اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
ورژن بتای بازی که روی PC بنچمارکای عجیبی داشت اولا اجازه تنظیمات گرافیکی رو به کاربر نمیداد و مستقیما خودش با توجه به سیستم تنظیمات رو انجام میداد. بازی به شدت سنگینه و روی 970 میانگین 36 فریم داده بود. نکته جالب اینکه بطرز عجیبی روی کارتای AMD پرفورمنس بهتری میداد مشخصه بازی خیلی سنگینه مگر اینکه تا رلیر خیلی رو بهینه سازیش کار کنن. Darkx10 هم گفته بود که ورژن PS4 رو بازی کرده پرفورمنسش خیلی عالی بوده گرچه نمیدونه رو چه تنظیماتی بازی اجرا میشده.

با توجه به شرایطی که فعلا هست بعید نیست نسخ کنسولی 1080 کامل نباشن حتی PS4 وولی خوب امید هم چیز خوبیه:d
بازی رو کارتای AMD خیلی خوب فرم داده این خودش ینی 1080 60 برا کنسولا کامل در دسترسه اینکه با کارتای انویدا مشکل داشته کجاش میشه سنگین بودن کلی بازی ؟
 
آخرین ویرایش:
بازی رو کارتای AMD خیلی خوب فرم داده این خودش ینی 1080 60 برا کنسولا کامل در دسترسه اینکه با کارتای انویدا مشکل داشته کجاش میشه سنگین بودن کلی بازی ؟

به نسبت رو خود AMD هم بنچمارکها نشون میداد که بازی سنگینه متاسفانه الان خونه نیستم و با اینترنت موبایل در خدمتتونم نمیتونم بنچمارکا رو بزارم حاقظم هم خیلی یاری نمیکنه خودت میتونی یه سرچ بزنی...... ولی دقیقا یادمه تاپیک گفش رو که میخوندم سر و صدای همه درومده بود خیلیا میگفتن که امیدوارن نسل بعد GPU ها زودتر به بازار بیاد اگه درست یادم باشه فقط با Titan X و Fury x امکان 1080/60 وجود داشت. البته اینم در نظر بگیر بازی اجازه نمیده تنظیمات رو دستکاری کنی. و عملا 60 فریم روی کارتی مثل 970 امکانپذیر نیست چون تنظیمات بازی رو اتوماتیک روی چیزی قرار میده که 970 توانایی 60 فریم نداره. SLI هم کلا تو این بازی تعطیله
 
به نسبت رو خود AMD هم بنچمارکها نشون میداد که بازی سنگینه متاسفانه الان خونه نیستم و با اینترنت موبایل در خدمتتونم نمیتونم بنچمارکا رو بزارم حاقظم هم خیلی یاری نمیکنه خودت میتونی یه سرچ بزنی...... ولی دقیقا یادمه تاپیک گفش رو که میخوندم سر و صدای همه درومده بود خیلیا میگفتن که امیدوارن نسل بعد GPU ها زودتر به بازار بیاد اگه درست یادم باشه فقط با Titan X و Fury x امکان 1080/60 وجود داشت. البته اینم در نظر بگیر بازی اجازه نمیده تنظیمات رو دستکاری کنی. و عملا 60 فریم روی کارتی مثل 970 امکانپذیر نیست چون تنظیمات بازی رو اتوماتیک روی چیزی قرار میده که 970 توانایی 60 فریم نداره. SLI هم کلا تو این بازی تعطیله
درود....یکی از دلایل کلی این بوده ک کلا id tech فقط بدرد سخت افزار کنسول ها میخوره و همیشه گرافیک معمولی رو ارائه میده...از اونجایی هم ک id tech کلا با کارت های انویدیا میونه خوبی نداره با توحه ب اپشن های متفاوت (در حال حاضر فقظ aa/res) روی پی سی بازی حتی رو کارت های ای ام دی هم اونجور ک باید فریم نمیده....
از طرفی این بازی از انتی الیاز بسیار سنگین چیزی ک وجودش روی کنسول ها ب هیچ عنوان ممکن نیست از (TSSAA (tranaparency supersampling anti aliasing استفاده میکنه که از با کیفیت ترین و سنگین ترین aa هاست...در رابطه با تست هایی ک عرض کردید بازی با بالاترین جزیات و tssaa بروی کارت های amd بطور مثال ۲۹۰ به خوبی ۶۰ فریم میده ۱۰۸۰ حتی در ۱۴۴۰ نیازی ب fury نیست...در ضمن تنظیمات گرافیکی اپشن رو نمیشه با چیزی ک بر روی کنسول ها هست مقایسه کرد با وجود tssaa و... .
با وجود این موارد در کل id tech ضعف های زیادی با سخت افزار های روز و قدرتمند داره ...کم کاری سازنده ی هم قسمتی از این مورد محسوب میشه...
 
آخرین ویرایش:
پورت نسخه Windows 10 بازی Gears Of War Ultimate Edition بر روی کارت های AMD مشکلات بسیار زیادی داره
مشکلات شامل خرابی تصویر و فریم ریت پایین و ... می باشند

همین یک عکس فکر می کنم کفایت بکنه:
Gears-PC-Visual-Corruption-1.jpg



همچنین فعال سازی G-Sync هم باعث مشکلات قابل توجه کارایی بازی می شه
به گفته بعضی ها، این بازی بر روی 980ti هم مشکل داره
تیم سازنده فعلا چند راهکار داده از جمله بازی نکردن در رزولوشن بالاتر از 1920x1080 بر روی کارت هایی که از GCN 1.1/1.2 استفاده می کنن، خاموش کردن Ambient Occlusion و غیر فعال سازی G-Sync در کنترل پنل کارت گرافیک های Nvidia
همچنین قول برطرف سازی این مشکلات رو در روز های آینده دادن

Forbes Welcome
The new Gears of War Ultimate Edition is a DX12 disaster | ExtremeTech
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: IMANOKA
DF مقاله ای منتشر کرده در مورد واقعیت مجازی PS4 و آیا اینکه در عمل اصلا PS4 قدرتش رو داره یا نه

بازی که تست کردن DriveClub بوده میدونیم که بازی 30 فریمه و برای Vr مناسب نیست. به همین خاطر تیم سازنده مجبور بوده تا بازی رو درش تغییراتی بده تا حداقل 60 فریم بشه.

oing from 30fps to 60fps doesn't come for free, but the team were keen to explain the nips and tucks taken in this VR build. For starters, physically-based lighting is still used across DriveClub VR's track, with global illumination in play too. However, the deferred renderer used in the standard PS4 game is traded out for a forward rendering approach, lowering the computational burden. In practical terms, this means we lose atmospheric effects like a dynamic time of day, and also the distinctive rolling cloud simulation. As a compromise, races can still be set to a specific time prior to a race, with the team discussing 'baking in' shadows in order to relieve further strain on the GPU. It's possible this move could free up processor power to reinstate other lost features, such as the rear-view mirror - another a omission in order to keep a hold on 60fps.

This VR build also renders at a native resolution below 1920x1080 per eye. It's a reasonable cutback though, given at a full 1080p per eye this would precisely double the pixel count of the regular game. The good news is, we're told by producer Paul Rustchynsky that the overall combined pixel count for both eyes adds up to a number much higher than regular 1080p. It's fair to say the curtailing in resolution here leaves Driveclub looking softer than we'd like, especially with each display planted so close to our line of sight. On a more positive slant, performance is quite rightly the priority here, and the game itself can be explored in an unprecedented way.


اولا همچنان نورپردازی فیزیک بس در بازی وجود داره و همچنان هم بازی از گلوبال ایلومینیشنی که داشت بهره میبره. اما تغییر عمده ای که در بازی هست اینکه تکنیک رندر بازی از Differred به Forward rendering تغییر کرده و این بدین معناست که مسائلی مانند تغییر داینامیک شب و روز و همینطور شبیه ساز حرکت ابرها در آسمان در بازی وجود نداره. البته تیم سازنده داره برسی میکنه که با بیک کردن سایه ها برخی از این مسائل از دست رفته رو برگردونه. البته همچنان در اول بازی میشه ساعت روز و نوع آب و هوا رو انتخاب کرد ولی در طول بازی آب و هوا تغییر نمیکنه.

رزولوشن VR هم 1080 *2 هست چرا که رزولوشنی که به چشم میرسه 1080 کامله به همین خاطر مجبور شدن رزولوشن رو برای هر چشم پایین بیارن ولی خبر خوش اینه که مجموع رزولوشنی که به هر دو چشم میرسه بسیار بالا تر از 1080 هست.


جالبه که تیم سازنده تونسته فقط با محدود کردن آب و هوای داینامیک و شبیه ساز ابرها که در خیلی از بازی ها اصلا وجود ندارن بازی رو 60 فریم کنه در عین حال رزولوشن رو هم خیلی بالا ببره و عملا از 1080 بیشتر بشه
 
DF مقاله ای منتشر کرده در مورد واقعیت مجازی PS4 و آیا اینکه در عمل اصلا PS4 قدرتش رو داره یا نهبازی که تست کردن DriveClub بوده میدونیم که بازی 30 فریمه و برای Vr مناسب نیست. به همین خاطر تیم سازنده مجبور بوده تا بازی رو درش تغییراتی بده تا حداقل 60 فریم بشه. اولا همچنان نورپردازی فیزیک بس در بازی وجود داره و همچنان هم بازی از گلوبال ایلومینیشنی که داشت بهره میبره. اما تغییر عمده ای که در بازی هست اینکه تکنیک رندر بازی از Differred به Forward rendering تغییر کرده و این بدین معناست که مسائلی مانند تغییر داینامیک شب و روز و همینطور شبیه ساز حرکت ابرها در آسمان در بازی وجود نداره. البته تیم سازنده داره برسی میکنه که با بیک کردن سایه ها برخی از این مسائل از دست رفته رو برگردونه. البته همچنان در اول بازی میشه ساعت روز و نوع آب و هوا رو انتخاب کرد ولی در طول بازی آب و هوا تغییر نمیکنه.رزولوشن VR هم 1080 *2 هست چرا که رزولوشنی که به چشم میرسه 1080 کامله به همین خاطر مجبور شدن رزولوشن رو برای هر چشم پایین بیارن ولی خبر خوش اینه که مجموع رزولوشنی که به هر دو چشم میرسه بسیار بالا تر از 1080 هست.جالبه که تیم سازنده تونسته فقط با محدود کردن آب و هوای داینامیک و شبیه ساز ابرها که در خیلی از بازی ها اصلا وجود ندارن بازی رو 60 فریم کنه در عین حال رزولوشن رو هم خیلی بالا ببره و عملا از 1080 بیشتر بشه

چرخه شبانه روز رو حذف کردن (میشه شب و روز و ... بودن رو قبل از شروع ریس انتخاب کرد)، شبیه سازی حرکت ابرها رو حذف کردن، سایه‌ها رو از پیش پردازش شده کردن، قبلآً هم گفته بودن که تعداد ماشینها رو کمتر کردن و در ازاش فریم رو بردن روی 60 و رزلوشن پردازشی برای هر چشم هم فعلاً زیر 1080p هست (مجموعشون بیشتر از 1080p هست). باید صبر کرد تا بازی عرضه بشه و نمایش هاش رو ببینم ولی بعید نیست دیگر افکتهای بازی هم تحت تأثیر قرار گرفته باشن یا مثلاً نگفتن سیستم تغییرات آب و هوایی تغییری کرده یا نه.

چیزی که تا الان گفتن خیلی شبیه به Forza 5/6 هست. هر دو این بازیها از FR، GI و PBR استفاده میکردن و سایه‌های بیک شده داشتن. البته Forza 6 هم رانندگی در شب و بارندگی رو به سری FM معرفی کرد. یعنی کلیت کار دو تا استدیو برای رسوندن بازی به 60 فریم یکی هست منتهی باید صبر کرد دید که آیا DC چیز دیگه‌ای رو هم برای رسیدن به 2x1080p فدا کرده یا نه.
 
چرخه شبانه روز رو حذف کردن (میشه شب و روز و ... بودن رو قبل از شروع ریس انتخاب کرد)، شبیه سازی حرکت ابرها رو حذف کردن، سایه‌ها رو از پیش پردازش شده کردن، قبلآً هم گفته بودن که تعداد ماشینها رو کمتر کردن و در ازاش فریم رو بردن روی 60 و رزلوشن پردازشی برای هر چشم هم فعلاً زیر 1080p هست (مجموعشون بیشتر از 1080p هست). باید صبر کرد تا بازی عرضه بشه و نمایش هاش رو ببینم ولی بعید نیست دیگر افکتهای بازی هم تحت تأثیر قرار گرفته باشن یا مثلاً نگفتن سیستم تغییرات آب و هوایی تغییری کرده یا نه.

چیزی که تا الان گفتن خیلی شبیه به Forza 5/6 هست. هر دو این بازیها از FR، GI و PBR استفاده میکردن و سایه‌های بیک شده داشتن. البته Forza 6 هم رانندگی در شب و بارندگی رو به سری FM معرفی کرد. یعنی کلیت کار دو تا استدیو برای رسوندن بازی به 60 فریم یکی هست منتهی باید صبر کرد دید که آیا DC چیز دیگه‌ای رو هم برای رسیدن به 2x1080p فدا کرده یا نه.

سایه ها بیک نیستن گفتن ممکنه در آینده بیکش کنن که آب و هوای داینامیک رو برگردونن. بعلاوه رزولوشنش بگفته سازنده خیلی بالاتر از 1080 هست.درضمن فورزا نمیدونم چه ربطی به بحث داره ولی اشاره فرمودین بگم DriveClub نورپردازیش داینامیکه و گلوبال ایلومینیشن داره چه شباهتی به فورزا داره نمیدونم. در ضمن آب و هوای داینامیک از نسل پیش به دنیای ریسینگ راه پیدا کرده واسه فورزا جدیده
 
پورت نسخه Windows 10 بازی Gears Of War Ultimate Edition بر روی کارت های AMD مشکلات بسیار زیادی داره
مشکلات شامل خرابی تصویر و فریم ریت پایین و ... می باشند

همین یک عکس فکر می کنم کفایت بکنه:
Gears-PC-Visual-Corruption-1.jpg



همچنین فعال سازی G-Sync هم باعث مشکلات قابل توجه کارایی بازی می شه
به گفته بعضی ها، این بازی بر روی 980ti هم مشکل داره
تیم سازنده فعلا چند راهکار داده از جمله بازی نکردن در رزولوشن بالاتر از 1920x1080 بر روی کارت هایی که از GCN 1.1/1.2 استفاده می کنن، خاموش کردن Ambient Occlusion و غیر فعال سازی G-Sync در کنترل پنل کارت گرافیک های Nvidia
همچنین قول برطرف سازی این مشکلات رو در روز های آینده دادن

Forbes Welcome
The new Gears of War Ultimate Edition is a DX12 disaster | ExtremeTech

جدیدا ماکرو اول یک چیزی رو میده بیرون بعد به فکر درست کردن مشکلاتش می افته! اون از بازی های 360 رو وان و ویندوز فون 10 و سرفیس ها اینم از این!
سرشون خیلی شلوغه گویا
 
سایه ها بیک نیستن گفتن ممکنه در آینده بیکش کنن که آب و هوای داینامیک رو برگردونن. بعلاوه رزولوشنش بگفته سازنده خیلی بالاتر از 1080 هست.درضمن فورزا نمیدونم چه ربطی به بحث داره ولی اشاره فرمودین بگم DriveClub نورپردازیش داینامیکه و گلوبال ایلومینیشن داره چه شباهتی به فورزا داره نمیدونم. در ضمن آب و هوای داینامیک از نسل پیش به دنیای ریسینگ راه پیدا کرده واسه فورزا جدیده

اگر متنی که خودتون نقل قول کردید رو درست بخونید نوشته ممکنه بخوان سایه ها رو بیک کنن تا در عوض بتونن پردازش آینه ها رو که فعلاً تو بازی نیست انجام بدن و اصلاً توی این متن به آب و هوا اشاره نشده. نورپردازی هم داینامیک نیست و فقط میشه اون رو قبل از بازی تعیین کرد (شب یا روز بودنش رو) که این هم باز داخل متن نقل قول شده از طرف شما هست. ضمن اینکه فورزا هم GI داره (از سیستم IBL هم استفاده میکنه) که وقتی نور پردازی از پیش تعیین شده باشه یعنی GI هم بیک شده هست (برای یک نوع نورپردازی بخصوص انجام میشه و نیازی نیست داینامیک باشه).

در انتها هم بهتره جمله انتهایی پست قبلی خودتون رو دوباره بخونید و رابطه Forza با این بحث رو بهتر درک کنید.

در ضمن آب و هوای داینامیک از نسل پیش به دنیای ریسینگ راه پیدا کرده واسه فورزا جدیده

قبل تر از نسل قبل هم آب و هوای داینامیک توی بازیها بوده مهم اینه که هیچ ریسینگ 60fps "ثابتی" تا زمان Forza 6 آب و هوا نداشته.
 
آخرین ویرایش:
مگه نگفتن فقط واسه پردازش صدا به کار میره؟ کار گرافیکی انجام نمیده تا اونجا که یادمه

PlayStation VR, the VR headset previously codenamed Project Morpheus, is going to need an external box to help it deliver on its premise. Sony is calling it ‘PU’, short of Processing Unit, and it will be doing a lot of the graphics and audio processing

https://www.vg247.com/2015/11/02/playstation-vr-comes-with-external-processing-unit

Madhavan said that the processing unit will perform “most of the heavy lifting for the VR itself"
PlayStation VR requires external processing unit

اینطور که خود سونی ادعا میکنه پردازنده پر قدرتی داره:

a2xulqehuo7eawxkdp8q.png


https://www.youtube.com/watch?v=3RNbZpcfAhE
 
آخرین ویرایش:
Project CARS قبل از F6 نبود؟

روی کنسولها داریم صحبت میکنیم و روی کنسولها هم PC یک بازی 60fps ثابت نیست. بگذریم که اگر بخوایم PC رو 60fps ثابت فرض کنیم هم شرایط بسیار بهتری نسبت به نسخه 60fpsـه DC پیدا میکنه (آب و هوای داینامیک داره و همینطور تغییرات شبانه روزی).

در مقابل فورتزا ثابت فرضش نمیکنه که بگه فورتزا بهتره بعد جلو درایو کلاب ثابت فرض میکنه که بگه از درایو کلاب بهتره.

چیکار داری میکنی برادر؟ ۲ روز یه استراحتی به خودت بده جدی میگم :/

من گفتم Forza بهتر از PCـه؟ شما نمیخواد برای بقیه چیزی تجویز کنی، یکم استراحت کن شاید بهتر بتونی جملات رو بخونی.

پ.ن: واقعا جدی دارم میگم :/

من هیچوقت متوجه نمیشم شما کی داری جدی صحبت میکنی کی شوخی، ولی هر وقت رفتارتون رو میبینم خندم میگیره. چیزی که من در مورد Forza 6 گفتم دستاوردی هست که اون استدیو تونسته بهش برسه اونم با توجه به چارچوبهای مورد نظر و مورد احترامشون. چیزی که PC خواسته بهش برسه رسیدن به استانداردهای متفاوت و کیفیتی متفاوت در چارچوبی متفاوت بوده. بطور کلی مقایسه‌ای انجام نشده. ولی خب شما با جدیت به کارتون ادامه بدید روزی خواهد رسید که نتیجش رو ببینید.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or