اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
در ادامه تحولات ایکس باکس، تیم مارکتینگ در حال تغییرات اساسی است
Microsoft shakes up Xbox marketing as key exec departs for Roblox
بعد از رفتن کریم چادوری، حالا جرت وست هم از ماکرو جدا خواهد شد، وست تا 2011 در ماکرو بود و بعد به نتلفلیکس رفت و دوباره 2019 برگشت و حالا به roblox می رود.
در حال حاضر، ماکرو یک تیم بازاریابی جدید زیر نظر کریستن وارد (معاون بازاریابی یکپارچه سازی ایکس باکس) ساخته و برخلاف گذشته بخش بازاریابی اومده زیر مجموعه بخش محتوا و ایکس باکس که رییسش بانده و همگی زیر نظر مت بوتی هست، رییس بخش مارکتینگ ایکس باکسم کریس لی هست
 
دیگه چیزیم مونده بخوان نشون بدن؟ :D
یکی از مجری های Kinda Funny گفته بود کارمندای مایکروسافت بهش گفتن یه سری چیزا مونده بود که به شوکیس نرسید، خودشم احتمال میداد گیمزکام خفنی در راهه
بریم به امید Killer Instinct 2 :))
 
دیگه چیزیم مونده بخوان نشون بدن؟ :D
تاریخای بازیا مونده ( تاریخ اوود و ایندیانا و dlc استارفیلد)
تاوربون مونده
ark2 مونده
سیلک سانگ
ممکنه کنترابند باشه (ریلیز امسال نیست اگه عرضه بشه)
replaced
احتمال کالکشن گیرز و ریمستر فالوت 3 و ابلیویون هم هست
_______
عمده اینا باید تو همین 2024 بیان.
معرفی هم ممکنه باشه
______________________
تا الان بازیای زیر تایید شدن که قابل بازی هستن تو گیمز کام ولی گفتن لیست آپدیت میشه
Age of Mythology: Retold
Avowed
Ara: History Untold
Diablo IV: Vessel of Hatred
Diablo Immortal
The Elder Scrolls Online
Fallout 76
Towerborne
World of Warcraft: The War Within
 
"We have been really pleased." Microsoft Gaming studios head Matt Booty talks shipping Sea of Thieves on PlayStation 5, Xbox exclusives, and more.

جدیدا مت بوتی تو یـ مصاحبه صوتی شرکت کرده و در مورد نمایش اخیر مالتی پلتفرم شدن بازیای Xbox و صد البته بستن Tango Game صحبت کرده

فقط اینو کوت میکنن تا ببینید این بشر چقدر کودن ـه ! البته بهتر ـه بگم کودن نیست فقط داره یـ مشت صحبت PR رو بلغور میکنه ~X(

? Why did Microsoft close Bethesda studios like Tango Gameworks

"Those decisions are never made lightly, they're never made quickly, and there are a lot of people and processes and oversight to make sure we're making a good decision," Booty says when asked about the closures, adding that he didn't want to share "nitty-gritty" details, but mentions that Microsoft looks across leadership at studios and if the teams are set up for success in the future, not just if they were successful in the past.

مردک استعداد هات رو با تیپا شوت میکنی بیرون و نمیزاری برندت اونجور که باید رشد کنه بعد هی دم از فرصت دادن به تیم هات میزنی ؟ تیمی که معلومه با استعداد ـه چجوری شرایط لازم واسه موفقیت تو آینده رو نداره ؟ یـ نفر با دو تا Brain Cell هم میتونه تشخصی بده IP هایی که اینا روش کار میکردن و استعداد هایی که داشتن میتونستن راحت از پس موفقیت تو آینده بر بیان . یـ تیمی مثل 343 که هنوز بعد بیش از یک دهه نتوسته یـ Pipeline درست حسابی واسه ساخت هیلو ایجاد کنه و دائم در حال آزمون و خطا بوده 100 بار بهش فرصت داده شده ولی این بدبختا که یکم خودشون رو نشون دادن آیندشون مشخص نبوده و باید بسته میشدن !! خار و مادر منطق 8-|
 
آخرین ویرایش:
توی همین یک ماه اخیر، سه تا خبر خوب:

- همکاری مایکروسافت با اعضای سابق CD Projekt RED برای یک عنوان سینگل پلیر AAA
- همکاری مایکروسافت با اعضای سابق Rocksteady برای خلق یک عنوان اکشن ادونچر AAA داستانی
- همکاری مایکروسافت با Toys for Bob برای خلق یک عنوان پلتفرمر
داداش مورد اول لینک خبرش رو میدی؟
همکاری با Rebel Wolves ؟ یا یک استودیو دیگه؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or