اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
نه اقا نسل قبل مخصوصا اوایلش به این افتضاحی نبود.حداقل ما روی PC راحت و با فریم بالا بدون افت و باگای مسخره بازی میکردیم.بازیسازا تنبل شدن و پول پرست تر و زمان کافی برای بازیشون نمیذارن.
همین الان بازی های انحصاری داریم گرافیک عالی بدون افت فریم بعد یه سری اشغال واقعا به معنی کلمه مثل بنز افت فریم و باگ دارن.

نسل قبل بدتر نبوده باشه، بهترم نیست.
GTA IV رو یادتون رفته؟
Saints Row 2 چطور؟
و خیلی بازی دیگه که رسماً قابل بازی نبودن. حتی با خفن ترین سیستمها.
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
واقعیت اینه که بازی خوب اصلا هیچ ربطی به گرافیک نداره حتی افت فریم تا یه حدی قابل تحمله الان اکثر بازیا خیلی ضعیف شدن جوری که حال بازیای موبایلی و ایندی از خیلی از بازیای معروف و پر خرج خیلی خیلی بیشتر شده.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
واقعیت اینه که بازی خوب اصلا هیچ ربطی به گرافیک نداره حتی افت فریم تا یه حدی قابل تحمله الان اکثر بازیا خیلی ضعیف شدن جوری که حال بازیای موبایلی و ایندی از خیلی از بازیای معروف و پر خرج خیلی خیلی بیشتر شده.
دقیقا حالا تو نسل پیش که اصلا موضوع حادی نبود و کسی توجه نمیکرد همون RDR با توجه به افت فریم یکی از بهترین بازی های تاریخ هست و با هر بار بازی کردن بازم علاقه به تجربش هست دقیقا الان ضعف بازیا تو چشمه تو بازی های پرخرج AAA
 

R.I.P

Father
کاربر سایت
Jun 5, 2006
3,217
نسل قبل بدتر نبوده باشه، بهترم نیست.
GTA IV رو یادتون رفته؟
Saints Row 2 چطور؟
و خیلی بازی دیگه که رسماً قابل بازی نبودن. حتی با خفن ترین سیستمها.
من نگفتم همه بازی ها بی ایراد بودن.ولی الان ارزومون شده یه بازی بی ایراد باشه! مخصوصا روی PC!!!!
far cry 4-dying light-ac unity-watch dogs و ... یا خدای باگ فیفا 15!!!!
هیچ کدومشون اصلا تا ماه ها قابل بازی نبودن تا کلی پچ اومد و بهتر شد اوضاع! نسل قبل یدونه 8800 جی تی 512 داشتم زمان Crysis 1 خریدم خیلی از بازی های اخر نسل رو هم جواب میداد از کنسول ها بهتر! خود کنسول ها هم بهتر بودن مخصوصا 360 از نظر اپتیمایز.بله افت فریم بود یا کلا فریم خیلی بازی ها پایین بودش ولی کیفیتی که نسبت به اون دستگاه میداد چه از نظر بصری چه گیم پلی خیلی بهتر از دری وری های جدیده که همشون شده تکرار با یه رزولوشون بالاتر و 4 تا افکت بیشتر.خیلی تجاریتر شدن شرکت ها.مثال تابلوش DLC بازی که راه انداختن.نسل قبل هم بود ولی نه در این حد!!!!!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
RE2 کلا ترولی خیلی خوبی بود برای نسل هشت .در کل به نظره خودم مردم خیلی بازیساز ها ر تحت فشار عدد ها و رقم ها گذاشتن درسته این عدد ها و رقم نشانه برتری کیفیتی هست ولی نه دیگه در این حد که بخوایم افت فریم در حده 3 4 عدد رو اینقدر بزرگ کنیم.به شخصه ترجیح میدم یک بازی مثلا 900p باشه ولی چنتا تکنیک خفن گرافیکی جدید روش پیاده کنن مثل رایز با اینکه900p بود ولی قشنگ تمام بازی ها رو تو قوطی کرده بودش.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
ادمه قبلا فکر میکردم گیر کردن تصویر (افت فریم خودمون) بخاطر گیر کردن CDـه, جِدَنا!

این که خوبه. کلوپ محل ما یه مدت مدیدی گیر ان بود با ادکلن و دستمال کاغذی اندینگ آنا ویلیامز تو Tekken 3 رو پاک کنه!:D
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
والا این نسل خیلی داره به اعداد و ارقام توجه میشه.. نسل قبل که زیاد از این حرفا نبود میشستیم عین آدم بازیمونو میکردیم خیلیم لذت میبردیم..
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
این که خوبه. کلوپ محل ما یه مدت مدیدی گیر ان بود با ادکلن و دستمال کاغذی اندینگ آنا ویلیامز تو Tekken 3 رو پاک کنه!:D
بیشتر از این فرمول واسه تمیز کردن لنز PS1 استفاده میشد تو محل ما :d ولی پاک کردن یه صحنه بازی خلاقیت میخواسته :d
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
DF مقاله ی جدیدی منتشر کرده و در مورد اینکه آیا واقعا رزولوشن مهم هست یا نه صحبت کرده

The question of whether resolution actually matters is explored nicely in GameSpot's recent Reality Check video, in which Cam Robinson oversees a 'blind taste test' of sorts across three platforms - PS4, Xbox One and PC. Far Cry 4 and COD are the main examples here, illustrating that despite a yawning chasm in resolution between PS4 and Xbox One, it's very hard for the majority of those participating to tell any difference in actual gameplay conditions. What's crucial in this case is that not only are both COD and Far Cry 4's res reductions well-handled on Xbox One, they also have performance profiles equivalent to or even better than their PS4 counterparts - and we're firmly of the belief that frame-rate difficulties have much more of an impact on the overall experience than resolution.


جان مطلب اینه که تفاوت رزولوشن بین PS4 و Xone گرچه وجود داره ولی اصلا مهم نیست و تفاوت زیادی ایجاد نمیکنه:d


البته برای من این نکته خیلی جالبه تا نسل پیش که رزولوشن بازیها روی 360 نسبت به PS3 گاهی به مقدار خیلی اندکی زیاد تر بود این مسئله از دیدگاهشون خیلی مهم و حیاتی می اومد.

تو همین سری مقالاتشون هم کمترین تفاوت بین ورژن کنسولی و PC رو تو بوق کرنا میکنن ولی به PS4 که میرسه رزولوشن کلا بی اهمیته:d
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
DF مقاله ی جدیدی منتشر کرده و در مورد اینکه آیا واقعا رزولوشن مهم هست یا نه صحبت کرده



جان مطلب اینه که تفاوت رزولوشن بین PS4 و Xone گرچه وجود داره ولی اصلا مهم نیست و تفاوت زیادی ایجاد نمیکنه:d


البته برای من این نکته خیلی جالبه تا نسل پیش که رزولوشن بازیها روی 360 نسبت به PS3 گاهی به مقدار خیلی اندکی زیاد تر بود این مسئله از دیدگاهشون خیلی مهم و حیاتی می اومد.

تو همین سری مقالاتشون هم کمترین تفاوت بین ورژن کنسولی و PC رو تو بوق کرنا میکنن ولی به PS4 که میرسه رزولوشن کلا بی اهمیته:d

DF درباره تست کور (یا بدون لیبل) صحبت کرده که Gamespot انجام داده و در اون تعداد زیادی از افرادی که تست روشون انجام شده علی رغم وجود اختلاف رزلوشن زیاد بین PS4 و XB1 بیشتر متوجه اختلاف/نوسان در فریم ریت شدن تا تفاوت در رزلوشن. گفتن کاهش رزلوشن روی XB1 رو خوب کنترل کردن (افت کیفیت کم هست) و فریم ریت هم یا برابر با PS4 و یا بهتر از اون هست و به همین خاطر اعتقاد دارن که فریم ریت ناپایدارتر اثر بیشتری نسبت به رزلوشن کمتر داره.

با توجه به برتری XB1 در CPU و اومدن Middlewareهایی که برای پردازش صدای کنسولها اومدن و میان (مثل Wwise که از پردازنده صدای روی XB1 استفاده میکنه)، از این به بعد شاهد بازیهای بیشتری خواهیم بود که رزلوشن بهتری روی PS4 دارن و پرفورمنس بهتر روی XB1. در نتیجه میشه انتظار داشت که مقایسه بین پرفورمنس و رزلوشن یا افکتهای گرافیکی تا آخر این نسل رو شاهد باشیم. یک بازی میشه مثل CoD: AW که رزلوشن نسخه XB1 کمتر هست ولی پرفورمنس بهتری داره و یک بازی هم میشه مثل GTA V که رزلوشن هر دو نسخه یکی هست ولی یکسری جزئیات گرافیکی روی XB1 ضعیفتر کار شدن (مثل علفها و گیاهان) و جاهایی که GPU Bound هستن افت فریم رو روی XB1 شاهد هستیم و جاهایی که CPU Bound هستن هم افت فریم رو روی PS4 میبینیم.

در کل DF نگفته رزلوشن بی اهمیت هست، اما گفته پرفورمنس از رزلوشن مهمتر هست که افراد زیادی با این قضیه موافق هستن.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
The Order uses around 74 per cent of the raw resolution found in a native 1080p framebuffer (using a 2.4:1 aspect ratio to avoid upscaling) while Ryse achieves its excellent visual results with just 69 per cent of a full HD pixel count. There's a strong argument that both of these titles represent the pinnacle of the visual arts on each of the current-gen console systems, despite the resolution trade-off.



By removing resolution as most crucial factor in overall image quality, both PlayStation 4 and Xbox One games stand to benefit. GPU resources can be better spent elsewhere.



DF با مثال زدن اوردر و رایز به عنوان بهترین گرافیک ها در حالی که هر دو 1080p نیستن، گفته بهتره انقدر تاکید شدید رو رزولوشن نباشه.

البته اولش هم گفته این نظر شخصی خودشونه.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
لا اقل میزاشتن یه مدت بعد از اینکه اعلام شد یکی از دلایل اصلی فروش ps4 رزولوشن بیشتر هست این مقاله رو میدادن تا یکم چیز نشه این نظر شخصیشون.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر