اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
سلطان چند دقیقه وقت گذاشتی این پست نوشتی ؟ 5 ثانیه تو گوگل سرچ می کردی ps5 other storage مشکل حل می شد

View attachment 318540
How to Remove Other Storage Space from PS5



حجم پوشه other معمولا به خاطر نصب بازی های ps4 روی ssd ps5 افزایش پیدا می کنه و با انتقال بازی های ps4 به هارد اکسترنال مشکل حل می شه
با حذف اسکرین شات ها / ویدیو ها حجم پوشه کمتر هم می شه
PS5 Other Storage Huge? (3 QUICK Ways To Clear It!) in 2023 - TechProfet
این عکس از این ویدیو برداشته شده و ۹۹ گیگ بعد از انجام کار های پایین به دست اومده:
پاک کردن همه بازی های ps4 از اینترنال، پاک کردن اسکرین شات های موقع گرفتن تروفی،ریبیلد دیتابیس،کلر کش و ...
مشکلی نیست شما اگه کنسول داری بازی های ps4 رو پاک کن عکس بده از همین صفحه استوریج و سایر دوستاتون هم همین طور🤣
-در ضمن مطمئنا وقت کمتری برای نوشتن این یک پست صرف کردم نسبت به وقتی که شما برای لیست کردن حجم بازی های ایکس باکس و افشا کردن فساد های مایکروسافت صرف می کنی
 
آخرین ویرایش:
بررسی عنوان RoboCop: Rogue City توسط Digital Foundry :





- به زیبایی تکنولوژی های پیشرفته Unreal Engine 5 را روی کنسول ها به کار می برد بطوریکه مجموعه کاملی از ویژگی های UE5 در این بازی بر روی کنسولها بکار گرفته میشود.

- استفاده از تکنیک Lumen GI نرم افزاری به جای GI معمولی.

- نورپردازی بسیار منسجم و دقیق‌.

-حالت نور غیرمستقیم (indirect lighting) که کمی با وضوح پایین ردیابی می شه.

- رفلکشن Lumen نرم افزاری نیز همراه با SSR در بازی اعمال میشه.

-لومن رفلکشن ها پوشش کاملی نداره و NPC ها فقط بصورت SSR منعکس میشن.

- شاخ و برگ و عناصر متحرک در رفلکشن ها متحرک نیستند و همچنین روی همه سطوح اعمال نمیشن.

- تکنیک Virtual Shadow Map نیز با استفاده از شادو مپ و با وضوح بالایی استفاده میشه.

- تکنیک Unreal's ray traced shadow map نیز استفاده شده است.

- سایه های پراکنده بیشتری در فاصله های درست اعمال میشه مانند زندگی واقعی.

- جزئیات فوق العاده دقیق سایه ها از نزدیک قابل توجه هست با این حال، برخی از سایه‌ها می‌توانند به‌طور غیرطبیعی حالت تیزی داشته باشند، اما به‌طور کلی ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند.

- تکنیک Nanite همچنین برای مدیریت LoD عالی استفاده می شه.

- در مناطق صخره ای این مورد بصورت متراکم دیده میشه.

- فیزیکس نیز به طور آزادانه با تخریب زیاد در محیط ها استفاده می شه.


مقایسه کنسول ها:

- هر دو کنسول PS5/SX دارای مود کوالیتی 30 فریم و حالت پرفورمنش 60 فریم هستند.

- لومن نرم افزاری در هر دو مورد استفاده قرار می گیرد اما در حالت پروفومنس کمی کیفیت پایینتری داره.

- سطوح شفاف در حالت Quality کیفیت بالاتری دارند.



- سری X:
- در هر دو مود کوالیتی و پروفومنس رزولوشن بصورت 1080p رندر میشه و با اپ اسکیل به خروجی 1440p میرسه.

- تکنیک DRS ممکن است استفاده شده باشه اما چندان قابل توجه نیست.



- کنسول PS5:

- ویژگی های گرافیکی و بصری مشابه با SX داره.

- به نظر می‌رسه در مود کوالیتی PS5 به‌جای اپسکیل از 1080p در ارائه تصویر نهایی کمی تمیزتر عمل میکنه و به‌طور طبیعی در 1440p نیتیو رندر می‌شه.

- هر دو کنسول Xbox دارای اشکال رندر تکسچرها روی آسفالت هستند اما PS5 و PC این مشکل را ندارد، DF فکر می کند که این مسئله یک باگ است.

IMG_20231116_010622_603.jpg

IMG_20231116_010621_078.jpg

- در نسخه PS5 برخی از رفلکشن ها در مکان های مختلف کیفیت بالاتری به نسبت SX دارند . (ایستگاه پلیس)

-بررسی فریم ریت:

- سری X:
- کنسول SX در بیشتر مناطق و درگیری ها با 60 فریم اجرا می شه، در مناطق شلوغ و مبارزه ای که استرس شدید به GPU وارد می‌کنه به 40 فریم بر ثانیه و حتی زیر 30 فریم برثانیه می رسه.

- اما کات سینها 60 فریم را هدف قرار می ده اما در بیشتر موارد به آن نمیرسه.

- استاتر پیمایشی نیز دیده می شه.

- حالت کوالیتی با استاتر پیمایش کمتر همراهه که اوضاع پایدارتری را موجب میشه.

- به نظر می رسه که Motion blur فقط در یک میشن کار می کنه، در ماموریت های دیگر روشن کردن آن کاری انجام نمیده.


- کنسول PS5:
- از نظر استاتر، عملکرد مود کوالیتی و غیره مشابه SX است.

- در حالت پرفورمنس، PS5 از کاهش قابل توجهی در نرخ فریم ریت در پیمایش جهان باز در قسمت مرحله down town رنج می برد، حدود 10 فریم کمتر در برابر SX البته DF فکر می کند ممکن است به این دلیل باشد که PS5 دارای اشکال رندر تکسچر آسفالتی که در SX دیده میشه نیست‌.

- زمان لودینگ در تمام کنسول ها بسیار سریع است.

سری S:
- لومن رفلکشن نداره‌.

- اما Lumen GI وجود داره اما کیفیت پایین تری نسبت به SX/PS5 دارد.

- هنوز خیلی خوب است اما به اندازه دستگاههای های دیگه پایدار نیست.

- تکنیک Virtual Shadow Map نیز وجود داره اما اسکیل کوچکتری را پوشش میده.

- در سایر تنظیمات بصری عمدتاً مشابه دو کنسول دیگر است.

- رزولوشن خروجی 1440p با 1080p رندر است.

- فریم ریت آن بیشتر مانند حالت کوالیتی در PS5/SX است.

- افت تا 20 فریم در ثانیه در نبردهای سنگین.


View attachment VID_20231116_010717_203.mp4
 
بررسی عنوان RoboCop: Rogue City توسط Digital Foundry :





- به زیبایی تکنولوژی های پیشرفته Unreal Engine 5 را روی کنسول ها به کار می برد بطوریکه مجموعه کاملی از ویژگی های UE5 در این بازی بر روی کنسولها بکار گرفته میشود.

- استفاده از تکنیک Lumen GI نرم افزاری به جای GI معمولی.

- نورپردازی بسیار منسجم و دقیق‌.

-حالت نور غیرمستقیم (indirect lighting) که کمی با وضوح پایین ردیابی می شه.

- رفلکشن Lumen نرم افزاری نیز همراه با SSR در بازی اعمال میشه.

-لومن رفلکشن ها پوشش کاملی نداره و NPC ها فقط بصورت SSR منعکس میشن.

- شاخ و برگ و عناصر متحرک در رفلکشن ها متحرک نیستند و همچنین روی همه سطوح اعمال نمیشن.

- تکنیک Virtual Shadow Map نیز با استفاده از شادو مپ و با وضوح بالایی استفاده میشه.

- تکنیک Unreal's ray traced shadow map نیز استفاده شده است.

- سایه های پراکنده بیشتری در فاصله های درست اعمال میشه مانند زندگی واقعی.

- جزئیات فوق العاده دقیق سایه ها از نزدیک قابل توجه هست با این حال، برخی از سایه‌ها می‌توانند به‌طور غیرطبیعی حالت تیزی داشته باشند، اما به‌طور کلی ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند.

- تکنیک Nanite همچنین برای مدیریت LoD عالی استفاده می شه.

- در مناطق صخره ای این مورد بصورت متراکم دیده میشه.

- فیزیکس نیز به طور آزادانه با تخریب زیاد در محیط ها استفاده می شه.


مقایسه کنسول ها:

- هر دو کنسول PS5/SX دارای مود کوالیتی 30 فریم و حالت پرفورمنش 60 فریم هستند.

- لومن نرم افزاری در هر دو مورد استفاده قرار می گیرد اما در حالت پروفومنس کمی کیفیت پایینتری داره.

- سطوح شفاف در حالت Quality کیفیت بالاتری دارند.



- سری X:
- در هر دو مود کوالیتی و پروفومنس رزولوشن بصورت 1080p رندر میشه و با اپ اسکیل به خروجی 1440p میرسه.

- تکنیک DRS ممکن است استفاده شده باشه اما چندان قابل توجه نیست.



- کنسول PS5:

- ویژگی های گرافیکی و بصری مشابه با SX داره.

- به نظر می‌رسه در مود کوالیتی PS5 به‌جای اپسکیل از 1080p در ارائه تصویر نهایی کمی تمیزتر عمل میکنه و به‌طور طبیعی در 1440p نیتیو رندر می‌شه.

- هر دو کنسول Xbox دارای اشکال رندر تکسچرها روی آسفالت هستند اما PS5 و PC این مشکل را ندارد، DF فکر می کند که این مسئله یک باگ است.

View attachment 318885

View attachment 318886

- در نسخه PS5 برخی از رفلکشن ها در مکان های مختلف کیفیت بالاتری به نسبت SX دارند . (ایستگاه پلیس)

-بررسی فریم ریت:

- سری X:
- کنسول SX در بیشتر مناطق و درگیری ها با 60 فریم اجرا می شه، در مناطق شلوغ و مبارزه ای که استرس شدید به GPU وارد می‌کنه به 40 فریم بر ثانیه و حتی زیر 30 فریم برثانیه می رسه.

- اما کات سینها 60 فریم را هدف قرار می ده اما در بیشتر موارد به آن نمیرسه.

- استاتر پیمایشی نیز دیده می شه.

- حالت کوالیتی با استاتر پیمایش کمتر همراهه که اوضاع پایدارتری را موجب میشه.

- به نظر می رسه که Motion blur فقط در یک میشن کار می کنه، در ماموریت های دیگر روشن کردن آن کاری انجام نمیده.


- کنسول PS5:
- از نظر استاتر، عملکرد مود کوالیتی و غیره مشابه SX است.

- در حالت پرفورمنس، PS5 از کاهش قابل توجهی در نرخ فریم ریت در پیمایش جهان باز در قسمت مرحله down town رنج می برد، حدود 10 فریم کمتر در برابر SX البته DF فکر می کند ممکن است به این دلیل باشد که PS5 دارای اشکال رندر تکسچر آسفالتی که در SX دیده میشه نیست‌.

- زمان لودینگ در تمام کنسول ها بسیار سریع است.

سری S:
- لومن رفلکشن نداره‌.

- اما Lumen GI وجود داره اما کیفیت پایین تری نسبت به SX/PS5 دارد.

- هنوز خیلی خوب است اما به اندازه دستگاههای های دیگه پایدار نیست.

- تکنیک Virtual Shadow Map نیز وجود داره اما اسکیل کوچکتری را پوشش میده.

- در سایر تنظیمات بصری عمدتاً مشابه دو کنسول دیگر است.

- رزولوشن خروجی 1440p با 1080p رندر است.

- فریم ریت آن بیشتر مانند حالت کوالیتی در PS5/SX است.

- افت تا 20 فریم در ثانیه در نبردهای سنگین.


View attachment 318887
عجیبه که تو مد کوالیتی روی XSX رزولوشن نسبت به مد پرفورمانس تغییری نمیکنه و از نظری بصری و گرافیکی در عمل هیچ فرقی با مد پرفورمانس نداره با این تفاوت که فریم تو مد کوالیتی روی ۳۰ لاک شده و پرفورمانس روی ۶۰ که خب خیلی عجیبه که به احتمال زیاد مشابه اون اتفاقی که برای ویچر ۳ افتاده بود که نسخه XSX از تنظیمات XSS استفاده میکرد و LOD ضعیفتری داشت که با Patch این موضوع حل شد. مشکل آسفالت هم تو XSX احتمالا مشابه همین اتفاق باشه.
نکته دیگه اینکه تنظیمات مدهای کنسولی تو فایل .ini در PC وجود داره و چیزی که اونجا مشاهده شده رزولوشن هر دو نسخه در هر دو مد کوالیتی و پرفورمانس مثل هم هست با این تفاوت که در مد کوالیتی حداقل رزولوشن DRS در نسخه XSX مقدارش ۶۰ درصد هست و در PS5 این عدد ۵۵ درصد هست تو مد پرفورمانس هم حداقل در XSX عددش ۷۵ درصد و در PS5 این عدد ۶۰ درصد هست که در این حالت XSX در هر دو حالت باید به ترتیب ۵ و ۱۵ درصد در حداقل رزولوشن DRS برتری داشته باشه:

XSX Quality mode:

+CVars=r.DynamicRes.OperationMode=2
+CVars=r.DynamicRes.FrameTimeBudget=33.3
+CVars=r.DynamicRes.MinScreenPercentage=60
+CVars=r.DynamicRes.MaxScreenPercentage=100
+CVars=Anaconda.BackbufferResX=2560
+CVars=Anaconda.BackbufferResY=1440

PS5 Quality mode:

+CVars=PS5.DefaultBackBufferWidth=2560
+CVars=PS5.DefaultBackBufferHeight=1440
+CVars=r.DynamicRes.OperationMode=2
+CVars=r.DynamicRes.FrameTimeBudget=33.3
+CVars=r.DynamicRes.MinScreenPercentage=55
+CVars=r.DynamicRes.MaxScreenPercentage=100

================
بنظر میرسه که با Patch این مشکلات برطرف بشه ولی دیگه این قضیه که نسخه xbox بازیها در زمان عرضه بیشترین باگ/کمترین پالیش رو دارن جدیدا داره بیشتر و بیشتر میشه...
 
آخرین ویرایش:
بررسی عنوان RoboCop: Rogue City توسط Digital Foundry :





- به زیبایی تکنولوژی های پیشرفته Unreal Engine 5 را روی کنسول ها به کار می برد بطوریکه مجموعه کاملی از ویژگی های UE5 در این بازی بر روی کنسولها بکار گرفته میشود.

- استفاده از تکنیک Lumen GI نرم افزاری به جای GI معمولی.

- نورپردازی بسیار منسجم و دقیق‌.

-حالت نور غیرمستقیم (indirect lighting) که کمی با وضوح پایین ردیابی می شه.

- رفلکشن Lumen نرم افزاری نیز همراه با SSR در بازی اعمال میشه.

-لومن رفلکشن ها پوشش کاملی نداره و NPC ها فقط بصورت SSR منعکس میشن.

- شاخ و برگ و عناصر متحرک در رفلکشن ها متحرک نیستند و همچنین روی همه سطوح اعمال نمیشن.

- تکنیک Virtual Shadow Map نیز با استفاده از شادو مپ و با وضوح بالایی استفاده میشه.

- تکنیک Unreal's ray traced shadow map نیز استفاده شده است.

- سایه های پراکنده بیشتری در فاصله های درست اعمال میشه مانند زندگی واقعی.

- جزئیات فوق العاده دقیق سایه ها از نزدیک قابل توجه هست با این حال، برخی از سایه‌ها می‌توانند به‌طور غیرطبیعی حالت تیزی داشته باشند، اما به‌طور کلی ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند.

- تکنیک Nanite همچنین برای مدیریت LoD عالی استفاده می شه.

- در مناطق صخره ای این مورد بصورت متراکم دیده میشه.

- فیزیکس نیز به طور آزادانه با تخریب زیاد در محیط ها استفاده می شه.


مقایسه کنسول ها:

- هر دو کنسول PS5/SX دارای مود کوالیتی 30 فریم و حالت پرفورمنش 60 فریم هستند.

- لومن نرم افزاری در هر دو مورد استفاده قرار می گیرد اما در حالت پروفومنس کمی کیفیت پایینتری داره.

- سطوح شفاف در حالت Quality کیفیت بالاتری دارند.



- سری X:
- در هر دو مود کوالیتی و پروفومنس رزولوشن بصورت 1080p رندر میشه و با اپ اسکیل به خروجی 1440p میرسه.

- تکنیک DRS ممکن است استفاده شده باشه اما چندان قابل توجه نیست.



- کنسول PS5:

- ویژگی های گرافیکی و بصری مشابه با SX داره.

- به نظر می‌رسه در مود کوالیتی PS5 به‌جای اپسکیل از 1080p در ارائه تصویر نهایی کمی تمیزتر عمل میکنه و به‌طور طبیعی در 1440p نیتیو رندر می‌شه.

- هر دو کنسول Xbox دارای اشکال رندر تکسچرها روی آسفالت هستند اما PS5 و PC این مشکل را ندارد، DF فکر می کند که این مسئله یک باگ است.

View attachment 318885

View attachment 318886

- در نسخه PS5 برخی از رفلکشن ها در مکان های مختلف کیفیت بالاتری به نسبت SX دارند . (ایستگاه پلیس)

-بررسی فریم ریت:

- سری X:
- کنسول SX در بیشتر مناطق و درگیری ها با 60 فریم اجرا می شه، در مناطق شلوغ و مبارزه ای که استرس شدید به GPU وارد می‌کنه به 40 فریم بر ثانیه و حتی زیر 30 فریم برثانیه می رسه.

- اما کات سینها 60 فریم را هدف قرار می ده اما در بیشتر موارد به آن نمیرسه.

- استاتر پیمایشی نیز دیده می شه.

- حالت کوالیتی با استاتر پیمایش کمتر همراهه که اوضاع پایدارتری را موجب میشه.

- به نظر می رسه که Motion blur فقط در یک میشن کار می کنه، در ماموریت های دیگر روشن کردن آن کاری انجام نمیده.


- کنسول PS5:
- از نظر استاتر، عملکرد مود کوالیتی و غیره مشابه SX است.

- در حالت پرفورمنس، PS5 از کاهش قابل توجهی در نرخ فریم ریت در پیمایش جهان باز در قسمت مرحله down town رنج می برد، حدود 10 فریم کمتر در برابر SX البته DF فکر می کند ممکن است به این دلیل باشد که PS5 دارای اشکال رندر تکسچر آسفالتی که در SX دیده میشه نیست‌.

- زمان لودینگ در تمام کنسول ها بسیار سریع است.

سری S:
- لومن رفلکشن نداره‌.

- اما Lumen GI وجود داره اما کیفیت پایین تری نسبت به SX/PS5 دارد.

- هنوز خیلی خوب است اما به اندازه دستگاههای های دیگه پایدار نیست.

- تکنیک Virtual Shadow Map نیز وجود داره اما اسکیل کوچکتری را پوشش میده.

- در سایر تنظیمات بصری عمدتاً مشابه دو کنسول دیگر است.

- رزولوشن خروجی 1440p با 1080p رندر است.

- فریم ریت آن بیشتر مانند حالت کوالیتی در PS5/SX است.

- افت تا 20 فریم در ثانیه در نبردهای سنگین.


View attachment 318887
خیلی جالبه بازم توی یک بازی دیگه ps5 به طور واضح عملکرد بهتری داره به نسبت xsx
البته طبق معمول چون برای عده ای این قضیه غیر قابل حضم ماله کشی میکنن به طرق مختلف از پالیش نبودن و این جور مسائل در حالی که خب اگه قراره بهتر بشه بازی برای هر دوکنسول این اتفاق می افته الان در شرایط یکسان عمل کرد کنسول ها اینه و فکر هم نکنم بازیسازی با xbox پدر کشتگی داشته باش که بخواد هنگام عرضه روی فقط کنسول xbox پالیش نشده و با ایراد عرضه کنه بازیش رو
قطعا دلایلی داره حالا میتونه دلیلش این باش که کار برای بازیسازها روی یک کنسول راحت تره یا اینکه انجین بازیشون چه جوری از gpu و منابع سخت افزار کنسول ها استفاده میکنه و ...
 
آخرین ویرایش:
خیلی جالبه بازم توی یک بازی دیگه ps5 به طور واضح عملکرد بهتری داره به نسبت xsx
البته طبق معمول چون برای عده ای این قضیه غیر قابل حضم ماله کشی میکنن به طرق مختلف از پالیش نبودن و این جور مسائل در حالی که خب اگه قراره بهتر بشه بازی برای هر دوکنسول این اتفاق می افته الان در شرایط یکسان عمل کرد کنسول ها اینه و فکر هم نکنم بازیسازی با xbox پدر کشتگی داشته باش که بخواد هنگام عرضه روی فقط کنسول xbox پالیش نشده و با ایراد عرضه کنه بازیش رو
قطعا دلایلی داره حالا میتونه دلیلش این باش که کار برای بازیسازها روی یک کنسول راحت تره یا اینکه انجین بازیشون چه جوری از gpu و منابع سخت افزار کنسول ها استفاده میکنه و ...
رفیق نه تنها توی متن بلکه داخل ویدئو هم کاملا مشخص هست که تو برخی سکانس های مشابه،نسخه XSX ده فریم بیشتر از PS5 اجرا می شود اون وقت شما به این موضوع عملکرد بهتر PS5 می گویید اون هم به صورت واضح؟!اگر XSX مشکل رندر تکسچر تو برخی قسمت ها دارد دقیقا تو همون قسمت ها هم با نرخ فریم بالاتری اجرا می شود.

این هم یک مقایسه دیگر از فریم ریت دو بازی که حتی در محیط های بسته و در حین مبارزات،XSX وضعیت بهتری دارد.

View attachment RoboCop- Rogue City -cut.mp4
 
آخرین ویرایش:
خیلی جالبه بازم توی یک بازی دیگه ps5 به طور واضح عملکرد بهتری داره به نسبت xsx
البته طبق معمول چون برای عده ای این قضیه غیر قابل حضم ماله کشی میکنن به طرق مختلف از پالیش نبودن و این جور مسائل در حالی که خب اگه قراره بهتر بشه بازی برای هر دوکنسول این اتفاق می افته الان در شرایط یکسان عمل کرد کنسول ها اینه و فکر هم نکنم بازیسازی با xbox پدر کشتگی داشته باش که بخواد هنگام عرضه روی فقط کنسول xbox پالیش نشده و با ایراد عرضه کنه بازیش رو
قطعا دلایلی داره حالا میتونه دلیلش این باش که کار برای بازیسازها روی یک کنسول راحت تره یا اینکه انجین بازیشون چه جوری از gpu و منابع سخت افزار کنسول ها استفاده میکنه و ...
عزیز به نظرم یبار دیگه فایل فارسی دوستمون که نه ، نسخه انگلیسی رو بخون البته بعید میدونم فارسی رو هم خونده باشی چون بیشتر از 20% اختلاف قدرت توی دو نسخه گزارش شده
 
  • Like
Reactions: Philip Marlowe
عجیبه که تو مد کوالیتی روی XSX رزولوشن نسبت به مد پرفورمانس تغییری نمیکنه و از نظری بصری و گرافیکی در عمل هیچ فرقی با مد پرفورمانس نداره با این تفاوت که فریم تو مد کوالیتی روی ۳۰ لاک شده و پرفورمانس روی ۶۰ که خب خیلی عجیبه که به احتمال زیاد مشابه اون اتفاقی که برای ویچر ۳ افتاده بود که نسخه XSX از تنظیمات XSS استفاده میکرد و LOD ضعیفتری داشت که با Patch این موضوع حل شد. مشکل آسفالت هم تو XSX احتمالا مشابه همین اتفاق باشه.
نکته دیگه اینکه تنظیمات مدهای کنسولی تو فایل .ini در PC وجود داره و چیزی که اونجا مشاهده شده رزولوشن هر دو نسخه در هر دو مد کوالیتی و پرفورمانس مثل هم هست با این تفاوت که در مد کوالیتی حداقل رزولوشن DRS در نسخه XSX مقدارش ۶۰ درصد هست و در PS5 این عدد ۵۵ درصد هست تو مد پرفورمانس هم حداقل در XSX عددش ۷۵ درصد و در PS5 این عدد ۶۰ درصد هست که در این حالت XSX در هر دو حالت باید به ترتیب ۵ و ۱۵ درصد در حداقل رزولوشن DRS برتری داشته باشه:

XSX Quality mode:

+CVars=r.DynamicRes.OperationMode=2
+CVars=r.DynamicRes.FrameTimeBudget=33.3
+CVars=r.DynamicRes.MinScreenPercentage=60
+CVars=r.DynamicRes.MaxScreenPercentage=100
+CVars=Anaconda.BackbufferResX=2560
+CVars=Anaconda.BackbufferResY=1440

PS5 Quality mode:

+CVars=PS5.DefaultBackBufferWidth=2560
+CVars=PS5.DefaultBackBufferHeight=1440
+CVars=r.DynamicRes.OperationMode=2
+CVars=r.DynamicRes.FrameTimeBudget=33.3
+CVars=r.DynamicRes.MinScreenPercentage=55
+CVars=r.DynamicRes.MaxScreenPercentage=100

================
بنظر میرسه که با Patch این مشکلات برطرف بشه ولی دیگه این قضیه که نسخه xbox بازیها در زمان عرضه بیشترین باگ/کمترین پالیش رو دارن جدیدا داره بیشتر و بیشتر میشه...
خب عزیز اینهایی که میگی صرفا یه سری حدس و گمان شخصی شما هست .
این بررسی که گذاشتم دقیقا ترجمه چیزی هست که DF گفته.
حالا اگر پچ جدید بیاد و توسط یه کانال معتبر بررسی بشه اون موقع میشه دوباره راجبش صحبت کرد.

اون اختلاف ۱۰ فریمی هم علتش همون رندر نشدن تکسچرها در SX هست (اگر در ویدیو دقت کنید DF هم میگه در اون منطقه‌ داون تاون اتفاق میفته دقیقا همون جایی که تکسچرها برای سریز اکس رندر نمیشه) که البته DF هم بهش اشاره کرد و یه نکته دیگه اون اختلاف رزولوشن در مود کوالیتی کاملا با چشم در تصویر مشخص هست‌ .
نکته دیگه کیفیت بالای رفلکشن ها در منطقه ایستگاه پلیس برای PS5 هست.
خلاصه برتری های PS5 در این بازی کاملا مشهوده.
 
در این حالت XSX در هر دو حالت باید به ترتیب ۵ و ۱۵ درصد در حداقل رزولوشن DRS برتری داشته باشه:

XSX Quality mode:

+CVars=r.DynamicRes.OperationMode=2
+CVars=r.DynamicRes.FrameTimeBudget=33.3
+CVars=r.DynamicRes.MinScreenPercentage=60
+CVars=r.DynamicRes.MaxScreenPercentage=100
+CVars=Anaconda.BackbufferResX=2560
+CVars=Anaconda.BackbufferResY=1440

PS5 Quality mode:

+CVars=PS5.DefaultBackBufferWidth=2560
+CVars=PS5.DefaultBackBufferHeight=1440
+CVars=r.DynamicRes.OperationMode=2
+CVars=r.DynamicRes.FrameTimeBudget=33.3
+CVars=r.DynamicRes.MinScreenPercentage=55
+CVars=r.DynamicRes.MaxScreenPercentage=100
این فایل دیگه حرفی برا گفتن نمیزاره، طبق براورد خود سازنده همون ۲۰ درصد اختلاف قدرت همیشگی، سعی شده با کاهش کمینه رزولوشن داینامیک نسخه فایو جبران بشه که البته بازم ۱۰ فریم اختلاف در عمل (با وجود قفل بودن رو ۶۰ سری x) نشون میده که نیاز به کاهش بیشتر بوده.
باقی موارد جزیی مثل اینکه تکسچر لود نشده یا dsr درست کار نکرده، رو هر کدوم از کنسول ها، باگ و گلیچه که طبیعیه و سازنده حالا یا پچ میده فیکس میکنه یا نه.
 
این فایل دیگه حرفی برا گفتن نمیزاره، طبق براورد خود سازنده همون ۲۰ درصد اختلاف قدرت همیشگی، سعی شده با کاهش کمینه رزولوشن داینامیک نسخه فایو جبران بشه که البته بازم ۱۰ فریم اختلاف در عمل (با وجود قفل بودن رو ۶۰ سری x) نشون میده که نیاز به کاهش بیشتر بوده.
باقی موارد جزیی مثل اینکه تکسچر لود نشده یا dsr درست کار نکرده، رو هر کدوم از کنسول ها، باگ و گلیچه که طبیعیه و سازنده حالا یا پچ میده فیکس میکنه یا نه.
لطفا برای DF توییت کنید این فایل رو و این صحبتارو هم ترجمه کنید براشون تا متوجه بشن عجب کلاه گشادی سر PS5 بیچاره رفته با همون 20 درصد اختلاف همیشگی... بعدم ازشون بخواید دفعه دیگه صبر کنن پچ ها بیاد سپس بررسی خودشون رو منتشر کنن. البته اگه به شما خندیدن دیگه ناراحت نشید :)
 
حالا کاری نداریم ولی یه فایل ini اونم نسخه PC اصلا ملاک نیستا. اصلا معلوم نیست کی این فایلو نوشته مال چه بلیدی بوده.
اصلا ربطش به توسعه کنسولی چیه و دهها دلیل دیگه.
تو خیلی از این فایلها سازنده ها اشعار حافظ هم مینویسن اینا اصلا ملاک نمیشه (:
بازی اومده بیرون یه سایت معتبر اومده بررسی کرده. ممکنه دو هفته دیگه ، یکماه دیگه پچ‌ جدید بیاد و معلوم نیست دوباره سایت معتبری بررسیش کنه یا نه و یا اصلا بازی تغییری بکنه یا نه. چیزی که الان فکت هست شرایط فعلی بازی اینه که DF گفته.
بازی به عنوان یه بازی انریل ۵ واقعا گرافیک عالی داره و کم کم این تکنیک های مولایی Lumen و Nanite فراگیر میشه.
 
این فایل دیگه حرفی برا گفتن نمیزاره، طبق براورد خود سازنده همون ۲۰ درصد اختلاف قدرت همیشگی، سعی شده با کاهش کمینه رزولوشن داینامیک نسخه فایو جبران بشه که البته بازم ۱۰ فریم اختلاف در عمل (با وجود قفل بودن رو ۶۰ سری x) نشون میده که نیاز به کاهش بیشتر بوده.
باقی موارد جزیی مثل اینکه تکسچر لود نشده یا dsr درست کار نکرده، رو هر کدوم از کنسول ها، باگ و گلیچه که طبیعیه و سازنده حالا یا پچ میده فیکس میکنه یا نه.
رفیق البته تو برخی صحنه ها اختلاف فریم حتی تا 18 هم می رسد که بیشتر از 20 درصد اختلاف قدرت است.به قول دوستان تفاوت واقعا واضح و مشخص هست!

25_9owv.jpg
 
از یکطرف بررسی df رو داریم که معتبره و در یک آزمایش یک سر کور که نتیجه از روی خروجی تصویر برداشت و مقایسه میشه، افت فریم تا 30% روی فایو رو تایید کرده.
از اونور فایل کانفیگ رسمی بازیه که تو بیلد نهایی موجوده، اعداد این داخل دیگه احتیاج به تست و تحلیل نداره، مشخصا نتیجه جلوته.
از هر طرف نگاه کنی برتری مشخصه
رفیق البته تو برخی صحنه ها اختلاف فریم حتی تا 18 هم می رسد که بیشتر از 20 درصد اختلاف قدرت است.به قول دوستان تفاوت واقعا واضح و مشخص هست!

25_9owv.jpg
بله، اشاره کردم، صحنه هایی هست که x رو 60 استوار، اما فایو اطراف 50 بندری میزنه که اگه فریم آنلاک بود قطعا اختلاف واقعی رو نشون میداد
 
آخرین ویرایش:
فایل INI >>> خروجی تصویر

8->
نه ببین مشکل تکسچر و رفلکشن و ایمیج کوالیتی باگه کم کاری سازندس با پچ رفع میشه ولی یه صحنه افت فریم قدرت SX و 20% برتریه :D
قوانین تاپیک نمیدونم برا چیه چون به جای DF و منابع معتبر باید عکس و ویدیو از فن پیج های ایکس باکس ببینیم ، الان بررسی DF که ترجمه مستقیم بود وسط تحلیل های من درآوردی و آب دوخیاری دوستان گم شد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or