اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
تا نسل قبل برنامه‌ی همه سازنده‌ها همینجوری بود. اینقدر روی اپتیمایز کردن انجین بازی، بهینه کردن روی سخت افزار و ... کار می‌کردم که آخر نسل شاهد بهترین خروجی‌ها بودیم.

الان اونقدر وقیح شدن که بازی روی مزخرف‌ترین حالتش برای PC عرضه می‌کنن. حس می‌کنم
EA ِ ایران کل صنعت رو دست گرفته و همه میگن همینه که هست!

با‌وجود زامبی‌ها (فن‌بوی) کلا دنیای تکنولوژی بدون رعایت حداقل استاندارد به سمت تباهی میره.
 
بررسی Lords of the fallen توسط دیجیتال فاندری:


- بازی ساخته شده در Unreal Engine 5

- به طور گسترده ای از Nanite و Lumen استفاده میکنه.

- کاملا نسل بعدی که فقط برای کنسول های نسل جدید ساخته شده.

- مکانیک سوئیچینگ قلمرو چشمگیر است اما بازی حتی پس از گذشت یک ماه از پچ ها در زمان راه اندازی پایداری با ثباتی ندارد.

- بازی دارای دو حالت کوالیتی 30 فریم در ثانیه و حالت پروفومنس 60 فریم در ثانیه است.

حالت پروفومنس :

سری S:

- بدترین شکل قضیه است. حالت پروفومنس با وجود اینکه 720p داینامیک هست با بازه کمترین 432p ولی اغلب محدوده 40 تا 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود که حتی می تواند تا 20 و خورده ای در نبرد با باس های پر استرس کاهش یابد.

- کیفیت تصویر آن به دلیل وضوح بسیار پایین بسیار ضعیف است.

- در سریز اس گاهی بازی برای چند ثانیه در فریم های تک رقمی اجرا میشه که نهایت پس از چند ثانیه در نرخ فریم معمولی قرار می گیرد. این قضیه به نسبت زمان لانچ بهتر شده ، اما این مشکل همچنان پابرجاست.

سری X:

- هر منطقه ای که سری S به 30 یا 40 فریم در ثانیه کاهش پیدا میکنه، SX تقریباً ۶۰‌ فریم را حفظ می کنه اما همان نبرد با باس فایت ها و در حالت استرس می تواند تا فریم ریت را اواسط 40 کاهش بده، در حالی که سری S به اواسط لیگ 20 کاهش پیدا میکنه.

- رزولوشن داینامیک 1152p با کمترین حد پایین 684p .
سقف DRS هنگام نگاه کردن به آسمان به بالاترین حد خودش میرسه.

- با اینکه چند پچ منتشر شده اما هنوز استارتر زیاد هنوز وجود داره که می تونه برای چند ثانیه فریز کامل بازی تا فریم ریت 00 را ایجاد کنه.

- بستن و راه اندازی مجدد بازی این مشکل را برطرف می کند.


PS5:

- از نظر تنظیمات بصری و رزولوشن با Series X کاملا یکسان است.

- از نظر مشکلات افت فریم و استاتر PS5 از هر دو کنسول اکسباکس بهتر است زیرا استاتر پیمایشی کمتری نسبت به Xbox ها دارد. هیچ کدام از این دو کنسول در حفظ 60 فریم در ثانیه کار خوبی انجام نمی دهند، اما PS5 اوضاع فریم ریت بهتری دارد.


View attachment 318355


حالت کوالیتی :

- در حالت کوالیتی ( 30 فریم بر ثانیه) رزولوشن PS5 و SX از بازه 1296p تا 1620p است

- بطور کلی لغزش های عظیمی که در حالت پروفومنس دیده می شوند در حالت کوالیتی دیده نمی شوند بجز افت فریم های بسیار کوچک تک رقمی.

- همچنین حالت کوالیتی همچنین دارای کیفیت سایه بالاتر، نورهای حجمی بالاتر، SSR با کیفیت بالاتر است.

- تفاوت در سایه ها و جئومتری و LoD نیز به نفع حالت کوالیتی وجود دارد.

- DF هنوز حالت عملکرد را توصیه می کنه، اما واضح است که حالت کوالیتی نیز قابل چشم پوشی نیست.

- در زمان لانچ نسخه PS5 مشکل لود شاخ و برگ داشت که از طریق پچ های پس از لانچ این مشکل برطرف شده است.

- سری S دارای کیفیت بافت و جئومتری پایینتری است.

نتیجه گیری:

- بطور کلی این هزینه ای است که باید برای رسیدن به ۶۰ فریم با Lumen و Nanite پرداخت کنید.

- سایر ویژگی‌ها: در حال حاضر هیچ تنظیمی برای غیرفعال کردن تریگرهای تطبیقی در PS5 وجود ندارد و هیچ راهی برای تغییر گزینه‌های HUD (که در ناحیه Overscan قرار می‌گیرند) در Xbox وجود ندارد.
3090018b15e8243b17d83213e42b8b73c3807474aa8bc4e3dd64940b3af2e5dd.gif
 
منطق پشت‌ حجم بازی‌ها و‌ حجم‌ اپدیت‌ها چی هست؟
این امار‌ از کل بازی‌های نسل جدید وجود‌ داره؟
نشانه قدرت بی حد و اندازه کنسول سونیه و هیچ ربطی به زمانی که مجبورا واسه ۲ تا کنسول اکس باکس بزارن نداره.

لیست بازیها کوتاهه چون اونی که این پست رو فرستاده حجم همین چنتا بازی رو قبول داره و بقیه رو فیک میدونه.

احتمالا مقایسه بعدی در مورد مقدار بازدارندگی ۲ کنسول نسبت به مواد مخدره که اونم نشونه قدرت بی حد و اندازه کنسول سونیه.
 
نشانه قدرت بی حد و اندازه کنسول سونیه و هیچ ربطی به زمانی که مجبورا واسه ۲ تا کنسول اکس باکس بزارن نداره.

لیست بازیها کوتاهه چون اونی که این پست رو فرستاده حجم همین چنتا بازی رو قبول داره و بقیه رو فیک میدونه.

احتمالا مقایسه بعدی در مورد مقدار بازدارندگی ۲ کنسول نسبت به مواد مخدره که اونم نشونه قدرت بی حد و اندازه کنسول سونیه.
منبع: Trust me bro cuz im Xbox Fan!

اصلا هم این 33 بازی که حجم نسخه استاندارد و آپدیتشون از XSX کمتره، به خاطر فشرده ساز کراکن و مغز متفکری به اسم مارک سرنی نیست. لودینگ ها هم همینطور B-)

راستی... High on life انحصاری XB بود... اینام خیانت کردن به اسپنسر و برای پلی استیشن وقت گذاشتن حجمو کم کردن!
 
نشانه قدرت بی حد و اندازه کنسول سونیه و هیچ ربطی به زمانی که مجبورا واسه ۲ تا کنسول اکس باکس بزارن نداره.
حالا ss ضعیفتره و با ارفاق حرفت رو قبول میکنیم ولی این وسط sx چی میگه؟! :))
خود تیم فنی ماکرو این دلایلتون رو بشنون بازنشستگی زودتر از موعد میگیرن
 
حالا ss ضعیفتره و با ارفاق حرفت رو قبول میکنیم ولی این وسط sx چی میگه؟! :))
خود تیم فنی ماکرو این دلایلتون رو بشنون بازنشستگی زودتر از موعد میگیرن
به ضعیف و قوی چه ربطی داره؟

منظورم مقدار زمانی که بازیساز رو کنسولها وقت میزاره.

گلهای تو خونه قشنگ دقت کنید ۱ بار میگم:

شما واسه ساخت ۲ تا کار دستی زمان بیشتری نسبت به ۱ کاردستی لازم دارید.

@SiminSecret
این هیولای افسانه ای تو alanwake خواب بوده لطفا بعد آلن هیولا رو هم ویک کنید.
Ps5:81 xsx:76

تو lies of p هیولا یه لحظه بیرون اومده و رفته که فرقشون 800 mb

سرچ کردم به جز ۲ تا فنبوی هیچ بیکاری سایز بازیها رو مقایسه نکرده که بشه استناد کرد.
 
آخرین ویرایش:
به ضعیف و قوی چه ربطی داره؟

منظورم مقدار زمانی که بازیساز رو کنسولها وقت میزاره.

گلهای تو خونه قشنگ دقت کنید ۱ بار میگم:

شما واسه ساخت ۲ تا کار دستی زمان بیشتری نسبت به ۱ کاردستی لازم دارید.

@SiminSecret
این هیولای افسانه ای تو alanwake خواب بوده احتمالا بعد آلن هیولا رو ویک کنید.
Ps5:81 xsx:76

تو lies of p هیولا یه لحظه بیرون اومده و رفته که فرقشون 800 mb

سرچ کردم به جز ۲ تا فنبوی هیچ بیکاری سایز بازیها رو مقایسه نکرده که بشه استناد کرد.
AW2 هیچ چیزش آدمیزادی ساخته نشده. بازی کلا از عدم بهینگی رنج میبره روی کنسول و PC. این یه مورد شما فاکتور بگیره 32 تای دیگه رو از ما قبول کن به لطف خودت گل من.

باشه ما 2 تا فن بوی بیکار هستیم ولی وقتی بحث نصب و آپدیت بازی ها میرسه خیلی مهمه که حجمی که دانلود و ذخیره میشه روی کنسول چقدر باشه! مخصوصا اگه تو ایران زندگی کنی :)
 
AW2 هیچ چیزش آدمیزادی ساخته نشده. بازی کلا از عدم بهینگی رنج میبره روی کنسول و PC.
از دیجیتال فاندری:

In summary though, I'd say that Alan Wake 2 is a great experience on all console systems. This is a real visual accomplishment, delivering well-calibrated graphics even on Xbox Series S. There's still room for improvement, and the PS5 some work to more consistently achieve its performance target, but it's a truly impressive game that Digital Foundry recommends without hesitation.

:yes:
 
منظورم مقدار زمانی که بازیساز رو کنسولها وقت میزاره.

گلهای تو خونه قشنگ دقت کنید ۱ بار میگم:

شما واسه ساخت ۲ تا کار دستی زمان بیشتری نسبت به ۱ کاردستی لازم دارید.
خاصیت سفسطه بسته به اینه که چه چیزی رو بخای ثابت کنی.
شما الان 4 تا کاردستی داری و هر کدوم رو جدا جدا باید بسنجی نه اینکه هر کدوم رو که دلت بخاد بیاری تو یه کاسه.
ما دوران دانشجویی 5 نفر هم اتاق بودیم که 2 نفرمون با هم برادر بودن و وقتی یه خوردنی میخریدیم و میخاستیم دونگی حساب کنیم اون دو تا داداش میگفتن مارو باید یه سهم حساب کنید و تقسیم بر 4 کنید چون داداشیم :)
 
AW2 هیچ چیزش آدمیزادی ساخته نشده. بازی کلا از عدم بهینگی رنج میبره روی کنسول و PC. این یه مورد شما فاکتور بگیره 32 تای دیگه رو از ما قبول کن به لطف خودت گل من.

باشه ما 2 تا فن بوی بیکار هستیم ولی وقتی بحث نصب و آپدیت بازی ها میرسه خیلی مهمه که حجمی که دانلود و ذخیره میشه روی کنسول چقدر باشه! مخصوصا اگه تو ایران زندگی کنی :)
همین لیستی که دادی
F1 23
Ps5:59 x:52
Remnant 2
Ps5:65 x:63
Immortal
Ps5:59 x:57
Nba2k
Ps5:173 x:170
Alanwake 2
Ps5:81 x:76

Starwars jedi survivor مطمئنم تو اکس حجم کمتری از ps5 داره.

طبق این لیست بالا اکسباکس یه megamavata مخفی داره که فقط سازندگان کاردرست میتونن ازش استفاده کنن.
 
آخرین ویرایش:
از دیجیتال فاندری:

In summary though, I'd say that Alan Wake 2 is a great experience on all console systems. This is a real visual accomplishment, delivering well-calibrated graphics even on Xbox Series S. There's still room for improvement, and the PS5 some work to more consistently achieve its performance target, but it's a truly impressive game that Digital Foundry recommends without hesitation.

:yes:
اسناد رسوایی df تو صفحه های قبل گذاشته شده،باز به df استناد میکنی؟

تو فنبوی بودن df همین بس که لیست کوروش واسه سایز بازیها رو میبینه،ولی یه دونه مقاله هم درمورد هیولای افسانه ای خفته در کنسول نمینویسه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or