اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
چرا وضع x1 هر چی میگذره بدتر میشه؟

وضعش تقریباً ثابت هست. این بازیها رو با همون SDK موجود در اوایل کار XB1 ساختن و مشخص نیست که آیا در روند پروسه ساخت بازی از ورژنهای جدیدتر SDK برای ساخت بازی استفاده کردن یا نه (مثلاً سازنده مترو گفته بود که چنین کاری نکردن).

در هر صورت تفاوت کنسولها از این چیزی که الان داریم میبینیم بیشتر نمیشه.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
DF بازی Project Cars رو روی کنسولهای Xone و PS4 تست کرده.
البته گفتن بازی همچنان تا رلیز فاصله داره و ممکنه تغییراتی حاصل بشه

As a disclaimer, we're told by Bandai Namco's PR staff that the 19GB build in test here is of 'submission' quality. A final certification pass is ongoing at Sony and Microsoft's offices, and we're still shy of a last word on whether this is what we can expect on launch. At the very least, our captures here show Project Cars in its final stages of development, but as ever, certain points are apt to change as we hone in on its release. Looking at resolution first there's clearly some work to be done. We were originally promised promised a true 1920x1080 as the target for both consoles, but now we see just an internal 1600x900 frame-buffer in effect on Xbox One - as confirmed by the developer earlier this week. Image quality does suffer in this case, and its post-process anti-aliasing method (which falls close to the PC's higher FXAA settings) struggles to cover all its rough spots. A motion blur effect helps disguise the upscale to 1080p to an extent in motion, but pixel-crawl remains noticeable across chrome highlights on cars, and foliage elements especially.

همونطور که قبلا اعلام شده بازی روی وان 900 و روی PS4 هم 1080 هست. که این تفاوت رزولوشن به کیفیت تصویر لطمه زده. البته AA بازی که با FXAA تنظییمات بالای PC برابری میکنه تا حدی ب کم شدن این مسئله کمک میکنه ولی اون رو برطرف نمیکنه

The game's frame-rate is also a sticking point. Project Cars targets an ambitious 60fps on each platform, but the sheer breadth of options gives players the power to determine whether it hits this mark, or drops closer to 30fps. For example, our first race is on the Dubai Autodrome International circuit, a manic 35-car race with light clouds overhead, camera set to interior cockpit view and no damage physics enabled. Even with this number of AI racers, the game sticks to a 60fps line throughout, and only drops for one stretch on the circuit (to 50fps on Xbox One, and 55fps on PS4). For moments where the frame-rate goes under, tearing is an issue - especially on sharp turns with lots of camera motion. This is a bigger deal once we push the boat out a bit more; our next race featuring a whopping 44 cars on the Circuit Des 24 Heures du Mans track, with a more taxing chase mode camera and heavy rain in play. The impact is immediate, and PS4 tears constantly with drops to 35fps at the busy starting grid, while Xbox One breaches the high 20s. This improves over the course of the race as cars splinter off into packs, though we never catch a glimpse of the 60fps line.

بازی روی هر دو کنسول 60 فریم هست ولی گاهی افت مختصری داره که روی وان بیشتر مشهود هست.
مثلا در پیست دوبی و در یک مسابقه 35 نفره:-o فریم گاهی تا 55 روی PS4 و 50 روی One پایین اومده.

در بدترین شرایط فریم ریت که در ابتدای مسابقه در پیست لمان و مسابقات 44 نفره :-o و بصورت لحظه ای رخ میده فریم روی PS4 تا 35 و روی وان تا 20 پایین هم اومده
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
ظاهرا GTA V نسخه PC روی nVIDIA GTX 750Ti/ Intel Core i3 در تنظیماتی مشابه کنسول ها و ایعاد تصویری 1080p نرخ فریم متوسط 59.1 رو داده که تقریبا دو برابر فریم نسخه PS4 هستش.

What does it take to run GTA 5 at 1080p60? • Eurogamer.net

750Ti تقریباً قدرت خام گرافیکیش با GPUـه PS4 برابری میکنه. اما تو بازیهای OW معمولاً خیلی از بار پردازشی به دوشِ CPUـه که با توجه به ضعیف بودنِ CPUـه کنسولها عملکردشون تو بازیهای OW خیلی خوب نیست.
+ GTA V از نظر پرفرمنس بسیار عالی آپتیمایز شده و کمتر بازی روی PC هست که تا این حد خوب روی همه سیستمها جواب بده.
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
750Ti تقریباً قدرت خام گرافیکیش با GPUـه PS4 برابری میکنه. اما تو بازیهای OW معمولاً خیلی از بار پردازشی به دوشِ CPUـه که با توجه به ضعیف بودنِ CPUـه کنسولها عملکردشون تو بازیهای OW خیلی خوب نیست.
+ GTA V از نظر پرفرمنس بسیار عالی آپتیمایز شده و کمتر بازی روی PC هست که تا این حد خوب روی همه سیستمها جواب بده.

750ti رو کاغذ که خیلی از ps4 ضعیفتره 1.3 ترافلاپس قدرت خام داره ps4 1.8 این 16 تا rop داره ps4 32 پهنای باند 750ti حداکثر 88 gb هست برا ps4 176gb مقدار رم روی اینم خیلی کمتر از رم اختصاصی ps4 هست .
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
البته از ۱۶ گیگ رم و حافظه پر سرعت SSD استفاده کردن

و فریم ریت تا ۴۲ هم پایین اومده و تنظیمات رو که بالاتر بردن ، فریم ریت رو R9 290 تا ۳۰ هم حتی افت کرده

این قضیه ضعیف بودن سی پی یو کنسولها رو هم چیز سفت و سختی برای اثباتش ندیدیم تا حالا ، بدترین کیس یونیتی بود که حتی رو قوی ترین سی پی یو های پیسی هم اوضاع دلنشینی نداشت ، حتی با پچ کمی بهتر شد که نشون داد کاملا جای کار از طرف سازنده داشته
 

.Maximum.

کاربر سایت
Oct 1, 2010
298
<p>
750Ti تقریباً قدرت خام گرافیکیش با GPUـه PS4 برابری میکنه. اما تو بازیهای OW معمولاً خیلی از بار پردازشی به دوشِ CPUـه که با توجه به ضعیف بودنِ CPUـه کنسولها عملکردشون تو بازیهای OW خیلی خوب نیست. + GTA V از نظر پرفرمنس بسیار عالی آپتیمایز شده و کمتر بازی روی PC هست که تا این حد خوب روی همه سیستمها جواب بده.
حرفت در مورد ضعف پردازنده کنسولها و فریم پایین اونها تو بازی GTA به عنوان یه بازی OW درسته اما ما همین وضع فریم بیشتر از دوبرابری !!! رو با همین 750TI روی بازی ALIEN I هم داشتیم تازه اگه فرضو بر این بزاریم که کنسولا دقیقا کیفیتشون برابر VHQنسخه پی سی بوده باشه!!.وخب بازی OW هم نبوده واینجا دیگه فشاری روی پردازنده نیست
</p>
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
<p>
حرفت در مورد ضعف پردازنده کنسولها و بازی GTA درسته اما ما همین وضع فریم بیشتر از دوبرابری !!! رو با همین 750TI روی بازی ALIEN I هم داشتیم تازه اگه فرضو بر این بزاریم که کنسولا دقیقا کیفیتشون برابر VHQنسخه پی سی بوده باشه!!.وخب بازی OW هم نبوده
</p>

حالا رو دو تا بازی اینجوری بوده روی صدتا دیگه اینجوری نبوده مواردی هم داشتیم که ورژن PS4 شون بهترین Incarnation بازی بوده مثل Dark Souls2 .
به هر حال این مسئله اونطور که شما نتیجه گیری میکنید پاسخ ساده ای نداره. بعلاوه هنوز انجین بازیها برای کنسولای نسل بعدی بهینه نشدن و اونجوری که مارک سرنی هم اشاره کرده بود ساخت بازیها بسمت استفاده از GPGPU و HSA و.... نرفته که پرفورمنس حقیقی کنسولا مشخص بشه.
اگز کسی واقعا علاقمند باشه که بدونه که کنسولا توان نهاییشون در چه حده فکر میکنم باید فعلا منتظر بمونه. بلاخره GTA V آخرین ساخته ی راکستار نیست و GTA VI ای هم در کار خواهد بود. اون که رلیز شد بهتر میشه نتیجه گرفت
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
حالا رو دو تا بازی اینجوری بوده روی صدتا دیگه اینجوری نبوده مواردی هم داشتیم که ورژن PS4 شون بهترین Incarnation بازی بوده مثل Dark Souls2 .
به هر حال این مسئله اونطور که شما نتیجه گیری میکنید پاسخ ساده ای نداره. بعلاوه هنوز انجین بازیها برای کنسولای نسل بعدی بهینه نشدن و اونجوری که مارک سرنی هم اشاره کرده بود ساخت بازیها بسمت استفاده از GPGPU و HSA و.... نرفته که پرفورمنس حقیقی کنسولا مشخص بشه.
اگز کسی واقعا علاقمند باشه که بدونه که کنسولا توان نهاییشون در چه حده فکر میکنم باید فعلا منتظر بمونه. بلاخره GTA V آخرین ساخته ی راکستار نیست و GTA VI ای هم در کار خواهد بود. اون که رلیز شد بهتر میشه نتیجه گرفت

البته این رو هم در نظر بگیر که برای PC انقلاب خیلی بزرگ تری به اسم DirectX 12 تو راهه که برنامه نویسی سطح پایین رو قراره برای PC به ارمغان بیاره، چیزی که همین الان هم تا حد زیادی روی کنسول ها وجود داره.



البته GTA V و Alien که اینقدر بازده خوبی دارن دقیقا از جمله معدود بازیهای خیلی خوب بهینه شده چند سال اخیر هستن که از پتانسیل PC کامل استفاده کردن
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
البته از ۱۶ گیگ رم و حافظه پر سرعت SSD استفاده کردن

و فریم ریت تا ۴۲ هم پایین اومده و تنظیمات رو که بالاتر بردن ، فریم ریت رو R9 290 تا ۳۰ هم حتی افت کرده

این قضیه ضعیف بودن سی پی یو کنسولها رو هم چیز سفت و سختی برای اثباتش ندیدیم تا حالا ، بدترین کیس یونیتی بود که حتی رو قوی ترین سی پی یو های پیسی هم اوضاع دلنشینی نداشت ، حتی با پچ کمی بهتر شد که نشون داد کاملا جای کار از طرف سازنده داشته

16 گیگ رم یا 8 گیگ رم هیچ فرقی به حال این بازی نداره! در بدترین شرایط هم از 8 گیگ رم استفاده نمیکنه. SSD هم تو سرعت لود کردنِ مراحل بازی و اینجور جاها تاثیر داره، باعث نمیشه فریم بازی از 40 بشه 50.

اون فریم هم که روی 290 تا 30 افت کرده، با 8XMSAA و TXAA و کلی آپشن گرافیکی اضافه بوده که 2-3 برابر نسخه کنسولی بار پردازشی میطلبه. در عوض در 90% مواقع روی 60 فریمه. من خودم با 780 حدود 2 ساعت بازی کردم، همه تنظیمات تا انتها بالا، فقط MSAA فعال نبود و به جاش از FXAA استفاده کردم. 99% جاها 60 فریم میداد. تازه فریم بازی Cap داشت و اگه آنلاک بزارم خیلی جاها به 100 و 150 میرسه.
خلاصه اگه 290 یه جا با یه کیفیت گرافیکی خاص به 30 فریم میرسه، PS4 تو همون حالت 10-15 فریم هم نمیده!

کلاً اون مسئله بهینه تر بودنِ بازیا روی کنسول و معماری خاصشون و APIـه Low Levelـشون تا یه حدی تاثیر میزاره، باعث نمیشه یه پردازنده گرافیکی در حد 7870 یهو در حد 970 خروجی بده! یا یه پردازنده ضعیف در حد 5960 i7 قدرت پردازشی داشته باشه.

750ti رو کاغذ که خیلی از ps4 ضعیفتره 1.3 ترافلاپس قدرت خام داره ps4 1.8 این 16 تا rop داره ps4 32 پهنای باند 750ti حداکثر 88 gb هست برا ps4 176gb مقدار رم روی اینم خیلی کمتر از رم اختصاصی ps4 هست .

درسته، ولی مسئله اینه که اگه در شرایطی خاص CPUـه کنسول گلوگاه بشه از تمام قدرت GPU نمیتونه استفاده کنه. 100%ـه 1.3TF از (فرضاً) 50%ـه 1.8TF بالاتره. بالاخره وقتی یه بازی هست که یه GPU در حد GPUـه کنسول در شرایط مساوی 2 برابر خروجی میده، علتش چی میتونه باشه؟ یا سازنده مشکل داشته (که میدونیم راکستار ازین نظر تضمین شدست)، یا یه مشکل فنی و تکنیکی پشت قضیست. حالا یا CPUـه کنسولا ضعیفه یا این که یه بازی بوده که بیسش واسه نسل قبل بوده و ممکنه نتونسته باشن از معماری کنسولی نهایت بهره برداری رو برده باشن.

حرفت در مورد ضعف پردازنده کنسولها و فریم پایین اونها تو بازی GTA به عنوان یه بازی OW درسته اما ما همین وضع فریم بیشتر از دوبرابری !!! رو با همین 750TI روی بازی ALIEN I هم داشتیم تازه اگه فرضو بر این بزاریم که کنسولا دقیقا کیفیتشون برابر VHQنسخه پی سی بوده باشه!!.وخب بازی OW هم نبوده واینجا دیگه فشاری روی پردازنده نیست


خب درسته تو 2 بازی بهتر بوده. ولی من مطمئنم در 99%ـه موارده دیگه نمیتونه در حد چیزی که روی PS4 میبینیم خروجی بده. بنده هم کنسول دارم هم PCـی که نسبتاً به روزه، برای گرافیک معادل PS4 حداقل یه کارتی مثل RX270 یا GTX 760 لازمه. تازه در ادامه گرافیکی روی PS4 میبینید که با این کارتا هم ممکنه نتونیم معادلش رو روی PC داشته باشیم. به هر حال سازنده وقتی داره بازی رو برای کنسول میسازه، فریم به فریم بازی رو متناسب با یه سخت افزارِ ثابت طراحی میکنه و فرضاً یه نقطه از بازی یه افکت کم و زیاد میکنن و کاری میکنن که خروجی از نظر بصری خوب باشه و از نظر پرفمنس هم با ثبات باشه. روی PC این کار شدنی نیست، حتی اگه APIـه جدید هم بیاد سازنده امکان بهینه کردنِ بازی برای تمام سخت افزارها رو نداره. ولی این که مثلاً PS4 در حد یه 980 خروجی بده، کلاً وهم و خیاله.
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
البته این رو هم در نظر بگیر که برای PC انقلاب خیلی بزرگ تری به اسم DirectX 12 تو راهه که برنامه نویسی سطح پایین رو قراره برای PC به ارمغان بیاره، چیزی که همین الان هم تا حد زیادی روی کنسول ها وجود داره.



البته GTA V و Alien که اینقدر بازده خوبی دارن دقیقا از جمله معدود بازیهای خیلی خوب بهینه شده چند سال اخیر هستن که از پتانسیل PC کامل استفاده کردن

ببین دوست عزیز اصلا بحث من این نیست یعنی من کلا وارد بحث PC VS Console نمیشم

بحث من این هست که شما ( منظورم شخص شما و یا دوست بالایی نیست;;) شمای نوعی) وقتی سعی میکنید قدرت برای مثال PS4 رو با PC مقایسه بکنید و بگید با یه Core i3 و 750 TI قابل قیاسه یه مسئله مهم رو دارید فراموش میکنید. اینکه گرچه بنظر خیلیا بعیده ولی پرفورمنس کنسولها در طول زمان بهبود پیدا میکنه بعضا تفاوت سال اول دوم با سال پنجم و ششم خودش در حد یک نسله. من میتونم بازیهای سال اول PS3 رو مثل Oblivion روی یه پنتیوم 4 با فرکانس 1.8 به همراه 6600 Geforce اجرا کنم و پرفورمنس بهتری بگیرم( این سیستم رو مثال زدم چون سال 2006 سیستم خودم همین بود.) اما همون سیستم دیگه تحت هیچ شرایطی نمیتونه حتی به پرفورمنس نهایی PS3 نزدیک بشه. مقایسشون الان در حال حاضر مثل جک میمونه. همین انتظار رو من در رابطه با PS4 هم دارم حالا یه ذره کمتر یا بیشتر

در اینکه تحت هر شرایطی میشه PC جمع کرد که از کنسول قویتر باشه یه فکته و قابل انکار نیست. ولی نمیشه گز نکرده هم برید و برای تخمین قدرت یه کنسول مشخصات روی کاغذ به هیچ وجه کفایت نمیکنه. DX12 هم میاد و میره از اونطرف SDK های جدید هم برای PS4 و Xone میان و میرن در نهایت این بازیها هستن که بنچمارک پلتفورم ها به حساب میان. الان از من بپرسن قدرت PS3 در چه حده جواب میدم در حد TLOU و GTA V. مسلما اصلا واژه Oblivion به ذهنم خطور هم نمیکنه
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
ببین دوست عزیز اصلا بحث من این نیست یعنی من کلا وارد بحث PC VS Console نمیشم

بحث من این هست که شما ( منظورم شخص شما و یا دوست بالایی نیست;;) شمای نوعی) وقتی سعی میکنید قدرت برای مثال PS4 رو با PC مقایسه بکنید و بگید با یه Core i3 و 750 TI قابل قیاسه یه مسئله مهم رو دارید فراموش میکنید. اینکه گرچه بنظر خیلیا بعیده ولی پرفورمنس کنسولها در طول زمان بهبود پیدا میکنه بعضا تفاوت سال اول دوم با سال پنجم و ششم خودش در حد یک نسله. من میتونم بازیهای سال اول PS3 رو مثل Oblivion روی یه پنتیوم 4 با فرکانس 1.8 به همراه 6600 Geforce اجرا کنم و پرفورمنس بهتری بگیرم( این سیستم رو مثال زدم چون سال 2006 سیستم خودم همین بود.) اما همون سیستم دیگه تحت هیچ شرایطی نمیتونه حتی به پرفورمنس نهایی PS3 نزدیک بشه. مقایسشون الان در حال حاضر مثل جک میمونه. همین انتظار رو من در رابطه با PS4 هم دارم حالا یه ذره کمتر یا بیشتر

در اینکه تحت هر شرایطی میشه PC جمع کرد که از کنسول قویتر باشه یه فکته و قابل انکار نیست. ولی نمیشه گز نکرده هم برید و برای تخمین قدرت یه کنسول مشخصات روی کاغذ به هیچ وجه کفایت نمیکنه. DX12 هم میاد و میره از اونطرف SDK های جدید هم برای PS4 و Xone میان و میرن در نهایت این بازیها هستن که بنچمارک پلتفورم ها به حساب میان. الان از من بپرسن قدرت PS3 در چه حده جواب میدم در حد TLOU و GTA V. مسلما اصلا واژه Oblivion به ذهنم خطور هم نمیکنه

من اصلا منکر این قضیه نمیشم چون خودم هم این تجربه رو به عینه داشتم.اصلا این یک چیز مشخصی هستش که بازی های کنسول رفته رفته بهبود پیدا میکنه.من نمیگم که GTX 750 Ti حتما آخر نسل میتونه خروجی برابر PS4 بده اما مسئله اینه که اون سخت افزاری که برای PC از 2-3 سال مونده به آخر نسل عرضه میشه خروجی اش زمین تا آسمون با کنسول فرق داره.منظورم اینه که شما میگی مثلا PS3 در اول نسل خروجی معادل یک کارت گرافیکی 6600 میداد درحالی که آخرهای نسل برای بازی کردن یک بازی مثل Bioshock Infinte که روی PS3 قابل بازی کردن بود باید سیستمی به مراتب بهتر از 6600 داشت.اینو در نظر نمیگیری که اون سخت افزار به مراتب بهتر از 6600 خروجی خیلی خیلی بهتری از PS3 میده.

در ضمن دوتا نکته رو در نظر باید بگیریم.اول اینکه اینبار یک پدیده جدید به اسم DirectX 12 عرضه بشه که اون طوری که تا حالا دیدیم تاثیر فوق العاده ای برای بازی هایی که باهاش نوشته بشن خواهد داشت.یعنی اولین باری هستش که امکانی ایجاد میشه که از ظرفیت PC هم به طور کامل بهره برداری بشه.چیزی که قبلا وجود نداشته.نکته ی جالب ترش اینه که تاثیر DirectX 12 بیشتر روی بهره وری از CPU هستش، چیزی که عمده ضعف کنسول های نسل هشتم به نظر میاد از این ناحیه باشه.در گذشته بازی ها شیره کنسول رو میکشیدن در حالی که توی PC همچین امکانی وجود نداشت.

بعلاوه به نظر من هم PS3 و هم XBOX360 نسبت به زمان عرضه با سخت افزار خیلی به روزتر و بهتری بسته شده بودن.کافیه به CPU و GPU هردوتاشون توی زمان عرضه نگاه کنی تا متوجه بشی.عاملی که باعث شد این نسل طولانی ترین نسل بشه.فقط ضعفشون از ناحیه Ram بود که این نسل این ضعف رو بهتر پوشش دادن ولی عوضش توی CPU و GPU زیاد خوب عمل نکردن.

درضمن من علاقه ای به بحث کنسول VS پی سی روتین رایج بین فن بوی ها ندارم و اصلا قصدم از این بحث یک بحث سخت افزاری هستش.وگرنه کنسول و PC به نظر من هرکدوم خاصیت خودشون رو دارن که بحث سخت افزاری کم اهمیت ترینشونه.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
من اصلا منکر این قضیه نمیشم چون خودم هم این تجربه رو به عینه داشتم.اصلا این یک چیز مشخصی هستش که بازی های کنسول رفته رفته بهبود پیدا میکنه.من نمیگم که GTX 750 Ti حتما آخر نسل میتونه خروجی برابر PS4 بده اما مسئله اینه که اون سخت افزاری که برای PC از 2-3 سال مونده به آخر نسل عرضه میشه خروجی اش زمین تا آسمون با کنسول فرق داره.منظورم اینه که شما میگی مثلا PS3 در اول نسل خروجی معادل یک کارت گرافیکی 6600 میداد درحالی که آخرهای نسل برای بازی کردن یک بازی مثل Bioshock Infinte که روی PS3 قابل بازی کردن بود باید سیستمی به مراتب بهتر از 6600 داشت.اینو در نظر نمیگیری که اون سخت افزار به مراتب بهتر از 6600 خروجی خیلی خیلی بهتری از PS3 میده.

در ضمن دوتا نکته رو در نظر باید بگیریم.اول اینکه اینبار یک پدیده جدید به اسم DirectX 12 عرضه بشه که اون طوری که تا حالا دیدیم تاثیر فوق العاده ای برای بازی هایی که باهاش نوشته بشن خواهد داشت.یعنی اولین باری هستش که امکانی ایجاد میشه که از ظرفیت PC هم به طور کامل بهره برداری بشه.چیزی که قبلا وجود نداشته.نکته ی جالب ترش اینه که تاثیر DirectX 12 بیشتر روی بهره وری از CPU هستش، چیزی که عمده ضعف کنسول های نسل هشتم به نظر میاد از این ناحیه باشه.در گذشته بازی ها شیره کنسول رو میکشیدن در حالی که توی PC همچین امکانی وجود نداشت.

بعلاوه به نظر من هم PS3 و هم XBOX360 نسبت به زمان عرضه با سخت افزار خیلی به روزتر و بهتری بسته شده بودن.کافیه به CPU و GPU هردوتاشون توی زمان عرضه نگاه کنی تا متوجه بشی.عاملی که باعث شد این نسل طولانی ترین نسل بشه.فقط ضعفشون از ناحیه Ram بود که این نسل این ضعف رو بهتر پوشش دادن ولی عوضش توی CPU و GPU زیاد خوب عمل نکردن.

درضمن من علاقه ای به بحث کنسول VS پی سی روتین رایج بین فن بوی ها ندارم و اصلا قصدم از این بحث یک بحث سخت افزاری هستش.وگرنه کنسول و PC به نظر من هرکدوم خاصیت خودشون رو دارن که بحث سخت افزاری کم اهمیت ترینشونه.

این بخش رو اگه میشه یه کم توضیح بده چون من اصلا نمیفهمم یعنی چی؟ بلاخره PS3 از 6600 پرفورمنس بهتری میده یا نه؟ فقط نگی نمیده که اونوقت کلاهمون میره تو هم:d

در مورد DX12 هم اوکی صبر میکنیم.............................
ببیینم این تحول عظیم چیه.:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر