اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
روی کنسولها داریم صحبت میکنیم و روی کنسولها هم PC یک بازی 60fps ثابت نیست. بگذریم که اگر بخوایم PC رو 60fps ثابت فرض کنیم هم شرایط بسیار بهتری نسبت به نسخه 60fpsـه DC پیدا میکنه (آب و هوای داینامیک داره و همینطور تغییرات شبانه روزی).

در مقابل فورتزا ثابت فرضش نمیکنه که بگه فورتزا بهتره بعد جلو درایو کلاب ثابت فرض میکنه که بگه از درایو کلاب بهتره.

چیکار داری میکنی برادر؟ ۲ روز یه استراحتی به خودت بده جدی میگم :/

====
مهم اینه که هیچ ریسینگ 60fps "ثابتی" تا زمان Forza 6 آب و هوا نداشته.
Project CARS قبل از F6 نبود؟
روی کنسولها داریم صحبت میکنیم و روی کنسولها هم PC یک بازی 60fps ثابت نیست.

پ.ن: واقعا جدی دارم میگم :/
 
آخرین ویرایش:
اگر 60 فریم ثابت خیلی مهمه باید عرض کنم هیچ بازی نداریم ( حداقل روی کنسول) که آب و هوای داینامیک و چرخه شبانه روز داشته باشه و ثابت هم باشه ( فورزا هیچکدوم رو نداره) . GT6/5 در نسل قبل اینکارو کردن منتها افت فریم داشتن ایشالا GT Sport میاد دوباره پایه گذار میشه
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1
من هم نگفتم چنین چیزی توی عناوین ریسینگ داریم، گفتم Forza اولین بازی ریسینگ کنسولی با این خصوصیات هست و شما هم نمیتونی بگی نیست، چون هست. GT5 هم این کار رو نسل پیش انجام داد منتهی با افت فریمهای 30~ تایی.

فریم در واقعیت مهمه چون اولاً علاوه بر ارائه یک تجربه بهتر به بازیباز تعهد استدیو سازنده برای ارائه حداقل کیفیت ممکن و تجربه یکسان در سرتاسر بازی به مصرف کننده رو میرسونه (فقط چند تا استدیو توی دنیا هستن که چنین چیزی واقعاً براشون مهمه) و ثانیاً برای VR هم مهمه چون فریم غیر ثابت تجربه رو خراب میکنه و این رو همه‌ی استدیوهایی که برای هدستهای VR یا AR بازی میسازن میدونن، حتی خود PD و سونی هم میدونن که برای یک چنین پلتفرمی فریم ثابت چقدر اهمیت داره.

در هر صورت امیدوارم GT Sport هم عملکردی به خوبی GT 5/6 ارائه بده و طرفدارانش رو به همون اندازه که الان از بازیهاش راضی هستن راضی کنه؛ اما همه اینها باعث نمیشن که شما یک متن رو سهواً/عمداً اشتباه منتقل کنید و بعد به جای اصلاحش ... .
 
اون بحث فورزا تموم شه بهتره چون اولا ربطی اصلا به بحث نداشت

with the team discussing 'baking in' shadows in order to relieve further strain on the GPU. It's possible this move could free up processor power to reinstate other lost features,

.
 
آخرین ویرایش:
پست صفحه قبلتون هم هنوز هست و خوشحال میشم نشون بدید کجای این متن گفته شده میخوان سایه ها رو بیک کنن تا آب و هوای داینامیک رو اضافه کنن.

من رفتن این تیم به سمت سایه‌های از پیش پردازش شده رو خیلی محتمل میدونم چون 1080p برای هر چشم و ارائه 60fps ثابت واقعاً مهم هست در VR و وقتی هم که قرار باشه نورپردازی ثابت باشه (طبق چیزی که در مقاله اومده) قاعدتاً داشتن سایه‌های داینامیک که هم بار پردازشی بیشتری به کنسول تحمیل میکنن و هم کیفیت پایینتری نسبت به سایه‌های از پیش محاسبه شده دارن خیلی عقلانی نیست. ضمن اینکه اضافه شدن آینه‌ها هم واقعاً برای یک بازی VR میتونه اثر خیلی بیشتری داشته باشه تا داینامیک بودن سایه‌ها.
 
آخرین ویرایش:
توی این دوره زمونه به کلاس زبان نیازی نیست دوست عزیز. پست صفحه قبلتون هم هنوز هست و خوشحال میشم نشون بدید کجای این متن گفته شده میخوان سایه ها رو بیک کنن تا آب و هوای داینامیک رو اضافه کنن.

من رفتن این تیم به سمت سایه‌های از پیش پردازش شده رو خیلی محتمل میدونم چون 1080p برای هر چشم و ارائه 60fps ثابت واقعاً مهم هست در VR و وقتی هم که قرار باشه نورپردازی ثابت باشه (طبق چیزی که در مقاله اومده) قاعدتاً داشتن سایه‌های داینامیک که هم بار پردازشی بیشتری به کنسول تحمیل میکنن و هم کیفیت پایینتری نسبت به سایه‌های از پیش محاسبه شده دارن خیلی عقلانی نیست. ضمن اینکه اضافه شدن آینه‌ها هم واقعاً برای یک بازی VR میتونه اثر خیلی بیشتری داشته باشه تا داینامیک بودن سایه‌ها.



و منم خوشحال میشم شما بفرمایید من کجای متنم همچین حرفی زدم گفتم احتمالش هست که تو جمله ی انگلیسی هم مشخصه به هر حال بازی که رلیز شد بهتر میشه در موردش نظر داد. بحث منم با شما خاتمه پیدا کرد موید باشید

در ضمن اون بخش آخر پستمم ویرایش کردم چون اصولا لحن من اینطور نیست و خیلی هم صحیح نمیدونم اینجور لحن رو بابتش عذر خواهی میکنم
 
و منم خوشحال میشم شما بفرمایید من کجای متنم همچین حرفی زدم گفتم احتمالش هست که تو جمله ی انگلیسی هم مشخصه به هر حال بازی که رلیز شد بهتر میشه در موردش نظر داد. بحث منم با شما خاتمه پیدا کرد موید باشید

اولا همچنان نورپردازی فیزیک بس در بازی وجود داره و همچنان هم بازی از گلوبال ایلومینیشنی که داشت بهره میبره. اما تغییر عمده ای که در بازی هست اینکه تکنیک رندر بازی از Differred به Forward rendering تغییر کرده و این بدین معناست که مسائلی مانند تغییر داینامیک شب و روز و همینطور شبیه ساز حرکت ابرها در آسمان در بازی وجود نداره. البته تیم سازنده داره برسی میکنه که با بیک کردن سایه ها برخی از این مسائل از دست رفته رو برگردونه. البته همچنان در اول بازی میشه ساعت روز و نوع آب و هوا رو انتخاب کرد ولی در طول بازی آب و هوا تغییر نمیکنه.

این قسمت از ترجمه به برگردوندن آینه‌ها (که دربیلد اولیه حذف شده بود) اشاره داره نه برگردوندن تغییرات شب و روز یا حرکت ابرها. توی پست بعدیتون هم این رو نوشتید:

سایه ها بیک نیستن گفتن ممکنه در آینده بیکش کنن که آب و هوای داینامیک رو برگردونن. بعلاوه رزولوشنش بگفته سازنده خیلی بالاتر از 1080 هست.

توی متن اصلی اومده شاید بخوان با بیک کردن سایه‌ها آینه‌ها و سایر مشخصات از دسته رفته رو برگردونن و مشخصاً به آینه‌ها اشاره شده. از بین رفتن تغییرات شبانه روزی و شبیه ساز ابرها دائمی هستن و واقعاً نمیشه انتظار داشت که چنین چیزهایی رو در بازی شاهد باشیم (حداقل نه به شکلی که الان توی بازی میشه دید).
در ضمن اون بخش آخر پستمم ویرایش کردم چون اصولا لحن من اینطور نیست و خیلی هم صحیح نمیدونم اینجور لحن رو بابتش عذر خواهی میکنم

خواهش میکنم. بعضی وقتها از دست آدم در میره و درک میکنم چی میگید. ;)
 
پچ dx12 قرار بود روی بازی rise of the tomb raider ارایه بشه و از این نظر جالبه که میشه تفاوت پرفورمنس بین dx 11 و12رو مقایسه کرد

حالا این پچ ارایه شده و کاربرای گف هم با سیستمای مختلف تستش کردن. نکته قابل توجه اینه که پرفورمنس در اکثر مواقع بدتر شده ..... در کارتهای amd هم که در بنچمارکهای قبلی بهتر عمل کرده بودند وضعیت همینطوره. فقط گاهی روی برخی سستمها حداق فریم کمی افزایش نشون میده
DX12 update for Tomb Raider out now - Page 2 - NeoGAF


ولی چیزی که مشخصه اون اختلاف عجیبی که قرار بود توسط dx12 بوجود بیاد حداقل در این بازی اتفاق نیفتاده باید منتظر بود و دید آیا با درایورهای جدید یا در بازیهای آینده وضعیت بهتر میشه یا نه
 
پچ dx12 قرار بود روی بازی rise of the tomb raider ارایه بشه و از این نظر جالبه که میشه تفاوت پرفورمنس بین dx 11 و12رو مقایسه کرد

حالا این پچ ارایه شده و کاربرای گف هم با سیستمای مختلف تستش کردن. نکته قابل توجه اینه که پرفورمنس در اکثر مواقع بدتر شده ..... در کارتهای amd هم که در بنچمارکهای قبلی بهتر عمل کرده بودند وضعیت همینطوره. فقط گاهی روی برخی سستمها حداق فریم کمی افزایش نشون میده
DX12 update for Tomb Raider out now - Page 2 - NeoGAF


ولی چیزی که مشخصه اون اختلاف عجیبی که قرار بود توسط dx12 بوجود بیاد حداقل در این بازی اتفاق نیفتاده باید منتظر بود و دید آیا با درایورهای جدید یا در بازیهای آینده وضعیت بهتر میشه یا نه

البته وبلاگ رسمی خود بازی قبل از ریلیز پچ گفته بود که این جزو اولین بازیهایی هست که از DX12 استفاده میکنه هنوز خیلی کارها باید انجام بدن و یه جورایی DX11 رو برای داشتن تجربه بهتر توصیه کرده.

Being one of the first game titles out there using DirectX 12 there are still many more optimizations to make and DirectX 11 is available for the most predictable and proven experience.

Dev Blog: Bringing DirectX 12 to Rise of the Tomb... | Tomb Raider Blog

ولی عجیب نتیجه ای هست که خودشون به دست آوردن چون با تستی که یوزرها انجام دادن متفاوته احتمالا یه مشکل نرم افزاری این وسط وجود داره که باید حل بشه.

ejn85770yuhrwciombld.jpg

95ao5m61q30qdbwpdqkk.jpg

Dev Blog: Bringing DirectX 12 to Rise of the Tomb... | Tomb Raider Blog

یه چیز جالب توی تستهای یوزرها این هست که برای اونایی که CPU ای ام دی دارن نتیجه بنچمارکها مثبت بوده مخصوصا ترکیب کارت گرافیک و CPU ای ام دی ولی کاربرهایی که کارتهای انویدیا و CPU اینتل دارن اغلب نتیجه معکوس گرفتن.
 
dark_souls_3_wandering_knight_-600x338.jpg



DF نسخه های کنسولی Dark souls 3 رو بررسی کرده و گرافیک روی هر دو کنسول یکسان است و تفاوت ها تنها روی کیفیت سایه زنی و فریم ریت در بازی است.نسخه Xbox one با رزولوشن 900p و ضعف در رندر کیفیت سایه ها همراه هست و فریم ریت بازی تا 20 فریم افت دارد.نسخه PS4 بازی به صورت 1080p می باشد و فریم بازی هم روی 30fbs قفل است.

VG247
 
dark_souls_3_wandering_knight_-600x338.jpg



DF نسخه های کنسولی Dark souls 3 رو بررسی کرده و گرافیک روی هر دو کنسول یکسان است و تفاوت ها تنها روی کیفیت سایه زنی و فریم ریت در بازی است.نسخه Xbox one با رزولوشن 900p و ضعف در رندر کیفیت سایه ها همراه هست و فریم ریت بازی تا 20 فریم افت دارد.نسخه PS4 بازی به صورت 1080p می باشد و فریم بازی هم روی 30fbs قفل است.

VG247
mid-20s یعنی حدود 25 که تو ویدیو ای هم که گذاشته زیر 25 نمیاد . در ضمن نسخه ژاپنی هست و بدون day one patch ...
 
DF ورژن PS4 بازی Lichdom Battle mage تست کرده... ویدئوی تحلیل رو که من میدیم متوجه شدم استایل کاریشون یه مقدار تغییر کرده و بیشتر شبیه ویدئوهای Angry Joe شده و بیشتر ترول هست تا تحلیل
در هر صورت نتیجه اینطور هست که فریم بازی در حدود 10 تا 15 هست و نهایتا گاهی تا 20 بالا میره بازی با CryEngine ساخته شده و بگفته ی دی اف گرچه این انجین سابقه ی خیلی درخشانی رو کنسولها نداره بازیهایی مثل Ryse و Everybody's gone to Rpture بازیهای بسیاری خوش گرافیکی بودن و روی کنسولهای پرفورمنس خیلی خوبی هم داشتن که متاسفانه در این مورد صدق نمیکنه. در هر صورت بدترین فریم ریتی هم که این نسل دیدن و حتی میتونه بدترین پرفورنس رو در تاریخ رکورد دار باشه. لودهای بازی هم بصورت وحشتناکی طول میکشن و در نهایت بازی گرافیک جالبی هم نداره
ورژن وان که دیگه نگو

کار تا جایی بالا گرفته که در ویدئو قبل از نمایش گیم پلی وان هشدار میدن که دیدن این ویدئو میتونه به چشمای شما آسیب جدی وارد کنه=))
ویئو رو هم اگر تونستید ببینید مفرحه<:-P
 
همونطور که توی خبرها هم بود آلفای Ni oH الان روی PSN در دسترسه و سازنده بهتون انتخاب بین رزولوشن و فریم ریت رو میده. در اینصورت اگر رزولوشن رو ترجیح بدید، بازی 1080 و 30 فریم میشه (که احساس میکنم افت داره) و اگه فریم رو ترجیح بدید بازی 720p و 60 فریم میشه. (از روزولشنش مطمئن نیستم و حدس میزنم) 2 تا عکس هر دو حالت گرفتم. اگه بشه بازم بیشتر عکس میگیرم.

(اون شمشیر قرمزه که توی یکی از عکس ها نیست یه چیز رندومه و ربطی به تفییر کیفیت نداره)




حالت 60 فریم بازی رزولوشنش واقعا داغونه و اذیت میکنه و الا 60 فریم بودنش خیلی خوبه.
 
تا Embargo ویدئو و تصاویر Uncharted 4 و منتشر شدن مقاله, فعلاً نظر تحلیلگر Digital Foundry رو من باب بازی داشته باشید :
Uncharted 4 is THE most technically accomplished console game on the market today. I guarantee people are going to be absolutely floored by what has been accomplished here - and not just the big stuff either. There are a lot of techniques used in UC4 that really should be adopted by other studios, if possible, as they truly are a game changer.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or