اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
بازی The Crew با رزولوشن 1080P و فریم 30 بر روی X1 و PS4 اجرا خواهد شد.
The Crew runs at native 1080p/30fps on both PS4 & Xbox One - The Crew for PS4 News
امیدوارم این 30 فریمه بودن خیلی از بازی ها رو کنسول برا امثال من که هم با پی سی بازی میکنن و هم کنسول آزار دهنده نشه!
الا من تو این چند وقته هر چی بازی رو پی سی رفتم بالا 70-80 فریمه بوده و یه جوری عادت کردم به این فریم های بالا و روان و حالا اگه یه بازی رو کنسول برم که 30 فریمه باشه آزار دهنده میشه دیگه!:| نمیشه؟!:d
و باز هم امیدوارم این 30 فریمه بودن اکثر بازی های اخیر مربوط به محدودیت سخت افزاری نباشه و دلیلش این باشه که هنوز قدرت کامل کنسولها تو دست سازنده ها نیومده! چون اگه محدودیت سخت افزاری باشه یک نسل بدون پیشرفتهای قابل ملاحظه ی گرافیکی خواهد گذشت!!! خیلی بده نه؟!
 
نقد فنی DF باری نسخه ی X360ـه Titanfall :
رزولوشن و AA :
Let's begin with rendering resolution. The Xbox One version ships at 1408x792 with 2x multi-sampling anti-aliasing - a sub-native presentation for a console aimed at the era of the 1080p display. There are few surprises with the Xbox 360 version, which adopts a strategy similar to the Call of Duty titles on older Microsoft hardware. There's a 1040x600 native resolution here, backed up by 2x MSAA. It's a set-up that allows Bluepoint to cram the framebuffer into the 360's 10MB of eDRAM, effectively allowing it to use the hardware anti-aliasing for free with no performance penalty.
فریم ریت :
By default, the game ships with an unlocked frame-rate - but capped at 60fps. In effect, the game is constantly tearing unless not much is going on, whereupon it locks at 60fps - this occurs for pretty much the entirety of the extended initial training, but sees considerable variation in-game. This is clearly the preferred default from the development team, and offers the fastest-possible controller response at the expense of consistency - both in terms of input lag and frame-rate.

If the screen-tear, inconsistent frame-rate and varying controller response is too much for you, Bluepoint has offered up an alternative - the ability to lock frame-rate at 30fps. This all but eliminates screen-tear and introduces more consistency to the controller feedback but does so to the detriment of overall frame-rate. Each mode has its advantages and disadvantages and it's good that gamers can choose what suits them.
There are times when the game feels uncannily close to the Xbox One version (especially during the less taxing training session) and across the entirety of the clips measured above, we end up with a 46.5fps average - not bad at all. However, different levels exert varying degrees of stress upon the engine, and as you can see from the analysis, performance is variable, perhaps explaining the "above 30fps" marketing. That said, frame-rate does creep below on rare occasions (similar to Xbox One, we can see the odd freeze - a small clutch of duplicate frames) but there's nothing game-breaking.
در اخر هم گفته Bluepoint از حد انتظارات بهتر عمل کرده .

Performance analysis: Titanfall on Xbox 360 • Articles • Eurogamer.net
 
بازی The Crew با رزولوشن 1080P و فریم 30 بر روی X1 و PS4 اجرا خواهد شد.
The Crew runs at native 1080p/30fps on both PS4 & Xbox One - The Crew for PS4 News

نظرشخصی: به نظرم همه ریسینگ ها کم کم باید برن سمت 60 فریم :دی

نظر خوبیه :d ولی این Crew ریسینگ اپن ورد هست فکر نمیکنم به همین راحتیا بشه 1080/60fps اجراش کرد
نظر شخصی: من قفل شدن فریم روی 30 رو به متغیر بودنش بین 30-60 ترجیح میدم.

امیدوارم این 30 فریمه بودن خیلی از بازی ها رو کنسول برا امثال من که هم با پی سی بازی میکنن و هم کنسول آزار دهنده نشه!
الا من تو این چند وقته هر چی بازی رو پی سی رفتم بالا 70-80 فریمه بوده و یه جوری عادت کردم به این فریم های بالا و روان و حالا اگه یه بازی رو کنسول برم که 30 فریمه باشه آزار دهنده میشه دیگه!
yahoo_22.gif
نمیشه؟!
yahoo_4.gif

و باز هم امیدوارم این 30 فریمه بودن اکثر بازی های اخیر مربوط به محدودیت سخت افزاری نباشه و دلیلش این باشه که هنوز قدرت کامل کنسولها تو دست سازنده ها نیومده! چون اگه محدودیت سخت افزاری باشه یک نسل بدون پیشرفتهای قابل ملاحظه ی گرافیکی خواهد گذشت!!! خیلی بده نه؟!

عادت کردن به اجرای بازی رو فریم 60 و بالاتر خیانتی بس ناجوانمردانه هست و توصیه میشه به شدت از این عمل قبیح پرهیز کنی که ممکنه حتی با عذاب اخروی روبرو بشی.
من یه بنده خدایی رو میشناسم برای 60fps بازی کردن تاحالا چندبار از بانک وام گرفته و حتی یک بار ماشین فروخته کارت گرافیک خریده یعنی اگه هروئینی شده بود فکر کنم خرجش کمتر بود
yahoo_2.gif
 
آخرین ویرایش:
نظر خوبیه :d ولی این Crew ریسینگ اپن ورد هست فکر نمیکنم به همین راحتیا بشه 1080/60fps اجراش کرد
نظر شخصی: من قفل شدن فریم روی 30 رو به متغیر بودنش بین 30-60 ترجیح میدم.
این فریم رو میشه خیلی راحتی به صورت اختیاری کرد، مثلا الان نسخه X360 ـه Titanfall متوسط 46 فریم میده ولی یه گزینه داره واسه قفل فریم روی 30. همه بازی ها این مدلی میشدن خوب بود :دی
 
نقد فنی DF باری نسخه ی X360ـه Titanfall :
رزولوشن و AA :

فریم ریت :


در اخر هم گفته Bluepoint از حد انتظارات بهتر عمل کرده .

Performance analysis: Titanfall on Xbox 360 • Articles • Eurogamer.net

کلاً BluePoint توی پورت کردن ید طولایی داره، سابقشون واقعاً توی پورت کردن بازی‌های بزرگ عالیه.


اما در مورد Crew و کلاً بازی‌های ریسینگ من فکر می‌کنم که باید تا حد امکان فریم به 60 برسه، چون معمولاً این سبک خیلی هیجان آوره و خوراک ترشح آدرنالینه، وقتی هم که آدرنالین ترشح کنه، چشم انسان می‌تونه تا 60 فریم رو تشخیص بده و اگه بازی فریم کمتر از 60 رو بده، کاملاً به چشم میاد.:دی
 
شنیدم وسعت CREW خیلی زیاده :دی ممکنه بخاطر همین فریمش پایین باشه ؟ خیلی مسخره ـس اگه کلا نشه 60 فریم از این حالت بازیا گرفت :| ! ( منظورم تو سبک همین بازیه )
 
آقا الان forza horizon چند فریم بود؟من احساس میکردم 30 بود ولی دقیقا یادم نمیاد ولی حالا زیاد مهم نیست میخواستم بگم رو 360 به این قشنگی با یه گرافیک خیره کننده با یه محیط وسیع بازی اجرا میشد دیگه فکر نکنم در اوردن بهتر از اینا کار سختی روی کنسولای نسل جدید باشه.به هر حال هر چقدر هم نسبت به پی سی ها ضعیف باشن باز هم قوی هستند.دلیل نمیشه که آخه هر چی سی فریم بود بزاریم پای قدرت کنسولا.خوب کار باهاشون زمان بره هر چی بیشتر کار بشه گرافیک بهترو فریم بهتر داریم
 
آقا الان forza horizon چند فریم بود؟من احساس میکردم 30 بود ولی دقیقا یادم نمیاد ولی حالا زیاد مهم نیست میخواستم بگم رو 360 به این قشنگی با یه گرافیک خیره کننده با یه محیط وسیع بازی اجرا میشد دیگه فکر نکنم در اوردن بهتر از اینا کار سختی روی کنسولای نسل جدید باشه.به هر حال هر چقدر هم نسبت به پی سی ها ضعیف باشن باز هم قوی هستند.دلیل نمیشه که آخه هر چی سی فریم بود بزاریم پای قدرت کنسولا.خوب کار باهاشون زمان بره هر چی بیشتر کار بشه گرافیک بهترو فریم بهتر داریم
هورایزن 30 فریم بود اما لامصب به قدری فریمش قفل بود و بازی روون اجرا میشد که چند لحظه شک میکنی به فریم بازی :دی
 
720p/ 60FPS خیلی بهتر بود تا 1080p/ 30FPS :|

همين DF چند وقت پيش يه مقاله منتشر كرده بود( هموني كه توش رزولوشن مولتي KZ رو لو داد كه 1080 نيست) كه برخلاف تصور مردم 720 و 60 فريم برابر با 1080 و 30 فريم نيست روي كاغذ حتي 1080 و 30 فريم قدرت بيشتري ميخواد ولي اين به اين معنا نيست كه با كم كردن رزولوشن فريم بياد روي 60. كلا 60 فريم خيلي ناز داره و بدست آوردن دلش خيلي سخته.

- - -ویرایش - - -

بالاترین
رزولوشن بازی wiiu چنده؟

يه چيزي بگم بخنديد ولي تا به الان من شمردم نه X1 و نه PS4 به اندازه ي Wii U بازي 1080 و 60 فريم ندارن اين ماريو كارت جديد هم كه داره مياد تايييد شد كه 1080 نيتيو و 60 فريم خيلي خيلي ثابته گرافيكشم لامصب حرف نداره تنها مشكلي كه توش ميبينم AA هست ولي بقيش عاليه

wiiu_mariokart8_scrn13_e3.jpg
 
همين DF چند وقت پيش يه مقاله منتشر كرده بود( هموني كه توش رزولوشن مولتي KZ رو لو داد كه 1080 نيست) كه برخلاف تصور مردم 720 و 60 فريم برابر با 1080 و 30 فريم نيست روي كاغذ حتي 1080 و 30 فريم قدرت بيشتري ميخواد ولي اين به اين معنا نيست كه با كم كردن رزولوشن فريم بياد روي 60. كلا 60 فريم خيلي ناز داره و بدست آوردن دلش خيلي سخته.

این حرف غلطه خودت خیلی راحت میتونی با pc امتحان کنی یه بازیو روی 1080 اجرا کن متوسط فریم بگیر بعد روی 720 اجرا کن متوسط فریم بگیر امکان نداره بعد از 720 شدن فریم دو برابر 1080 بگیری کم و زیاد شدن رزولوشن فقط رو fill rate اثر میزاره polygon و vertex , فیزیک و ai و خیلی چیزای دیگه با کم و زیاد شدن رزولوشن تغییر نمیکنن.
 
شنیدم وسعت CREW خیلی زیاده :دی ممکنه بخاطر همین فریمش پایین باشه ؟ خیلی مسخره ـس اگه کلا نشه 60 فریم از این حالت بازیا گرفت :| ! ( منظورم تو سبک همین بازیه )
والا Burnout هم وسعتش کوچیک نبود تازه گرافیک و تخریب پذیری ماشنها هم عالی بود نسبت به زمان خودش و با اینکه OW بود 60 فریم رو داشت...،ولی جالبه یه آقایی بود که پیش از معرفی نسل جدید می گفت تا 120 فریم هم بازی ها رو می تونن پردازش کنن:-b

60 فریم در عناوین سوم شخص زیاد جالب نیست به خصوص ماجراجویی و اکشن ولی در سبک ریسینگ و شوتر اول شخص یکی از اجبارات باید باشه.
 
این حرف غلطه خودت خیلی راحت میتونی با pc امتحان کنی یه بازیو روی 1080 اجرا کن متوسط فریم بگیر بعد روی 720 اجرا کن متوسط فریم بگیر امکان نداره بعد از 720 شدن فریم دو برابر 1080 بگیری کم و زیاد شدن رزولوشن فقط رو fill rate اثر میزاره polygon و vertex , فیزیک و ai و خیلی چیزای دیگه با کم و زیاد شدن رزولوشن تغییر نمیکنن.

گفتم که حرف من نیست حرف DF هستش:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or