اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
:)) :-j
ببین باور کن این بازی روی Xbox one داره بهتر اجرا میشه سعی کن باهاش کنار بیای... زشته بخدا.

Harsher تفسیر لغوی اصلیش که توی این کیس کاربرد داره هست:
unpleasantly rough or jarring to the senses
برای بیان حس نامطلوبه
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=harsher


Washout هم تفسیر لغوی:
"be excluded (or exclude someone) from a course or position after a failure to meet the required standards"
برای نرسیدن به حد مطلوب و استاندارد به کار میره.
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=wash+out

ترجمه فقط این نیست که بزنی تو گوگل ترنسلیت ببینی چی مینویسه ترجمه باید معنی و مفهموم درستو برسونه.
معنی بهتر اجرا شدن هم فهمیدیم. معنی ترجمه هم فهمیدیم. :)) آفرین. هنوز حرفای عجیب غریبتون در گذشته رو از یادمون نرفته آقای عقل کل.

من دیگه ادامه نمیدم. خوش باش با تفاسیرت. :)
 
فریم دهی نسخه PC بازی MAD MAX



نکته جالب این بنچمارک اینه.،جایی که نسخه های کنسولی دارن بازی رو، روی 30 فریم با افت!اجرا میکنن کارت رده پایین 750TI بازی رو با کیفیت VHQ با میانگین 40 فریم اجرا میکنه!کارت قدیمی 7870 که تقریبا هم رده PS4 به حساب مییاد میتونه تقریبا بازی رو با میانگین نزدیک 60 فریم اجرا کنه.!
به نظر من ،این یک ضعفه بزرگه که بازی روی کنسولها 30 فریم اجرا میشه.اونم وقتی داره روی سخت افزار های ضعیف PC اینطوری فریم میده
اون هم با کیفیت بهتر!


الان اون 32 گیگ رم و CPU i7 بوق تشریف دارن ؟؟؟

وجود 32 گیگ رم و I7 به این معنی نیست که بازی برای اجرا به اونها نیازداره!!!!!! این به دلیل اینه که مطمئن باشن برای گرفتن حداکثر کارایی هیچ گلو گاهی وجود نداشته باشه
وگرنه این خدمت شما
پردازننده دو هسته ایی اینتل هم میتونه حتی تا نزدیک 170 فریم بده



مصرف رم هم حداکثر به 5 گیگ نمیرسه!!


 
آخرین ویرایش:
فریم دهی نسخه PC بازی MAD MAX



نکته جالب این بنچمارک اینه.،جایی که نسخه های کنسولی دارن بازی رو، روی 30 فریم با افت!اجرا میکنن کارت رده پایین 750TI بازی رو با کیفیت VHQ با میانگین 40 فریم اجرا میکنه!کارت قدیمی 7870 که تقریبا هم رده PS4 به حساب مییاد میتونه تقریبا بازی رو با میانگین نزدیک 60 فریم اجرا کنه.!
به نظر من ،این یک ضعفه بزرگه که بازی روی کنسولها 30 فریم اجرا میشه.اونم وقتی داره روی سخت افزار های ضعیف PC اینطوری فریم میده

الان اون 32 گیگ رم و CPU i7 بوق تشریف دارن ؟؟؟
 



نکته جالب این بنچمارک اینه.،جایی که نسخه های کنسولی دارن بازی رو، روی 30 فریم با افت!اجرا میکنن کارت رده پایین 750TI بازی رو با کیفیت VHQ با میانگین 40 فریم اجرا میکنه!کارت قدیمی 7870 که تقریبا هم رده PS4 به حساب مییاد میتونه تقریبا بازی رو با میانگین نزدیک 60 فریم اجرا کنه.!
به نظر من ،این یک ضعفه بزرگه که بازی روی کنسولها 30 فریم اجرا میشه.اونم وقتی داره روی سخت افزار های ضعیف PC اینطوری فریم میده
اون هم با کیفیت بهتر!




رو کنسول (نسل 8) 60 فریمه! تقریباً هم لاک هست فریمش و هیچ افتی نداره.
 
رو کنسول (نسل 8) 60 فریمه! تقریباً هم لاک هست فریمش و هیچ افتی نداره.
نه 60 فریم نیست 30 فریمه!
................................................

یعنی جدا نمیتونستن Mad Max رو با 60 فریم روی کنسولها اجرا کنن؟ الان تو یه PC متوسط با یکم دستکاری تنظیمات گرافیکی بالای 80-70 فریم میده

راستی مشکل PS4 با این Anisotropic F*******g چیه؟ الان داشتم عکس های مقایسه ی Dishonored Definitive Edition رو نگاه میکردم نسخه ی PS4 مشکل Anisotropic F*******g داره
 
یعنی جدا نمیتونستن Mad Max رو با 60 فریم روی کنسولها اجرا کنن؟ الان تو یه PC متوسط با یکم دستکاری تنظیمات گرافیکی بالای 80-70 فریم میده

راستی مشکل PS4 با این Anisotropic F*******g چیه؟ الان داشتم عکس های مقایسه ی Dishonored Definitive Edition رو نگاه میکردم نسخه ی PS4 مشکل Anisotropic F*******g داره

این مشکل از اول نسل هست تقریبا. دیجیتال فاندری هم حتی دلیلش رو نمیدونه چون نه ضعف سخت افزاره نه چیزی. هیچکی هم چیزی نمیگه :دی Dying Light هم همین مشکل رو داشت اما یه آپدیت دادن و درست شد. اما چرا بازی سازها از همون اول این مشکل رو برطرف نمیکنن معلوم نیست هنوز.
 
پیشنهاد میکنم دیگه سطحی نخونید خواهشن.

دیجیتال فاندری توضیح میده که بازی روی هم دو کنسول واقعا در سطح برابر و خوبی ساخته شده. از رزولوشن بگیر تا AA (که شرکت آوالانچ از یه سیستم خاصی استفاده میکنه براش) همگی در سطح خیلی خوبی هستن.


در بعضی از صحنه های نادر و غیرقابل پیش بینی، تفاوت هایی دیدن روی کنسول ها. تا حدودی پایین بودن رزولوشن نرمال مپ ها روی لباس مکس، روی نسخه PS4 یه چیز غیرطبیعی و غیرقابل پیش بینی هستش که روی بند های لباس و داگ تگ کاراکتر دیده میشه که روی Xone شارپترن.


نورپردازی در کات سین اول بازی روی PS4 شدیدتر و شسته تر دیده میشه اما وقتی گیم پلی شروع میشه، نورپردازی کاملا برابر میشه که نشون میده یه چیز غیرطبیعی و مربوط به پلتفرم هست.


همچنین مشکل نرمال مپ/بافت روی PS4 به نظر میرسه یه گلیچ تکنیکی کوچک هست چون در دیگر جاهای بازی هیچ تفاوتی دیده نمیشه.

حالا میرسیم به فریم ریت.

دیجیتال فاندری توضیح میده که آوالانچ واقعا کار تحسین برانگیزی رو با فریم بازی انجام داده. فریم بازی تقریبا یه قفل به تمام معنا روی 30 زده و با توجه به چیزایی که دیدن وقت خیلی خوبی رو روی کنسول Xone گذاشتن تا کیفیت قابل قبولی رو ارائه بدن. از این رو فریم ریت روی Xone خیلی خوبه و در بعضی جاهای خیلی کم ما افتی روی PS4 میبینیم. در مورد صحنه هایی که اینا رو دیدن توضیح میدن که وقتی مکس با ماشین درگیره و کلی آدم دورش کردن و انفجار ها پیاپی رخ میده، Xone فریم ثابتی ارائه میده اما PS4 فریمش میاد روی 28 و یه لحظه جادر بوجود میاد اما به قدری سریع اتفاق می افته که اصلا متوجه نخواهید شد و چیزی نیست که فکر کنید به گیم پلی صدمه میزنه.

حالا صحنه دیگری رو داریم که یه طوفان عظیم به راه می افته و با آوار برخورد میکنه و این آوار به سمت مکس پرتاب میشن. اینجا موتور بازی خیلی خوب قدرت خودش رو نشون میده. تو این صحنه ما فریم قفل شده ای روی PS4 میبینیم در حالی که Xone افت فریم کمی رو از خودش نشون میده. حالا تو صحنه های آخر این جریان، یهو ما شاهد افت فریم (26 فریم) و جاگر غیر طبیعی ای روی PS4 هستیم که سریعا بازی خودش رو پیدا میکنه و دوباره بر میگرده روی 30 فریم!

بعد از بازی کردن چندین ساعت، مشاهده کردیم که این افت فریم ها روی هر دو کنسول و بصورت شانسی و رندوم در جاهای مختلفی اتفاق می افتن. با توجه به این که موتور بازی کاملا کشش اینو داره که 30 فریم کامل ارائه بده، این افت فریم ها غیرطبیعی به نظر میرسن.

نتیجه نهایی اینه که آوالانچ یه کار خیلی خوب روی کنسول Xbox One انجام داده و فعلا با توجه به چیزایی که گفته شد، این کنسول کیفیت بهتری رو داره ارائه میده. اما در کل و تا بدین جای کار چیزی وجود نداره که واقعا دو کنسول رو از هم جدا کنه و مدمکس یه بازی مولتی پلتفرمه که تجربه خیلی ناب و خوبی رو روی هر دو کنسول ارائه میده.

در آینده و مقاله ای که در پیش رو داریم، ما نگاه دقیق تری رو به عملکرد این ورژن ها خواهیم داشت.

میگم خوب بحث رو از طریق تفاوت ترجمه ادامه نده فردین، Washed Out شسته تر چیه خوب؟ بار معنایی دو لغت منفیه. نور کم رمق و زننده ماله وقتیه که نور خوب پخش نمیشه ، یه جاهایی بده یه جاهایی نیست.
 
میگم خوب بحث رو از طریق تفاوت ترجمه ادامه نده فردین، Washed Out شسته تر چیه خوب؟ بار معنایی دو لغت منفیه. نور کم رمق و زننده ماله وقتیه که نور خوب پخش نمیشه ، یه جاهایی بده یه جاهایی نیست.

مگه من گفتم بار معنایی دو جمله مثبته؟!!! که اومدی از من ایراد میگیری؟ عکسی که داره بهش اشاره میشه رو نگاه کنی متوجه منظورش میشی. چیز خیلی پیچیده هم نیست قضیه که اینقدر داره پیچیده میشه. به زبان خیلی ساده نوشته و عکس هم گذاشته که منظورش رو برسونه.
 
DF فیس کامل بازی MGS V رو منتشر کرده. کلا نکته ی خیلی خاصی نداره بجز اینکه ورژن PC بازی ورژن بهتری است و پورت بسیار خوبی داشته

ولی اون تکنیک SSS که بحثش بود و خیلیا اعتقاد داشتن که ورژن Xone بهتره و شفافتر و .. هست روی ورژن PC بازی هم وجود داره و از این نظر ورژن PC , Ps4 مثل هم هستند

m6v68Ir.png
 
از همون اول هم فاکس انجین با اکس باکس وان مشکل داشت، از فاجعه pes2015 که 720 اجرا میشد تا الان (MGS V) که خودشونو کشتن 900p کردن،
نبود تکنیک SSS هم ضعف سخت افزاری نیست، مشکل شرکت کونامیه که زحمتی به خودشون نمیدن برای بهینه کردن این انجین روی X1، فقط PS4 براشون مهم بوده...
کلا فاکس انجین برا ps4 فقط بهینه شده...
 
آخرین ویرایش:
فریم دهی نسخه PC بازی MAD MAX



نکته جالب این بنچمارک اینه.،جایی که نسخه های کنسولی دارن بازی رو، روی 30 فریم با افت!اجرا میکنن کارت رده پایین 750TI بازی رو با کیفیت VHQ با میانگین 40 فریم اجرا میکنه!کارت قدیمی 7870 که تقریبا هم رده PS4 به حساب مییاد میتونه تقریبا بازی رو با میانگین نزدیک 60 فریم اجرا کنه.!
به نظر من ،این یک ضعفه بزرگه که بازی روی کنسولها 30 فریم اجرا میشه.اونم وقتی داره روی سخت افزار های ضعیف PC اینطوری فریم میده
اون هم با کیفیت بهتر!




وجود 32 گیگ رم و I7 به این معنی نیست که بازی برای اجرا به اونها نیازداره!!!!!! این به دلیل اینه که مطمئن باشن برای گرفتن حداکثر کارایی هیچ گلو گاهی وجود نداشته باشه
وگرنه این خدمت شما
پردازننده دو هسته ایی اینتل هم میتونه حتی تا نزدیک 170 فریم بده



مصرف رم هم حداکثر به 5 گیگ نمیرسه!!



GPUـه PS4 از نظر پرفورمنس در حد 7850 هست که اون هم خیلی بالاتر از 30 نیست. معیار شما برای اینکه حالا اسم "قدیمی" رو هم بهش میچسبونید یکم برای من عجیبه، چون معماری GCN توی این چند سال خیلی فرقی نکرده (یسری بهینه سازیهایی داشته ولی کلیتش یکیه). خود 7850 هم همونطور که میدونید پهنای باند اختصاصیش بیشتر از GPUـه PS4 هست. پهنای باند PS4 کلاً 176 GB/sـه که از این مقدار هم 20 GB/s برای CPUـه و جدال بین CPU و GPU باعث میشه که پهنای باند مؤثرش کمتر از این هم بشه.

از طرف دیگه خود CPU (طبق بنچمارکی که خودتون گذاشتید) تأثیر بسزایی روی فریم بذاره که خب CPUـه PS4 حتی از XB1 هم ضعیفتره (XB1 از 6.5 هسته روی 1.75 GHz استفاده میکنه و PS4 از 6 هسته روی 1.6 GHz). پس این نتایج خیلی هم عجیب نیستن.
 
GPUـه PS4 از نظر پرفورمنس در حد 7850 هست که اون هم خیلی بالاتر از 30 نیست. معیار شما برای اینکه حالا اسم "قدیمی" رو هم بهش میچسبونید یکم برای من عجیبه، چون معماری GCN توی این چند سال خیلی فرقی نکرده (یسری بهینه سازیهایی داشته ولی کلیتش یکیه). خود 7850 هم همونطور که میدونید پهنای باند اختصاصیش بیشتر از GPUـه PS4 هست. پهنای باند PS4 کلاً 176 GB/sـه که از این مقدار هم 20 GB/s برای CPUـه و جدال بین CPU و GPU باعث میشه که پهنای باند مؤثرش کمتر از این هم بشه.

از طرف دیگه خود CPU (طبق بنچمارکی که خودتون گذاشتید) تأثیر بسزایی روی فریم بذاره که خب CPUـه PS4 حتی از XB1 هم ضعیفتره (XB1 از 6.5 هسته روی 1.75 GHz استفاده میکنه و PS4 از 6 هسته روی 1.6 GHz). پس این نتایج خیلی هم عجیب نیستن.

کاملا درسته
gpuکنسول ps4بسیار شبیه به 7850هستش چه ازلحاظ فرکانس های کاری وچه ازلحاظ شیدر ها و.....اینوهزار بار گفتیم
نمیدونم چرا بعضی ازدوستان اصرار دارند که بگن gpuپلی4با کارت 7870برابره....
تازه جنابps4نسبت به کارت گرافیک 7850 پهنای باند کمتری دراختیارgpuمیزاره که این باعث میشه کارایی کمتری نسبت به 7850 داشته باشه مخصوصا تورزولوشن1080
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or