HELLDIVERS™ 2
RATCHET & CLANK: RIFT APART
THE LAST OF US™ PART 1
™RETURNAL
MARVEL'S SPIDER-MAN
MARVEL'S SPIDER-MAN: MILES MORALES
SACKBOY™: A BIG ADVENTURE
UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection
GOD OF WAR
DAYS GONE
Predator: Hunting Grounds
Horizon Zero Dawn™ Complete Edition
Horizon Forbidden West™ Complete Edition
HELLDIVERS™ Dive Harder Edition
Everybody's Gone to the Rapture
بازی های تایید شده:
Ghost of Tsushima DIRECTOR'S CUT - 16 May 2024
Until Dawn™ - 2024
KZ2 باید ریمیک بشه اگه میخواد بیاد ، جدیدا بازی کردی؟
واقعا از لحاظ گیم پلی مثل شوتینگ ، اینپوت لگ ، طراحی مراحل و... برای نسل 7 افسانه ایه ولی حالا که بازی میکنی واقعا به چشم میاد که مال این نسل نیست.
تو اون نسل شوتینگهای دیگه داشتیم که خیلی خوب عمر کردن مثل Cod MW یا BF BC یا BF3 و... ولی نه این بازی.
باز به نظرم KZ3 خیلی خیلی الان بازی کردنش برای پلیر جدید راحت تره تا KZ2.
ولی خب آره 2 واقعا یه چی دیگه بود
اگه مال یک استودیوی معمولی بود مشکلی نبود همونطوری فقط ریمستر بشه که یک سودی هم نصیبش بشه.
ولی چون سونی پشتشه حتما روش حساب باز میکنه ، نیاز به فروش زیاد و پلیر جدید داره که اینها اصلا برای نوستالژی بازی رو نمیخرن.
به نظرم واقعا توجیه نداره.
========
اما اگه قراره 30-20 دلار باشه و همونطوری فقط پورت بشه که برا جنبه نوستالژیش بخریم و بزاریم گوشه لایبرری ، کیه که بدش بیاد.
ولی احتمالا محاله چون هزینه یک پورت معمولی از KZ2 که از پایه بطور اختصاصی برای سخت افزار PS3 طراحی شد و از تکنیکهای عجیب غریبی درش استفاده کردن نمیتونه کم باشه.
و آن عزیز بعد از تحلیل های فوق العاده جذاب در مورد سونی که اگر دی وان بدهد سود بسیار میکند و blah blah blah که اینکارو چقدر به نفع سونیه سایت دانلودها را باز میکند و دنبال کرک بازی مورد نظر میگردد.
مایکروسافت با داشتن انواع و اقسام بهترین آنالیزورها و بازاریاب باید به عقلش شک کرد که بازیشو دی وان واسه گیمپس میده ولی جناب کورش (یا هرکی) میگن که مایکروسافت ناشریه که نمیشه بیش از این ازش توقع داشت. جالبه همون مایکروسافت هرماه داره مرزهای تعداد کاربران رو جابجا میکنه تو عناوینش و این چارتهای npd و uk که میاد هیچ هفته ای نیست دوتا بازی اصلیش تو چارت باشه
نمیدونم چند سال داری که بخاطر بیاری یا نه ولی این سیاست ۲۳ سال اخیر راکستاره نه مثل مایکروسافت که هر سال یه سیاست عوض میکنه
اصلا چیو با چی مقایسه کردی؟
نه فروش بازیهاشون قابل مقایسه اس و نه کیفیتش.
برای عرضه ی همزمان نکردن عناوین برای هر شرکت سازنده دلایلی هست. قبلا توضیح دادم ندیدم کسی جوابی بده.
گفتم استودیو سازنده فرست پارتی سونی هنوز به اون درجه نرسیده که واسه PC هم بتونه پورت همزمان کنه. بخواد هم اینکارو بکنه هم نسخه کنسولی تاخیر میخوره و هم کیفیت نسخه PC میاد پایین. مثال پارت ۱.
سونی نیکسز رو خرید که اصل جنس بود که پورت رو بر عهده بگیره چون خبره بهینه سازی هستند. اینجا نیکسز یعنی پورت Day1 منتفیه.
حتی خود راکستار سالهاست هم همینکارو میکنه. برید صحبتهای تز رو بخونید به عینه داره همین مطلب رو میگه که عرضه نسخه PC همزمان رو عرضه نسخه کنسولی تاثیر بشدت منفی میذاره. چون بیلد PC به پایداری بیلد کنسولی نیست. عرضه همزمان باعث میشه کل پروژه تاخیر بخوره. اگر پورت PC بد در بیاد اونم تو این دوره ای که هستیم که سوشیال مدیا رحم نداره بازی از نظر مارکتینگ شکست میخوره. دیدید پارت ۱ نسخه PC چه جو منفی علیه ناتی داگ درست کرد. شما یا باید تمام تمرکزت رو بذاری رو نسخه PC مثل سایبرپانک تو زمان عرضه یا الن ویک ۲ که اینطوری یه اختلاف کیفی عجیب بندازی با نسخه کنسولی یا تمام تمرکزت رو بذاری رو نسخه کنسولی مثل بازیهای بزرگ راکستار یا اسکوئر انیکس و ورژن PC رو بعدا با خیال راحت پورت کنی.
همین اسکوئر رسما داره میگه عرضه برای یک پلتفرم خیلی به نفعمون شد تو توسعه بازی. حالا بعدا میتونن وقت بذارن برای توسعه نسخه PC یا اصلا بدن یکی دیگه براشون پورت کنه و خودشون با خیال راحت برن سراغ پروژه بعدی.
حالا همین دلایل را به دلایل سونی برای عرضه با تاخیر اضافه کنید + سود از پلتفرم هولدر بودنش. سونی کنسول بفروشه یعنی وسایل جانبی هم میفروشه. یعنی MAU خودشو بالامیبره . وقتی MAU بالا بره خرید بازیها تو استور خود سونی بیشتر میشه سود ۱۰۰ درصد بازی مال خودشه نه ۳۰ درصدش مال استیم. وقتی MAU بالا بره مشترکین پلاسش بالا میره.
چند بار گفتم سونی زمانی این سیگنال رو میده که میخواد بازیاشو Day1 واسه PC بده که این فاینال فانتزی ها، این استلاربلید و رونین ها و دث استردینگ ها Day1 بشن.
رفتار الان سونی اصلا اینو نشون نمیده بره به سمت Day1 .
چندتا کار سونی بکنه نشونه اینه میخوان برن سمت Day1:
1. کلاینت مختص به خودشون رو تو PC بسازن .
2. پلاس رو برای PC هم بدن.
3. بازیهای انحصاری تردپارتی و سکند پارتی رو Day1 PC کنند
4. خود استودیو ها رو مجبور به پورت کنند و نه نیکسز
دیگه زبونم مو درآورد اینارو تکرار کردم
اینجا یک سری فکر کردند اگر کسی میگه عرضه Day1 به ضرره سونیه بخاطر اسباب بازی کنسولیشه!! منی که الان کنسولم را فروختم و فقط PC دارم هم بخاطر اسباب بازیم اینو میگم؟
البته منتظرم PS5 Pro بیاد GTA 6 و دث استردینگ ۲ رو باید فقط روز عرضه و با بهترین کیفیت بازی کرد
در مورد اون اکانت ظرفیتی پلی استیشن خیلی فرق داره با پایرت..
اکانت ظرفیتی امکان قانونی توسط سونی فقط فرقش اینه دونفر یه بازیو میخرن نه یک نفر.در هر صورت هزینه ای که میدید مستقیم میره تو جیب سونی. من بشخصه اکثر بازیها را خریدم با گیفت. همین الان هم والت آماده هست برای پری اردر بازیها . اینم گفتم بگم شما یک دلار به شرکت سازنده سود برسونید بعد تحلیلهای آنچنانی بفرمایید که اینکار رو سونی بکنه بهتره یا بدتره.
نمیدونم کدوم اصغر کارشناسی راک استار تو مارکتینگ و مدیریت اقتصادی مقیاس قرار میده اینجا افتاده دهن همه
برای مقایسه و برتر قرار دادن شما باید برترین رو ملاک قرار بدی، اینجا هم بحث اقتصادی دیگه درسته؟ تو بحث درآمد،سود و تیم اقتصادی قطعا راکاستار-تیکتو پایین تر از اکتیویژن-بلیزارد قرار میگیرن، ادله شخصی هم نیست و چیزی که اعداد و ارقام و صورت حساب های مالی میگن
حالا بیا برام بگو که کدوم تصمیم درست تره؟ کسی که درآمد و سود بیشتری کسب میکنه و بازیش همزمان رو PC ریلیز میشه یا شرکت مورد علاقه شما
عاشق اینم به هر دری میزنید بسته است، چرا؟ چون تفکرتون از منطق نیست، از حسادت و احساسات
شما بواسطه این منطق که من چون این عنوان جای دیگه نمیتونم تجربه کنم کنسول رو میگیرم و بازی میکنم و الان که دلیل خریدن کنسول شما رفته زیرسوال اینطور دارید حرص میخورید و حاضر نیستید ببینید که یک نفر دیگه همون عناوین تجربه کنه و لذت ببره
سونی در حال حاضر roadmap خودش چیده و در آینده ای نه چندان دور فاصله بین ریلیز کنسولی با کامپیوتر کمتر خواهد شد و حرص خوردن شما چیزی عوض نمیکنه بقول شاعر
Baby calm down, calm down
مدیریت سونی، تیم اقتصادی سونی و مدیر سابق سونی همگی موافق ریلیز بازی رو PC هستن بعد اصغر از بازیسنتر معتقده این تصمیم اشتباه
اصغر از کسی که شغلش و زندگیش به موفقیت سونی وابسته است نگرانی بیشتری نسبت به آینده سونی داره و معتقده این کار باعث سقوط سونی میشه
حیف این کارشناسان وطنی... صادرشون کنیم به ژاپن و آمریکا بلکه از جهالت در بیاریم مدیران سونی رو
اگه اینجوریه که انجا گفته خود راکستار هم بدش نمیاد همزمان بیاد
یادمه SA با تاخیر اگه اشتباه نکنم 7 ماهه ریلیز شد برای PC
در کل به خاطر این کار رکستار مجبور به خرید یه PS5 هستیم
منبع پست من تاپیک تحریریه خود بازیسنتره، زحمت نکردی پست باز کنی؟
حوصله ندارم ۳۰ ثانیه ویدیو ببینم تا چی میگه
اگه ایرادی تو ترجمه خبر هست باید از @Adam ایراد بگیری نه من
الان که شاون لیدن اینقدر عزیز شده بین دوستان کاشکی به بقیه حرفاشم گوش بدن سازنده هارو ساپورت کنن جا پایرت کردن و کرایه بازی با گیم پس ۱ دلاری ...
"Support the devs, BUY YOUR GAMES, embrace the industry" View attachment ssstwitter.com_1710019641374.mp4
برای مقایسه و برتر قرار دادن شما باید برترین رو ملاک قرار بدی، اینجا هم بحث اقتصادی دیگه درسته؟ تو بحث درآمد،سود و تیم اقتصادی قطعا راکاستار-تیکتو پایین تر از اکتیویژن-بلیزارد قرار میگیرن، ادله شخصی هم نیست و چیزی که اعداد و ارقام و صورت حساب های مالی میگن
حالا بیا برام بگو که کدوم تصمیم درست تره؟ کسی که درآمد و سود بیشتری کسب میکنه و بازیش همزمان رو PC ریلیز میشه یا شرکت مورد علاقه شما
حتی مقایسه اینها هم شوخیه
این فقط برای یک دانه بازی تیک تو:
It is the second-best-selling video game of all time with over 195 million copies shipped, and one of the most financially successful entertainment products of all time, with over $8.5 billion in worldwide revenue. Its successor, Grand Theft Auto VI, is scheduled to be released in 2025
عاشق اینم به هر دری میزنید بسته است، چرا؟ چون تفکرتون از منطق نیست، از حسادت و احساسات
شما بواسطه این منطق که من چون این عنوان جای دیگه نمیتونم تجربه کنم کنسول رو میگیرم و بازی میکنم و الان که دلیل خریدن کنسول شما رفته زیرسوال اینطور دارید حرص میخورید و حاضر نیستید ببینید که یک نفر دیگه همون عناوین تجربه کنه و لذت ببره
سونی در حال حاضر roadmap خودش چیده و در آینده ای نه چندان دور فاصله بین ریلیز کنسولی با کامپیوتر کمتر خواهد شد و حرص خوردن شما چیزی عوض نمیکنه بقول شاعر
Baby calm down, calm down
اگه منظورت از حسادت منم داداش چجوری بهت ثابت کنم الان هیچ کنسولی ندارم و فقط یه PC با کانفیگ 7600X + 32GBDDR5 + 4070TI دارم.
من چجوری میتونم حسادت کنم که شما به بازی سونی نرسی. چرا اصلا بازی کردن یا نکردن بقیه برای من باید مهم باشه.
من صرفا نگران اینم کنترل نکردن این رویه آسیب بزنه به کیفیت همون انحصاری که شما منتظرشی پایرتش کنی. چون همونطور که پیتر مور هم گفت سونی یک شرکت سخت افزاریه.از کنار این انحصاریاست که داره سخت افزارش رو غالب میکنه به ملت. ضرر نفروختن این سخت افزار رو میخواد از پی سی سود در بیاره؟ از انچارتد و رچت و تلو چقدر در استیم استقبال شد؟ شش هزار هفت هزار نهایت سی هزار در پیک.
الان همه چی پوله طبیعیه سونی برای حتی چند میلیون دلار هم سفره بندازه تو استیم ولی نه به قیمت خالی کردن سفره خودش تو PSN و فراری دادن همه از اونجا.
من فردای روزی که بلاک باسترهای خودشو دی وان پی سی بده دیگه چه نیازی به کنسولش دارم. میفروشم همه رو میره خیلی راحت و بی تعارف.
این دقیقا همون اتفاقیه که برای مایکروسافت افتاد. یه لحظه از خودتون بپرسید چرا نینتندو اینکارو نمیکنه؟ اونم باید به عقلش شک کرد؟
حرفامو با دهها دلیل و مدرک میگم سریع حمله میکنید. از خارج از سونی مثال میارم بازم ناراحت میشید. دیگه چی بگم ؟
اصلا شما راحت همگی بشینید تو این تاپیک رویاپردازی کنید سونی از همین ماه دیگه تمام بازیهاشو دی وان میکنه. اصلا به من چه ایشالا سونی دنوو رو بازیاش چون اونوقت بابت دنوو هم کلی فحش میخوره
حتی خود راکستار سالهاست هم همینکارو میکنه. برید صحبتهای تز رو بخونید به عینه داره همین مطلب رو میگه که عرضه نسخه PC همزمان رو عرضه نسخه کنسولی تاثیر بشدت منفی میذاره. چون بیلد PC به پایداری بیلد کنسولی نیست. عرضه همزمان باعث میشه کل پروژه تاخیر بخوره. اگر پورت PC بد در بیاد اونم تو این دوره ای که هستیم که سوشیال مدیا رحم نداره بازی از نظر مارکتینگ شکست میخوره. دیدید پارت ۱ نسخه PC چه جو منفی علیه ناتی داگ درست کرد. شما یا باید تمام تمرکزت رو بذاری رو نسخه PC مثل سایبرپانک تو زمان عرضه یا الن ویک ۲ که اینطوری یه اختلاف کیفی عجیب بندازی با نسخه کنسولی یا تمام تمرکزت رو بذاری رو نسخه کنسولی مثل بازیهای بزرگ راکستار یا اسکوئر انیکس و ورژن PC رو بعدا با خیال راحت پورت کنی.
همین اسکوئر رسما داره میگه عرضه برای یک پلتفرم خیلی به نفعمون شد تو توسعه بازی. حالا بعدا میتونن وقت بذارن برای توسعه نسخه PC یا اصلا بدن یکی دیگه براشون پورت کنه و خودشون با خیال راحت برن سراغ پروژه بعدی.
تمام این دلایل عذر بد تر از گناه هستش . راکستار ی کمپانی با چند هزار تا کارمند با بودجه سرسام اور یهو در حد ی ناشر مثل اسکوار پایین میارید ؟ یعنی نمیتونن مثل n تا ناشر دیگه پروژشون رو چند تا پلتفرم به صورت موازی پیش ببرن ؟ بعد یجوری میگید مجبورن تاخیر بزنن انگار قرار بازی رو در راه رضای خدا رو PC منتشر کنند ! 99 درصد ناشرا به عقلشون نمیرسه همین استراتژی رو پیاده کنن ؟ دفعه قبلی سر RDR2 یک سال تاخیر زدن بازی رو با هزار جور کرش و باگ استور منتشر کردن با این حال اگه بازم بخوایم فرض رو بر این بزاریم که اینا میخوان رو پورت PC بیشتر کار کنن حداقل میتونستن یکم احترام قائل بشن و پورت PC رو واسه بعد انتشار نسخه کنسولی تایید کنن ولی دائم ی جوری رفتار میکنن انگار نسخه PC وجود خارجی نداره . هرکی ندونه فک میکنه راکستار پلتفرم هولدر و میخواد کنسول بیشتر بفروشه !
این همه شرکت بودن که ی زمانی با PC پدر کشتگی داشتن ولی به مرور زمان با رونق گرفتن بازار PC نه تنها پدر کشتگی شون رو کنار گذاشتن بلکه دارن بهترین پورتا رو میدن ولی راکستار هنوز که هنوز پدر کشتگیش رو کنار نگذاشته . لانچ Day 1 به کنار به خودش زحمت نداده آپدیت نسل نه GTA V رو واسه PC منتشر کنه (البته اینو فک کنم با خودش گفته نمیتونه مثل کنسول به ملت به صورت پولی بندازه بیخیالش شده LOL)
حتی مقایسه اینها هم شوخیه
این فقط برای یک دانه بازی تیک تو:
It is the second-best-selling video game of all time with over 195 million copies shipped, and one of the most financially successful entertainment products of all time, with over $8.5 billion in worldwide revenue. Its successor, Grand Theft Auto VI, is scheduled to be released in 2025
خودت خندت نگرفت این نوشتی؟ این شد مقایسه؟
بیا یک مقایسه برات نشون بدم
Take Two Worth: 25B
Activision Worth: 75B
Take Two revenue : 5.4B
Activision revenue: 7.5B
میخوای بحث مالی کنی، اعداد مالی بیار، با همین فکت خودت چرا اکتیویژن سه برابر تیک تو ارزش داره؟ مگه تیک تو دومین بازی پرفروش تاریخ نداره، میبینی چه فکت ضعیفی برای مقایسه آوردی
این از بحث مدیریت مالی راک استار-تیک دو که جمع شد رفت
دوم،
دلیل رو ببینید فقط
راک استار اومده گفته پورت PC مون اینقدر بده میترسیم همزمان با کنسول ها ریلیز کنیم تا برامون دردسر نشه بعد اگه از جای دیگه نیرو بذاریم برای پورت PC ریلیز کنسولی هم تاخیر میخوره
این الان باید با خجالت ایگنورش کنی بره نه که بیای با افتخار بعنوان ادله واردش کنی
نمیخوام اشاره کنم بازی که قرار بود ۲۰۲۲-۲۰۲۳ ریلز بشه با ۳ سال تاخیر هنوز آماده نیست بعد اینجا با افتخار از این موضوع یاد میکنند
بقیه حرف هات نوار خالی پر کردی و ارزش بحث نداشتن، بعد رولی جان
یه کم به background history خودت مراجعه کن بعد حرف از بازی اوریج و قانون و پایرت و.. بزن، اگه یادت نیومد میخوای خودم بگم؟ دیگه هرکسی اینجا بخوای رنگ کنی من نمیتونی، من هم نمیتونم جفتمون هم بقدر کافی میشناسیم و افکار و مواضع گیمینگمون میدونیم سو، بیخیال
خودت خندت نگرفت این نوشتی؟ این شد مقایسه؟
بیا یک مقایسه برات نشون بدم
Take Two Worth: 25B
Activision Worth: 75B
Take Two revenue : 5.4B
Activision revenue: 7.5B
میخوای بحث مالی کنی، اعداد مالی بیار، با همین فکت خودت چرا اکتیویژن سه برابر تیک تو ارزش داره؟ مگه تیک تو دومین بازی پرفروش تاریخ نداره، میبینی چه فکت ضعیفی برای مقایسه آوردی
این از بحث مدیریت مالی راک استار-تیک دو که جمع شد رفت
دوم،
دلیل رو ببینید فقط
راک استار اومده گفته پورت PC مون اینقدر بده میترسیم همزمان با کنسول ها ریلیز کنیم تا برامون دردسر نشه بعد اگه از جای دیگه نیرو بذاریم برای پورت PC ریلیز کنسولی هم تاخیر میخوره
این الان باید با خجالت ایگنورش کنی بره نه که بیای با افتخار بعنوان ادله واردش کنی
نمیخوام اشاره کنم بازی که قرار بود ۲۰۲۲-۲۰۲۳ ریلز بشه با ۳ سال تاخیر هنوز آماده نیست بعد اینجا با افتخار از این موضوع یاد میکنند
بقیه حرف هات نوار خالی پر کردی و ارزش بحث نداشتن، بعد رولی جان
یه کم به background history خودت مراجعه کن بعد حرف از بازی اوریج و قانون و پایرت و.. بزن، اگه یادت نیومد میخوای خودم بگم؟ دیگه هرکسی اینجا بخوای رنگ کنی من نمیتونی، من هم نمیتونم جفتمون هم بقدر کافی میشناسیم و افکار و مواضع گیمینگمون میدونیم سو، بیخیال
عزیز من سود بیار آقا سود
مثالی که زدم سود خالصه. صرفا در مورد یه بازی بود که نهایتا ۳۰۰ میلیون دلار هزینه ساختش شده و ۸.۵ میلیارد دلار درآورده یعنی چیزی در حدود ۸ میلیارد دلار سود خالص.
شما ۱۰ تا کالاف هم جمع کنی همچنین سودی نمیده.
بارها گفتم هر کمپانی استراتژی خودشو داره. راکستار ، سونی ، سی دی پراجکت استراتژی خودشون را دارند.
عزیز @K I 1 1 E R همین سی دی پراجکت مگر بابت پورت PC بازی سایبرپانک شما تمجید نمیکردی ولی پورت فاجعه کنسولی بازی که منجر شد به حذف از PSN شد اون اوکی بود مشکلی نبود؟
بهتر نبود CDPR نسخه کنسولی را تاخیر میزد؟ گاهی همین تاخیر باعث پیشرفت بازیت میشه. واقعا تاخیر لزوما چیز بدی نیست اسلحه که بالاسر نگذاشتن حتما باید برای فلان پلتفرم بیرون بدی.
یکی تخصصش پورت کنسولی قویتره یکی تمرکزش رو پی سیه. هرشرکتی استراتژی خودشو داره . دلایل فنی هم وجود داره. یکی انجینش برای پورت بازیها رو پی سی مشکل داره یکی برای کنسول. اون عکسی که شما از ناتی داگ گذاشتی مربوط به همون پروژه شکست خورده فکشن هست بازی لایو سرویسی که قرار بود PC Day1 باشه ولی ناتی داگ اینکاره نیست که بتونه پورت PC همزمان بده همونطور که برای لایوسرویس هم کاره ای نبود
و شما عزیز @DoomedToKill من نه سهامدار سونی هستم و نه چیزی ازش به من میماسه. منم یه مصرف کننده مثل شما.
چیزی هم میگم صرفا برداشت خودمه از این ماجرا.
ولی تا روی پلی استیشن هستم سعی کردم و میکنم که بازیها رو بخرم. حداقل میتونم بگم همه ی انحصاریها را خریدم.
آره میدونم منظورت چیه، اکانت هکی هم زدم ولی خودتم میدونی اون مال خیلی وقت پیشه. اینو بذار بخاطر جبر جغرافیایی. خیلی هم زود بیخیالش شدم چون چیزی جز اسکم و ضرر هنگفت برام نبود. اگر صحبتی هم در این مورد کردیم صرفا برای راهنمایی و دادن اطلاعات به همدیگه بوده.
من قصدم از بحث پایرسی تو پی سی توهین نبود خودم نصف بازیهام رو پی سی کرکیه ولی واقعا میگم از منظر جامعه ایران بیا بیرون. شرایط این ویران شده ارزش بحثای اینطوری را نداره . شما دنیا رو ببین خرید بازی مثلا سونی رو PSN به نفع سونیه یا استیم و ادامه ماجرا.
تمام این دلایل عذر بد تر از گناه هستش . راکستار ی کمپانی با چند هزار تا کارمند با بودجه سرسام اور یهو در حد ی ناشر مثل اسکوار پایین میارید ؟ یعنی نمیتونن مثل n تا ناشر دیگه پروژشون رو چند تا پلتفرم به صورت موازی پیش ببرن ؟ بعد یجوری میگید مجبورن تاخیر بزنن انگار قرار بازی رو در راه رضای خدا رو PC منتشر کنند ! 99 درصد ناشرا به عقلشون نمیرسه همین استراتژی رو پیاده کنن ؟ دفعه قبلی سر RDR2 یک سال تاخیر زدن بازی رو با هزار جور کرش و باگ استور منتشر کردن با این حال اگه بازم بخوایم فرض رو بر این بزاریم که اینا میخوان رو پورت PC بیشتر کار کنن حداقل میتونستن یکم احترام قائل بشن و پورت PC رو واسه بعد انتشار نسخه کنسولی تایید کنن ولی دائم ی جوری رفتار میکنن انگار نسخه PC وجود خارجی نداره . هرکی ندونه فک میکنه راکستار پلتفرم هولدر و میخواد کنسول بیشتر بفروشه !
این همه شرکت بودن که ی زمانی با PC پدر کشتگی داشتن ولی به مرور زمان با رونق گرفتن بازار PC نه تنها پدر کشتگی شون رو کنار گذاشتن بلکه بهترین پورتا واسش دارن میدن ولی راکستار هنوز که هنوز پدر کشتگیش رو کنار نگذاشته . لانچ Day 1 به کنار به خودش زحمت نداده آپدیت نسل نه GTA V رو واسه PC منتشر کنه (البته اینو فک کنم با خودش گفته نمیتونه مثل کنسول به ملت به صورت پولی بندازه بیخیالش شده LOL)
این نکته خوبیه که چرا راکستار نمیخواهد نسخه PC را نه تایید کنه نه رد کنه. به نظر من 2 تا احتمال اصلی وجود داره: فرضیه اول: تیم سازنده تمرکزش را گذاشته روی کنسول تا بهترین اجرا را داشته باشه، چون گرافیک بازی و تکنولوژی ساختش به نظر خیلی بالا است، اینجوری راکستار متیونه امتیاز خوبش را مثل عنواین قبلیش بگیره و هم فروش بالایی را تجربه کنن. PC را هم بعد از polish کنسول میرن سراغش. فرضیه دوم: شرکت مادر یعنی Take Two برای کسب سود بیشتر قصد داره طبق سنت مسخره قدیمش نسخه PC را تایید نکنه تا نذاره هایپش برای مارکتینگ بخوابه و سعی کنه چند بار بازی را بفروشه، یک بار روی کنسول، یک بار روی اپیک و دفعه آخر هم روی استیم همه را هم با کف قیمت 69$ و قفل دنوو. البته ممکنه یه معجزه بشه و راکستار در ماههای آینده نسخه PC را هم معرفی کنه. ولی یک چیز مشخصه که این استراتژی و کلکهای رشتی دیگه دارن تاثیرشون را از دست میدن و نه تنها باعث فروش بیشتر نمیشن بلکه باعث ضرر هستن. حالا ببینیم اسکوئر و راکستار چقدر به این مسخره بازیها ادامه میدن.
این نکته خوبیه که چرا راکستار نمیخواهد نسخه PC را نه تایید کنه نه رد کنه. به نظر من 2 تا احتمال اصلی وجود داره: فرضیه اول: تیم سازنده تمرکزش را گذاشته روی کنسول تا بهترین اجرا را داشته باشه، چون گرافیک بازی و تکنولوژی ساختش به نظر خیلی بالا است، اینجوری راکستار متیونه امتیاز خوبش را مثل عنواین قبلیش بگیره و هم فروش بالایی را تجربه کنن. PC را هم بعد از polish کنسول میرن سراغش. فرضیه دوم: شرکت مادر یعنی Take Two برای کسب سود بیشتر قصد داره طبق سنت مسخره قدیمش نسخه PC را تایید نکنه تا نذاره هایپش برای مارکتینگ بخوابه و سعی کنه چند بار بازی را بفروشه، یک بار روی کنسول، یک بار روی اپیک و دفعه آخر هم روی استیم همه را هم با کف قیمت 69$ و قفل دنوو. البته ممکنه یه معجزه بشه و راکستار در ماههای آینده نسخه PC را هم معرفی کنه. ولی یک چیز مشخصه که این استراتژی و کلکهای رشتی دیگه دارن تاثیرشون را از دست میدن و نه تنها باعث فروش بیشتر نمیشن بلکه باعث ضرر هستن. حالا ببینیم اسکوئر و راکستار چقدر به این مسخره بازیها ادامه میدن.
همون مورد دوم درسته.
راکستار چندهزار نفری افتاده روی GTA VI
بعد ایجاد یک تیم کوچکتر داخل استودیوها که به موازات تیم توسعه اصلی مراحل پورت رو انجام بدن چه نسبت هزینه ای در برابر سودی که قرار با فروش بازی روی pc ببری داره؟
تازه کار اینها از برای مثالCDP موقع انتشار سایبرپانک راحت تره چون سه چهارتا کنسول این وسط حذف شدن.
بحث انتشار بازی های ps واسه pc تموم شدست و فقط بحث سر زمان انتشار که دیگه نهایت ۳ تا ۶ ماه قابل قبول گرچه مطمعنا انتشار بصورت day 1 صد برابر بهتره وطبیعتا سونی دیرو زود مجبور میشه این رویه رو در پیش میگیره