اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
همه اشتباه میگن. خود DF که منبع عکس ها از اونجاست هم اشتباه میگه. شماها راست میگید. بیخیال دیگه. کافیه فکر کنم. الکی قضیه داره کش دار میشه. هر کی با مال خودش خوش باشه، الکی لازم نیست طرفین چیزی رو ثابت کنن.

اصلا قضیه ثابت کردن و حرف منبع غیره و ذالک نیست ! بحث سره مسائل فنی هست نه فن بازی من سوال پرسیدم کاربر DieDie به کمال متانت پاسخ سوال من رو کاملا فنی داد و دلیلش رو توضیح داد چرا و چگونه اینطوری هست.حالا کسی پاسخ فنی و منطقی نداره میتونه خیلی ساده رد بشه و بگذاره کسایی که علم و دانش این مبحث رو دارن پاسخ بدن.
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,862
نام
Sajjad
Black Ops III Beta Is Smoother On Xbox One Than PS4 | Attack of the Fanboy

این سایت آنالیز DF روی نسخه های XONE و PS4 بتا BOIII رو جمع بندی کرده:D
خلاصش اینه که، نسخه XONE اکثر مواقع از فریم ریت ثابت بر خوردار هست ولی در PS4 شاهد افت ‌فریم های بیشتر و حتی کاهش فریم ریت تا زیر ۵۰ هستیم
دلیلش هم پایین تر بودن رزولوشن نسخه XONE نسبت به PS4 دونسته
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
Performance Analysis: Call of Duty: Black Ops 3 beta on Xbox One • Eurogamer.net

based on what the beta has to offer, PS4 is the more preferable choice here, just as it was on Advanced Warfare.
image clarity isn't anywhere near as sharp as PS4, and there are gameplay ramifications because of this, just as there were in Advanced Warfare - only this time it's significantly harder to discern long-range detail.
On balance, at this point in time, the PS4's mostly stable 60fps and native 1080p visuals look to provide the best overall experience - even though Xbox One has more solid performance overall.

البته بتا هست و بازی کلی تغییر خواهد کرد ولی با وجود افت فریم تو چند جا (که البته نسخه وان هم افت فریم داره ولی کمتر) گفتن کاملا نسخه PS4 ترجیح داده میشه چون کیفیت بازی و وضوح تصویر نسخه X1 حتی نزدیک به نسخه 4 نیست و اونقدر تار هست که دشمنای دور دیده نمیشن :D

====
پ.ن: هی شما یه بخش از مقاله رو جدا کنید بزارید اینجا هی ما بیایم با Verdict شفاف سازی کنیم :D
 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
واقعا این جا یه عده معتقدن که MGSV رو One بهتره؟! رسماً قیافه زنِ مشابه نسخه نسل قبله و خیلی خام به نظر میاد.
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
اصلا قضیه ثابت کردن و حرف منبع غیره و ذالک نیست ! بحث سره مسائل فنی هست نه فن بازی من سوال پرسیدم کاربر DieDie به کمال متانت پاسخ سوال من رو کاملا فنی داد و دلیلش رو توضیح داد چرا و چگونه اینطوری هست.حالا کسی پاسخ فنی و منطقی نداره میتونه خیلی ساده رد بشه و بگذاره کسایی که علم و دانش این مبحث رو دارن پاسخ بدن.

الان شما با علم و دانش قبول میکنی؟ منبع عکسهات که دیجیتال فاندری هستش برخلاف علم و دانش توضیح داده؟ الان شما داری فقط ظاهر قضیه رو میبینی. خود دیجیتال فاندری علم و دانش نداره که میگه PS4 نسخه بهتریه؟ :|

شده مثل قضیه BF4 که روی PS4 یه تکنیکی بود که روی One نبود (اسمش یادم نیست). بعد ملت میگفتن One شفاف تره و PS4 تاره.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
DF مقایسه نهایی MGSV رو هم گذاشت. به صورت مختصر و مفید:
فریم ریت نسخه های PS4 و X1 فوق العاده هست و اکثراً روی 60fps اجرا میشه. کاتسین ها هم 60fps هستن، حتی در جاهای خیلی شلوغ. ولی بعضی جاها که انتظارش نمیره (مثلاً جایی که فقط صورت Miller توی تصویر هست) افت فریم پیدا میکنن که توی نسخه X1 به حدود 50 میرسه و نسخه PS4 شدیدتر هست و تا قفل شدن روی 30fps هم میره. هرچند این مشکل خیلی به ندرت اتفاق می افته. فریم ریت نسخه های نسل قبل جالب نیست و زیاد بالا و پایین میره و بین 20 تا 30 هست و بعضی وقت ها هم کمتر.
رزولوشن هم که روی PS4 به شکل 1080p هست و روی X1 به صورت 900p. نسخه های نسل قبل هم 992x720 هستن.
نسخه PS4 از subsurface scattering بهره میبره که توی بقیه نسخه ها خبری ازش نیست. DF هم در این زمینه دقیقاً به اون دو تا عکس Big Boss و اون خانومه اشاره کرده و گفته پوست ملت توی نسخه PS4 طبیعی تر هست و نسخه X1 به حالت خام نسخه های نسل قبل نزدیک تر هست، البته normal map با رزولوشن بالاتری نسبت به اون ها داره.
texture f1ltering روی هر دو کنسول نزدیک به هم هست و PS4 کمی برتری داره. ولی کلاً هر دو از این نظر در حد خفنی نیستن.
motion blur هم توی نسخه PS4 بهتر از سایر نسخه ها هست.
در مجموع نسخه های PS3 و 360 مشکلات خاص خودشون رو دارن و مخصوصاً اگه کسی نسخه های نسل فعلی رو بازی کنه، دیگه تجربه اون ها براش سخت هست. ولی نسخه های PS4 و X1 هر دو خیلی خوب هستن و شباهت زیادی به همدیگه دارن و نسخه PS4 هم به خاطر رزولوشن بالاتر و یک سری چیزهای دیگه، نسخه برتر هست.
لازم به ذکر هست که توی این بررسی، نسخه X1 آپدیت شده بوده ولی نسخه PS4 نه. توی اطلاعات آپدیت نسخه PS4 هم این رو میشه دید: Overall optimization and stability enhancements
یعنی شاید اون مشکل کاتسین هم برطرف بشه.
 
آخرین ویرایش:

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
DF مقایسه نهایی MGSV رو هم گذاشت. به صورت مختصر و مفید:
فریم ریت نسخه های PS4 و X1 فوق العاده هست و اکثراً روی 60fps اجرا میشه. کاتسین ها هم 60fps هستن، حتی در جاهای خیلی شلوغ. ولی بعضی جاها که انتظارش نمیره (مثلاً جایی که فقط صورت Miller توی تصویر هست) افت فریم پیدا میکنن که توی نسخه X1 به حدود 50 میرسه و نسخه PS4 شدیدتر هست و تا قفل شدن روی 30fps هم میره. هرچند این مشکل خیلی به ندرت اتفاق می افته. فریم ریت نسخه های نسل قبل جالب نیست و زیاد بالا و پایین میره و بین 20 تا 30 هست و بعضی وقت ها هم کمتر.
رزولوشن هم که روی PS4 به شکل 1080p هست و روی X1 به صورت 900p. نسخه های نسل قبل هم 992x720 هستن.
نسخه PS4 از subsurface scattering بهره میبره که توی بقیه نسخه ها خبری ازش نیست. DF هم در این زمینه دقیقاً به اون دو تا عکس Big Boss و اون خانومه اشاره کرده و گفته پوست ملت توی نسخه PS4 طبیعی تر هست و نسخه X1 به حالت خام نسخه های نسل قبل نزدیک تر هست، البته normal map با رزولوشن بالاتری نسبت به اون ها داره.
texture f1ltering روی هر دو کنسول نزدیک به هم هست و PS4 کمی برتری داره. ولی کلاً هر دو از این نظر در حد خفنی نیستن.
motion blur هم توی نسخه PS4 بهتر از سایر نسخه ها هست.
در مجموع نسخه های PS3 و 360 مشکلات خاص خودشون رو دارن و مخصوصاً اگه کسی نسخه های نسل فعلی رو بازی کنه، دیگه تجربه اون ها براش سخت هست. ولی نسخه های PS4 و X1 هر دو خیلی خوب هستن و شباهت زیادی به همدیگه دارن و نسخه PS4 هم به خاطر رزولوشن بالاتر و یک سری چیزهای دیگه، نسخه برتر هست.
لازم به ذکر هست که توی این بررسی، نسخه X1 آپدیت شده بوده ولی نسخه PS4 نه. توی اطلاعات آپدیت نسخه PS4 هم این رو میشه دید: Overall optimization and stability enhancements
یعنی شاید اون مشکل کاتسین هم برطرف بشه.

ممنون آریا جان بابت ترجمه
تا اونجا که من میدونم انگار نسخه ی 4 کلا کات سین ها روی 30 قفل هستش اگه اشتباه میکنم بگید لطفا... :)
 

.:Frantic:.

کاربر سایت
Aug 29, 2007
1,578
نام
AmirHosein
ممنون آریا جان بابت ترجمه
تا اونجا که من میدونم انگار نسخه ی 4 کلا کات سین ها روی 30 قفل هستش اگه اشتباه میکنم بگید لطفا... :)

نه قفل نیست. 60 فریمه فقط تا اینجا که من بازی کردم 2-3 جا بوده که با چشم میشد تشخیص داد فریم ریت میاد پایین. 2 بار اوایل بازی بود که یه بار یکی آتش میگیره ، یه بار دیگه هم صحنه ای که صورت میلر رو نشون میده! کات سین خیلی شلوغ و پر از افکت آتش و دود هم داشته که من ندیدم فریم بیاد پایین. اما درکل بازی 60 فریم خوبی رو ارائه میده و خیلی نرمه.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اقا انالیز Mad Max نیومده هنوز؟

با فاصله کمی روی Xbox one بهتره، اینطور که خیلی سطحی خوندم هم بعضی تکسچرا و نرمال مپها شارپتره هم فریم ریت مجموعا ثابت تره روی XO.

Performance Analysis: Mad Max • Eurogamer.net

http://screenshotcomparison.com/comparison/141437/picture:0
http://screenshotcomparison.com/comparison/141437/picture:1

منبع عکسها یورو گیمر
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
با فاصله کمی روی Xbox one بهتره، اینطور که خیلی سطحی خوندم هم بعضی تکسچرا و نرمال مپها شارپتره هم فریم ریت مجموعا ثابت تره روی XO.

Performance Analysis: Mad Max • Eurogamer.net

Mad Max PS4 Vs Xbox One : Screenshot Comparison
Mad Max PS4 Vs Xbox One : Screenshot Comparison

منبع عکسها یورو گیمر
پیشنهاد میکنم دیگه سطحی نخونید خواهشن.

دیجیتال فاندری توضیح میده که بازی روی هم دو کنسول واقعا در سطح برابر و خوبی ساخته شده. از رزولوشن بگیر تا AA (که شرکت آوالانچ از یه سیستم خاصی استفاده میکنه براش) همگی در سطح خیلی خوبی هستن.

The appearance of lower resolution normal maps on some parts of Max's character model on the PS4 is a curious anomaly, with tears in his shirt and dog tags appearing sharper on Xbox
در بعضی از صحنه های نادر و غیرقابل پیش بینی، تفاوت هایی دیدن روی کنسول ها. تا حدودی پایین بودن رزولوشن نرمال مپ ها روی لباس مکس، روی نسخه PS4 یه چیز غیرطبیعی و غیرقابل پیش بینی هستش که روی بند های لباس و داگ تگ کاراکتر دیده میشه که روی Xone شارپترن.

The lighting in the opening cut-scene scene also appears harsher and more washed out on PS4. When gameplay finally begins, the lighting model equalises, suggesting that the initial difference in the opening scene is nothing more than a small platform-specific anomaly.
نورپردازی در کات سین اول بازی روی PS4 شدیدتر و شسته تر دیده میشه اما وقتی گیم پلی شروع میشه، نورپردازی کاملا برابر میشه که نشون میده یه چیز غیرطبیعی و مربوط به پلتفرم هست.

Likewise the normal map/texture issue on PS4 also seems like a small technical glitch, as this aspect of the game appears consistently identical everywhere else
همچنین مشکل نرمال مپ/بافت روی PS4 به نظر میرسه یه گلیچ تکنیکی کوچک هست چون در دیگر جاهای بازی هیچ تفاوتی دیده نمیشه.

حالا میرسیم به فریم ریت.

دیجیتال فاندری توضیح میده که آوالانچ واقعا کار تحسین برانگیزی رو با فریم بازی انجام داده. فریم بازی تقریبا یه قفل به تمام معنا روی 30 زده و با توجه به چیزایی که دیدن وقت خیلی خوبی رو روی کنسول Xone گذاشتن تا کیفیت قابل قبولی رو ارائه بدن. از این رو فریم ریت روی Xone خیلی خوبه و در بعضی جاهای خیلی کم ما افتی روی PS4 میبینیم. در مورد صحنه هایی که اینا رو دیدن توضیح میدن که وقتی مکس با ماشین درگیره و کلی آدم دورش کردن و انفجار ها پیاپی رخ میده، Xone فریم ثابتی ارائه میده اما PS4 فریمش میاد روی 28 و یه لحظه جادر بوجود میاد اما به قدری سریع اتفاق می افته که اصلا متوجه نخواهید شد و چیزی نیست که فکر کنید به گیم پلی صدمه میزنه.

حالا صحنه دیگری رو داریم که یه طوفان عظیم به راه می افته و با آوار برخورد میکنه و این آوار به سمت مکس پرتاب میشن. اینجا موتور بازی خیلی خوب قدرت خودش رو نشون میده. تو این صحنه ما فریم قفل شده ای روی PS4 میبینیم در حالی که Xone افت فریم کمی رو از خودش نشون میده. حالا تو صحنه های آخر این جریان، یهو ما شاهد افت فریم (26 فریم) و جاگر غیر طبیعی ای روی PS4 هستیم که سریعا بازی خودش رو پیدا میکنه و دوباره بر میگرده روی 30 فریم!

بعد از بازی کردن چندین ساعت، مشاهده کردیم که این افت فریم ها روی هر دو کنسول و بصورت شانسی و رندوم در جاهای مختلفی اتفاق می افتن. با توجه به این که موتور بازی کاملا کشش اینو داره که 30 فریم کامل ارائه بده، این افت فریم ها غیرطبیعی به نظر میرسن.

نتیجه نهایی اینه که آوالانچ یه کار خیلی خوب روی کنسول Xbox One انجام داده و فعلا با توجه به چیزایی که گفته شد، این کنسول کیفیت بهتری رو داره ارائه میده. اما در کل و تا بدین جای کار چیزی وجود نداره که واقعا دو کنسول رو از هم جدا کنه و مدمکس یه بازی مولتی پلتفرمه که تجربه خیلی ناب و خوبی رو روی هر دو کنسول ارائه میده.

در آینده و مقاله ای که در پیش رو داریم، ما نگاه دقیق تری رو به عملکرد این ورژن ها خواهیم داشت.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
پیشنهاد میکنم دیگه سطحی نخونید خواهشن.

الان این قضیه که بازی روی Xbox one داره بهتر اجرا میشه(حتی 1%) عوض شد؟
سطحی نخوندن و خوندن من چه تاثیری داشته روی اصل قضیه؟

چیزی که من نوشتم:

با فاصله
کمی
روی Xbox one بهتره، اینطور که خیلی سطحی خوندم
هم بعضی
تکسچرا و نرمال مپها شارپتره هم فریم ریت مجموعا ثابت تره روی XO.

چیزایی که یوروگیمر نوشته
Lower resolution normal maps and textures are present on parts of Max's clothing on PS4 - most notably the dog tags and tears in the character's shirt. However, other aspects of the character model feature identical assets on both consoles. Also notice the appearance of dynamic battle damage on Max's face.

رزولوشن پاپپنتر نرمال مپ و تکسچرها روی بخشهایی از لباس مکس روی PS4 و بیشتر از همه روی پلاک و تی شرت مکس دیده میشه. به هر حال از نظر بقیه جنبه ها مساوین...

with the Xbox One not only achieving a native 1080p presentation but also delivering slightly better performance overall.

Xbox one .... پرفرمنس بهتری داری مجموعا.

این تیکه ام که شما معنی کردی:
The lighting in the opening cut-scene scene also appears harsher and more washed out on PS4.

نورپردازی در کات سین اول بازی روی PS4 شدیدتر و شسته تر دیده میشه اما وقتی گیم پلی شروع میشه

توی اینجا بهتره زننده و کم رمق معنی بشه چون این دوتا لغت معمولا برای بیان احساسات نامطلوب به کار میرن.
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
الان این قضیه که بازی روی Xbox one داره بهتر اجرا میشه(حتی 1%) عوض شد؟
سطحی نخوندن و خوندن من چه تاثیری داشته روی اصل قضیه؟

چیزی که من نوشتم:

چیزایی که یوروگیمر نوشته

رزولوشن پاپپنتر نرمال مپ و تکسچرها روی بخشهایی از لباس مکس روی PS4 و بیشتر از همه روی پلاک و تی شرت مکس دیده میشه. به هر حال از نظر بقیه جنبه ها مساوین...


Xbox one.... پرفرمنس بهتری داری مجموعا.
این تیکه ام که شما معنی کردی:
توی اینجا بهتره زننده و کم رمق معنی بشه چون این دوتا لغت معمولا برای بیان احساسات نامطلوب به کار میرن.
خیلی تاثیر داشت روی قضیه. اینکه میای جمع میبندی که تکتسچر ها و نرمال مپینگ ها روی Xone بهتره، خیلی فرق داره با این که فقط روی لباس مدمکس فرق داره و بیشتر غیرطبیعی و شبیه به یه گلیچه.

توضیحات دیجیتال فاندری در مورد ایراداتی که بازی به نمایش میذاره میده، خیلی فرق داره با این که شما اومدی با یه جمله پرونده رو بستی. غیرطبیعی بودن و گلیچ بودن و حتی افت فریم دادن خودXone که همشون هم یه چیزهای غیرطبیعی و به قولی Anomaly هستن، خیلی فرق دارن با تک جمله شما.

حالا میای میرسی به دو کلمه Harsher و Washed. دوست داری زننده ترجمه کنی؟ زننده بودن از چه نظر؟ میشه توضیح بدی؟

Harsher - :شدید، تند، درشت‌، خشن‌، ناگوار، زننده‌، ناملايم‌.

به نظرت اینجا که در مورد منبع نور دارید حرف میزنیم، کلمه شدید و تند بهتر نیست؟ یا اینکه میخوای یه کلمه خیلی نافرم استفاده کنی؟

Washed Out - خسته‌، از كارافتاده‌، شسته‌شده‌ و ساييده‌شده‌.

باز هم داریم در مورد نور حرف میزنیم. میخوای کم رمق معنی کنی؟ باشه مشکلی نداره هر طور راحتی :D

و اینکه شما کلا دوست داری اول جمله رو بخونی نه؟ کاری به بقیه جمله نداری؟ خوبه بالا هم نوشتم.

When gameplay finally begins, the lighting model equalises, suggesting that the initial difference in the opening scene is nothing more than a small platform-specific anomaly

دیگه لازم نیست که خودتون رو برای ما بشناسونید. لازم هم نمیدونم بیشتر از این ادامه بدم. هر کسی عقل داره میتونه خودش ببینه. من نمیخوام اینجا بگم که مثلا نسخه PS4 فلانه بهمانه. اما نوشته های شخص جناب عالی جهت دار هستن و بدونه دادن توضیح کافی و انتخاب صرفا جاهایی که دوست دارید، پرونده بحث رو میبنیدید که من هم اجازه چنین کاری رو نخواهم داد. حالا سر هر پلتفرم یا مقاله ای میخواد باشه.
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
دیگه لازم نیست که خودتون رو برای ما بشناسونید. لازم هم نمیدونم بیشتر از این ادامه بدم. هر کسی عقل داره میتونه خودش ببینه. من نمیخوام اینجا بگم که مثلا نسخه PS4 فلانه بهمانه. اما نوشته های شخص جناب عالی جهت دار هستن و بدونه دادن توضیح کافی و انتخاب صرفا جاهایی که دوست دارید، پرونده بحث رو میبنیدید که من هم اجازه چنین کاری رو نخواهم داد. حالا سر هر پلتفرم یا مقاله ای میخواد باشه.

:)) :-j
ببین باور کن این بازی روی Xbox one داره بهتر اجرا میشه سعی کن باهاش کنار بیای... زشته بخدا.

Harsher تفسیر لغوی اصلیش که توی این کیس کاربرد داره هست:
unpleasantly rough or jarring to the senses
برای بیان حس نامطلوبه
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=harsher


Washout هم تفسیر لغوی:
"be excluded (or exclude someone) from a course or position after a failure to meet the required standards"
برای نرسیدن به حد مطلوب و استاندارد به کار میره.
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=wash+out

ترجمه فقط این نیست که بزنی تو گوگل ترنسلیت ببینی چی مینویسه ترجمه باید معنی و مفهموم درستو برسونه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر