اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
مایکروسافت به یه شرط می‌تونه کنسول بهتری تو نسل داشته باشه اونم اینه که سری اس همون سری اکس باشه بدون بلوری و با حافظه ۵۰۰ گیگ.
غیر از این باشه مارا به این مایکروسافت امیدی نیست.
 
  • Like
Reactions: Natural Killer
ترکیب یه کنسول بدون درایو با ۵۰۰ گیگ هارد با قیمت ۳۵۰ دلار به پایین و‌ چندتا نمایش جذاب از استودیو‌های مایکروسافت می‌تونه من رو ترغیب کنه برای اولین بار کنسول مایکروسافت رو به عنوان کنسولم انتخاب کنم.
 
  • Like
Reactions: noorihamid99
اگه سایت سامر گیم فست رو چک کنید می بینید هدر ماه می حذف شده و خب ظاهر امر اینطور برمیاد که هرچیزی که شرکت ها می خواستند رو کنند توی این ماه دیگه تموم شده.
ماه میلادی آینده رویداد بعدی اکس باکس به همراه رویداد احتمالی سونی و رویداد EA و سایبرپانک رو خواهیم داشت. به نظر ماه پرباری خواهد بود!
 
اگه سایت سامر گیم فست رو چک کنید می بینید هدر ماه می حذف شده و خب ظاهر امر اینطور برمیاد که هرچیزی که شرکت ها می خواستند رو کنند توی این ماه دیگه تموم شده.
ماه میلادی آینده رویداد بعدی اکس باکس به همراه رویداد احتمالی سونی و رویداد EA و سایبرپانک رو خواهیم داشت. به نظر ماه پرباری خواهد بود!
آره یه جورایی میشه گفت متقارن با زمان خود کنفرانس های اصلی E3 (نیمه خرداد به بعد)
 
گوتی و آوارد که بخوره تو سرشون، حالا مثلا مگه Halo و Gears میگیرن؟:D (شوخیه جدی نگیرید)

اما برگشت مالی چرا نتونن داشته باشن؟ یه بازی خوب بسازن، فان باشه و بروز شده باشه اتفاقا مخاطب خودش رو خواهد داشت، فکر کنم تجربه Crash به همه نشون داده برعکس تصورات همه گیمرها هم دنبال CoD یا حتا Gears و TLoU نیستن، یه سری ها هم خسته شدن از بازی های جدی و چیزهای فان و کمتر جدی مثل همین Crash یا R&C و Spyro میخوان و چرا مایکرو نتونه دستکم Conker رو درست برگردونه؟ نمیدونم اینو بازی کردی یا نه اما یکی از خفن ترین بازی های دنیاست به نظر من، Happy Tree Friends دنیای بازی هاست!:D شخصیت های گوگولی و بامزه اما یه فنتسی وایولنس خاص با شوخی های به شدت عجیب غریب! من هنوز یاد باس فایت های عجیب غریب L&R میفتم خندم میگیره، اون شعرهای مسخره شون و فضای باحال. حالا همون رو با گرافیک نسل بعدی که عملا میتونه انیمیشن باشه تصور کن، خوب در بیاد اصلا میتونه نظر خیلی هارو نسبت به کنسول تغییر بده. Banjo هم همینطور.

درکل امیدوارم حالا که مایکرو دستش بازه، بیاد اتفاقا یه جاهایی ریسک کنه و بازی های انحصاری متنوع تری ساخته باشه، الزامن هم اینکه برگشت مالی داشته باشن مهم نیست، یادمه نسل قبل کاز هیرای میگفت نزدیک 80% بازی های فرست پارتی سونی برگشت مالی ندارن و اون 20% باقی مونده جبران میکنن. اما در عوض این تنوع باعث میشه مخاطب بیشتری جذب کنسول بشه، به هر صورت خیلی هایی که با Xbox حال نمیکنن الزاما پدر کشتگی با مایکروسافت ندارن، بلکه Xbox کمتر بازی انحصاری خاص با سلیقه اونها داره، و به نظر من مایکرو جا داره بازی های Action Adventure و چیزهای فانتزی تری مثل همین Banjo و Conker و Blinx و Kameo هم داشته باشه. من خودم دقیقا 360 رو دبیرستانی که بودم بخاطر Kameo گرفتم:D داشتم پول جمع میکردم برای PS3 اما انقدر از این بازی خوشم امد رفتم از خواهرم باقی موندش رو قرض گرفتم (و هیچ وقت ندادم:D) و 360 خریدم به همراه ایشون:D
قدیم، گیم هنر بود و خلاقیت و رقابت تکنولوژی بین سازنده ها. از روزی که یادمه ویدئو گیم بینهایت فان و سرگرم کننده بود ولی الان این صنعت (و یحتمل کل دنیا) توسط یه مشت corporation اداره میشه که جز پول هیچی دیگه براشون مهم نیست. تنها چیزی که از سمت ماکرو بهت میرسه یه تیزر مثل این هست. گیمی که معلوم نیست وجود خارجی داره یا نه :D.
 
نظر فوربس در مورد نبود اسم Xbox تو پرزنتیشن ue5
Why Is Epic Cheerleading PS5 And Being Weird About Xbox Series X With UE5?
چی میزنن اینا؟ :D کنسولی که هیچ اطلاعات دقیقی از سخت افزار فرکانس متغییرش در دست نیست از xsx که خبرنگارهای با محتویات درونیش بازی کردن! و به چشم دیدن Ray-Path Tracing اجرا میکنه قویتره؟ چون سوئینی از ps5 تعریف کرده! LMFAO.
 
آخرین ویرایش:
چی میزنن اینا؟ :D کنسولی که هیچ اطلاعات دقیقی از سخت افزار فرکانس متغییرش در دست نیست از xsx که خبرنگارهای با محتویات درونیش بازی کردن! و به چشم دیدم Ray-Path Tracing اجرا میکنه قویتره؟ چون سوئینی از ps5 تعریف کرده! LMFAO.
کی همچین حرفی رو زد؟ سوال پرسید و بعد خودش رد کرد و گفت احتمالا انجین روی xsx بهتر اجرا میشه!:D گفت دلیل اصلی این تعریف کردن ها قراردادی هست که بین سونی و اپیک بسته شده یحتمل:D
 
کی همچین حرفی رو زد؟ سوال پرسید و بعد خودش رد کرد و گفت احتمالا انجین روی xsx بهتر اجرا میشه!:D گفت دلیل اصلی این تعریف کردن ها قراردادی هست که بین سونی و اپیک بسته شده یحتمل:D
While Sweeney went above and beyond to praise the capabilities of PS5 as a console like no other before it
What’s happening here? Is Xbox less powerful than everyone thought? Will it not run UE5 as well as PS5?
 
باید همراه با پارگراف بعدیش بخونی اینو. اینجا داشت تئوریش رو مطرح میکرد که تو پارگراف بعدیش میگه این نیست و قضیه به احتمال بسیار بسیار زیاد مربوط به نوع قرارداد سونی و اپیک میشه که اپیک نمی تونه از اسم xbox استفاده کنه یا مثلا خوبیش رو بگه.
 
همون اول که تریلر معرفی هل بلید 2 رو دیدم فکرشو میکردم به همچین سطحی رسیده باشن کنسول ها، با دیدن این دموی UE 5 مطمئن شدم ... طبق توییت اسپنسر هم مشخص که NT از UE 5 ( یا 4.25) داره استفاده می کنه ...
142189 142191
 

Attachments

  • Annotation 2020-05-16 152854.png
    Annotation 2020-05-16 152854.png
    28.9 KB · مشاهده: 31
همون اول که تریلر معرفی هل بلید 2 رو دیدم فکرشو میکردم به همچین سطحی رسیده باشن کنسول ها، با دیدن این دموی UE 5 مطمئن شدم ... طبق توییت اسپنسر هم مشخص که NT از UE 5 ( یا 4.25) داره استفاده می کنه ...
View attachment 142189View attachment 142191
موضوع اینجاست استودیو ها انجین رو Modify میکنن و قابلیت های کاستوم خودشون رو اضافه میکنن و همیشه اینجور نیست که صبر کنن اپیک قابلیت جدید اضافه کنه و خیلی وقتها هم استودیو ها از سولوشن خودشون استفاده میکنن به دلایل مختلف
بخاطر همین از این جهت که تریلر Hellblade 2 هم خیلی خفن و پرجزییات بود ممکنه اینا کاستوم سولوشن خودشون رو پیاده کردن یا اینکه از قبل با هم تکنولوژی های آینده رو share میکنن همونطور که nt اعلام کرد که با همکاری اپیک این تریلر رو ساخته.
خوبی داستان هم اینجاست که اپیک گفته شما میتونین پروژه اتون رو با UE4 شروع کنید و وقتی UE5 در دسترس قرار گرفت پروژه اتون رو انتقال بدید روی UE5 و بقول خودشون فوروارد کامپتیبل هست
 
باید همراه با پارگراف بعدیش بخونی اینو. اینجا داشت تئوریش رو مطرح میکرد که تو پارگراف بعدیش میگه این نیست و قضیه به احتمال بسیار بسیار زیاد مربوط به نوع قرارداد سونی و اپیک میشه که اپیک نمی تونه از اسم xbox استفاده کنه یا مثلا خوبیش رو بگه.

به نظر نمیاد هیچ مشکلی از این بابت داشته باشن

142201
 
موضوع اینجاست استودیو ها انجین رو Modify میکنن و قابلیت های کاستوم خودشون رو اضافه میکنن و همیشه اینجور نیست که صبر کنن اپیک قابلیت جدید اضافه کنه و خیلی وقتها هم استودیو ها از سولوشن خودشون استفاده میکنن به دلایل مختلف
بخاطر همین از این جهت که تریلر Hellblade 2 هم خیلی خفن و پرجزییات بود ممکنه اینا کاستوم سولوشن خودشون رو پیاده کردن یا اینکه از قبل با هم تکنولوژی های آینده رو share میکنن همونطور که nt اعلام کرد که با همکاری اپیک این تریلر رو ساخته.
خوبی داستان هم اینجاست که اپیک گفته شما میتونین پروژه اتون رو با UE4 شروع کنید و وقتی UE5 در دسترس قرار گرفت پروژه اتون رو انتقال بدید روی UE5 و بقول خودشون فوروارد کامپتیبل هست
بله میدونم ، استودیو کوالیشن هم چندتا فیچر جدید به UE4 اضافه کرده که تو ورژن جدیدتر موجود هست
The Coalition dives deep into the tech of Gears 5
 
  • Like
Reactions: g4mer
به نظر نمیاد هیچ مشکلی از این بابت داشته باشن

View attachment 142201
اره اینو دیدم و من نمیگم حرف این بابا صد در صد درسته، بلکه دیدم محتمل ترین تئوری اینه. جالب اینکه خودش هم میگه تو ویدیو یک بار از کلمه xbox استفاده میشه.
در اخر هم خودش تو پاراگراف اخر میگه شاید قرارداد فقط برای presentation بوده و خوب این مقاله برای قبل از توییت سویینی هستش.

I would not take the team’s avoidance of talking about Xbox during this week’s presentation as a reflection on that console’s capabilities or lack thereof. This is almost certainly just marketing, and too much should not be read into it.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or