اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
Xbox Series X Will Support Backwards Compatibility On Day One

"We wanted to make sure we had that, day one, we could deliver on the compatibility promise, and so I've been playing quite a few [Xbox 360] games on my [Xbox Series X] and Xbox One games on the [Xbox Series X] and that's just to ensure that we can be there day one," Xbox boss Phil Spencer told GameSpot.
 
پیرو بحث کنترلر، بنده معتقدم دسته وان چندین برابر خوش دست تر و جذاب تر از دوال شاک 4 بود و اصن دست گرفتنش حس خیلی بهتری میده... (جدای کیفیت پایین دوال شاک 4)

ولی کنترلر دوال شاک (و کلا سونی) یسری قابلیت هایی داره که واقعا تجربه گیمینگ رو گاها جذابتر میکرد. لایت بار اگر در محیط تاریک بازی میکردیم واقعا حس رو تشدید میکرد (هرچند بنده یک بارم متوجه رنگ هاش نشدم. بخاطر محیط نچندان تاریکی که بازی میکنم). تاچ پد رو قبول دارم مسخره ترین تصمیم سونی در کنترلرش بود، ولی اون اسپیکر بی کیفیتی که میگین، خیلیم خوب بود... وقتی که داریم بازی میکنیم و صدای محیط از سینما خانگی یا تلوزیون میاد، بعد صدای بیسیمتون از دسته بیاد خیلی خیلی حس خفنی میده! و واقعا حس میکردم که داخل بازیم! جدای این اسپیکر حسگر تحرکش (که توی دوال شاک 3 و اگه اشتباه نکنم 2 هم بود...) واقعا چیز جالبی بود... مثلا توی TLOU وقتی چراغ قوهمون باتریش خراب میشد چند بار تکون میدادیم و درست میشد! یا توی خیلی از بازیا این موشن سنسورش به جذابیت کمک میکرد...

الانم برای DS5 هم که شایعه یا خبر اومده بود که شوک ها و سنگینی های متغیر قراره در دسته قرار بدن که قطعا تجربه رو عوض میکنه!

لپ کلام، ماکروسافت هم توی این دسته امیدوارم ازین قابلیت ها و فیچر های جدید بکار برده باشه چون بنظرم واقعا تجربه رو دگرگون میکنه...
 
هر چی نباشه تاچ پد به عنوان یه دکمه خیلی شاده مثلا میانبر نقشه استفاده میشه.یا همون اسپیکر بی کیفیت چندتا بازی خوب ازش استفاده کردن ولی من خودم از اسپیکر حرفی نزدم چون به نظرم وقتی هدست داری صداش مهم نیست ..ولی نمیدونم شما فن با تعصب چرا نواوری دکمه شیر و یادت رفت بالاخره بخوای نخوای سونی نواوری داشت بعضیاش خیلی خوب بود مثل دکمه شیر بعضی هاش چرت بود مثل لایت بار.من مشکلیم اینه ای کاش ماکرو هم مثل سونی و نینتندو نواوری به خرج میداد وگرنه سخت افزار قوی تر که حس انچنانی بهت نمیده برای پیشرفت چون بخوای نخوای اتفاق میوفته.


اضافه کردن کلید share چیزی نیست که مایکروسافت نتونه انجام بده ولی چرا توی نسل ۸ اضافه نکرد نمیدونم
در مورد نوآوری شما بهتره بری دسته الایت ببینی و متوجه نوآوری کاربردی بشی
همیشه نمیشه نوآوری ارزون قیمت داشت

در مورد دسته وان هم من چون از اول نسل داشتم و چند بار کنسول عوض کردم با اطمینان میگم که دسته فعلی xbox one s خیلی از نسخه های اولیه بهتر هستن و از تغییرات برد دسته مثل اضافه شدن بلوتوث و هدفون بگیر تا تغییرات سیستم کلید های rb و lb

در کل سونی توی نسل ۸ اصلا دسته با کیفیت و کاربردی نداشت که بشه باهاش دسته xbox one رو کوبید
 
  • Like
Reactions: che-jaleb
در مورد بهترین کنترل نظر من از بقیه متفاوته! :-"
نه سونی
نه مایکرو
عشقست پرو کنترلر نینتندو:D
دوتا کنترلر هر کدوم ویژگی های مثبت خودشون رو دارن، که این نداره، مثل تاچ پد(واقعا این ویژگی توی بازی مثل DMC5 برای Taunt کردن بدرد میخوره )یا اسپیکر یا تریگر های خوبشون، ولی بزرگترین چیزی که اینو متمایز میکنه، به علاوه خوش دست و بزرگ بودن مثل کنترلر مایکروسافت، باتری وحشتناک و باور نکردنیشه شما 6 ساعت میزاریدش توی شارژ تا 40 ساعتی باتری داره!واقعا برام سواله وقتی همچین چیزی وجود داره چرا مایکروسافت بیخیال باتری قلمی های لعنتی نمیشه:|

با اینکه ده دلار گرون تره ولی من خودم به اون دوتا ترجیحش میدم:دی
 
مشکل نام کنسول حل شد.

The next-generation Xbox has a much simpler name than you might think: It's actually just 'Xbox'

Microsoft confirmed to Business Insider. The next-generation Xbox consoles are actually just named "Xbox," starting with the Xbox Series X.

"The name we're carrying forward to the next generation is simply Xbox," a Microsoft spokesperson told Business Insider. "The name 'Xbox Series X' allows room for additional consoles in the future."

It's a basic rebranding, but a meaningful one that could help to simplify the Xbox line for interested consumers. It also clarifies Microsoft's intention with its console line.

At the same time, of course, the statement indicates that Microsoft is already working on other versions of the next-generation Xbox — something that lines up with repeated rumors of a disc-less, streaming-focused Xbox.

لینک خبر
 
پیرو بحث کنترلر، بنده معتقدم دسته وان چندین برابر خوش دست تر و جذاب تر از دوال شاک 4 بود و اصن دست گرفتنش حس خیلی بهتری میده... (جدای کیفیت پایین دوال شاک 4)

ولی کنترلر دوال شاک (و کلا سونی) یسری قابلیت هایی داره که واقعا تجربه گیمینگ رو گاها جذابتر میکرد. لایت بار اگر در محیط تاریک بازی میکردیم واقعا حس رو تشدید میکرد (هرچند بنده یک بارم متوجه رنگ هاش نشدم. بخاطر محیط نچندان تاریکی که بازی میکنم). تاچ پد رو قبول دارم مسخره ترین تصمیم سونی در کنترلرش بود، ولی اون اسپیکر بی کیفیتی که میگین، خیلیم خوب بود... وقتی که داریم بازی میکنیم و صدای محیط از سینما خانگی یا تلوزیون میاد، بعد صدای بیسیمتون از دسته بیاد خیلی خیلی حس خفنی میده! و واقعا حس میکردم که داخل بازیم! جدای این اسپیکر حسگر تحرکش (که توی دوال شاک 3 و اگه اشتباه نکنم 2 هم بود...) واقعا چیز جالبی بود... مثلا توی TLOU وقتی چراغ قوهمون باتریش خراب میشد چند بار تکون میدادیم و درست میشد! یا توی خیلی از بازیا این موشن سنسورش به جذابیت کمک میکرد...

الانم برای DS5 هم که شایعه یا خبر اومده بود که شوک ها و سنگینی های متغیر قراره در دسته قرار بدن که قطعا تجربه رو عوض میکنه!

لپ کلام، ماکروسافت هم توی این دسته امیدوارم ازین قابلیت ها و فیچر های جدید بکار برده باشه چون بنظرم واقعا تجربه رو دگرگون میکنه...
اسپیکر واقعا جذاب بود وحس خوبی داشت اما بحث اینه که وقتی نوآوری باشه ولی در عوض کیفیت نباشه اصلن ارزشی نداره . DS4 جنس آنالوگا بد بودن و براحتی ساییده میشدن دکمه های R2 و L2 سریع خراب میشدن باطری ها ضعیف بودن ولی درعوض کنترلر ایکس باکس اصلن خراب نمیشد من بعید میدونم DS5 کیفیتی مثل کنترلر ایکس باکس داشته باشه . من خودم تو نسل 7 سر DS4 خیلی اذیت شدم و تو نسل 8 صددرصد میرم سمت ایکس باکس فقط و فقط هم بخاطر کنترلر باکیفیتش
 
  • Like
Reactions: che-jaleb
در مورد بهترین کنترل نظر من از بقیه متفاوته! :-"
!واقعا برام سواله وقتی همچین چیزی وجود داره چرا مایکروسافت بیخیال باتری قلمی های لعنتی نمیشه:|
بیخیالش شده مایکرو شما 180 دلار بده الیت سری 2 بگیر باطری سر خوده 40-60 ساعت هم جواب میده ولی برای رضایت بچه های اینجا و کشور دوستمون زیمباوبه مجبوره به صورت اولد فشن کار کنه و باطری قلمی بزارع
 
  • Like
Reactions: che-jaleb
اضافه کردن کلید share چیزی نیست که مایکروسافت نتونه انجام بده ولی چرا توی نسل ۸ اضافه نکرد نمیدونم
در مورد نوآوری شما بهتره بری دسته الایت ببینی و متوجه نوآوری کاربردی بشی
همیشه نمیشه نوآوری ارزون قیمت داشت

در مورد دسته وان هم من چون از اول نسل داشتم و چند بار کنسول عوض کردم با اطمینان میگم که دسته فعلی xbox one s خیلی از نسخه های اولیه بهتر هستن و از تغییرات برد دسته مثل اضافه شدن بلوتوث و هدفون بگیر تا تغییرات سیستم کلید های rb و lb

در کل سونی توی نسل ۸ اصلا دسته با کیفیت و کاربردی نداشت که بشه باهاش دسته xbox one رو کوبید
دوست عزیز دکمه شیر اولین بار سونی استفاده کرد و نواوری خوبی بود ولی ماکروسافت استفاده نکرد دلیلش عدم نواوری بود تو اون برهه زمانی دیگه نمیدونم چرا استفاده نکرد نداره .الی تی و ارتی تغییر دادن که هنر نیست هر سال دسته ها ارگونومیک تر میشن.من خودم دنبال یه چیز جدیدم ایا تو دسته جدید ماکرو میبینی به من هم بگو خواهشا.در مورد دسته الیت هم بگم هر وقت به صورت استاندارد ماکرو این دسته رو کنار کنسول گذاشت حرف شما تا حدودی صحیح ولی یکی مثل من عمرا نمیام هزینه اضافه کنم دسته الیت بخرم جدا چون به عنوان یه وسیله جدا داره فروش میره
 
بنظر من تنها ایرادی ک DS4 داره فقط و فقط شارژ دهی کمش هست ک خودم بعد از اینکه از DS3 رفتم سراغ DS4 ب شدت تو ذوقم خورد چون خیلی زود ب زود شارژ تموم میکرد نسبت ب نسل قبل.
من خودم لایت بار رو تا حد ممکن کم کردم نورش رو ولی بازم ناراضی بودم از شارژش.
اتفاقا تاچ تو خیلی از بازی ها نقش چنتا دکمه رو داشت و هر جاش رو ک فشار میدادی ب عنوان ی میانبر عمل میکرد و من خیلی هم راضی بودم و حال کردم.
حالا درسته ک مثلا توی بازی خیلی کم کاربرد داشت ولی خب چیز باحالی بود.
لایت بار جلوی دسته هم خیلی باحال بود خصوصا تغییر رنگش،برای من ک واقعا حس بهتر و بیشتری القا میشد بهم ک هر لحظه ی رنگ میشد.
اسپیکر هم من خیییلیییی حال کردم باهاش و حس خوبی بهم میداد ک بعضی جا ها ازش صدا میومد :دی
ولی خب اصلا منکر این نمیشم ک همین لایت بار کلی شارژ دسته رو خالی میکرد.

من اصلا کاری ب طراحی دسته اکس باکس ندارم ولی خداوکیلی خیییلییییی تابلوعه ک مث اسباب بازی باید باتری قلمی بذارم توش!
این همه زور میزنه لاقل دسته رو شارژی کنن.
 
چند تا نکته در مورد ds4:
لایت بار رو کلا باید حذف کنن چون اصلا کارایی نداره
باتری شدیدا ضعیف دسته ds4 که باید رفع بشه
تاچ دسته ایده بسیار خوبی بود و کاربردی
کیفیت l2 و r2 باید بهتر بشه چون بعد یک مدت یک حالتی پیش،میاد به خوبی قبل کار نمیکنن
مخصوصا تو بازی های شوتر این مشکلات بیشتر به چشم میاد.کلا باید جنس دسته رو بهتر کنن
 
در مورد بهترین کنترل نظر من از بقیه متفاوته! :-"
نه سونی
نه مایکرو
عشقست پرو کنترلر نینتندو:D
دوتا کنترلر هر کدوم ویژگی های مثبت خودشون رو دارن، که این نداره، مثل تاچ پد(واقعا این ویژگی توی بازی مثل DMC5 برای Taunt کردن بدرد میخوره )یا اسپیکر یا تریگر های خوبشون، ولی بزرگترین چیزی که اینو متمایز میکنه، به علاوه خوش دست و بزرگ بودن مثل کنترلر مایکروسافت، باتری وحشتناک و باور نکردنیشه شما 6 ساعت میزاریدش توی شارژ تا 40 ساعتی باتری داره!واقعا برام سواله وقتی همچین چیزی وجود داره چرا مایکروسافت بیخیال باتری قلمی های لعنتی نمیشه:|

با اینکه ده دلار گرون تره ولی من خودم به اون دوتا ترجیحش میدم:D
elite معلوم تو دست نگرفتی تا با مفهوم کنترلر اشنا بشی :D
 
  • Like
Reactions: che-jaleb
elite معلوم تو دست نگرفتی تا با مفهوم کنترلر اشنا بشی :D
نگرفتم، ولی میخواستم اضافه کنم، با تمام حرف ها و نوآوری هایی که که ازش دیدم که داره از همه سر تر باید باشه:دی، دیگه الکی که قیمتش از بقیه کنترلر ها اینقدر بالا نیست:دی، بغیر از کیفیت بعضی از قطعاتش دیدم که خیلی ها مینالیدن!
با اینحال بحثم کنترلر معمولی(جویکان ها رو نمیشه کنترلر درست و حسابی فرض کرد ) سه کمپانی بود که خودم دستم گرفتم و از تجربه شخصی خودم این نظر رو میدم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or