اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

m49663

کاربر سایت
Sep 27, 2010
653
نام
علیرضا
تو گیرز نسخه 360 یه اتمسفر باحال داشت که تو نسخه وان یه گند اساسی بهش زدن معلومه. رنگ بندی محیطم عوض کردن که خیلی مسخرس
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
این DF یکم شلوغ شده ها :D یه جا 59 فریم شدن نسخه PS4 رو 2 تا عکس ازش زده و یه پاراگراف در مورد توضیح نوشته ولی تو عکس پایینی چند ثانیه فریم X1 اومده رو 58 اینا ولی عکسو بعد از برگشتن رو 60 گذاشته و نوشته تو این صحنه هم فریم مساوی هست :D

jpg


===
we should stress that these moments are fleeting and very rare indeed.
در مورد اون صحنه های افت فریم هر دو نسخه هم چند بار تاکید کرده که خیلی کمیاب و معدود هستن.

giving shadows and dimples across faces on PS4 a subtler, blended look. The suggestion is this is an approximated form of subsurface scattering that works in favour of PS4 at these moments
در مورد close-up های چهره و جزئیات و سایه نوشته یه حالت لطیف و تقریبا یه پراکندگی زیر سطحی که به نفع PS4 عمل میکنه

و همچنین ظاهرا نسخه X1 بعد از نصب پچ هست نسخه PS4 قبل از نصب پچ.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali

چرا تفاوت اینقدر عجیب غریب هست ! تو عکس کلوز اپ بیگ باس تو نسخه ps4 خط ها و چین و چورک های صورت بیگ باس کلا محو هست جوان تر نشون داده میشه ولی تو نسخه X1 چهره خیلی واضح تر هست مثل خط کنار دهان(تو بازی Evil Within دقیقا بر عکس این مسله بود df گفته دلیلش رزولیشن پایین تر X1 هست ولی اینجا روزلیشن ps4 بالاتر هست ولی جزییات چهره ها ضعیف تر هست از نسخه x1) ! باز تو نسخه x1 سایه های حالت تیز دارن و نسخه ps4 نرم تر و واقعی تر هستند.

- - -ویرایش - - -


oh shit تغییرات خیلی خیلی زیاد هستش از کیفیت فنی بگذریم بعضی از لوکیشن ها کلا تغیر کردن
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
چرا تفاوت اینقدر عجیب غریب هست ! تو عکس کلوز اپ بیگ باس تو نسخه ps4 خط ها و چین و چورک های صورت بیگ باس کلا محو هست جوان تر نشون داده میشه ولی تو نسخه X1 چهره خیلی واضح تر هست مثل خط کنار دهان(تو بازی Evil Within دقیقا بر عکس این مسله بود df گفته دلیلش رزولیشن پایین تر X1 هست ولی اینجا روزلیشن ps4 بالاتر هست ولی جزییات چهره ها ضعیف تر هست از نسخه x1) ! باز تو نسخه x1 سایه های حالت تیز دارن و نسخه ps4 نرم تر و واقعی تر هستند.
خدایی کی رو دیدین صورتش شبیه نسخه X1 باشه؟ مشخصه خیلی طببیعی تره نسخه PS4.
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
بهتره ؟ :D نسخه PS4 از subsurface scattering بهره میبره که باعث نرم و طبیعی شدن سایه ها و نورپردازی و کلاً شیدر پوست میشه .

منظورمو بد رسوندم ، یه سری جزییات تو نسخه 1 واضح تره ( مثل خط روی لب های پرستاره و چنتا بخیه و چروک تو عکس بیگ باس ) در بقیه موارد نسخه 4 بهتره خصوصا سایه ها .
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,991
نام
احمد
مقایسه Gears of War UE روی XO با Original Gears of War روی 360

Gears Of War : Screenshot Comparison

پیشرفت تو همه قستها به شکل قابل ملاحظه ای عالیه اما این یکی به نظرم یکم نسخه قبلی بهتره ، جدیده شدن مثل اون بازی آتاری که چند ردیف هواپیما از یه طرف میومد بعد باید مزدیمشون :d(البته ممکنه تو عکس اینطوری به نظر بیاد و تو گیمپلی قضیه فرق کنه)
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
توی نقاشی یا کلا هر رندری وقتی کنتراست سایه ها بره بالا، یعنی مرز بین سایه و نور زیاد باشه اون عکس بنظر واضح میرسه اما این وضوح کلا غیر طبیعی هست. برای همین باید همیشه بلر بشه تا حدودی که سایه ها نرم و طبیعی بنظر بیان.

الانم فرق X1 و PS4 دقیقا تو همین مورده. به عکس های X1 نگاه کنید. دقیقا کنتراست بین رنگ ها خیلی بالاست، برای همین تفکیک پذیری رنگ ها هم به همون نسبت بالاتره که البته تو مقوله گرافیک چیز مثبتی نیست اما باعث شده دوستان فکر کنن یعنی کیفیت بهتر. اما در عوض تو نسخه PS4 شیدری که وجود داره انگار همه سایه هارو بلر کرده و دیگه کنتراست اینقدر غیر طبیعی و مصنوعی نیست. ضمن اینکه تو نسخه PS4 جزییات بیشتری هم وجود داره. این عکس زیر رو ببینید کامل متوجه میشید چی میگم:

MGS 5 #3 : Screenshot Comparison

مثلا سایه کنار دماغ رو نگاه کنید. توی X1 کنتراست خیلی بالاس و یه سایه پررنگی درست شده که خوب اصلا طبیعی نیست اما توی PS4 این سایه خیلی نرم و طبیعی تره. برای همین کنتراست کمتری داره و در نتیجه فرم روی صورت رو هم بهتر نشون میده. یا جزییات روی پیشونی. توی X1 کلا هم خون حذف شده و هم نورپردازی کمتره. مثلا شدت نور روی چشم بند رو ببینید.
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
درسته بازی (Geow) از لحاظ گرافیکی خیلی خوب شده ولی به نظرم یک سری جاها اون وهم و تاریکی رو گرفتن از بازی.. مثلا اون اسکرین شات 2 رو با اون Krylها نگاه کنید..
(گیم پلی رو مثل اینکه بهتر کردن مثلا توی اصلی فقط 4 جهت می‌پرید ولی الان همه وری میپره..)
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
چرا تفاوت اینقدر عجیب غریب هست ! تو عکس کلوز اپ بیگ باس تو نسخه ps4 خط ها و چین و چورک های صورت بیگ باس کلا محو هست جوان تر نشون داده میشه ولی تو نسخه X1 چهره خیلی واضح تر هست مثل خط کنار دهان(تو بازی Evil Within دقیقا بر عکس این مسله بود df گفته دلیلش رزولیشن پایین تر X1 هست ولی اینجا روزلیشن ps4 بالاتر هست ولی جزییات چهره ها ضعیف تر هست از نسخه x1) ! باز تو نسخه x1 سایه های حالت تیز دارن و نسخه ps4 نرم تر و واقعی تر هستند.

SSS قبل از اینکه وارد دنیای رندرینگ ریل تایم بشه یکی از متریال شیدرهای V-ray بود (فکر میکنم اولین بار هم اونجا معرفی شد) برای متریال دادن به پوست و اکثر آبجکتهای اورگانیک (اونایی که با وی ری کار پروداکشن کرده باشن این چیزارو خوب میدنن) .
توی رندرینگ ریل تایم خیلی نمیشه یا بهتره بگیم به صرفه نیست مثل Pre-rendering روی پارامترهای رندر کنترل داشت چون فرصت کمه، یکی از Disadvantage ـهای SSS ریل تایم اینه که ممکنه مثل همون شکل عمق normal map رو کم جلوه بده (مثل همون زخم صورت) چون یه لایه بلر روی کل آبجکت ایجاد میکنه، اتفاقا توی یکی از کنفرانسهای SIGGRAPH یکی یه الگوریتمی ساخته بود که میشد سافتنس و رافنس رو برای قسمتهای مختلف آبجکتی که بهش شیدر SSS اعمال کرده بودن کنترل کرد با سرعت خیلی قابل قبول که اگه لینکشو پیدا کردم میزارم.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,020
نام
محمد امین
به نظر میرسه نسخه PS4 نسبت به XO پنکیک زدن صورتش خیلی صاف و بدون جزئیات شده
حالا دوستان میگن اینجوری باشه بعنی گرافیک بهتر ما هم قبول میکنیم دیگه

yq6zutw1y1an2bbmvarq.jpg
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
به نظر میرسه نسخه PS4 نسبت به XO پنکیک زدن صورتش خیلی صاف و بدون جزئیات شده
حالا دوستان میگن اینجوری باشه بعنی گرافیک بهتر ما هم قبول میکنیم دیگه

yq6zutw1y1an2bbmvarq.jpg
نسل 8 هم سپری میشه ولی معمای پنکیک و شیدر حل نمیشه:dحالا خوبه کوجیما تو تموم مصاحبه هاش نسخه PS4 رو پیشنهاد کرده.همه عکساشم تقریبا با PS4 هست.چه استودیو و چه جاهای دیگه
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
اون حالتی که نسخه X1 داره ربطی به جزییات بیشتر نداره! :D اتفاقاً یه جورایی خام تر هست که این طوری دیده میشه و خود DF هم گفته:
PS4 uses what appears to be a simplified form of subsurface scattering on character faces. By comparison, Xbox One presents its normal mapped details (ie. scars, wrinkles) raw with no added pass - meaning light and shadow appear rougher by comparison

میشه یه نگاهی هم به صورت کاراکترها توی نسخه های مختلف کرد. صورت ها توی نسخه های نسل قبل از این نظر بیشتر به X1 شبیه هستن تا PS4 که اون ویژگی رو داره. :D


 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
j308akdeflbsgs8kg1o8.jpg


تو این تصویر هم شلوار رو دقت کنید نسخه one واضح تر افتاده و کنتراست بالاتری داره.کلا عجیب تصاویری که جزییات کمتری دیده میشه رو میگن بهتره .
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
j308akdeflbsgs8kg1o8.jpg


تو این تصویر هم شلوار رو دقت کنید نسخه one واضح تر افتاده و کنتراست بالاتری داره.کلا عجیب تصاویری که جزییات کمتری دیده میشه رو میگن بهتره .
همه اشتباه میگن. خود DF که منبع عکس ها از اونجاست هم اشتباه میگه. شماها راست میگید. بیخیال دیگه. کافیه فکر کنم. الکی قضیه داره کش دار میشه. هر کی با مال خودش خوش باشه، الکی لازم نیست طرفین چیزی رو ثابت کنن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر