اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

abtinhitodie

کاربر سایت
Feb 11, 2011
923
خوبه همه چیز رو صفر و یکی‌ نگاه نکنیم.
ناتی هدفش رو گذاشت شصت فریم ولی‌ دید نمیشه .مثل خیلی‌ از سازنده‌ها چون اول نسل هنوز زیر و بم سخت افزار رو در نیاوردن.
ولی‌ قبل از انتشار خیلی‌ شیک میا‌‌ن میگن که نشد و در آخر هم بهترین چیزی که باید رو تحویل میدن و کسی هم ذره ایی خورده نمیگیره که بازی دانگرید شده.
اگه فقط پافشاری روی این جملست که "UC4 دانگرید شده" خب بله میخواستن ۶۰ فریم کنن شد ۳۰ پس دانگرید داشته ولی‌ این دانگرید کجا و دانگرید ویچر کجا و دانگرید دیویژن کجا همین طور تا آخر.
منطق و استدلال فازی تون این بحث‌ها قابل استناده. با اعصاب خودتون و دیگران بازی نکنید لطفا.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
من گفتم گرافیکِ آنچارتد 4 با کنسول‌های کنونی قابل اجرا با 60 فریم نبوده :D اگه بود که ND بهش دست پیدا می‌کرد(در حال حاضر، نیاید بگید اگه ND وقت داشت و بهینه می‌کرد 2 سال دیگه می‌تونست :D فعلاً با شرایط موجود شدنی نبوده).
در کل بحث ازونجا شروع شد که دوستمون گفت MGSV هم 60 فریم و 1080ـه، پس می‌شد آنچارتد هم 1080/60 باشه، منم گفتم 1080/60 شدنی هست ولی به قیمت پایین اوردنِ گرافیک. آنچارتد می‌تونست 1080/60 باشه، ولی برای دست یابی به این هدف باید از یه جای بازی می‌زدن، گرافیک، بزرگی محیط، هوش مصنوعی و ... .

آها دستت درد نکنه دقیقا میخواستم به نکته داخل پرانتز برسم خیلی از مواقع بازی سازها علاوه بر محدودیت سخت افزار با محدودیتههای دیگه هم سر و کله میزنن که خوب روی نتیجه کارشون تاثیر میزاره. یکی از دلایل پیشرفت گرافیکی توی کنسولایی که همیشه سخت افزارش.ن یکسانه هم همینه اینکه یاد میگیرن چجوری مشکلی که دفعه پیش نتونسته بودن حل کنن اینبار بتونن ( البته فقط یکی از دلایلش)... بله آنچارتد 4 بهترین چیزی خواهد بود که ناوتی تونسته در حال حاضر با PS4 بهش برسه حالا بعده ها چه میکنه باید منتظر بود و دید. یکی از چیزایی که من تو کنسول گیمینگ ازش خوشم میاد همینه اینکه بلاخره یکی پیدا میشه که روشون چیزی میسازه که اوایل نسل به مخیلتم نمیرسید که امکانپذیر باشه
 

Order1866

کاربر سایت
Dec 14, 2014
133
اقا دست از ترول ND بر نمیدارید؟؟
درس نشده براتون؟
زمان عرضه TLOU یادتون رفته پرنده تو سایت پر نمیزد؟؟
رسما نقل قول اوردن که ND گفته هدفمون 60 فریم هست بعد اومدن میگن نه اینا گفتن ما الا و بلا 60 فریم میسازیم!! خنده دار
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,041
نام
محمد امین
اینکه ND اول اعلام کرده بود هدفشون رسیدن به 60 فریم هست و تریلر 60 فریمی بازی رو پخش کردن و خیلی از گیمرها هم این تصور رو داشتن که بازی 60 فریم خواهد بود و بعد اعلام میشه 30 فریم خواهد بود دو حالت داره یا میخواستن تبلیغ کنن و افکار رو بخودشون جلب کنن یا واقعا نتونستن به 60 فریم برسن ND هم شرکت کوچیک و کم تجربه ای نیست که یک هو بگه میخوایم 60 فریم کنیم و نتونن اینکارو انجام بدن و قطعا قبلش سبک و سنگین کار رو کردن ولی با توجه به تاخیرهای که بازی خورد به نظر میرسه واقعا کارشون به مشکل خورده ولی خوب ND شرکت خوبی هست و همیشه موفق بوده و به نظرم یک 30 فریم قفل بهتر از 60 فریم با مشکلات فراوان هست
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
نگفتن قراره 60fps اجرا بشه. گفتن اون نمایش 60fps اجرا شده بود، که دروغ هم نگفتن.
برای فریم ریت نهایی همیشه از لفظ targeting استفاده کردن و هیچ وقت نگفتن "قراره 60fps بشه"، گفتن " هدف 60fps هست"٬ که وقتی پروسه ساخت جلوتر رفت، 30fps رو بنا به شرایط ترجیح دادن و هدف شد 30fps.

این‌جوری می‌شه تمام Downgradeهای تاریخ رو توجیه کرد.:D مثلاً برای Watch Dogs هم گفت هدف نمایش E3 2012 اون گرافیک بوده ولی وقتی دیدن روی کنسول نمی‌تونن پیادش کنن بنا به شرایط ترجیح دادن دانگریدش کنن.
یا عیناً همین رو برای ویچر ۳ گفت.
یا مثلاً برای مشکل The Division برای PC گفت که هدف رسیدن به اون گرافیک E3 2013 بوده ولی چون دیدن تفاوت با کنسول‌ها زیاد می‌شه بنا به شرایط ترجیح دادن بازی رو هم‌تراز کنسول‌ها نگه دارن و هدف شد این.
خلاصه این‌که این سبک استدلال جالب نیست.:D این بیشتر شبیه بازی با کلامه.
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
چیزی که بین اکثر شرکتهای بازی سازی مخصوصا ناشرها مرسومه اینه که اول یه تریلر In Engine روی یه سخت افزار نامحدود (بر اساس نیازهای انجین) از بازی میسازن همونو منتشر میکنن چون هم تبلیغه هم هایپ ایجاد میکنه و هم قدرت انجین رو نشون میده هیچ قانونی هم وجود نداره که مانعی برای اینکار باشه و سازنده یه بازی رو ملزم کرده باشه که بازی رو روی سخت افزار معمولی پرزنت کنه، ولی درنهایت مجبورن برای فروش بازی یه Average از سخت افزارهای موجود بگیرن بازی رو بر اساس اون سخت افزارها اپتیمایز کنن که بازی مخاطب بیشتری پیدا کنه و فروش بره.
در مورد آنچارتد اولین تریلر آنچارتد 4 اصلا ریل تایم نبود که 60 و 30 فریم بودن و آپگرید و دانگرید بودنش مهم باشه خود ND هم هیچ وقت نگفت ریل تایمه تنها سایتی که ادعا کرد یکی بهشون گفته ریل تایمه سایت هندی Gamingbolt بود که یه ریششم میخوره به احسان رشید که آخر سر خود ND مجبور شد یه لباس قهوه ای تنش کنه که کمتر خالی ببنده.
این لفظ از روی PS4 یا Xbox one یا ... کپچر شده و داره روی فلان کنسول اجرا میشه که اول بعضی تریلرها مینویسنم هم یه لفظ 100% تبلیغاتی هست مثلا اگه تریلرهای Forza رو دیده باشین تیکه های دموی بازی رو که In engine هستن و اصلا ریل تایم نیستن نشون میده یا با صحنه های ریل تایم (ری پلی یا فتو مد) میکس میکنن و هزارجنگولک بازی دیگه و مینویسه داره روی Xbox one اجرا میشه یا از روی Xbox one کپچر شده یا صحنه های بازی هست که خوب دروغم نیست چون فارق از ریل تایم بودن و نبودنش داره روی Xbox one اجرا میشه و جزو صحنه های بازی هم هست ولی خوب همه باید بدونن که استناد به این تیزر تریلرها برای قضاوت روی گرافیک بازیا معیار درستی نیست به همین راحتی دونستن این قضیه شمارو از بحث بیخود دور میکنه.
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
نمایش های گیم پلی بخش داستانی آنچارتد 4 تا الان از نظر گرافیکی دانگرید نداشتند، نمایش رونمایی بازی که یه تیزر تریلر بود به صورت CGI بود و In-engine و یکی از میان پرده های بازی، مشکلی نداره که کیفیت میان پرده ها بالاتر از کیفیت گیم پلی باشه، اما من قبلا فکر می کردم که جایی اعلام کرده بودند کیفیت میان پرده ها (مثل همونی که برای رونمایی تو e3 2014 نشون دادند) با گیم پلی برابر هست که در این صورت با توجه به گیم پلی های بازی دانگرید صحت داشت اما چنین ادعایی نشده.

به نظر من اینکه یه چیز رو به صورت عمومی نمایش بدن اما بعد چند ماه حسابی لِه ــش کنند و با کلی افت کیفی دوباره رونمایی کنند بی انصافی هست اما ناتی داگ تا الان در مورد بخش گیم پلی داستانی اینکار رو انجام نداده، اینکه گفته بودند هدفشون بالاترین فریم و رزولوشن هست طبیعیه باید با هدف بالاترین رزولوشن و فریم شروع کرد تا جایی که من اطلاع دارم همه اینکار رو می کنند، یوبی هم اوایل ساخت AC:U یادمه گفت هدفش رو کنسول ها 1080p/60 فریم هست اما خوب بعد از اینکه پروژه پیش میره و مقیاس کار مشخص میشه، می فهمند که محدودیت اجزاه هدف اول رو بهشون نمی ده و سوییچ می کنند رو رزولوشن یا فریم پایین تر.
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
بحث دانگرید شد واقعا میخوام ببینم وقتی U4 عرضه شد کیفیت نهایی چقدر به این نزدیکه.اصلا کاری به هیچ کجای بازی ندارم فقط همین سکانس باهاش برابر باشه واسه من کافیه:dهر موقع رو TV نگاش میکنم به چشمام شک میکنم/:)

Uncharted-4.jpg


ای کاش میشد یه کاری کنن که بشه بازیها رو از طریق فضای ابری روی کنسولها با حداکثر گرافیک و فریم اجرا کرد.مشخص نیست اون gaikai هم مثل ویتا گور به گور شد رفت یا هنوز تو برنامشونه!8-|

دقیقا باید کل بحث این چند وقت روی نهایی شدن این برداشت باشه...واقعیت اینه ۶۰ فریم هزینه بر هست نمیشه وعده ۱۰۰٪ داد که ۶۰ فریم منتشر خواهد شد بازی و ناتی داگ هم این کار رو نکرده
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
دقیقا باید کل بحث این چند وقت روی نهایی شدن این برداشت باشه...واقعیت اینه ۶۰ فریم هزینه بر هست نمیشه وعده ۱۰۰٪ داد که ۶۰ فریم منتشر خواهد شد بازی و ناتی داگ هم این کار رو نکرده

اول اینکه همه فریمها هزینه بر هستن و دوم اینکه اکثر استدیوها 60fps رو هدف قرار میدن و در نهایت یه بازی با میانگین فریم 58-55 (یا حتی پایین تر از این) ارائه میدن و خیلی ها هم با این مسائل موردی ندارن (همون دوستانی که به GT5 و GT6 میگن بازیهای 60 فریمی، بازیهایی که تا 20-30 فریم هم افت فریم دارن برای بازه‌های زمانی طولانی). این فرق داره با اینکه کلاً هدف گذاری برای بازی رو تغییر بدن در ادامه پروسه ساخت. حالا میخواد بخاطر حفظ کیفیت بازی باشه و یا بالاتر بردن گرافیک بصری. رفتن از 60 فریم به 30 فریم میتونه تا 2.5 برابر به بهبود گرافیک بصری بازی کمک کنه و این تصمیم ND صرفاً بخاطر بالا بردن کیفیت بصری بازی و برآورده کردن خواست طرفدارها بوده (که بتونن با اعتماد به نفس برامون جیف گوسفند و بز و ... بذارن) و الا رسیدن به 60 فریم که مشکلی نداشته براشون. نخواستن از گرافیک بزنن در نتیجه حرفشون/هدفشون رو عوض کردن.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,606
نام
Mehrdad
اول اینکه همه فریمها هزینه بر هستن و دوم اینکه اکثر استدیوها 60fps رو هدف قرار میدن و در نهایت یه بازی با میانگین فریم 58-55 (یا حتی پایین تر از این) ارائه میدن و خیلی ها هم با این مسائل موردی ندارن (همون دوستانی که به GT5 و GT6 میگن بازیهای 60 فریمی، بازیهایی که تا 20-30 فریم هم افت فریم دارن برای بازه‌های زمانی طولانی). این فرق داره با اینکه کلاً هدف گذاری برای بازی رو تغییر بدن در ادامه پروسه ساخت. حالا میخواد بخاطر حفظ کیفیت بازی باشه و یا بالاتر بردن گرافیک بصری. رفتن از 60 فریم به 30 فریم میتونه تا 2.5 برابر به بهبود گرافیک بصری بازی کمک کنه و این تصمیم ND صرفاً بخاطر بالا بردن کیفیت بصری بازی و برآورده کردن خواست طرفدارها بوده (که بتونن با اعتماد به نفس برامون جیف گوسفند و بز و ... بذارن) و الا رسیدن به 60 فریم که مشکلی نداشته براشون. نخواستن از گرافیک بزنن در نتیجه حرفشون/هدفشون رو عوض کردن.

من به شما حق میدم که این گونه فکر کنید. چون شما اینطور که یوزرتون و فعالیتتون تو این سایت نشون میده بیشتر دنبال "بحث های مقایسه ای" "بحث های حاشیه ای" "پریدن به سلیقه دیگران" "کوچک کردن علایق دیگران" و در واقع حمله به هر چیزی که به playstation مربوطه می باشید. بایدم اینطوری فکر کنید عادیه:d
ولی بهتر در جریان باشید. که ناتی داگ کیفیت بصری را به فریم ترجیح می ده تا من خریدار u4 از بازی لذت بیشتری ببرم. بازی به معنای واقعی برام adventure باشه. نظر شما برای خودتونه. نه برای خریداران u4.

Daedalus
موضوع اینه که بازی ناتی داگ اینقدر با کیفیت ساخته میشه که خودتم میدونی در زمینه حتی گرافیک هم نهایتا خودشون می تونن بهتر از خودشون بسازند. پس این یکی توجیح نیست:d من مطمئنم حداقل 2016 پرچم گرافیک دنیای گیم دست ناتی داگ. این موضوع مشخصه همین هم باعث میشه این بحث های مربوط به دانگرید بازی ناتی داگ پوچ به نظر بیاد.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
من به شما حق میدم که این گونه فکر کنید. چون شما اینطور که یوزرتون و فعالیتتون تو این سایت نشون میده بیشتر دنبال "بحث های مقایسه ای" "بحث های حاشیه ای" "پریدن به سلیقه دیگران" "کوچک کردن علایق دیگران" و در واقع حمله به هر چیزی که به playstation مربوطه می باشید. بایدم اینطوری فکر کنید عادیه:d
ولی بهتر در جریان باشید. که ناتی داگ کیفیت بصری را به فریم ترجیح می ده تا من خریدار u4 از بازی لذت بیشتری ببرم. بازی به معنای واقعی برام adventure باشه. نظر شما برای خودتونه. نه برای خریداران u4.

Daedalus
موضوع اینه که بازی ناتی داگ اینقدر با کیفیت ساخته میشه که خودتم میدونی در زمینه حتی گرافیک هم نهایتا خودشون می تونن بهتر از خودشون بسازند. پس این یکی توجیح نیست:d من مطمئنم حداقل 2016 پرچم گرافیک دنیای گیم دست ناتی داگ. این موضوع مشخصه همین هم باعث میشه این بحث های مربوط به دانگرید بازی ناتی داگ پوچ به نظر بیاد.
این حرف غلوی بیش نیست ، ناتی داگ بازی هاش اگه تو گرافیکم عالی باشن و رو به جلو کار کنن بازم همون سونی استودیویی مثل سانتی مونیکا داره یا همون دایس ea بازی ساخته تازه 60 فریم با گرافیک و npc های زیاد و کیفیت فنی عالی
دست بالای دست زیاده. اگه به همین حرف باشه که باید بگیم رو دست کرایتک نیست
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
من به شما حق میدم که این گونه فکر کنید. چون شما اینطور که یوزرتون و فعالیتتون تو این سایت نشون میده بیشتر دنبال "بحث های مقایسه ای" "بحث های حاشیه ای" "پریدن به سلیقه دیگران" "کوچک کردن علایق دیگران" و در واقع حمله به هر چیزی که به playstation مربوطه می باشید. بایدم اینطوری فکر کنید عادیه:d
ولی بهتر در جریان باشید. که ناتی داگ کیفیت بصری را به فریم ترجیح می ده تا من خریدار u4 از بازی لذت بیشتری ببرم. بازی به معنای واقعی برام adventure باشه. نظر شما برای خودتونه. نه برای خریداران u4.

Daedalus
موضوع اینه که بازی ناتی داگ اینقدر با کیفیت ساخته میشه که خودتم میدونی در زمینه حتی گرافیک هم نهایتا خودشون می تونن بهتر از خودشون بسازند. پس این یکی توجیح نیست:d من مطمئنم حداقل 2016 پرچم گرافیک دنیای گیم دست ناتی داگ. این موضوع مشخصه همین هم باعث میشه این بحث های مربوط به دانگرید بازی ناتی داگ پوچ به نظر بیاد.

اینکه من بیشتر دوست دارم در چه زمینه‌هایی بحث کنم (که ممکنه از نظر شما مقایسه‌ای و حاشیه‌ای باشه و از نظر خودم بحثهای فنی هستن و سیاستهای کلی شرکتها و ...) قطعاً بر میگرده به اینکه سلایق و علایقم چی هستن و این جملاتی که شما درباره من نوشتی هم برمیگرده به اینکه میخوای بحث رو به حاشیه ببری و به من حمله کنی و الا من نه با سلیقه‌ی کسی کار دارم/داشتم و نه دوست دارم کسی یا علاقه کسی رو کوچک کنم دقیقاً بر عکس شما و یه عده دیگه مثل خودتون که مدتی هست دنبال من راه میافتن و مدام میخواین یه چیزی بپرونین و ... . این چند وقته هم یادم نمیاد به Playstation یا چیزهای مربوطه به اون (البته اگر خودتون رو جزو متعلقات PS ندونید) حمله کرده باشم (چند سالی میشه که کاری به کارش نداشتم) منتهی توی بعضی بحثها شرکت می‌کنم و نظرم رو میدم که این هم اسمش حمله نیست.

در کل هرچقدر بیشتر از این پستها میدید خودتون و نظراتتون برای من کم ارزشتر و بی اهمیت تر میشید.

ضمناً جیف گوسفند و ... رو هم که همین چند پست پیش و توی همین تاپیک در ارتباط با همین بحث پیرامون UC4 گذاشتن و پاک شد.
 
آخرین ویرایش:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
اول اینکه همه فریمها هزینه بر هستن و دوم اینکه اکثر استدیوها 60fps رو هدف قرار میدن و در نهایت یه بازی با میانگین فریم 58-55 (یا حتی پایین تر از این) ارائه میدن و خیلی ها هم با این مسائل موردی ندارن (همون دوستانی که به GT5 و GT6 میگن بازیهای 60 فریمی، بازیهایی که تا 20-30 فریم هم افت فریم دارن برای بازه‌های زمانی طولانی). این فرق داره با اینکه کلاً هدف گذاری برای بازی رو تغییر بدن در ادامه پروسه ساخت. حالا میخواد بخاطر حفظ کیفیت بازی باشه و یا بالاتر بردن گرافیک بصری. رفتن از 60 فریم به 30 فریم میتونه تا 2.5 برابر به بهبود گرافیک بصری بازی کمک کنه و این تصمیم ND صرفاً بخاطر بالا بردن کیفیت بصری بازی و برآورده کردن خواست طرفدارها بوده (که بتونن با اعتماد به نفس برامون جیف گوسفند و بز و ... بذارن) و الا رسیدن به 60 فریم که مشکلی نداشته براشون. نخواستن از گرافیک بزنن در نتیجه حرفشون/هدفشون رو عوض کردن.

اوه ،صد در صد همینطوره اما اندازه و نوع محیط بازی تعیین کننده هست ... بازی مثل مد مکس با محیط یکنواخت کاری راحت تر در فریم دهی داره تا جی تی ای وی با همون نقشه وسیع اما محیط بسیار پر جزئیات تر و متنوع تر ... این قطعا هزینه بره اما بستگی به نوع پروسه و فرم فکتور محصول داره ،
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اوه ،صد در صد همینطوره اما اندازه و نوع محیط بازی تعیین کننده هست ... بازی مثل مد مکس با محیط یکنواخت کاری راحت تر در فریم دهی داره تا جی تی ای وی با همون نقشه وسیع اما محیط بسیار پر جزئیات تر و متنوع تر ... این قطعا هزینه بره اما بستگی به نوع پروسه و فرم فکتور محصول داره ،

خب گرافیک یک پکیج کلی هست. از سخت افزاری که میخوان بازی رو براش بسازن گرفته تا تکنیکها و انجینهایی که میخوان باهاش بازی رو بسازن تا سطح افکتها و پیشرفتگیشون و اپن بودن بازی و ... و اصلاً محتوای خود بازی و چیزی که براش در نظر دارن. همه اینها رو باید با هم و در کنار هم مد نظر قرار بدن ولی در نهایت دیدگاه کلی بازیساز هست که میگه چه انتخابی میکنه. اگر 60fps و گیم پلی روون تر هدفشون باشه چیزهای دیگه رو قربانی میکنن و به 60fps میرسن و اگر که جلوه‌های بصری مد نظرشون باشه از فریم میزنن و به اونها میپردازن. در نهایت هم سطح تکنیکی یک بازی 60 فریمی کمتر از یک بازی 30 فریمی نیست (و بالعکس) مهم اینه که بازی‌ای که میسازن در نوع خودش بهترین باشه و بروزترین تکنولوژیهای روز رو بکار برده باشن (تا جای ممکن، و در نظر گرفتن انواع محدودیتها).
 

Grand Theft

کاربر سایت
Dec 16, 2013
814
نام
علی
بنظر من ناتي داگ بهترین کار ممکن رو انجام داد
خيلي خوب شد مثل سازنده ي Halo 5 سراغ 60فريم نرفتن که مجبور بشن از سر و ته رزولوشن و گرافيک بازي بزنن(نميگم گرافيک Halo 5 بده ها، نريزيد سرم:d)

از نظر من 60فريم توي بخش Single Player اصلا واجب نيست، اما برعکس براي بخش MultiPlayer خيلي خيلي واجبه و اصلا تجربه رو دگرگون ميکنه
ايني هم که بعضيا ميکن گرافيک قديمي ميشه و فريم نميشه من اصلا قبول ندارم، به عنوان مثال بعد از تجربه The Witcher 3 و InFamous Second Son و کلا بازياي واقعا نسل هشتي، ديگه کمتر رغبت ميکنم بخش Single بازي TLoU که 60فريمه رو برم.اگرم بخوام برم فقط به خاطر جو و زيبايي بازيه نه فريمش. حداقل برای من که اینجوریه

در آخر هم باید بگم U4 به زودی عرضه میشه و خواهیم دید بازی Downgrade داشته یا نه، ولی خب اگر تاریخ به ما درسی داده باشه اون اینه که بازی های ناتی داگ هیچوقت Downgrade که نداشتن هیچ، همیشه هم پیشتاز بودن. اونم نه فقط در بخش گرافیک(البته اینو که همه میدونن، بعضیا فقط نمیخوان قبول کنن:d)
یه نگاه به U2 و U3 و TLoU روی PS3 با اون سخت افزار محدود و پیچیده بندازید میفهمید چی میگم
حتی بازیسازهای خود سونی مثل Santa Monica هم نمیتونن رو دستش بلندشن

موفق باشید
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر