی سخت افزاری سری اکس پرسیده که نظرتون چیه؟
گفتن تنها دو ماه هست که دوکیت به دستشون رسیده و سعی میکنن هر روز بیشتر با سخت افرار کنسول جدید آشنا بشن و به تعریف از سیستم طراحی کنسول گفته کنسول بشدت بالاس و متعادلیه و از هر لحاظ اوکی هستیم باهاش و در مورد سرعت عملکرد ssd و تجربه کار باهاش میگه باور نکردنی و فوق العادس سرعتش و میگه حالا واقعا فرق چندانی بین pc های اند پ و این کنسول وجود نداره و سعی میکنن صفحات لودینگ رو به حدالقل برسونن
میپرسن SX از direct ml پشتیبانی میکنه و حالا شما برنامه ای برای ماشین لرنینگ دارین؟
در مورد pc میگه nvidia با dlss 2.0 سیستم های ضعیف و معمولی رو کاملا کمک میکنه تا راه حل های جالبی برای اپتیمایز و خروجی بهتری رو ارایه بده میکنه و مام تمام سعیمون رو میکنیم از همه ویژگی ها کمک بگیریم(معلومه چرند میگه) :D
سوال میشه با توجه به استفاده شما از آنریل انجین ایا علاقه دارین با از نسخه جدید با تکنولوژی جدید(لومن و نانیت) هم کار بکنید و تو بازی تون مورد استفاده قرار بدین؟
اینجا خیلی مورد جالبی رو اشاره میکنه که از دوستان خواهش میکنم ترجمه کامل تر و دقیق تری بذارن
نمایش آنریل انجین 5 رو فوق العاده میدونه و ویژگی های جدیدش رو تحسین میکنه و در مورد نگرانی هایی در مورد سرعت IO بین پلتفروم های مختلف وجود داره میگه بعید میدونم اپیک اولویت خاصی از این بابت روی این قابلیت قرار بده که خروجی خاصی رو بنسبت رقبا ps5 بده!!! و در ادامه میگه
شک می کنم که اپیک آن را طراحی می کنند تا در درجه اول روی کمترین قسمت سیستم متمرکز شود. منظورش ssd (در مقایسه با
بخش های دیگر در آن سیستم).
از نظر تئوریک ، اگر بخواهم انتخاب کنم ، ترجیح می دهم SSD با سرعت متوسط (حتی کندتر از مدل سری X) داشته باشم و حافظه بیشتری داشته باشم( که سرعت مموری 10gb SX بشدت بالا هست!!!
سوال میشه که چیزی که در سایت رسمی Xbox مبنی بر عدم وجود Ray trace میده و با توجه به نمایش اخیر unreal 5 و راه حل چشم گیر GI بصورت ریل تایم تکنیک lumen رو نشون داد که بر مبنای ری تریس عمل نمیکنه و این یعنی بازی های نسل بعد هم ری تریس تبدیل به استاتدارد نمیشه و بنا به انتخاب سازنده اختیاری هست؟

توضیح میده ری تریس به صورت ریل تایم یک پیشرفت بزرگ و جهش عظیمه و میگه نگرانی از این بابت وجود نداره و راه های زیادی برای رسیدن به نتیجه مشابه وجود داره و سالهاس ابزار های مختلفی در این جهت بوجود اومدن
ایا از تکنولوژی vrs و direct X 12 ultimate و و دیگر تکنولوژی های جدید برای پلتفرم های در دست ساختتون اقدام میکنید؟
باز هم بنا به زمان کمی که در جهت آشنایی با سخت افزار جدید داشتن میگه به زمان نیاز داریم تا به هرچه که مقدور باش رو بکار ببریم
چرا 60 فریم رو ترجیح دادین ؟ ایا این تصمیم به این معنی هم میتونه باش که در بازی اکشن و زدو خورد زیادی رو شاهد باشیم؟
میگه شما در ۳۰ فریم روان بودن و حس لحظه ای وجزیات رو از دست میدین پس چه بهتر که با عکس العمل سریعتر و بهتر رو برو بشیم
این نمایش به عنوان چیزی که باید از نسخه سری اکس انتظار داشته باشیم بود که بر روی کامپیوتر اجرا میشد. میشه بما بگید مشخصات این سیستم چی بود؟
این یه سوال سخته
بصورت کلی انتظاری که میره 4k 60 فریم با یک پارچه گی کیفیت بصری چیزی که از ما انتظار دارن ما از cpu Ryzen با گرافیک 2070 super استفاده کردیم با تنظیمات گرافیکی مختلف که همین برای ما کافی بود
ایا با توجه به نمایش مشخصات پیشنهادی در استیم الزام بر اجرای بازی قدیمی نیستن و امکان اجرای بازی رو دارن؟
بله سیستم حدالقلی کمی بالاتر رو نیازمند هست و تغییر خواهد کرد
ببخشید میدونم ناقص و پر ایراد هست به بزرگیتون ببخشید حدالقل کاری بود که از دستم بر میومد :Rose:
منبع
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
مثل اینکه lockhurt منتفیه باید ببینیم تو برنامه june چی میشه
اصلا فکرشم نکن!
بنظرم با این اخبار میخان هیجان بیشتری رو تزریق کنن و کنسول رو بقول دوستمون حتی بعد معرفی فرست پارتی های نسل نهم این اتفاق بیوفته
 
  • Like
Reactions: Bax

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,249
نام
سروش
اصلا فکرشم نکن!
بنظرم با این اخبار میخان هیجان بیشتری رو تزریق کنن و کنسول رو بقول دوستمون حتی بعد معرفی فرست پارتی های نسل نهم این اتفاق بیوفته

بنظرم اگه بخوان معرفی کنن تو همین برنامه june که خبری از نمایش بازی نیست انجام میشه وگرنه توی july احتمالش صفره :D
اینجور که مشخصه برنامه داشتن دو نسخه بدن ولی کنسل شده ولی هنوز هیچ کس چیزی نمیدونه
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
بنظرم اگه بخوان معرفی کنن تو همین برنامه june که خبری از نمایش بازی نیست انجام میشه وگرنه توی july احتمالش صفره :D
اینجور که مشخصه برنامه داشتن دو نسخه بدن ولی کنسل شده ولی هنوز هیچ کس چیزی نمیدونه
اگه کنسل شده باشه فقط یه معنی میده! قیمت XSX تا جایی پایین اومده که دیگه نیازی به XSS نبوده! :D
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
بنظرم اگه بخوان معرفی کنن تو همین برنامه june که خبری از نمایش بازی نیست انجام میشه وگرنه توی july احتمالش صفره :D
اینجور که مشخصه برنامه داشتن دو نسخه بدن ولی کنسل شده ولی هنوز هیچ کس چیزی نمیدونه
فاجعس!
تیم اکس باکس باید هر بازی جدید و نسل بعدی که قراره معرفی کنه رو روی sx نشون بده بعد ss رو معرفی کنه
اگه هر دو تا کنسول رو معرفی کنه و بخواد تو رویداد فرست پارتیا رو sx مانور بده رو فروش ss تاثیر منفی میذاره اگه هم بخواد رو ss مانور بده که دیگه هیچی به چاک میرن قشنگ...
اول باید با sx خوب هایپ کنن بعد برن سراغ معرفی ss(تو همون‌ رویدادی که ss معرفی میشه باید قیمت دوتا کنسول هم مشخص شه که واسه همه قشنگ جا بیوفته هدف هر کدوم چیه)
عرضه همزمان دوتا کنسول از یک خانواده نیاز داره به یه تبلیغات درست حسابی که ماهیت هر دوتاش واسه مخاطب عام قشنگ جا بیوفته
یه اشتباه کوچیک میتونه همه چیزو خراب کنه
تو همین مملکت خودمون هستن ادمایی که هنوزم فکر میکنن اکس باکس وان نیاز به اتصال داعمی به اینترنت داره!!!
امیدوارم گند نزنن البته از اون مردک گرینبرگ هر چیزی بر میاد :-s
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر