اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,282
نام
علیرضا
این متن تو یه بخش دیگه هم نوشتم اینجا هم می‌نویسم سوالم رو چون بنظرم با تاپیک مرتبط تره
================================

کسی میدونه fsr چه رزلوشن آپسکیل میکنه؟
مثلا Dlss میومد ۱۴۴۰ رو آپ میکرد به ۲۱۶۰ یا همون ۴کی

بعد اونجا از هسته ها تنسور هم استفاده میکرد

اینجا FSR از هیچ سخت افزار اختصاصی استفاده نمیکنه قطعا پس از خود همون منابع سیستم درگیر می‌کنه و این باعث میشه کارایی DLSS بالاتر بنظر بیاد رو کاغذ حداقل

کسی توضیح داد ممنون موشوم😎
 
  • Like
Reactions: Vice City FM

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
کسی میدونه fsr چه رزلوشن آپسکیل میکنه؟
مثلا Dlss میومد ۱۴۴۰ رو آپ میکرد به ۲۱۶۰ یا همون ۴کی
سه تا حالت داره.

Quality:
Input 720p/1440p ==> output 1080p/4k

Balanced:
Input 635p/1270p ==> output 1080p/4k

Performance:
Input 540p/1080p ==> output 1080p/4k

منبع
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
473
این متن تو یه بخش دیگه هم نوشتم اینجا هم می‌نویسم سوالم رو چون بنظرم با تاپیک مرتبط تره
================================

کسی میدونه fsr چه رزلوشن آپسکیل میکنه؟
مثلا Dlss میومد ۱۴۴۰ رو آپ میکرد به ۲۱۶۰ یا همون ۴کی

بعد اونجا از هسته ها تنسور هم استفاده میکرد

اینجا FSR از هیچ سخت افزار اختصاصی استفاده نمیکنه قطعا پس از خود همون منابع سیستم درگیر می‌کنه و این باعث میشه کارایی DLSS بالاتر بنظر بیاد رو کاغذ حداقل

کسی توضیح داد ممنون موشوم😎
FSR 2.0
Quality Mode
Description
Scale factor
Input
resolution
Output
resolution
Quality
"Quality" mode provides similar or better than native image quality with a projected significant performance gain.​
1.5x per dimension
(2.25x area scale)
(67% screen resolution)​
1280 x 720
1706 x 960
2293 x 960
2560 x 1440
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Balanced
"Balanced" mode offers an ideal compromise between image quality and projected performance gains.​
1.7x per dimension
(2.89x area scale)
(59% screen resolution)​
1129 x 635
1506 x 847
2024 x 847
2259 x 1270
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Performance
"Performance" mode provides image quality similar to native image quality with a projected major performance gain.​
2.0x per dimension
(4x area scale)
(50% screen resolution)​
960 x 540
1280 x 720
1720 x 720
1920 x 1080
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,375
یه توضیحم بده ببینیم اصلا چیه
همین FSR 2 که بعضی کمپانی ها الان هم نه , در اینده اضافه شدن به DEV KIT تبلیغ می کنن و دوستان بالا توضیح دادن
اپ اسکیل رزولوشن
 
آخرین ویرایش:

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,282
نام
علیرضا
همین FSR 2 که بعضی کمپانی ها الان هم نه , در اینده اضافه شدن به DEV KIT تبلیغ می کنن و دوستان بالا توضیح دادن
اپ اسکیل رزولوشن
ولی باور نمیکنم فقط انحصاری دوکیت یک کنسول باشه آخه تو ps5 هم فک کنم نسخه اول fsr اومد و جفت کنسولها هم RDNA 2 هست باید بشه حتی کلاک پلی استیشن ۵ مثل کارت‌های RDNA 2 بالاس
 
  • Smile
  • Like
Reactions: m.a.t and Z-fan

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
ولی باور نمیکنم فقط انحصاری دوکیت یک کنسول باشه آخه تو ps5 هم فک کنم نسخه اول fsr اومد و جفت کنسولها هم RDNA 2 هست باید بشه حتی کلاک پلی استیشن ۵ مثل کارت‌های RDNA 2 بالاس
اضافه شدن FSR در GDK اکس باکس فقط کار رو برای سازنده راحت تر میکنه، وگرنه FSR کلا اوپن سورسه. یعنی رو GPU انویدیا هم میتونه اجرا بشه، چه برسه به PS5.
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,530
این متن تو یه بخش دیگه هم نوشتم اینجا هم می‌نویسم سوالم رو چون بنظرم با تاپیک مرتبط تره
================================

کسی میدونه fsr چه رزلوشن آپسکیل میکنه؟
مثلا Dlss میومد ۱۴۴۰ رو آپ میکرد به ۲۱۶۰ یا همون ۴کی

بعد اونجا از هسته ها تنسور هم استفاده میکرد

اینجا FSR از هیچ سخت افزار اختصاصی استفاده نمیکنه قطعا پس از خود همون منابع سیستم درگیر می‌کنه و این باعث میشه کارایی DLSS بالاتر بنظر بیاد رو کاغذ حداقل

کسی توضیح داد ممنون موشوم😎
ببین FSR 2.0 یه تکنیک رندر اسکیل مبتنی بر ML (ماشین لرنینگ) نرم افزاری هست که بازی را در رزولوشن پایینتری نسبت به رزولوشن نیتیو اجرا میکنه و با استفاده از این رندرینگ اون رو به کیفیت بالاتری میرسونه بدین ترتیب فریم ریت بازیها میتونه افزایش پیدا کنه بدون نگرانی از کاهش ایمیج کوالیتی تصویر
همچنین برای اجرا مثل DLSS انودیا نیاز به هسته های اختصاصی نداره تا بدین ترتیب بتونه روی دستگاهای زیادی ازش استفاده بشه
این تکنولوژی با جایگذاری فریم به فریم و مقایسه هر فریم با فریم بعدی، می فهمه که چه چیزهایی در محیط حرکت کرده و چه چیز هایی حرکت نکرده تا بتونه جلوی جلوه های شبح مانند ایجاد شده را بگیره، همچنین دیتلیز های نازک مثل سیم و لبه پله ها را در جای خود ثابت نگه می داره که این کار به ثبات رنگ و شارپ شدن تصویر کمک می کنه.

درکل به موازاتی که برای رندرینگ هایی مثل ری تریسینگ یا رندر اسکیل یا سایر مواردی که به ماشین لرنینگ مربوط میشه نیاز به سخت افزار هست از طرفی قابلیت اجرایی با استفاده از نرم افزار هم داره پیشرفت میکنه مثل کرای انجین که ری تریسنگ نرم افزاری داره یا انریل ۵ که تکنیک های نورپردازی در حد RTGI داره یا همین FSR در برابر DLSS.
ممکنه در ابتدا به کیفیت حالت سخت افزاری نرسن اما به مرور دارن بهتر میشن اینطوری ریسورسس های سخت افزاری کمتری لازم میشه و دستگاهای ارزون قیمت مثل کنسولها هم میتونن تکنیک های روز را اجرا کنند.
در مورد تفاوت FSR 1.0 و FSR 2.0 هم یه چیزی که گفتند اینه که نیاز به کار بیشتری از سوی سازنده ها داره برای پیاده سازی FSR2.0 و اگه مثلا اون بازی از TAA استفاده میکنه کار سازنده راحت تره در غیر اینصورت سازنده باید وقت بیشتری برای پیاده سازی بگذاره و اینکه فقط هم بازیهای مبتنی بر DX12 و والکان رو ساپورت میکنه و فعلا هم گفتن بازیهای مثل Deathloop و Forspoken اینو ساپورت میکنن.
البته گفتند بازیهای که با انریل ۴ و ۵ ساخته میشن با یه پلاگین مخصوص میشه بطور خودکار FSR2 را روشون اجرا کرد.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,375
ولی باور نمیکنم فقط انحصاری دوکیت یک کنسول باشه آخه تو ps5 هم فک کنم نسخه اول fsr اومد و جفت کنسولها هم RDNA 2 هست باید بشه حتی کلاک پلی استیشن ۵ مثل کارت‌های RDNA 2 بالاس
سونی اهل تبلیغات مسخره نیست
FSR 2 قطعا همین الان روی DEV KIT PS5 در دسترس استودیو هاست
اولین بازی کنسولی که از FSR 1 استفاده کرد یه بازی مستقل انحصاری PS بود
Deathloop / Forspoken اولین بازی های که FSR 2 پشتیبانی می کنن , انحصاری های PS5 ان
ماجرا های قبل از لانچ PS5 فراموش نکردین :))
مارک سرنی بزرگ در مورد RT دو دقیقه صحبت کرد , دوستان نتیجه گرفتن که PS5 در RT حرفی برای گفتن نداره:))
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,974
نام
محمد حسین
این متن تو یه بخش دیگه هم نوشتم اینجا هم می‌نویسم سوالم رو چون بنظرم با تاپیک مرتبط تره
================================

کسی میدونه fsr چه رزلوشن آپسکیل میکنه؟
مثلا Dlss میومد ۱۴۴۰ رو آپ میکرد به ۲۱۶۰ یا همون ۴کی

بعد اونجا از هسته ها تنسور هم استفاده میکرد

اینجا FSR از هیچ سخت افزار اختصاصی استفاده نمیکنه قطعا پس از خود همون منابع سیستم درگیر می‌کنه و این باعث میشه کارایی DLSS بالاتر بنظر بیاد رو کاغذ حداقل

کسی توضیح داد ممنون موشوم😎
fsr رو چهار مود سه مود اصلی و یه مود ultra performance که آپشناله آپ اسکیل میکنه.
بر پایه temporal upscale هست نسخه دوم که نسخه اول spatial هست.
شباهتش با dlss اینه که hud و post processing رو بعد از آپ اسکیل اضافه میکنه که باعث میشه اون افکتها بلورری نشه.
تفاوتش اینه بر پایه ماشین لرنینگ یا ml نیست و نیاز به سخت افزار اختصاصی نداره ولی چون dlss بر پایه ماشین لرنینگه، خودش یکسری از ایرادات بازی که تو تصاویر native هست رو برطرف میکنه.
و این آپ اسکیله و نیاز به منبع سخت افزاری نداره، تو dlss بر پایه ماشیین لرنینگه که سخت افزار جدا و هسته های تنسور نیاز داره و زمانبر تر هست این تکنیک.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر