اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
اگر اشتباه نکنم 960 فقط برای 4:3 هستش

وقتی می‌گن 960p یعنی 960*1706. با استاندارد 16:9 هم مطابقت داره.

من تا جایی که میدونم 960p همون 960*1280 هست یعنی در واقع کمتر از 900p هست ! که با نسبت تصویر 16:9 هم جور در نمیاد مگر اینکه مثلا 960*1700 باشه که من چنین رزولوشنی به چشم نخورده :D

همون 960*1700 که گفتی درسته (تقریباً). این رزولوشن از رزولوشن Titanfall که عجیب‌تر نیست. 729p یا همون 729*1296 :d

رزولوشن نهایی UpScale میشه به 1080p و Aspect Ratio هم میشه 16:9 ، حالا رزولوشن Native هر چی میخواد باشه ...


البته اگه رزولوشنِ Native از استاندارد 16:9 پیروی نکنه، کنسول‌ها نمی‎تونن به 1080p آپ اسکیل کنن. در کل شدنی هست، مثل بلایی که سر فیلمای قدیمی میارن و ARـشون رو تغییر می‌دن، ولی این کار پردازش سنگینی طلب می‌کنه و کنسول‌ها نمی‌تونن به صورت Real-Time هنگام آپ اسکیل کردن، AR رو هم تغییر بدن. ابعاد تمام پیکسل‌ها با یه نسبت تغییر می‌کنن و توی Aspect Ratioـه رزولوشنِ Native تغییری ایجاد نمی‌شه.
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
البته اگه رزولوشنِ Native از استاندارد 16:9 پیروی نکنه، کنسول‌ها نمی‎تونن به 1080p آپ اسکیل کنن. در کل شدنی هست، مثل بلایی که سر فیلمای قدیمی میارن و ARـشون رو تغییر می‌دن، ولی این کار پردازش سنگینی طلب می‌کنه و کنسول‌ها نمی‌تونن به صورت Real-Time هنگام آپ اسکیل کردن، AR رو هم تغییر بدن. ابعاد تمام پیکسل‌ها با یه نسبت تغییر می‌کنن و توی Aspect Ratioـه رزولوشنِ Native تغییری ایجاد نمی‌شه.

ولی کنسولها با Anamorphic widescreen تمام AR ها رو در آخر میکنن 16:9 موقع UpScale کردن

مثلا MGS 4 که رزولوشن 768 * 1024 که 4:3 هست داره که آخر تبدیل به 720p - 16:9 میشه
یا Halo 3 که رزولوشن 640 * 1152 با 1.8:1 که بازم آخر میشه 1080p - 16:9
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
ولی کنسولها با Anamorphic widescreen تمام AR ها رو در آخر میکنن 16:9 موقع UpScale کردن

مثلا MGS 4 که رزولوشن 768 * 1024 که 4:3 هست داره که آخر تبدیل به 720p - 16:9 میشه
یا Halo 3 که رزولوشن 640 * 1152 با 1.8:1 که بازم آخر میشه 1080p - 16:9

GT6 هم همينطور بود 1080*1400 كه نميدونم آپ ميشه يا نه كه قاعدتا بايد بشه چون بقلاي تصوير خالي ميمونه

البته به بحثمون ربط نداره ولي اتحاديه اروپا داره يه طرحيو تصويب ميكنه كه از اين به بعد در چنين شرايطي حق ندارن رو جعبه بازي 1080 رو قيد كنن و بايد رزولوشن واقعي رو بنويسن
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
ببخشیدup scale یعنی چی؟

رزولوشن در واقع تعداد ستون ها و رديفهايي پيكسل ها در كنار هم قرار ميگيرن تا يه يك تصوير واحد رو بسازن مسلما هر چي تعداد اين پيكسلها بيشتر باشه Density تصوير هم بالاتره و شفافتر ميشه مسلما به همون نسبت هم بار پردازش بالاتر ميره. بازيساز اول مياد با توجه به قدرت پردازشي كه در اختيار داره ميسنجه كه تصويرش از چند پيكسل تشكيل بشه حالا اگه اين رزولوشن از اون حد استانداردي كه مد نظرش باشه كمتر باشه مياد از Video Scaler استفاده ميكنه و بعد از پردازش رزولوشن رو بالا ميبره در واقع با اينكار رزولوشن بالا ميره اما شفافيت و كيفيت نه.اينكار ضروريه چون اگه Upscale نشه تصوير شما كوچيكتر از صفحه نمايشتون نشون داده ميشه و درو اطراف صفحه خالي ميمونه البته يه سري دستگاها علي الخصوص تلويزيونهاي خيلي گرون قيمت هستن كه ميتونن Upscale بكنن و همون كيفيت اصلي رو حفظ كنن. تو نسل قبل هم 360 يه جور سيستم Upscale داشت كه بازيا رو 1080 رو تلويزيون ميفرستاد . در واقع تلويزيون شما رقم 1080 رو نشون ميداد ولي بازي رزولوشن پايينتري رندر ميشد و همون كيفيت رزولوشن پايينتر رو داشت
 
آخرین ویرایش:

vivaz360

کاربر سایت
Jul 4, 2011
663
نام
حسین
GT6 هم همينطور بود 1080*1400 كه نميدونم آپ ميشه يا نه كه قاعدتا بايد بشه چون بقلاي تصوير خالي ميمونه

البته به بحثمون ربط نداره ولي اتحاديه اروپا داره يه طرحيو تصويب ميكنه كه از اين به بعد در چنين شرايطي حق ندارن رو جعبه بازي 1080 رو قيد كنن و بايد رزولوشن واقعي رو بنويسن
:-o
بقیه قاره ها چی؟
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
دوستان رزولوشن بازی witcher 3 ایا بطور رسمی برای کنسول های نسل بعد تایید شده ؟

چون امروز که داشتم سایت IGN رو نگا میکردم دیدم اون جدول مربوط به رزولوشن رو که اقای FARDIN هم در پست اول قرار دادن اپدیت کرده .

در واقع رزولوشن WITCHER 3 برای PS4 رو از حالت 900P OR 1080P خارج کرده و الان فقط نوشته 1080P . و رزولوشن WATCH DOGS نسخه XBOX ONE رو هم از 900P به 960P تغییر داده .

با این شرایط رزولوشن WITCHER 3 بر روی PS4 مثل اینکه 1080 هستش .

a0693a62b1c704621.png


PS4 vs. Xbox One Native Resolutions and Framerates - Xbox One Wiki Guide - IGN
 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
برنامه نویس ارشد بازی ترایالز این مطلب رو نوشته بود خیلی جالب بود گفتم بد نیست بزارم اینجا
720p @ 60 fps is slightly more demanding to the GPU than 1080p @ 30 fps
900p @ 60 fps is almost 50% more demanding to the GPU than 1080p @ 30 fps
1080p @ 60 fps is twice as demanding to the GPU than 1080p @ 30 fps
ادیت: البته این برای یک بازی با اس ات های ثابت هستش نه اینکه قانون کلی باشه
 
آخرین ویرایش:

KnightX

کاربر سایت
Oct 24, 2008
365
برنامه نویس ارشد بازی ترایالز این مطلب رو نوشته بود خیلی جالب بود گفتم بد نیست بزارم اینجا
720p @ 60 fps is slightly more demanding to the GPU than 1080p @ 30 fps
900p @ 60 fps is almost 50% more demanding to the GPU than 1080p @ 30 fps
1080p @ 60 fps is twice as demanding to the GPU than 1080p @ 30 fps
ادیت: البته این برای یک بازی با اس ات های ثابت هستش نه اینکه قانون کلی باشه

من خودم این قضیه رو چندین چند بار بالای بیست تا بازی تست گرفتم با pc توی 95 درصد یا حتی بیشتر بازیا fill rate یا همون رزولوشن برعکس اون که خیلیا فکر میکنن تاثیر خیلی زیادی روی perf نداره اکثر بازیایی که من تست کردم تاثیر 50 درصد fill rate بیشتر روی perf حدود 20 درصده مثلا بازی که 1080 روی avg 100 fps اجرا بشه وقتی رزولوشن میاد روی 900 روی avg 120 fps اجرا میشه حدودی کمتر یا بیشتر دلیلشم خیلی منطقیه چون نور پردازی و polygon و vertex و ai و فیزیک و object ثابت هست فقط fill rate تغییر کرده.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
DF مقاله Face-Off بازی تایتانفال رو بین وان و 360 منتشر کرد.

As with 2012's Halo 4, a hard disk is required for background caching of data as you play. Where the Xbox One commits all texture and vertex data to its 8GB RAM, the 360 code instead relies on streaming assets from both DVD and hard disk simultaneously. This means throughput is divided, where higher-grade textures are pulled from DVD, the slower access speed of which causes noticeable normal map pop-in at times. Look close in amongst the action, for example, and you'll catch a clay-like appearance to Titans as they trundle past. Even so, on balance it's a respectable workaround given the team's access to just a tenth of the RAM available on Xbox One.

تو ورژن 360 برای برطرف کردن مشکل کمبود رم از همون تکنیکی استفاده شده که تو GTA هم داشتیم یعنی اطلاعات در آن واحد هم از هارد و هم DVD به رم منتقل میشن تا سرعت بالاتر بره.


The 360's architecture is also tailored to carefully when it comes to resolution. A 1040x600 native frame-buffer is deployed, which falls curiously close to the number used in Infinity Ward's earlier Call of Duty titles. This is for good reason: it's a figure that carries the advantage of fitting within the console's 10mb EDRAM limit, a fast scratch-pad that opens up 2x MSAA to developers at a zero performance penalty.
This is used to full effect for Titanfall 360, and the end result isn't far removed from the Call of Duty games in terms of overall image quality. However, for long views of maps like Fracture, it's easy to pick out the degradation compared to the PC version running at 1080p - and even the Xbox One at 1408x792. There's a lack of definition to skybox details as a result, although fortunately all the HUD elements are still presented in full 1280x720.

رزولوشن بازی روی 360 میشه 600*1040 و گرافیکش تقریبا برابر با COD های 360 تو نسل قبل بنظر میرسه. رزولوشن ورژن وان هم 792*1408 که بین 720 و 900 قرار میگیره.


But the most immediately eye-catching difference is to the game's lighting. Here the 360 is using a simplified, static lighting model which relies solely on pre-baking shadows around a level. Characters still produce shadows dynamically, with a much fainter contour to them than the rich outlines on Xbox One, but in a curious twist, these are no longer affected by an obvious shadow-******ing cascade. In all, the changes make the world appear altogether brighter, albeit with sharper shadows at a distance - a worthwhile trade-off given the huge savings in graphics processing.


اگر چه بیشترین تفاوت تو نور پردازی بازی خودش رو نشون میده.

Overall playability is identical to the Xbox One and PC releases though

اگرچه حس و حال بازی مثل ورژن وان و پی سی هست.

Just as with the Xbox One release, the bigger issue with any surge of alpha effects is the dips in performance they can bring. For this release, gone is even a hope of holding at 60fps, and instead the 360 pushes out between 30 and 50fps when the frame-rate is unlocked. It's an uneven level of response that makes control less dependable than a perfectly locked 60fps, though still much smoother than a cap at 30fps.

ورژن وان هم فریم ریت خیلی ثابتی نداره و ورژن 360 هم در اکثر مواقع بین 30 تا 50 هست.

jpg



Indeed, it's to the 360's credit that drops below 30fps are so unusual. It carries itself very well when considering the Xbox One release lurches in the 40fps range while under stress - particularly so in Last Man Standing mode, where all mechs engage on a battlefield at once.


360 خیلی بندرت زیر 30 فریم میره و وان هم تحت شرایط سنگین 40 فریم میده

در آخر هم نسخه ی 360 بسیار ازش تعریف شده و گفته نتیجه نهاییش خیلی خوب از کار دراومده و بازی همون حس و حال رو داره مسلما نسخه وان بهتره ولی اونایی که فقط 360 دارن نگران نباشن چیز زیادی رو از دست نمیدن

Face-Off: Titanfall on Xbox 360 • Face-offs • Xbox 360 • Eurogamer.net
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
یوبیسافت رزولوشن Trials جدید رو 1080p واسه ps4 و 900p واسه x1 اعلام کرد.

منبع اینا هم الان با موبایل نمیتونم بزارم خودتون برین پیدا کنین :D


Using Tapatalk
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر