اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Tatsumaru

Searching For Light
Gold User
Mar 31, 2013
947
نام
Ahmad

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
582
تابستون امسال از گرز 6 بالاخره خبرهایی میشه.
انتظار شما از گرز 6 چیه؟
خودم:
- گیمپلی شبیه 4 و 5 نباشه.
- داستان تاریک تر و حماسی تر باشه.
- باس فایت های به شدت چالشی و سختی داشته باشه. ببینید تو Remnant تا دلتون بخواد باس فایت های عجیب غریب و خلاقانه هست و هر کودومشون چالش خودشون رو دارند و واقعا هم سخت هستند. این بازی هم هم شوتر سوم شخص هست و از این جهت با گرز مقایسه اش کردم. بخاطر همین دوست دارم باس فایت ها خیلی چالشی تر باشند و تعدادشون هم بیشتر باشه.
- اصلا مراحل باز و این چیزها نباشه. یعنی متنفرم از این موضوع که تو این بازی همچین چیزی رو دوباره بخوان پیاده کنند. همون مراحل خطی و سینمایی باشه واقعا کافیه. همون مراحل هم دقیقا عین سه گانه میتونند متنوع بشند و چه نیازی هست که تو یه مپ بیخودی ول بچرخیم.
- بخش مولتی گرز رو من متاسفانه خیلی بازی نکردم، ولی الان جای بازی مولتی شوتر سوم شخص مثل گرز خیلی خالیه. منابع و ساپورت بالایی رو میطلبه و اگه این بخش خوب دربیاد فوق العاده میشه. درباره بخش مولتی دوست دارم مود Exfil/Extraction داشته باشه‌. منتها نمیدونم واقعا ایا میتونند عملیش کنند یا تو مولتی گرز این چیزها اهمیت داره یا نه. اون مراحل اوپن ورلد رو بیارن رو مولتی، تبدیلش کنند به یه مود Extraction بنظرم خیلی بهتره.

درباره صدا و گرافیک و این چیزها هم که هیچ بحثی نیست و کوالیشن واقعا ثابت کرده تو این چیزها کارش درسته.
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,497
نام
عرفان
تابستون امسال از گرز 6 بالاخره خبرهایی میشه.
انتظار شما از گرز 6 چیه؟
خودم:
- گیمپلی شبیه 4 و 5 نباشه.
- داستان تاریک تر و حماسی تر باشه.
- باس فایت های به شدت چالشی و سختی داشته باشه. ببینید تو Remnant تا دلتون بخواد باس فایت های عجیب غریب و خلاقانه هست و هر کودومشون چالش خودشون رو دارند و واقعا هم سخت هستند. این بازی هم هم شوتر سوم شخص هست و از این جهت با گرز مقایسه اش کردم. بخاطر همین دوست دارم باس فایت ها خیلی چالشی تر باشند و تعدادشون هم بیشتر باشه.
- اصلا مراحل باز و این چیزها نباشه. یعنی متنفرم از این موضوع که تو این بازی همچین چیزی رو دوباره بخوان پیاده کنند. همون مراحل خطی و سینمایی باشه واقعا کافیه. همون مراحل هم دقیقا عین سه گانه میتونند متنوع بشند و چه نیازی هست که تو یه مپ بیخودی ول بچرخیم.
- بخش مولتی گرز رو من متاسفانه خیلی بازی نکردم، ولی الان جای بازی مولتی شوتر سوم شخص مثل گرز خیلی خالیه. منابع و ساپورت بالایی رو میطلبه و اگه این بخش خوب دربیاد فوق العاده میشه. درباره بخش مولتی دوست دارم مود Exfil/Extraction داشته باشه‌. منتها نمیدونم واقعا ایا میتونند عملیش کنند یا تو مولتی گرز این چیزها اهمیت داره یا نه. اون مراحل اوپن ورلد رو بیارن رو مولتی، تبدیلش کنند به یه مود Extraction بنظرم خیلی بهتره.

درباره صدا و گرافیک و این چیزها هم که هیچ بحثی نیست و کوالیشن واقعا ثابت کرده تو این چیزها کارش درسته.
GKVQ64_XwAAfheB.jpeg

:x :x
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,486
نام
امین
تابستون امسال از گرز 6 بالاخره خبرهایی میشه.
انتظار شما از گرز 6 چیه؟
خودم:
- گیمپلی شبیه 4 و 5 نباشه.
- داستان تاریک تر و حماسی تر باشه.
- باس فایت های به شدت چالشی و سختی داشته باشه. ببینید تو Remnant تا دلتون بخواد باس فایت های عجیب غریب و خلاقانه هست و هر کودومشون چالش خودشون رو دارند و واقعا هم سخت هستند. این بازی هم هم شوتر سوم شخص هست و از این جهت با گرز مقایسه اش کردم. بخاطر همین دوست دارم باس فایت ها خیلی چالشی تر باشند و تعدادشون هم بیشتر باشه.
- اصلا مراحل باز و این چیزها نباشه. یعنی متنفرم از این موضوع که تو این بازی همچین چیزی رو دوباره بخوان پیاده کنند. همون مراحل خطی و سینمایی باشه واقعا کافیه. همون مراحل هم دقیقا عین سه گانه میتونند متنوع بشند و چه نیازی هست که تو یه مپ بیخودی ول بچرخیم.
- بخش مولتی گرز رو من متاسفانه خیلی بازی نکردم، ولی الان جای بازی مولتی شوتر سوم شخص مثل گرز خیلی خالیه. منابع و ساپورت بالایی رو میطلبه و اگه این بخش خوب دربیاد فوق العاده میشه. درباره بخش مولتی دوست دارم مود Exfil/Extraction داشته باشه‌. منتها نمیدونم واقعا ایا میتونند عملیش کنند یا تو مولتی گرز این چیزها اهمیت داره یا نه. اون مراحل اوپن ورلد رو بیارن رو مولتی، تبدیلش کنند به یه مود Extraction بنظرم خیلی بهتره.

درباره صدا و گرافیک و این چیزها هم که هیچ بحثی نیست و کوالیشن واقعا ثابت کرده تو این چیزها کارش درسته.
من با گیم پلی 4 و 5 مشکلی نداشتم و نمیدونم بنظرت ایراد گیم پلی شون چی بود؟
جو رو تاریک و بیس رنگ همون مشکی و خاکستری باشه حله.
متاسفانه دیگه نمیشه امیدی داشت تحت تاثیر جریان های روز نباشه و یهو کاراکتر زن سیاه پوست با لباس رنگین کمون کاراکتر اول نباشه😁
ولی اصل کار همون گیم پلی با خشونت بالا و گرافیک خوب و از همه مهمتر برای من مد 60 فریم هم باشه کفایت میکنه.
حداقل هم 20 ساعت گیم پلی که خلا نبود این چند سالش رفع شه.
 

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
582
من با گیم پلی 4 و 5 مشکلی نداشتم و نمیدونم بنظرت ایراد گیم پلی شون چی بود؟
جو رو تاریک و بیس رنگ همون مشکی و خاکستری باشه حله.
متاسفانه دیگه نمیشه امیدی داشت تحت تاثیر جریان های روز نباشه و یهو کاراکتر زن سیاه پوست با لباس رنگین کمون کاراکتر اول نباشه😁
ولی اصل کار همون گیم پلی با خشونت بالا و گرافیک خوب و از همه مهمتر برای من مد 60 فریم هم باشه کفایت میکنه.
حداقل هم 20 ساعت گیم پلی که خلا نبود این چند سالش رفع شه.
خیلی خلاصه بگم بعضی مراحل اینطوری بود که بریم یه جا، چند دقیقه صبر کنیم چندتا موج دشمن بیاد و تموم و بدون اینکه اتفاق خیلی خاص یا موقعیت هیجان انگیزی باشه، مثل مود هورد+ مراحل اوپن ورلد طور.

شروع گرز ۵ خیلی خوبه فیکس که کنترل کیت رو به دست میگیریم دیگه برام حوصله سر بر شد و مهمتر از همه بازی سینمایی نیست. دقیقا مثل سری جدید CoD که مثل سری کلاسیک سینمایی نیست.
هایوباستر بنظرم خیلی بهتر تو گیمپلی عمل کرد برام جذاب تر بود‌.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
من دوست داشتم کوالیشن بعد از تجربه گرز ۵ با الهام گیری از سری گرز میرفت سمت ip جدید. چون حقیقتا نمیدونم اینها بعد اتفاقات شماره اخر چجوری میخوان داستان رو پیش ببرن. از طرفی دو نسخه ی اخیر گرز بخوبی نشون میداد برای اینکه بخوان سری رو ادامه بدن حتما نیازمند یک بازنگری کلی هست. اینکه اینها این شجاعت رو داشته باشن که خود گرز رو متحول کنن کمتره تا اینکه بخوان با یک ip جدید ایده های نو بیارن. در هر صورت نکته مثبت گیرز اینه که هیچ بازی شبیهش نیست از طرفی بیس گیم پلی بازی اونقدر خوب نهادینه شده که هنوزم که هنوزه لذتبخشه. اخیرا دوباره سه گانه رو تموم کردم و باور کنید لذت دو عالم رو بردم! اونقدر که سیستم کاور گیری و شوتینگ بازی خوبه. ناگفته نماند تو سه گانه اصلی کاملا نبوغ کلیف بی توی طراحی مرحله و دشمن ها مشخصه.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,514
نام
محمد
خیلی خلاصه بگم بعضی مراحل اینطوری بود که بریم یه جا، چند دقیقه صبر کنیم چندتا موج دشمن بیاد و تموم و بدون اینکه اتفاق خیلی خاص یا موقعیت هیجان انگیزی باشه، مثل مود هورد+ مراحل اوپن ورلد طور.

شروع گرز ۵ خیلی خوبه فیکس که کنترل کیت رو به دست میگیریم دیگه برام حوصله سر بر شد و مهمتر از همه بازی سینمایی نیست. دقیقا مثل سری جدید CoD که مثل سری کلاسیک سینمایی نیست.
هایوباستر بنظرم خیلی بهتر تو گیمپلی عمل کرد برام جذاب تر بود‌.
خود مکانیزم های گیم پلی که عالی بودن، یعنی اگر از ۵ بلافاصله سوییچ کنیم روی سه گانه اول قشنگ سیر پیشرفت مشخص هست. ولی ایراد اصلی توی طراحی مراحل هست که اینجا سیر پسرفت به وضوح مشخصه! تو نسخه های قبل هر اکت از بازی هم از نظر طراحی ظاهری متفاوت بود و هم از نظر سیستم گیم پلی. یه مرحله سوار ماشین بودیم (اسم وسیله ها رو یادم رفته :D)، یکی زیرزمین، یکی داخل غار، یکی دیگه سوار برومارک، یه جا سوار اون جونورها که تو آسمون پرواز میکردن بودیم، یه مرحله یادمه همه داشتن از یه چیزی فرار میکردن و صدها لوکاست تو محیط بودن و چندین مرحله متنوع دیگه که روند گیم پلی غیرمشابهی داشتن. ولی گیرز ۴ که عموما مراحل شبیه به همدیگه بودن، گیرز ۵ هم که دو تا اکت اپن ورلد واقعا یکسان بودن فقط ظاهرشون متفاوت بود :D این رو بتونن درست کنن با همین شخصیت پردازی ضعیف و داستان متوسط هم میشه یه بازی خفن ساخت :D
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,928
نام
محمد حسین
خیلی خلاصه بگم بعضی مراحل اینطوری بود که بریم یه جا، چند دقیقه صبر کنیم چندتا موج دشمن بیاد و تموم و بدون اینکه اتفاق خیلی خاص یا موقعیت هیجان انگیزی باشه، مثل مود هورد+ مراحل اوپن ورلد طور.

شروع گرز ۵ خیلی خوبه فیکس که کنترل کیت رو به دست میگیریم دیگه برام حوصله سر بر شد و مهمتر از همه بازی سینمایی نیست. دقیقا مثل سری جدید CoD که مثل سری کلاسیک سینمایی نیست.
هایوباستر بنظرم خیلی بهتر تو گیمپلی عمل کرد برام جذاب تر بود‌.
اوپن شدنش رو نتونسته بودن در بیارن و گر نه تو گیم پلی درست عمل کرده بودن.
بازی خشک بود و گر نه طراحی یکسری اکتها مثل 2 واقعا خوب بود.
نتونسته بودن ارتباطه شخصیتها رو درست پیاده سازی کنن و همین یکم حوصله سربر کرده بود و تو اون مقیاس و بزرگی باس فایت کافی نتونسته بودن بزارن. تمام اینها ناراضیت کرده از گیم پلی و گر نه خود گیم پلی خوب پیاده سازی شده بود.
میتونن با رفتن به سمت خطی شدن این ضعفو رفع کنن یا باید تو ابعاد و طراحی نقشه یکم کار کنن
___________
جاشوا اورتگا هم از نویسنده های سابق به بازی به نظر برگشته و بنظرم تو روند داستان تاثیر خواهد گذاشت
 
  • Like
Reactions: prop

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
NateDrake هم در مورد Gears 6 گفته همون کاری رو برای Xbox Series میکنه که Gears 1 برای Xbox 360 کرد
بنظرم این خیلی حرف بزرگیه :D من فکر میکنم بیشتر منظورشون از لحاظ گرافیکی باشه وگرنه رسیدن به اون نواوری که گیرز ١ داشت خیلی کار سختیه ، مخصوصا با وضعیت الان صنعت گیم!البته از لحاظ گرافیکی میشه واقعا امیدوار بود. دمو ماتریکس که اومد و خفن ترین گرافیک این نسل رو هم داشت با همکاری تیم کوالیشن ساخته شده بود ( فکر کنم یکسال یا دو سال روی اون دمو کاره کرده بودن ). خود کوالیشین هم اوایل نسل یه تک دموی سینماتیک منتشر کرد و با این شایعاتی که الان اومده دیدنش خالی از لطف نیست

View attachment The Coalition – .mp4

اینجا علاوه بر نشون دادن قدرت گرافیکی ، دمویی که منتشر کردن خیلی فضاسازی خوبی هم داره :D
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,825
نام
شیخ صدرا

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر