اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
تکنیکی که گوریلا ازش صحبت میکنه ساخته خودشون هست؟temporal reprojection
قبلا کسی از این سیستم استفاده کرده؟
الان باز با خوند متن من متوجه نمیشم که چرا از این استفاده کردند!خوب اگر واقعا بازی رو میتونستید روی 1080 ران کنید چرا از تکنیک TR استفاده کردید؟

یعنی لقمه رو دور سر چرخوندن و بعد خوردن!

یه جور میانبر هست این عمل. تو بازی‌های Need for Speed: The Run و Battlefield 3 هم از این روش استفاده کردن، بهش 'chroma-subsampling میگفتن.
 
بررسی DSII توسط DF:
Straight away we can pinpoint a clear technical advance in Dark Souls 2's resolution of choice, where it's now a full native 1280x720 on both PS3 and 360. On paper this should count as a massive boon to its presentation, but in practice the boosted pixel count only faintly improves image clarity over the original Dark Souls' 1024x720 frame-buffer. A reliance on a post-process edge ****** is to blame: it's an effective aliasing-killer, but many highlights in texture-work and alpha effects are dulled, and on both Sony and Microsoft platforms alike the game produces a softer image than we'd hoped. Nevertheless, it's an improvement - and a positive start as we venture deeper into a game world that promises to be the team's largest yet.

On reining in our lossless captures for close analysis, we find visual differences between the two versions are few and far between. In a nutshell, the greatest advantage on the PS3 side is its superior texture ******ing, where the cut-off distance on 360 is much closer - causing a blur to appear on floors at a nearer proximity for that platform. Perhaps more noticeable is the 360's own advantage, where higher resolution alpha effects are in place for bonfire flames, exploding projectiles and waterfalls. These effects appear to run with cut-down levels of detail on Sony's platform, which creates more pronounced aliasing artefacts when overlapping with nearby geometry.

All of which leads us to a crossroads when recommending one version over the other. On the one hand, if you can't bear the thought of playing through a Dark Souls game with heavy tearing, the PS3 version is the only way to go for now. Performance is largely a sub-30fps affair for Sony's console, but thanks to an engine revamp with more aggressive LOD scaling, we have yet to experience sustained drops as egregious as the original Dark Souls at its worst. For the smoothest performance though, the 360's ability to push 30-40fps at most points is worth considering among those tolerant of tearing artefacts.

Face-Off: Dark Souls 2 • Face-offs • Eurogamer.net
 
نقد فنی DF-Titanfall:
In the beta, ramping up texture quality to the insane level on a 2GB card could result in enormous "swapping" problems, with reduced performance as texture data switched between system DDR3 and GPU RAM.

"For the shipping game we've changed it quite a bit - what textures are various resolutions," explains Baker. "In the beta, if you switched it down one level below insane, all the textures were a quarter of the res."
Titanfall may have shipped, but from what Respawn is telling us, the game is still being tightened up and improved. Systems will continue to be optimised, hopefully yielding better overall performance, while there may be changes to the options available to PC owners - only hardware anti-aliasing is supported right now, but FXAA may be included too for those whose GPU resources are limited. Even those running higher-end GPUs could benefit here - for example, running the game at 4K resolution.

Respawn is also talking about what sounds rather like extensive Xbox One optimisations, including a revision for the 1408x792 native rendering resolution of the game on the Microsoft console.


"We've been experimenting with making it higher and lower. One of the big tricks is how much ESRAM we're going to use, so we're thinking of not using hardware MSAA and instead using FXAA to make it so we don't have to have this larger render target," Baker tells us. "We're going to experiment. The target is either 1080p non-anti-aliased or 900p with FXAA. We're trying to optimise... we don't want to give up anything for higher res. So far we're not 100 per cent happy with any of the options. We're still working on it. For day one it's not going to change. We're still looking at it for post-day one. We're likely to increase resolution after we ship."
Titanfall's '792p' resolution and frame-rate dips call into question - once again - the power of the Xbox One's hardware architecture. The GPU - based on AMD's Bonaire part - seems to be falling well short of the sort of performance we would expect from the architecture, making us wonder if the custom ESRAM is proving to be more of a problem than it should be
تکسچرها:

Titanfall tech interview • Interviews • DigitalFoundry • Eurogamer.net
-
کارگردان Infamous:SS گفته دلیل 30 فریم بودن بازی رزولوشن بهتر و تکنیک های گرافیکی بیشتر بوده:دی!
Instead of asking him why the game was 30fps, we chose to ask exactly what the game would be like, and what it would’ve lost if they had gone for 60fps instead.

“Resolution.” replied Nate, continuing with “I mean, that’s the easy answer, right? That’s what PC games do.”
It’s obviously something they’ve experimented with, and while the PS4 is a powerful machine, they weren’t willing to cut back on any of the graphical effects purely to get it running at a faster frame rate. It’s clear they’ve considered these things, and made the best choices for the game.
inFamous Second Son’s Director Explains Why The Game Runs At 30fps
 
نکته منفی که این تایپیک باعثش شده اینه دیگه کسی یه تایپیک جداگانه نمیزنه و خبری راجع به رزولوشن و کیفیت بازیها ترجمه نمیکنه ، اگه کلا قراره اینجوری پیش بره تایپیک را ببندید پست اول را با لینکهای DF آپدیت کنید کسی هم خواست بحث کنه میره همونجا کامنت میزاره دیگه .
 
نکته منفی که این تایپیک باعثش شده اینه دیگه کسی یه تایپیک جداگانه نمیزنه و خبری راجع به رزولوشن و کیفیت بازیها ترجمه نمیکنه ، اگه کلا قراره اینجوری پیش بره تایپیک را ببندید پست اول را با لینکهای DF آپدیت کنید کسی هم خواست بحث کنه میره همونجا کامنت میزاره دیگه .
دقیقا
ما بسیار متشکریم از دوستان که زحمت میکشن ولی خوب ممنون میشیم فارسی بزارن یا وقتشو ندارن یه توضیح خلاصه ازش بزارن یا تیکه های مهمشو دیگه حداقل فارسی بزارن
 
خب خلاصش این هست که گفتن با رزولوشن 1080 از FXAA نمیشد استفاده کرد بازی anti-aliased نداشت.اما با رزولوشن پایین تر میشهFXAA رو اضافه کنن.الان هم از 2xMSAA استفاده کردن .بعد هم گفت روی بالا بردن رزولوشن بعد از مدتی کار میکنن.
گفتن که با GPU و کارت های گرافیکی بالا میشه پرفورمنس بهتری رو برروی PC داشت (رزولوشن 4k)و استفاده از DX11 کمک زیادی تو این مسیر بهشون کرده.گفتن که درباره ی ساپورت از Mega-Texture و استریم کردن اونها فکر کردن اما چون بازی مولتی پلیر بود دیدن به صرفه نیست.
یکی دیگه از چیزایی که رو کاهش پرفورمنس موثر هست 48 گیگ فضای بازی هست که 35 گیگش مربوط به uncompressed audio میشه.که این مشکلی رو XO یا PS4 بوجود نمیاره.
مابقی هم تو لینک هست.
 
آخرین ویرایش:
البته گفته 900p و FXAA یا 1080p بدون AA در حال حاظر هم 792p هست با 2xMSAA
البته كلا بازي مشخصه كه جاي كار زياد داره ولي به شخصه شاتاي جديدي كه ازش ديدم بنظرم خيلي بهتر از قبل اومد اگه رزولوشن رو هم بالاتر ببرن كه خيلي بهتره. در هر صورت هميشه IQ نسبت به رزولوشن در اولويته و نتيجه ي بهتري از بالاتر رفتن رزولوشن ميده
 
86489935310677918048.gif



اگه Sub-HD باشه 100% 60 فریمه:
Drew McCoy: Frame-rate is king.
 
یعنی باید tv رزولوشنش بالای 1080p باشه تا این مشخصات رو دید؟
در حده 4k یعنی؟
حدود 100 خط عمودی بیشتر از 1080p معمولی داره یعنی یه چیزی بین 1080p و 1440p
ظاهرا " بازی با این رزولوشن رندر میشه ولی down sample میشه به 1080p پس نیازی به tv بالای 1080p نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or