اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
Digital Foundry:Watch Dogs 2 روی PS4:
  • همه پیش نمایشها روی PS4 استاندارد بودن
  • native 1080p اجرا میشه
  • نرخ فریم کاملا ثابته اما هنگام رانندگی کمی افت فریم تجربه شده
  • دنیای بازی نسبت به WD1 دو بار بزرگتر / پویاتر و پرجنب جوش تره
 
Df بازی رو رو x1 در حالت مولتی پلیر نقد کرده و میگه که خیلی خوبه هم از لحاظ گرافیکی و هم فریم ریت...با بتا فرق خیلی زیادی کرده ( پولیش سنگین شده)...horde 30 فریم و بقیه مولتی 60 فریم .
در مورد pc هم گفته این بهینه ترین بازیه ویندوز استور هست حتی از هورایزن 3 هم بهتره
ویدیو در کانال یو..تیوب df موحوده
 
Df بازی رو رو x1 در حالت مولتی پلیر نقد کرده و میگه که خیلی خوبه هم از لحاظ گرافیکی و هم فریم ریت...با بتا فرق خیلی زیادی کرده ( پولیش سنگین شده)...horde 30 فریم و بقیه مولتی 60 فریم .
در مورد pc هم گفته این بهینه ترین بازیه ویندوز استور هست حتی از هورایزن 3 هم بهتره
ویدیو در کانال یو..تیوب df موحوده
ویدئوشو دیدم
باورم نشد روی x1 داره اجرا میشه اونم 60 فریم به این خوبی از همه بهتر اینکه میگه روی pc مثل یه رویا اجرا میشه.

همین سایته یه مقایسه ام بین بتاش و نسخه نهایی انجام داده گفته تغییرات باور نکردنیه و از هر نظر بهتر شده.

 
یکی نیست بگه آخه TT جون چقدر میخوای با یه موتور آشغال و یه سبکی که دیگه نخ نما شده هی عنوان بدی بیرون . هه ساخته هاشون یه شکله . اوایل با واکینگ دد خوب بود ، اما این رویه دیگه کشش نداره .اینهمه مردم رو چاپیدن لااقل برن لایسنس یه انجین خوب رو بگیرن . والا بهترین گرافیک تاریخ روی پلی 4 با بازی آنچارتد داره بدون افت فریم و افت رزولوشن اجرا میشه ، اونوقت کاغذ رنگی های مزخرف این شرکت رو ببینید که داره چجوری فاجعه به بار میاره ...


خخخخخ با حال گفتی
کاغذ رنگییییییییی =))=))=))=))
:-bd:-bd
 
  • Like
Reactions: Polaris
Gears of War 4's Final Game Has Huge Differences From the E3 2015 Demo, Analysis Says

DF در ویدیویی اقدام به بررسی دموی E3 2015 بازی با نسخه نهایی کرده و اشاره به تفاوت های بزرگی در بعضی زمینه ها دارد
The first thing Digital Foundry notes is the story differences between the two versions. The E3 demo featured JD and Kait hunting a monster, while in the finished game, both Marcus Fenix and Del are present and the squad comes to the locale for a much different reason. It's also easy to notice that the location is constructed similarly in both versions, though the final release is more brightly lit
اولین نکته ای که بهش اشاره میکنه تفاوت بین داستان دو نسخه هست . در نسخه E3 کیت و JD در حال شکار هیولا ها بودن اما تو نسخه نهایی مارکوس فینیکس و Del هم به دلایل مختلف اضافه شدن
Digital Foundry notes that shadow placement has changed. Shadow maps present in the E3 demo are not there in the final game, though the tech outlet believes this was an artistic change as the shadows can be seen throughout many of the game's other instances. Also noted is the flashlight's specular highlights, which stand out more in the finished game especially in the Xbox One S's HDR mode.
DF اشاره کرده که shadow map از نسخه نهایی حذف شدن و معتقده به دلایل زیباشناختی بوده و تو بازی های دیگه هم اتفاق افتاده
و در ادامه گفته برای مد HDR نسخه XB1 S نور چراغ قوه برجسته تره

One big difference is the way the trees react to the weather once it takes a violent turn. In the demo, the trees blow more wildly, while the final game makes it look like a much lighter breeze. The architectural destruction, however, is very similar in both instances. The sequence of events is different, as a car blows away in front of you while you're crossing the bridge in the final game, but it doesn't happen in the demo until you've already made it across.
یکی از تفاوت های بزرگ مربوط به واکنش درختان در برابر باد هست که در دموی E3 شاهد واکنش شدید درختان نسب به باد بودیم اما در نسخه نهایی به نظر میاد واکنش درختان نسبت به باد کمتر شده و انگار نسیم بین شاخ و برگ درخت میوزه
گفته معماری تخریب پذیری دو نسخه بسیار شبیه به هم هست
یکی از سکانس های بازی که تفاوت شده نسبت به دموی E3
مربوط به انفجار ماشین که در نسخه دمو تا عبور کامل از پل این اتفاق نمیافته اما در نسخه نهایی در میانه راه انفجار رخ میدهد
There are other differences in the lighting, animations, and scenes, including when players encounter the monster seen in the E3 demo.
گفته تفاوت های دیگری بین انمیشن ها و نورپردازی و صحنه ها وجود دارد مخصوصا زمانی که در دموی E3 با هیولا روبه رو میشید
میتونید در این لینک ببینید
پیشرفت گرافیکی خوبی نسبت به اون نسخه داشته
 
آخرین ویرایش:
Df یه انالیز دیگه کرده از بازی گیرز 4 ( 16 دقیقه ای )
بهترین بازی از لحاظ فنی دونسته رو x1 ...این ورژن مابین ورژن های و اولترا ی pc هست...
برای pc هم گفته بهینه ترین بازی که از یونیورسال اپ استفاده شده
در کل میگه از اخرین ورژن انریل انجن استفاده شده ( 4.1.1 ) و جزییات خیلی زیادی داره تو هر 2 نسخه
فریم ریت هم تو اکثر جاها ثابت می مونه..از جزییات نورپردازی و سایه ها و فیزیک تعریف کرده به خصوص ورژن pc.
ویرایش:
در pc یه لول هم بعد از اولترا به بعضی از جزییات گرافیک اضافه کردن به اسم اینسین که نور پردازی و جزییات رو خیلی طبیعی تر جلوه می ده.
 
آخرین ویرایش:
پیرو کامنت دوستمون در مورد Gears، بازی تقریبا تو اکثر لحظات 1080P/30FPS هست (کمپین و Horde)، توی مولتی هم 60FPS. افت فریم به ندرت توی بازی اتفاق می افته و از نظر فنی تو سطح بالایی قرار داره. همچنین اشاره کرد که Gears 4 از نظر تکنیکی نه تنها یکی از بهترین های X1، بلکه از بهترین های این نسل هم به حساب میاد. در نهایت تعریف های زیادی از بخش تکنیکی بازی کرده و کار The Coalition رو قابل تحسین دونسته.
With impeccable image quality, steady performance, and a whole host of modern visual effects, it's truly one of the best looking games on the console
Face-Off: Gears of War 4
 
تو بحث نورپردازی و سایه DF چند تا عکس بین نسخه XO و Pc ultra گذاشته و یک جاهایی تو اولترا طبیعتا بخش مو و سایه JD
وضعیت بهتری داشته تو یکجا اشاره کرده شبیه همند عکس اول و عکس های دیگه قشنگ بین اولترا و High هست بازی
و پرفورمنس عالی دونسته و Iq تمیز و DF تمجید کرده موتور UE4 و گفته بهترم میشه
World and character detail have the most dramatic impact on visual quality and also require the most memory to the point where 6gb of memory is recommended for the highest settings. Based on our testing, it would appear that Xbox One comes in around the high setting for each of these options with textures that are a great fit for 1080p.




DF تاکید کرده برای دیدن جزییات کاراکتر ها و جهان بازی در دراماتیک ترین حالت بصری حداقل به 6 گیگ حافظه نیاز دارید
و در ادامه گفته ، روی x1 تنظیمات همه در حالت High بوده با تکسچر هایی بزرگی که برای رزولوشن 1080 فیت شده
در جایی دیگر DF اشاره میکند سطح جزییات کارکتر ها در صحنه در تنظیمات مختلف پیچیدگی های خاصی تعیین میکند مثلا اگر شما در تنظمات پایین استفاده کنید فقط خود کاراکتر بازیکن داری بیشترین جزییات میباشد در حالی که در بالاترین تنظیمات صحنه های دور تر ( Draw to distance ) دارای شاخ و برگ بیشتر و پر تراکم تره که برای DF جالبه در نسخه X1 باز هم در حالت High قرار دارد که البته در تعدادی از صحنه ها افت میکند

Motion blur is also included in this category. Unreal Engine 4 includes support for extremely high quality per-pixel motion blur and the results in Gears are expectedly solid. Increasing the value for this setting appears to modify the number of samples used when rendering this effect with the ultra option exhibiting minimal artefacts. Xbox One appears to use the high setting, which is made evident by additional artefacts in motion. Those that dislike motion blur can disable the feature entirely but Gears does appear to use a higher shutter speed here and the effect is significantly less noticeable than in many other games.
DF ادامه داده موشن بلور هم در همین دسته قرار میگیره و گفته موتور UE4 شامل پشتیبانی از موشن بلور در هر پیکسل با کیفیت بسیار بالا هست و نتایج ان در Geow4 قوی و خالص هست . گفته وقتی ارزشش افزایش پیدا میکنه که در تنظیمات Ultra استفاده بشه که در اونصرت دارای کمترین حالت مصنوعی و تصنعی هست و در ورژن X1 در حالت High هست و برای اونایی که دوست ندارن حالت موشن بلور (تاری تصویر ) توضیحاتی داده
چند تا عکس از موارد افکت اتش و ابجکت ها

On Xbox One, this is one of the most technically accomplished titles yet released for the platform.
در اخر گفته روی کنسول X1 یکی از تکنیکی ترین بازی هایی که تا به حال ریلیز شده برای این پلتفرم
 
آخرین ویرایش:
DF یه بررسی تکنیکی از نسخه PS4 بازی Rise of the Tomb Raider انجام داده و متاسفانه با وجود اینکه Nixxes وظیه پورت بازی بر عهده داشت، نتونسته اون رو زیاد جالب از آب در بیاره.

نسخه PS4 بازی هنوز از مشکل Input Lag که توی نسخه Xbox One بود رنج میبره (که به صورت خیلی واضحی روی تجربه شما از گیم‌پلی تاثیر میزاره. اینجا توضیح دادم یکم) علاوه بر اون باز هم به طرز عجیبی نسخه PS4 بازی از لحاظ AF مشکل داره در حالی که نسخه نسل قبلی و Xbox 360 بازی در این زمینه وضعیتش خیلی مناسبتره.

توی گیم‌پلی، بازی روی هر دو پلتفرم Xbox One و PS4 با کیفیت تصویر 1080p اجرا میشه اما در کات‌سین‌ها نسخه Xbox One کیفیت تصویرش به 1440x1080 کاهش پیدا میکنه. همچنین مدل اولیه کنسول Xbox One از Screen Tearing هم رنج میبره.

عجیب‌ترین مورد اینه که الان هر دو نسخه نسل فعلی این بازی مشکل Input Lag دارن ولی این مورد در نسخه نسل قبلی بازی یعنی Xbox 360 دیده نمیشه. پس از لحاظ گیم‌پلی، برترین نسخه کنسولی در واقع نسخه نسل قبلی بازی هست. PC هم هیچکدوم از مشکلات ذکر شده رو نداره.

 
Df بازی رو رو x1 در حالت مولتی پلیر نقد کرده و میگه که خیلی خوبه هم از لحاظ گرافیکی و هم فریم ریت...با بتا فرق خیلی زیادی کرده ( پولیش سنگین شده)...horde 30 فریم و بقیه مولتی 60 فریم .
در مورد pc هم گفته این بهینه ترین بازیه ویندوز استور هست حتی از هورایزن 3 هم بهتره
ویدیو در کانال یو..تیوب df موحوده
البته کار خیلی سختی نیست از هورایزن 3 بهینه تر باشی:دی
 
  • Like
Reactions: m.d.makan and Adam
DF انالیز تکنیکی روی بخش کمپین نسخه Ps4 بازی Cod4 Remasterd انجام و مقایسه ای با نسخه نسل قبل 360 داشته و نتیجه کار استودیو Raven software حقیقتا خوب توصیف کرده و اشاره داشته این ریمستر فقط محدود به رزولوشن 1080 و تقویت فریم بازی نبوده و شامل ؛ دارایی و چیز های با ارزش جدید ، بروزرسانی افکت های بازی و همچین دوربین داینامیک جدید برای کات سین ها هست و در ادامه اضافه کرده هسته گیم پلی شبیه همان نسخه های نسل قبل هست
خلاصش تغییرات فیزیک ذرات و موشن بلور و افزایش عمق میدان دید .....


PS4_015.bmp.jpg 360_015.bmp.jpg
اشاره داشته افزایش استفاده از منابع نوری و افکت های حجمی باعث شده شدت انفجار در نسخه ریمستر به طرز چشمگیری بالا بره با محدوده دینامیکی که به طور قبل توجهی بیشتر شده
360_008.bmp.jpg PS4_008.bmp.jpg
اشاره داشته بروز رسانی مدل نورپردازی و افزایش استفاده از سایه ها باعث شده تا در محیط های خارجی عمق و اتمسفر بیشتر باشه
360_013.bmp.jpg PS4_013.bmp.jpg
اشاره کرده رزولوشن به حالت امروزی 1080 افزایش داشته و همچنین با انجام فرایند AA برخی لبه های خفیف صاف میشود
360_014.bmp.jpg PS4_014.bmp.jpg
گفته این صحنه طیف گسترده ای از پیشرفت های گرافیکی بازی نمایش میدهد
از تعداد بیشتر ساختمان ها( تجمیع ساختمان ها ) ، سایه زنی های فیزیکی سطح (نما) تا قلوه سنگ های بیشتر در جاده
360_006.bmp.jpg PS4_006.bmp.jpg
سایه زنی های پوست و جزییات صورت در نسخه ریمستر بسیار طبیعی و شبیه واقعیت هست

360_007.bmp.jpg

PS4_007.bmp.jpg
افکت های با عمق میدانی قوی و بالاتر حالت اضافه شده فیلمی به کات سین ها افزوده
..................
360_010.bmp.jpg

PS4_010.bmp.jpg
مثال از صحنه ای زده که چگونه منابع نور اضافی و ذرات در ریمستر ببینید
قدم زدن در ساختمان در حال سوختن ، همچنین گفته به افکت حرارت گرما در سمت راست توجه داشته باشید

گفته در تعدادی از صحنه ها که اکشن سنگین و استفاده ازادانه از روشنایی و افکت های ابتدایی وجود دارد, فریم ریت بازی از 60 به 40-50 افت میکند هر چند گفته به ندرت از تجربه کلی بازی منحرف میکند
و خیلی زود موتور در بیشتر بازی روی 60 فریم قفل میشه

در نهایت نسخه ریمستر تجربه ای عالی قلمداد کرده و گفته شرم اور که چرا اکتیوژن برای این که فروش نسخه infinte warfare روبه جلو ببره
این داخل اون پک قرار داده در حالی که محتواش به اندازه کافی خوب هست که روی پای خودش بایستد
It's just a shame that Activision is using the game to push sales of Infinite Warfare, when the content here is good enough to stand on its own.
منبع
 
آخرین ویرایش:
DF یک انالیز فنی از بازی Forza Horzion 3 داشته که البته اشاره کرده در اخر مقاله روی pc مشکلاتی داره و احتیاج به کار داره اما روی کنسول به سادگی میتوان گفت تجربه زیبایی هست .

DF اشاره داشته FH3 بنا شده بر پایه موفقیت کلیدی فنی خودش و بازی
کیفیت تصویر فوق العاده اش رو حفظ میکند
retains the image quality
با کیفیت مدل سازی 4x MSAA که گفته بر روی یک عنوان کنسول تا این روزها بی سابقه هست
4x MSAA on a console title is virtually unheard
of these days
و ادامه داده این در حالی که سطح جزییات محیطی در بازی به درجه جدیدی از رشد و صعود رسیده
و بدیهی هست که مدل سازی ماشین ها استثایی هست با وجود این که پیشرفت از هر وسیله نقلیه به وسیله دگر متفاوت هست
It also goes without saying that the car modelling is exceptional, and though enhancements vary from vehicle to vehicle
گفته رو نسخه pc این قابلیت هست که جزییانت بیشتری از مدل سازی ببینید ...
ادامه داده انتخاب استرالیا برای این نسخه سهم و منفعت قابل توجهی دارد ، مکان ها متفاوت هستند مثل نقاشی و قلم از شهر های کوچک تا جنگل های انبوه کیفیت مواد و بافت ها با حمایت سیستم نورپردازی والا و رفیع هست
گفته البته باید قبول کرد سطح جزییات شی و مناظر ( ابجکت ها ) احتمالا بزرگترین مسله بازی هست.
مقایسه کیفیت بین pc و X1 جذابیت اثبات میکند چون در بیشتر قسمت ها پیشرفت های ظریفی وجود دارند و گفته برای مقایسه استاندارد تر هر دو نسخه روی 1080 تست کردن
گفته بهترین حدسی که میتونیم بزنیم اینه که نسخه کنسولی در حد تنظیمات High هست گفته در تنظیمات مختلف سطح جزییات به خصوص در مورد جزییات بیشتر شاخ و برگ درختان در صحنه به صحنه بازی قابل ملاحضه هست
در نسخه کنسولی این حالت بیشتر شبیه به تنظیمات مدیوم یا Low در pc هست
گفته در تنظیمات Ultra موارد زیادی مثل موشن بلور و جزییات سایه ها افزایش میابد در حالی که Af نسخه کنسولی 4x هست در تنظیمات Ultra تا 16X میره که به وضوح تکسچر ها جزییات بیشتری پیدا میکنند
توضیحاتی هم در مقایسه با کیفیت 1080 و 4K داده و گفته AF سطح پایین نسخه X1 در رزولوشن 1080 داقعا مسله و موضوعی نیست ولی گفته روی رزولوشن 4K با AF 16x امنجر به افزایش جزییات جاده میشود و این همان نقطه ای هست که منجر به افزایش تکسچر ها میشود ...
البته گفته ورژن pc مشکل 30 فریم دارد و روی کارت گرافیک بهینه نیست و گفته حتی با سیستم Titan X بازی نمیتونه رو 60 فریم و 1080 با 4xsmma فریم حفظ کند
گفته درسته به نسبت سری Motorsport که 60 فریم هست شاید افت خوانده شود نسخه کنسولی از لحاظ تاخیر بین 30 و 60 فریم ولی گفته بازی اکثرا روی 30 فریم قفل هست مثل عناوین قبلی اما تعداد جای کمی هست که افت میکند

در اخر نسخه کنسولی زیبا توصیف کرده
A simply beautiful Xbox One experience
PC_007.bmp.jpg XO_007.bmp.jpg
اشاره داشته در تنظیمات Ultra پوشش گیاهی اضافه تری وجود دارد
و مدل درختان و جزییات تصویری هنگام بازی با نسخه X1 همان هست
PC_004.bmp.jpg XO_004.bmp.jpg
اشاره دارد این کات سین تفاوت بین موشن بلور در تنظیمات Ultra نشان میدهد که در تنظیمات Ultra نمونه بیشتری تولید و نتیجه کار تمیز تر هست
XO_006.bmp.jpg PC_006.bmp.jpg
اشاره دارد این شات از گیم پلی به نفع MSAA هست
روی pc 1440 p MSAA غیر فعال هست در نتیجه باعث شده ورژن X1 کمی تمیز تر به نظر بیاد البته گفته باید به این نکته توجه داشت که تنظیمات MSAA در pc در دسترس هست
PC_005.bmp.jpg XO_005.bmp.jpg
اشاره دارد این شات از شوکیس افزایش جزییات دور ، هنگام استفاده از تنظیمات Ultra در مقایسه با X1 دارد تفاوت مربوط به بازتاب تغییرات اب و هوایی و ابرها هست که البته گفته باید به نکته توجه داشت که نسخه X1 از بازتاب در تنظیمات High بهره میبرد

در اخرم برای مقایسه روی رزولوشن 4k چند عکس بین X1 S که اپ سکیل به 4K شده با pc در تنظیمات Ultra داشته و اشاره داشته Xb1 S روی تنظیمات بالاتر از 1080 نسبتا عملکرد پایداری برای حفظ ثبات دارد البته با توجه به تاری و سیاهی بازم نتیجه بد نیست اما به دلیل موشن بلور سنگین اعمال شده جزییات حذف شده در مقایسه با تنظیمات Ultra در pc
1PC_000.bmp.jpg 1XO_000.bmp.jpg

منبع
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or