اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza


بنظرم بیخودی زحمت میکشن ! هم این TLOU هم Uncharted 4 واقعا 60 فریم بودنش مهم نیست رو 30 قفل باشه خیلی خوبه ؟!

ببین کیا وقتی میشه چرا نکنن اتفاقا وقتی میتونن بهتره انجام بدن وقتی میتونن با کیفیت اون تریلر U4 بازی 1080p 60 fps اجرا کنن چرا آدم بگه 30 قفل کافیه به نظر من هر کاری که میتونن انجام بدن یا میتونن یا نمیتونن شک نکن به خاطر 60 فریم شدن نمیان بازی فدا کنن اینجور مواقع کد نویسی بهینه سازی میکنن کار این یو هم همینه .;)

منم به شخصه برام فرقی نداره 30 باشه یا 60 حتی با وجود اینکه روی PC کارتم 670 دارم میام تنظیمات و بقیه چیزا میبرم بالا فریم به 30 میرسونم حالا هر بازی میخواد باشه اما به شخصه نظرم اینکه 60 فریم یه مزه دیگه میده:d مخصوصا صحنه های سریع بازی و چرخش یک دفعه دوربین یا ... در صحنه های که فریم بالا 30 بازی خیلی روانتر و بهتر اجرا میشه که خودش یه لذت اما من به شخصه هیچ وقت گرافیک فدا فریم نمیکنم .;)
 

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
604


بنظرم بیخودی زحمت میکشن ! هم این TLOU هم Uncharted 4 واقعا 60 فریم بودنش مهم نیست رو 30 قفل باشه خیلی خوبه ؟!
60 فریم شدن Uncharted 4 که مطمئنن به درخواست سونی بخاطر Morpheus باید بوده باشه چون ND قبلا گفته که Visual Fidelity براش مهمتر از 60 فریم بودن بازیهاش هست
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,939
نام
نـــــــویـــــــــد
بچه ها كلا به كم قانع نيستن
پيشرفت و بالا بردن كيفيت تا به كجا ؟! :d
بريد يكم استراحت كنيد خب
سر Uncharted 4 چه عذابي بكشن با اون گرافيك قصد ٦٠ فريم هم كردن !! :d
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,768
نام
مراد حلیمی
همش تاثیرات این جو مسخره اینترنتی هست که ملت ایجاد کردن ...

60 فریم کی میخواد

سوني براي ماركتينگش ميخواد
از اول نسل همين فريم و رزولوشن(كه تا نسل قبل شايد خيلي از گيمرا نمي دونستن با چه رزولوشني و فريم داشتن بازي مي كردن) رو كلي در مقابل رقيبش به رخ كشيده و اگه بتونه تو بازي مثه آنچارتد هم اينكارو كنه(يا حداقل نزديكش شه) مثه يه پتك محكم ميمونه:d

.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
ببین کیا وقتی میشه چرا نکنن اتفاقا وقتی میتونن بهتره انجام بدن وقتی میتونن با کیفیت اون تریلر U4 بازی 1080p 60 fps اجرا کنن چرا آدم بگه 30 قفل کافیه به نظر من هر کاری که میتونن انجام بدن یا میتونن یا نمیتونن شک نکن به خاطر 60 فریم شدن نمیان بازی فدا کنن اینجور مواقع کد نویسی بهینه سازی میکنن کار این یو هم همینه .;)

منم به شخصه برام فرقی نداره 30 باشه یا 60 حتی با وجود اینکه روی PC کارتم 670 دارم میام تنظیمات و بقیه چیزا میبرم بالا فریم به 30 میرسونم حالا هر بازی میخواد باشه اما به شخصه نظرم اینکه 60 فریم یه مزه دیگه میده:d مخصوصا صحنه های سریع بازی و چرخش یک دفعه دوربین یا ... در صحنه های که فریم بالا 30 بازی خیلی روانتر و بهتر اجرا میشه که خودش یه لذت اما من به شخصه هیچ وقت گرافیک فدا فریم نمیکنم .;)

میدونی بحث سر این نیست که چیز بدیه. بحث اینجاست که واقعا نیاز نیست تو یه بازی مثل TLoU یا UC کلا 30 فریم بس بسه. شما فکر کن 30 فریم میتونه کلی بازی رو بهتر هم بکنه ( منابع صرف گرافیک بیشتر بشه)اصلا کمتر وقت استودیو رو میگیره میتونن بازیا رو کمتر تاخیر بزنن و...... . کلا یه جوی راه انداختن که بازی باید یا 60 فریم باشه یا بدرد نمیخوره که بنظر من حرف بسیار چرتیه. برای بعضی بازیا واقعا لازمه برای بعضیای دیگه فرقی نمیکنه
 

Schürrle

کاربر سایت
Jul 1, 2013
1,306
نام
مهران
Massive Explains Why The Division is Aiming For 30fps On PS4 And Xbox One GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
“I think we’re shooting for 30fps because it’s a trade-off, right? Graphical fidelity and immersion are more important to us than the frame rate. If we go for [60fps], we’ll have to make a trade-off on fidelity and other things.
“But because we want to have very, very complex destruction and extremely detailed environments; a complete weather system, full day/night cycle…at some point you have to make up your mind: where do you invest? And for us, it’s going to be 30fps.”

 

framerate

کاربر سایت
Oct 18, 2013
220
فریم از رزولویشن خیلی مهم تره
از کنسول بلیری که بزور بین هزارتا بازی 2 تا رو 60 فریم بازی کرده این حرفا انتظار میره..
اره شما حاضرید واسه 60 فریم 240p بازی کنید. و ابشن بهم ریخته...انتی الیاز هم که هوتوت
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,164
نام
سبحان
60 فریم برای یه بازی AAA خیلی خیلی مهمه مخصوصا توی مولتی پلیر.بنده وقتی Battlefiled 4 رو روی Ps3 و 30 فریم بازی کردم اصلا نتونستم تحمل کنم.ولی وقتی همون رو روی PS4 و 60 فریم بازی کردم کاملا عالی بود!طوری که مثلا توی مود 64 نفره بعضی وقتا که یکم شلوغ میشه فریم به 50 افت میکنه اصلا نمیتونم بازی کنم و به زور حتی یدونه Kill هم میزنم!!!
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
از کنسول بلیری که بزور بین هزارتا بازی 2 تا رو 60 فریم بازی کرده این حرفا انتظار میره..
اره شما حاضرید واسه 60 فریم 240p بازی کنید. و ابشن بهم ریخته...انتی الیاز هم که هوتوت
بینم میتونی کاری کنی من برم کنسول گیمر شم یا نه!

- - -ویرایش - - -

60 فریم برای یه بازی AAA خیلی خیلی مهمه مخصوصا توی مولتی پلیر.بنده وقتی Battlefiled 4 رو روی Ps3 و 30 فریم بازی کردم اصلا نتونستم تحمل کنم.ولی وقتی همون رو روی PS4 و 60 فریم بازی کردم کاملا عالی بود!طوری که مثلا توی مود 64 نفره بعضی وقتا که یکم شلوغ میشه فریم به 50 افت میکنه اصلا نمیتونم بازی کنم و به زور حتی یدونه Kill هم میزنم!!!
اگه اشتباه نکنم بخاطر اینه که بازی 60 بار در ثانیه آپدیت میشه و دقت میره بالا:D
 
M

!_Meshki_!


Grand Theft Auto 5 on PS4

Tech Analysis: Grand Theft Auto 5 on PS4 • Eurogamer.net

Kicking off, perhaps the most obvious improvement concerns the sheer wealth of life added to the game. Traffic count is hugely increased and there are a wealth of NPCs compared to last-gen, transforming the city environments. More natural elements receive a significant overhaul as well: water looks more realistic, trees are almost entirely redrawn giving them a much fuller appearance while huge fields of grass have been added where once there were none. What's impressive about this is that all of this foliage now appears to react more realistically to objects and characters passing through. On top of that, Rockstar has also sought to increase the realism by introducing new wildlife, with the trailer giving the impression of richly populated environments outside of the cityscape - a new 'rural' class of NPC, if you like.

On a more technical level, a common element we see throughout every scene in the teaser trailer is upgraded texture work, where we see a huge bump in quality. Signs, building facades, roads, mountains, vehicles, tree trunks and more all appear to feature higher-resolution artwork. More importantly, texture detail appears to be retained at a much greater distance now, with increased draw distances evident on shots that stretch out into the difference.

It's difficult to tell based on this trailer alone but it does appear that at least mild anisotropic ******ing is in use this time - a welcome upgrade as this element of the visual presentation was rather lacking on last-gen consoles. The bottom line is that all of these elements combine to create richer texture detail throughout the scenes we see here - in short, Rockstar hasn't just upgraded to 1080p resolution, it has also tried to make the most of the additional pixel-count.

Impressively, despite the increase in quality, higher levels of detail appear to be retained much further into the distance. How far it extends remains to be seen, but there is a definite improvement here. Vehicles and fully detailed objects appear visible at a great distance without a visible loss in definition. GTA 4 on the PC featured a similar set of sliders, allowing you to push out the view distance as far as you'd like at the expense of performance. It should prove interesting to see just how far Rockstar has taken things and what sort of options are available on PC.

دانلود ویدیوی مقایسه ی PS3 و PS4
دانلود فایل Grand-Theft-Auto-5-PS4-vs-PS3-Trailer-Comparison
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,037
نام
نیما
از طرف خودتون صحبت کنید آقا، 60 فریم خیلی هم خوب و مهمه/

خوب و مهم هست ولی اگه 30 فریم باشه خیلی خیلی میتونه به گرافیک بصری کمک کنه . و کلا در نهایت هم گرافیک بصری خیلی بیشتر به چشم میاد و روی زبونها میفته تا اینکه یه بازی 60 فریم باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر