اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
قضیه رزولوشن KZ SF هم داره جالب میشه! واکنش GG نسبت به قضیه رزولوشن KZ و ...

Regarding Killzone Shadow Fall And 1080p

Q: Is KILLZONE SHADOW FALL running 1080p, or something else?
KILLZONE SHADOW FALL’s single and multiplayer modes both run at 1080p.

Q: Is SHADOW FALL running 1080p natively?
In both SP and MP, KILLZONE SHADOW FALL outputs a full, unscaled 1080p image at up to 60 FPS. Native is often used to indicate images that are not scaled; it is native by that definition.

In Multiplayer mode, however, we use a technique called “temporal reprojection,” which combines pixels and motion vectors from multiple lower-resolution frames to reconstruct a full 1080p image. If native means that every part of the pipeline is 1080p then this technique is not native.

Games often employ different resolutions in different parts of their rendering pipeline. Most games render particles and ambient occlusion at a lower resolution, while some games even do all lighting at a lower resolution. This is generally still called native 1080p. The technique used in KILLZONE SHADOW FALL goes further and reconstructs half of the pixels from past frames.

We recognize the community’s degree of investment on this matter, and that the conventional terminology used before may be too vague to effectively convey what’s going on under the hood. As such we will do our best to be more precise with our language in the future.

Q: So how does “temporal reprojection” work and what’s the difference with up-scaling?
Up-scaling is a spatial interpolation ******. When up-scaling an image from one resolution to another, new pixels are added by stretching the image in X/Y dimension. The values of the new pixels are picked to lie in between the current values of the pixels. This gives a bigger, but slightly blurrier picture.

Temporal reprojection is a technique that tracks the position of pixels over time and predicts where they will be in future. These “history pixels” are combined with freshly rendered pixels to form a higher-resolution new frame. This is what KILLZONE SHADOW FALL uses in multiplayer.

So, in a bit more detail, this is what we need for this technique:

  • [*=left]We keep track of three images of “history pixels” sized 960x1080
    • The current frame
    • The past frame
    • And the past-past frame

    [*=left]For each pixel we store its color and its motion vector – i.e. the direction of the pixel on-screen
    [*=left]We also store a full 1080p, “previous frame” which we use to improve anti-aliasing
Then we have to reconstruct every odd pixel in the frame:


  • [*=left]We track every pixel back to the previous frame and two frames ago, by using its motion vectors
    [*=left]By looking at how this pixel moved in the past, we determine its “predictability”
    [*=left]Most pixels are very predictable, so we use reconstruction from a past frame to serve as the odd pixel
    [*=left]If the pixel is not very predictable, we pick the best value from neighbors in the current frame
On occasion the prediction fails and locally pixels become blurry, or thin vertical lines appear. However, most of the time the prediction works well and the image is identical to a normal 1080p image. We then increase sub-pixel anti-aliasing using our 1080p “previous frame” and motion vectors, further improving the image quality.

The temporal reprojection technique gave subjectively similar results and it makes certain parts of the rendering process faster. This reduces controller lag and increases responsiveness, which improves the KILLZONE SHADOW FALL multiplayer experience.

We will be discussing KILLZONE SHADOW FALL’s rendering techniques – including this one – in a talk at the upcoming Games Developers Conference on March 20th, Room 132, North Hall. We will go into much more detail, but if you have any questions please leave them in the comments below so that we can address them in the presentation. The presentation slides will be shared on the Guerrilla Games Publications page after the conference.

Regarding Killzone Shadow Fall And 1080p
 
Ubisoft talks differences between last-gen, current-gen consoles & PC
In terms of PlayStation 4 versus Xbox One versions of the game, Guay says they're so similar that he sometimes has to check the controller or the UI to figure out which platform is running the game.

"It pretty much looks alike," he said. "You know, I get fooled. You can't really tell just from the image."

And the PC version scales based on the sort of computer you're running it on, though the team made the decision "not too scale down too much," Guay said
Watch Dogs hits May 27, here's how the versions will compare | Polygon
 
child-of-light.jpg

_______________
Child of Light Will Run At 1080p/60fps On Both The PS4 And Xbox One
 
دوستان ممنون از زحمتی که برای جمع آوری خبر میکشید.
ولی باور کنید اینجا یه فروم فارسی هست.
خلاصه خبر Watch Dogs اینه که طبق گفته سازنده هر دو نسخه X1 و PS4 خیلی شبیه به هم هستن :دی
==
خب یوبی سافت رسما رزولوشن Watch Dogs رو تایید کرد:
PS4 = 1080P/30FPS
XB1 = 960P/30FPS

ماشالا XB1 بابای هر چی رزولوشن هست در آورد :))
720P
792P
900P
960P
1080P
:دی
 
آخرین ویرایش:
فکر نمیکنم 960p باشه آخه اگه نسبت تصویر بخواد 16:9 باشه یه رزولوشن عجیب با رقم اعشار در میاد(1,706.666666666667x960) ! :d احتمالا یا باید همون 900p باشه یا اگر 960 باشه ممکنه 1920x960 باشه سورس خبرم دیدم اکثر جاها از قول سایت عرب گیمر خبرو نقل کرده بودن.
 
آخرین ویرایش:
فکر نمیکنم 960p باشه آخه اگه نسبت تصویر بخواد 16:9 باشه یه رزولوشن عجیب با رقم اعشار در میاد(1,706.666666666667x960) ! :d احتمالا یا باید همون 900p باشه یا اگر 960 باشه ممکنه 1920x960 باشه سورس خبرم دیدم اکثر جاها از قول سایت عرب گیمر خبرو نقل کرده بودن.

خوب اگه بخوان ريشو رو درست در بيارن ميتونن رزولوشن رو 960*1707 و يا 960*1706 بگيرن واقعا يه ستون كم و زياد به هيج جا بر نميخوره. بعدش هم كه Upscale ميشه
 
تکنیکی که گوریلا ازش صحبت میکنه ساخته خودشون هست؟temporal reprojection
قبلا کسی از این سیستم استفاده کرده؟
الان باز با خوند متن من متوجه نمیشم که چرا از این استفاده کردند!خوب اگر واقعا بازی رو میتونستید روی 1080 ران کنید چرا از تکنیک TR استفاده کردید؟
Temporal reprojection is a technique that tracks the position of pixels over time and predicts where they will be in future. These “history pixels” are combined with freshly rendered pixels to form a higher-resolution new frame. This is what KILLZONE SHADOW FALL uses in multiplayer.
یعنی لقمه رو دور سر چرخوندن و بعد خوردن!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or