اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
معمولا این منابع به زبان در حد دوم سوم دبیرستان نیاز دارن البته فکر کنم from و for و اینا برای راهنمایی دوم راهنمایی باشه! به هر حال بقیه سوالات رو هم جوابشو من نمیدونم شرمنده دوست عزیز.
درسته من خبر رو تو منبع دیگه ای مطالعه کردم و چیزی شبیه این مورد ندیدم. سوالی هم که تو این منبع گفته شده پرسیدند در مورد احتمال دانگرید در آینده بوده و چیزی از PC یا شبیه به اون مورد به میون نیومده!
با توجه به جواب سازنده ها، شاید منظور گیم اسپات این بوده که آیا به تمام پلتفرم ها اهمیت داده میشه و دانگرید تو هیچ پلتفرمی هست که اون جواب رو دادند وگرنه چیزی که من از این قسمت برداشت کردم خیلی دور از ذهنه!
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
V-sync روی XB1 هم هست، منتهی حالت adaptive داره. یعنی جایی که ممکنه منجر به افت فریم بشه OFF میشه و در سایر جاها ON هست.

توی ویدئو مولتی پلیر XO رو من چک کردم پارگی تصویر دیده نمیشه چون اگر باشه توی اون گراف پایین تصویر با رنگ قرمز قسمتهایی که دچار پارگی شدن مارک میکنه.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
توی ویدئو مولتی پلیر XO رو من چک کردم پارگی تصویر دیده نمیشه چون اگر باشه توی اون گراف پایین تصویر با رنگ قرمز قسمتهایی که دچار پارگی شدن مارک میکنه.

پس شاید برای مد آنلاین روی XB1 هم دائمی هست، DF اشاره نکرده؟
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
پس شاید برای مد آنلاین روی XB1 هم دائمی هست، DF اشاره نکرده؟

However, much like the Xbox One's campaign mode we rarely see many drops below the 60fps line at all, and v-sync is almost always intact barring exceptional moments

درباره XO نوشته: فریم ریتش بسیار شبیه به حالت کمپین هست و ما به ندرت دیدیم فریم زیر 60 بیاد مجموعا ، و V sync تقریبا همیشه بی عیبه مگر در لحظات استثنایی.

ولی توی ویدئویی که از فریم ریت بازی منتشر کردن مشکلی نیست حالا احتمال داره جایی به غیر از اون ویدئو مشکل دیده باشن.
 

behzad khan

کاربر سایت
Oct 21, 2009
12
FARCRY 4 Featuring NVIDIA GameWorks

84522887285002885512.jpg


1080p
720p

اوففففففففففففف :-o:-o دانلود کنید ببینید انویدیا چه کرده . به جد میتونم بگم گرافیک FARCRY 4 با تکنیکهای NVIDIA شاهکاره
اگه اینجوری باشه راحت میشه گفت گرافیک نسخه PC یه نسل جلو تر از کنسولهاست

دانلود کنید خودتون ببینید :d
85352191742895898856.jpg
 

A-L-I

El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant
کاربر سایت
Jul 18, 2010
6,286
FARCRY 4 Featuring NVIDIA GameWorks

84522887285002885512.jpg


1080p
720p

اوففففففففففففف :-o:-o دانلود کنید ببینید انویدیا چه کرده . به جد میتونم بگم گرافیک FARCRY 4 با تکنیکهای NVIDIA شاهکاره
اگه اینجوری باشه راحت میشه گفت گرافیک نسخه PC یه نسل جلو تر از کنسولهاست

دانلود کنید خودتون ببینید :d
85352191742895898856.jpg

این قابلیت ها در گرافیک بنده که r9 290x asus dc2oc هست قابل استفاده نیست ؟؟
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,736
نام
رضا.آ
این قابلیت ها در گرافیک بنده که r9 290x asus dc2oc هست قابل استفاده نیست ؟؟

علی جان ، بعضی از اینها مخصوص انویدیاست که البته مشابه هایی در کارت های ati داره ، مثلا همین hair یا پشم و موی حیوانات که در Tombrider دیدیم ، به غیر از TXAA بقیه رو می تونی روی این بازی و سایر بازیها داشته باشی ،
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
خوب DF مقاله Face-Off بازی COD AW رو هم منتشر کرد

Given more time to closely scrutinise Advanced Warfare across a breadth of stages, the tussle between PS4 and Xbox One is an easy one to summarise. Owners of Sony's latest kit enjoy a pure, true, unadulterated 1080p image throughout the game, planting its flag closest to the PC's pristine standard of presentation. The one downside for this version is its propensity for frame-rate drops in campaign mode - wavering between 50-60fps under load, and stuttering very occasionally lower. The Xbox One, meanwhile, handles this solo mode with far fewer dips, albeit with the introduction of tearing at stress points.

خوب قبلا هم تو مقاله های قبلی اشاره شده بود PS4 رزولوشن کاملا ثابت 1080 داره ولی فریمش بین 50 تا 60 میچرخه و خیلی به ندرت ممکنه کمی هم پایینتر بیاد ولی از اون طرف Xone فریم ثابتی داره اما به قیمت پارگی در برخی موارد و رزولوشن متغیر


This does not have a bearing on its multiplayer mode, where both PS4 and Xbox One are optimised to hold 60fps at a consistency we'd expect of the series. Odd, single frames are skipped every now and then while jet-boosting around taxing stages like Instinct - but these are largely imperceptible blips on an otherwise straight 60fps line. If you only have eyes for multiplayer, either platform comfortably satisfies in the frame-rate stakes.



اما از اونطرف هر دو در مالتی پلیر 60 فریم رو ارائه میدن با این تفاوت که رزولوشن One دقیقا 1360*1080 هست و گاهگاهی هم پارگی وجود داره.

However, the PS4 and Xbox One each share the highest quality textures, effects and geometry of the maxed-out PC version. They only fall noticeably short in three areas; the low-grade anisotropic ******ing on textures, less accurate specular mapping for reflections, and opting for SSAO, rather than the PC's subtler HBAO+ shading around objects. Otherwise, you get the full deal, complete with subsurface scattering.

در زمینه جئومتری و تکسچر و افکتها هر دو ورژن کنسولی با بهترین و بالاترین تنظیمات PC برابری میکنن. فقط در زمینه AF و با توجه به اینکه در PC از HBAO+ استفاده شده کمی سطح پایینتری دارن.

کجا نوشته تو مولتی پلیر ایکس باکس پارگی تصویر داره؟

اون قضیه سایه نداشتن ps4 تو بعضی جاها مثکه واقعا وجود داشته و باگه چون df نوشته
we found an area where PS4 has pared back shadows - however, this appears to be a one-off, with every other comparison demonstrating parity in this area.

اینجا

A few odd, missed frames are caught while charging around Instinct, but for Detroit and Defender this simply isn't a problem.

که البته همونجور که تو قسمت قبلی گفتم مقدارش کمه و جدی نیست
 
آخرین ویرایش:

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
کجا نوشته تو مولتی پلیر ایکس باکس پارگی تصویر داره؟

اون قضیه سایه نداشتن ps4 تو بعضی جاها مثکه واقعا وجود داشته و باگه چون df نوشته
we found an area where PS4 has pared back shadows - however, this appears to be a one-off, with every other comparison demonstrating parity in this area.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Tom-Clancys-The-Division-1.jpg


سازنده The division یه مصاحبه با Gamingbolt کرده که من نفهمیدم توش 1080/30fps اجرا شدن بازی رو تایید کردن یا نه به هر حال یادم نمیاد قبلا هم تایید کرده باشن (کلا سایت شوتی هست) ولی خلاصه اینکه چندتا سوال درباره گرافیک بازی ازش پرسیدن:
Rashid Sayed: The game is already confirmed to be running at 1080p and 30fps on both the PS4 and Xbox One. Were you guys at any time pushing for 60fps? And was there a specific reason why you settled for 30 in the end?
Anders Holmquist: At this point we have no further information to share, but please stay tuned for more updates.

الان تایید شده (!؟) بازی روی 1080 و 30 فریم روی PS4 و XO اجرا میشه. شما تلاش کردین که به 60 فریم برسین؟ و آیا دلیل خاصی وجود داشته که شما 30 فریم رو در آخر در نظر گرفتین؟
AH جواب داده که در حال حاضر ما اطلاعات بیشتری نمیتونیم بدیم ولی لطفا منتظر به روز رسانی اطلاعات باشید.

بعد درباره AA بازی ازش سوال کرده که جواب داده از یک سیستم AA که داخل استودیو خودشون برای بازی درست کردن استفاده میکنن و دارن کار میکنن تا از اینی که هست بهتر بشه.
ازش درباره DX12 و اینکه آیا تاثیر زیادی روی توسعه بازیهای PC و XO میگذاره سوال کرده که جواب داده DX12 کار ساخت و توسعه بازیها روی XO و PC رو به هم نزدیک میکنه ، توسعه بازیها رو ساده تر و سریعتر میکنه ، بهشون اجازه میده که روی ظاهر بازی تمرکز کنن و همینطور این اجازه رو بهشون میده که به صورت سطح پایین برنامه نویسی کنن که معنیش این میشه که فریم و کیفیت تصویر رو بازم بالاتر ببرن.

The Division Interview: PS4/Xbox One Frame Rate, DirectX 12, Anti-Aliasing, Skills And Customization � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
کجا نوشته تو مولتی پلیر ایکس باکس پارگی تصویر داره؟

اون قضیه سایه نداشتن ps4 تو بعضی جاها مثکه واقعا وجود داشته و باگه چون df نوشته
we found an area where PS4 has pared back shadows - however, this appears to be a one-off, with every other comparison demonstrating parity in this area.

چند بار اشاره کرده (دقیقش 3 بار هست). tear رو Ctrl+F کنی میبینی.

آپدیت: الان که نگاه کردم انگار مستقیماً در مورد بخش چند نفره صحبتی نکرده.
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
DF بازی Halo 2 A رو آنالیز کرده ، خلاصه:

نسخه Remake بازی با رزولوشن 1328x1080 با اختلاف خیلی کم تقریبا معادل 900p هست که دلیلش اجرای دو انجین به صورت موازی و همزمان با هم هست ، نسخه کلاسیک بازی و بخش مولتی پلیر هر دو به صورت 1080 واقعی اجرا میشن.
1328x1080=1,434,240
1600x900=1,440,000

به هر حال ، نتیجه کلی اینکه تصویر از 1080 واقعی کمی بلوری تر یا محو تر هست ولی مجموعا کیفیت کار قابل قبوله ، بازی بین دو نسخه با سرعت خیلی بالایی سویچ میشه که دلیلش رم بیشتر و پردازنده قویتر هست و خلاصه نتیجه از ری مستر نسخه اول که روی X360 عرضه شده بود خیلی تمیز تر و بهتره و صحنه های بازی فقط با یه چشم به هم زدن به شکل حیرت انگیزی تغییر میکنه.
با اینکه نسخه جدید تغییراتی کرده ولی آرت ورک و فضای هنری H2 رو هم خوب حفظ کرده و در کل با گرافیکهای مدرن و جزئیات بالا خوب ترکیب شده ، به قول DF اینکه سطح جدیدی از جزئیات به صحنه های بازی اضافه شده شگفت انگیزه.

به لحاط تکنیکی جزئیات محیطها پیچیدگی هندسی بالاتری پیدا کردن و قسمتهای مسطح جاشون رو با سطوح پر جزئیات جدید عوض کردن ، تکسچرها پیشرفت زیادی کردن نرمال مپها جزئیات و کیفیت عالی پیدا کردن.

به نظر DF یکی از معایب پایبندی این نسخه به نسخه اوریجینال توی نمایش انیمیشنها خودش رو نشون میده که در رو برای ایجاد جهش در انیمیشن بازی بسته.

سایه ها داخل بازی همگی داینامیک یا پویا هستن و کمک میکنن تا اشیاء سایه های خودشون رو تولید کنن و یا سایه اجسام دیگه روشون شکل بگیره رزولوشن سایه ها خیلی بالا نیست ولی با کمک فیلــــــــــــترینگ تونستن لبه ها رو صاف تر کنن و LOD (لود شدن پله ای و یا لحظه ای) سایه ها هم کاملا از بین رفته ، به جز اون عمق تصویر رو به واسطه به کار گیری تکنیکهای نور پردازی و سایه زنی محیطی بالا بردن.

AF (فـــیلـــتری که باعث میشه تکسچرها از جهات و زوایای مختلف جزئیات خودشون رو حفظ کنن) کمک کرده که تکسچرها حتی در فواصل دور با جزئیات تر به نظر برسن البته این تکنیک حتی در اوریجینال ایکس باکس هم به کار گرفته شده بود ولی الان کامل تر و بهتر شده.

افکت ذرات پیشرفت بزرگ دیگه ای در بازی هست که با انیمیشن خوب و ترکیب جالب با نور حاصل از انفجار و افکت دود احساس واقعی بودن ایجاد میکنن ، ذرات معلق و دود به شکل صحیح از نور و سایه اشیاء اطرافشون متاثر میشن ، متاسفانه رزولوشن بعضی از این افکتها برای بالا نگه داشتن فریم ریت چندان جالب به نظر نمیرسه که این مشکل وقتی به انفجارها خیلی نزدیک باشین به شکل پیکسل پیکسل شدن خودش رو نشون میده البته به طور معمول این یک مشکل به حساب نمیاد ولی وقتی توی یک صحنه پر از انفجار و پلاسما قرار بگیرین این مسئله به چشم میاد.

نکته مثبت دیگه نور پردازی HDR بازی هست وقتی از محیطهای بسته داخلی به فضاهای بزرگ حرکت میکنید این تکنیک به طور چشمگیری نور پردازی دراماتیک و تماشایی رو ایجاد میکنه که تو نسخه اصلی اصلا وجود نداره.

نور پردازی داینامیک نقش بزرگتری رو بازی میکنه به شکلی که تک تک گلوله های پلاسمایی که تو بازی شلیک میشه نور خودشون رو ایجاد میکنن و روی تکسچرها به زیبایی اثر میگذارن و لحظات منحصر به فرد و دراماتیک رو وسط میدون نبرد ایجاد میکنن.

سطوح شیشه ای به زیبایی پیاده سازی شدن و سطوح با خاصیت شیشه ای ظاهر مناسبی دارن ، افکت آب پیشرفتهایی داشته ولی نه به اندازه افکت آب کاملا پویا که در Halo 3 مشاهده میشه ، مثلا وقتی وارد یک حوضچه آب در داخل بازی میشین پخش شدن ذرات آب با یک افکت ذرات ساده شبیه سازی میشه به جای H3 که این اتفاق با تغییر مشهای (یه جورایی حرکت پولیگنها) به کار رفته در آب صورت میگیره.

نسخه اوریجینال برای تی وی های CRT (همون لامپی) با رزولوشن 480p طراحی شده بود برای همین نسخه اصلی با رزولوشن فول اچ دی روی تی وی های فول اچ دی مدرن زیاد جالب از آب در نیومده و نقطه ضعفهای گرافیکی بازی رو بیشتر تو چشم آورده.

کات سینهای ریل تایم بازی اصلی با کات سینهای CG ساخت بلور که واقعا مبهوت کننده هستن جایگزین شده البته این کات سینها به همون اندازه که با کیفیت هستن اختلاف بین گرافیک بازی و این CG ها کمی تو ذوق میزنه ، در ضمن بین کات سینهای نسخه اوریجینال و نسخه جدید هم در وسط نمایش میشه سویچ کرد.

از موارد منفی میشه به دفعات بارگذاری بازی و استاتیک بودن این صفحه ها اشاره کرد که کمی مایوس کننده برای استانداردهای امروز هست.

صدای گذاری یکی از نکات خیلی مثبت هست که تیم سازنده از تکنیکها و سخت افزار جدید برای اون بهره گرفتن و صدای بازی رو به شکل فراگیر تر از قبل و به صورت چند کاناله ساختن .

بخش مولتی پلیر با انجین آپدیت شده Halo 4 ساخته شده همه مپهای جدید فول 1080 هستن ولی متاسفانه از نبود AF رنج میبرن و تکسچرهای عالی بازی از زوایای مورب بلوری به نظر میرسن که اگر از این مورد فاکتور بگیریم ، کیفیت تصویر فوق العاده هست.

بازی با هر 3 انجین روی 60 فریم رندر میشه و اکثر مواقع هم این وعده روی هر سه انجین تحقق پیدا میکنه ، تو بخش تک نفره پارگی تصویر در قسمت خیلی بالای تصویر دیده میشه که عجیبه و بعضی وقتها هم افت فریم داره ، و جالبه همین مشکل در حالت کلاسیک هم هست در حالیکه در اکثریت قریب به اتفاق زمانها بازی به صورت 60 فریم اجرا میشه بعضی وقتها افت فریم در بازی دیده میشه حتی در حالت کلاسیک ! که به نظر میرسه دلیل اون اجرا کردن دو انجین به صورت همزمان در کنار هم باشه که فشار زیادی به سیستم وارد میکنه.

بخش مولتی پلیر با انجین به روز شده Halo 4 ساخته شده و در این حالت به نظر میرسه که انجین بازی یک کار استثنایی برای ارائه 60 فریم در ثانیه انجام میده هرچند در بعضی مپهای بازی افت فریمهایی دیده میشه ولی در کل میشه گفت که در این رابطه خیلی کار درست هست و اکثر یوزرها متوجه اون نمیشن البته باید اشاره کنیم DF گفته که بخش مولتی پلیر باید با تعداد بازیکنهای بیشتر هم مورد بررسی قرار بگیره که بعدا اینکار انجام میشه.

در انتها:
به عنوان جواهر روی تاج در Halo TMCC ، بازی Halo 2 A ارائه یک تجربه ماهرانه از ریمستر کردن برای نسل جدید هست.

Tech Analysis: Halo 2 Anniversary • Eurogamer.net
 
آخرین ویرایش:

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
DF و مقایسه نسخه آلفا Evolve :
خلاصه:
این اولین بازی هست که روی هر سه پلتفرم (PS4 , PC , Xbox one )با آخرین نسخه Cryengine ساخته میشه.

بازی روی XO :
900p اجرا میشه فریم ریت تقریبا روی 30 ثابت هست مگر تو صحنه های شلوغ

روی PS4:
1080p هست افت فریم ریت بیشتر داره به همین خاطر لکنت های بازی بیشتر از XO هست.
تکسچر استریمینگ روی PS4 کندتر هست و تکسچرها دیرتر لود میشه.

LOD روی کنسولها تقریبا مشابه PC هست با این تفاوت که PC یک مقدار جزئیات ریز بیشتری تو مسافتهای دور نشون میده.
بازی سیستم آب و هوای داینامیک داره ولی تفاوتهایی هم دارن مثلا موقعی که بارون شدید میاد گودال آب روی XO و PC شکل میگیره.
بعضی رفلکشنها فقط روی نسخه PC وجود داره.
مجموعا کیفیت بازی روی کنسولها با Very high روی PC قابل قیاس هست و حتی tessellation روی کنسولها پیاده سازی شده ، آلفا افکتها مثل دود و آتیش و افکت ذرات با رزولوشن کامل روی کنسولها اجرا میشن و ...

Digital Foundry: Hands-on with Evolve • Eurogamer.net
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
امروز تونستم خودم نسخه PS4 از CoD AW رو ببینم و اولین چیزی که میخواستم بهش دقت کنم اون قضیه سایه ها توی عکس های چند صفحه قبل بود. همونطور که دوستمون Die Die تو ویدئوهای دیگه هم دیده بودن، نبود سایه تو مقایسه های اولیه باگ بوده چون من خودم هم دیدم که سایه ها سرجاشون بود و مشکی نداشتن.
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
در زمینه جئومتری و تکسچر و افکتها هر دو ورژن کنسولی با بهترین و بالاترین تنظیمات PC برابری میکنن. فقط در زمینه AF و با توجه به اینکه در PC از HBAO+ استفاده شده کمی سطح پایینتری دارن.
AF کنسولی رو سطح پایین اعلام کرده، نگفته کمی کمتره.
HBAO+ هم فرقش با SSAO اینه:
UxN8Z.jpg
SSAO توی رزولوشن نصف کار میکنه و 16 تا Sample بیشتر نداره، اما HBAO+ تو رزولوشن کامل کار میکنه و 36 تا Sample داره. توضیحات بیشتر اینجا:
http://www.geforce.com/hardware/technology/hbao-plus/technology
و البته گفته شده که Specular Mapping بازی کیفیت و دقتش توی PC بیشتره، یا بهتر بگم Shaderـی که وظیفه درست کردن رفلکشن ها رو داره دقت کمتری داره توی کنسول.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر