اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
از یه بازی 2 نسلی انتظاری بیشتر از این نمیره. منظورم اینه که کپکام کمپانی نیست که یه گروه رو بذاره برای نسل جدید و یه گروه برای نسل قدیم. هر چی میسازن باید جوری باشه که بتونه روی نسل قبل هم جوابگو باشه. حالا 4تا افکت بهش اضافه میکنن تا روی نسل جدید هم عرضه.
در واقع باید (به کپکام) گفت مگه مجبوری ؟ دلیل نمیشه که بازی کراس جن باشه هر آشغالی که میتونن رو بیرون بدن ....
خیلیا بازی های دو نسلی عرضه کردن و فقط مختص به کپکام نبوده. The Evil Within هم به همین سرنوشت دچار شد و ایضا n بازی دیگه. کپکام 2-3 سال پیش بدجور لوله شده و هنوز نتونسته خودشو جمع کنه.
 
آخرین ویرایش:
از یه بازی 2 نسلی انتظاری بیشتر از این نمیره. منظورم اینه که کپکام کمپانی نیست که یه گروه رو بذاره برای نسل جدید و یه گروه برای نسل قدیم. هر چی میسازن باید جوری باشه که بتونه روی نسل قبل هم جوابگو باشه. حالا 4تا افکت بهش اضافه میکنن تا روی نسل جدید هم عرضه.
در واقع باید (به کپکام) گفت مگه مجبوری ؟ دلیل نمیشه که بازی کراس جن باشه هر آشغالی که میتونن رو بیرون بدن ....
 
در واقع باید (به کپکام) گفت مگه مجبوری ؟ دلیل نمیشه که بازی کراس جن باشه هر آشغالی که میتونن رو بیرون بدن ....

البته من فکر میکنم همه چیز رو نباید سیاه و سفید دید.

چیزی که مشخصه این یه نسخه ی Spin-Off از بازیه و اون اهمیتی که نسخه های شماره دار برای برای کپکام داره تو این بازی و نسخه مطرح نیست.
یادمه برای ساخت RE6 یه تیم 400 نفره دخیل بودن حالا کاری ندارم بازی خوب بود یا نه ولی حداقل از بعد فنی نمیشد ایرادی بهش گرفت.
احتمالا همون تیم دارن روی RE7 کار میکنن.

این بازی هر چه که هست مشخصه درجه ی دوم و یا سوم اهمیت رو برای کپکام داشته
 
گرافیک بازی از نظر بصری که نگاه میکنی بشدت شبیه RE4 در PS2 هست ! البته باز هم RE4 تو PS4 خیلی شارپ تر و بهتر بنظر میومد (خارج از مباحث فنی مثل رزولوشن و ...)
 
بعضی ها میگفتن کپکام متحول شده و .......
متحول شده اینه ببین مثل قبل میموند چی میشد...اینا بهتر کلا به جای ساختن بازی جدید (مخصوصا re جدید)به همون روند ساختن ریمستر و ریمیکای بیشمار ادامه بدن:d

.

Capcom به جز Lost Planet و Resident Evil روی آی پی های دیگه اش خوب کار می کنه
همین 13 فبریه Monster Hunter 4 Ultimate رو عرضه کرد که هم نظر منتقدین هم نظر گیمر ها رو به خودش جلب کرده

Resident Evil یک ریبوت اساسی می خواد و یک شخص درست حسابی می خواد که بالا سرش باشه ،در کنار این که ژانر Horror کلا این روزا اوضاع خوبی نداره
 
Rev 2 مطمئنا یه پروژه خیلی کوچیک و جمع و جورتر نسبت به باقی کارهای کپکامه و نباید توقع خیلی زیادی ازش داشت. اصلا همین قیمت کم بازی (25$) هم بخاطر همین کوچیکتر بودن این پروژه است. از اول هم بعید میدونم کپکام مانوری روی گرافیک یا کیفیت تکنیکی بازی داده باشه و تمرکزشون بیشتر روی برگردوندن اون حس و اتمسفر نسخه های قبلی بوده. اگر هم میبینید گرافیک بازی نسل قبلی به نظر میاد بخاطر اینه که بازی رو با انجین جدید و خرکی نسل بعدیشون (Panta Rhei) نساختن و احتمالا بخاطر کمتر شدن هزینه ساخت و امکان عرضه بازی برای هر دو نسل، از همون MT (انجین نسل قبلی کپکام) برای اون استفاده کردن.

کلا همه چیز در مورد Rev 2 یه آزمایش و تست برای کپکام حساب میشه، از نحوه عرضه بازی به صورت اپیزودیک گرفته تا AA بودن اون و ساخته شدنش با یه تیم کوچیکتر. پس هوشمندانه نیست که توقع کیفیت خیلی بالا رو از بازی داشته باشیم(حداقل نه از لحاظ بصری). برای دیدن گرافیک درست و حسابی و فک برانداز باید منتظر RE7 بمونیم.

هرچند دیگه افت فریم بازی روی PS4 واقعا تنبلی سازنده رو نشون میده. امیدوارم اپیزودهای بعدی دیگه اینطوری نباشن.
 
چه غلطی میکنن این بازی سازها و دولوپرها !؟

همون غلطی که نسلهای قبل میکردن :دی
فقط الان به خاطر شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن اینترنت و ... سطح آگاهی افراد نسبت به مسائل تکنیکی بالاتر رفته و کوچکترین ایراد فنی بازی رو بزرگ میکنن :دی تموم این مشکلات نسل قبل هم بود، مثلاً اگه نسل قبل میگفتی "بازی 30 فریم ثابت نیست و افت فریم داره" مسخره میشدی :دی

من یه دونه 360 دارم، RDR رو همین چند روز پیش دوباره بازی کردم، بازی یه سری جاها رسماً Slow Motion میشه :دی فرضاً اونجا که اصطبل آتیش میگیره قشنگ فریم بازی میره تو فاز 15-20 :دی ولی توی نسل قبل کمتر کسی به این مسائل توجه میکرد.
 
همون غلطی که نسلهای قبل میکردن :دی
فقط الان به خاطر شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن اینترنت و ... سطح آگاهی افراد نسبت به مسائل تکنیکی بالاتر رفته و کوچکترین ایراد فنی بازی رو بزرگ میکنن :دی تموم این مشکلات نسل قبل هم بود، مثلاً اگه نسل قبل میگفتی "بازی 30 فریم ثابت نیست و افت فریم داره" مسخره میشدی :دی

من یه دونه 360 دارم، RDR رو همین چند روز پیش دوباره بازی کردم، بازی یه سری جاها رسماً Slow Motion میشه :دی فرضاً اونجا که اصطبل آتیش میگیره قشنگ فریم بازی میره تو فاز 15-20 :دی ولی توی نسل قبل کمتر کسی به این مسائل توجه میکرد.
اومدم همینایی که تو گفتی و بگم که دیدم تو گفتی:d
این مشکلات افت فریم و ... توی نسل پیش و نسلهای قبل ترش اتفاقا خیلی بیشتر ازین نسل بود . منتهی الان دیگه به همون دلایلی که گفتی اگه تو یه بازی 1 فریم اینور اونور شه همه خبردار میشن و کلا اهمیت مسئله رفته بالاتر و ...
وگرنه من توی نسل قبل و قبلترش داغ مونده بود رو دلم یه بازی و درست حسابی با فریم ثابت بازی کنم :d
این نسل که وضعش ازین لحاظ خیلی بهتر از نسلای قبله .
 
همون غلطی که نسلهای قبل میکردن :دی
فقط الان به خاطر شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن اینترنت و ... سطح آگاهی افراد نسبت به مسائل تکنیکی بالاتر رفته و کوچکترین ایراد فنی بازی رو بزرگ میکنن :دی تموم این مشکلات نسل قبل هم بود، مثلاً اگه نسل قبل میگفتی "بازی 30 فریم ثابت نیست و افت فریم داره" مسخره میشدی :دی

من یه دونه 360 دارم، RDR رو همین چند روز پیش دوباره بازی کردم، بازی یه سری جاها رسماً Slow Motion میشه :دی فرضاً اونجا که اصطبل آتیش میگیره قشنگ فریم بازی میره تو فاز 15-20 :دی ولی توی نسل قبل کمتر کسی به این مسائل توجه میکرد.
اومدم همینایی که تو گفتی و بگم که دیدم تو گفتی:d
این مشکلات افت فریم و ... توی نسل پیش و نسلهای قبل ترش اتفاقا خیلی بیشتر ازین نسل بود . منتهی الان دیگه به همون دلایلی که گفتی اگه تو یه بازی 1 فریم اینور اونور شه همه خبردار میشن و کلا اهمیت مسئله رفته بالاتر و ...
وگرنه من توی نسل قبل و قبلترش داغ مونده بود رو دلم یه بازی و درست حسابی با فریم ثابت بازی کنم :d
این نسل که وضعش ازین لحاظ خیلی بهتر از نسلای قبله .

در ادامه صحبت های افشین و آرمین، توصیه میکنم دوستان یه سر به Lords of Shadow 1 و Drakengard 3 بزنند :دی خداییش نسل قبل این دوتا پادشاه بی چون و چرای افت فریم بودن (خصوصا D3 که فکر کنم فریمش بعضی جاها رسما تک رقمی میشد :|:دی )
 
در ادامه صحبت های افشین و آرمین، توصیه میکنم دوستان یه سر به Lords of Shadow 1 و Drakengard 3 بزنند :دی خداییش نسل قبل این دوتا پادشاه بی چون و چرای افت فریم بودن (خصوصا D3 که فکر کنم فریمش بعضی جاها رسما تک رقمی میشد :|:دی )

بازم خدارو شکر کن که افت داشتن یعنی بعضی مواقع رو 30 بود اما Dragon's Dogma فک نکنم جایی از بازی فریمش 30 باشه :d مگر اینکه بری یه جای خلوت و دوربین رو جوری بزاری که کف پات رو نشون بده تازه حرکتم نکنی :d
 
این سازنده ها مشکلشون اینه اکثر یا خودشون انجین رو میخوان بسازن یا از انجین های داغون نسل قبل دارن استفاده میکنن..
 
آخرین ویرایش:
بازم خدارو شکر کن که افت داشتن یعنی بعضی مواقع رو 30 بود اما Dragon's Dogma فک نکنم جایی از بازی فریمش 30 باشه :d مگر اینکه بری یه جای خلوت و دوربین رو جوری بزاری که کف پات رو نشون بده تازه حرکتم نکنی :d

آره راست میگی Dragon هم دقیقا همین مشکل رو داشت :دی یادمه اولین بار که بازیش کردم تا چند ساعت بخاطر فریم بدش سردرد داشتم :دی (چیزی نمونده بخاطر همین موضوع دیگه ادامه اش ندم!)

Blight Town توی دارک سولز هم یکی دیگه از اون بخش های تک رقمی بود که من رو تا مرز Drop کردن بازی پیش برد.

Edit: البته فرشاد D3 از DD هم بدتر بود :دی حتی یه جا توی بازی وجود نداره که من یادم بیاد فریمش بالای 25 - 26 بوده باشه :| ولی خب LoS اینقدر اوضاعش خراب نبود. حداقلش اون رویارویی با Pan فریم خیلی خوبی داشت :دی
 
پس اگه نسل قبلم با 15_20 مشکلی نداشتیم خوب دیگه چرا به Ac u گیر میدیم بازی بزاریم رو سرمون حلوا حلوا کنیم با گرافیک نسل بعدیش ..
 
همون غلطی که نسلهای قبل میکردن
:biggrin1:
فقط الان به خاطر شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن اینترنت و ... سطح آگاهی افراد نسبت به مسائل تکنیکی بالاتر رفته و کوچکترین ایراد فنی بازی رو بزرگ میکنن
:biggrin1:
تموم این مشکلات نسل قبل هم بود، مثلاً اگه نسل قبل میگفتی "بازی 30 فریم ثابت نیست و افت فریم داره" مسخره میشدی
:biggrin1:

من یه دونه 360 دارم، RDR رو همین چند روز پیش دوباره بازی کردم، بازی یه سری جاها رسماً Slow Motion میشه
:biggrin1:
فرضاً اونجا که اصطبل آتیش میگیره قشنگ فریم بازی میره تو فاز 15-20
:biggrin1:
ولی توی نسل قبل کمتر کسی به این مسائل توجه میکرد.
قشنگ همین^
یادمه قبلا فکر میکردم گیر کردن تصویر (افت فریم خودمون) بخاطر گیر کردن CDـه, جِدَنا!:d
در ادامه صحبت های افشین و آرمین، توصیه میکنم دوستان یه سر به Lords of Shadow 1 و Drakengard 3 بزنند :دی خداییش نسل قبل این دوتا پادشاه بی چون و چرای افت فریم بودن (خصوصا D3 که فکر کنم فریمش بعضی جاها رسما تک رقمی میشد :|:دی )
پادشاه Skyrim بود که فریم به 0 میرسید:d
 
نه اقا نسل قبل مخصوصا اوایلش به این افتضاحی نبود.حداقل ما روی PC راحت و با فریم بالا بدون افت و باگای مسخره بازی میکردیم.بازیسازا تنبل شدن و پول پرست تر و زمان کافی برای بازیشون نمیذارن.
همین الان بازی های انحصاری داریم گرافیک عالی بدون افت فریم بعد یه سری اشغال واقعا به معنی کلمه مثل بنز افت فریم و باگ دارن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or