اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
جالبه اختلاف فاحش تو رزولوشن و تکسچر ها اشکالی نداره حل میشه ولی ۱۰ فریم خیلی 😂😂
اون باگ ولی این قدرت کنسول قشنگ دبل استاندارد این جماعت میبینید
دیگه هر گیمری یکم از نعمت عقل برخوردار باش متوجه میشه اختلاف رزولوشن اونم با این درصد بالا و تکسچر ها که کاملا توچشم هست قطعا میچربه به ۱۰ فریم
اگرم هم قرار به اپدیت باش و بخواد بهتر بشه برای هر دوکنسول
هر چند که اگر بخواد تکسچر ها واسه xbox بیاد اینجور که df میگه احتمالا فریمش مثل ps5 بشه
حالا دیگه اون اختلاف زیاد رزولوشن که بماند
راستی عزیزان که عاشق درصد هستن اختلاف رزولوشن ps5 با xbox چه قدر ؟؟😂😂
جالبترش اینه که اون ۱۰ فریم هم کلا تو ۲ درصد بازی هستش ولی این رزولوشن و تکستچر و ریتریسینگ تو تک تک ثانیه ها هستش
 
دیگه هر گیمری یکم از نعمت عقل برخوردار باش متوجه میشه اختلاف رزولوشن اونم با این درصد بالا و تکسچر ها که کاملا توچشم هست قطعا میچربه به ۱۰ فریم
قطعا که میچربه خیلی هم میچربه اصلا شما برنده بزرگ این رقابت:D ولی شما که از نعمت عقل برخورداری و شک داری به عقل ماها بگو ببینم چطور میشه که تو مد کوالیتی PS5 حدود ۱۰۰ درصد (دوبرابر) بهتر از XSX اجرا میشه؟ کنسولی که حدود ۲۰ درصد قدرت خامش حتی کمتره؟ و سوال بعدی اینکه چطور این اختلاف ۱۰۰ درصدی یهو تو مد پرفورمانس صفر میشه؟؟ و از اون ور تو XSX رزولوشن تو مد پرفورمانس کمتر نمیشه نسبت به کوالیتی و دو برابر فریم بیشتر هم میده؟ این اتفاق واقعا براتون عجیب نیست؟ جدی فن بازی هم حدی داره یکم منطق داشته باشین فقط دنبال برنده و بازنده نباشین:D
 
همه چی خیلی واضحه
شما رزولوشن رو بیار پایین
کیفیت تکسچرها رو بیار پایین
از تنظیمات گرافیکی پایین تری استفاده کن
خب معلومه فریم ریت بالاتری میگیری
الان فایو داره در مقایسه با سریز اکس از رزولوشن بالاتری استفاده می کنه ! کیفیت رفلکشن و تکسچر ها بهتره با این وجود تو بعضی از صحنه ها این افت فریم رخ میده
همین نشون میده اگه می خواستن کیفیت مشابه فایو رو با سریز اکس بگیرن چقدر می تونسته تو فریم ریت سریز اکس تاثیر گذار باشه
 
در مد Performance رزولوشن هر دو کنسول یکسان هست و کیفیت بهتر تکسچر PS5 هم فقط تو همون بخش هایی هست که Xbox فریم بیشتری می دهد.این اطلاعات غلط ۲ درصد و تک تک ثانیه ها برای این تاپیک کاربرد ندارد!

IMG-20231116-160738.jpg


مقایسه مد Performance:رزولوشن برابر،کیفیت تکسچر آسفالت در PS5 بهتر،وضعیت فریم Xbox در جاهایی که مشکل تکسچر دارد بهتر،در نتیجه PS5 به وضوح خیلی بهتر هست و دو برابر قوی تر هست و هر کسی انکار کند عقل ندارد!اوکی رفیق شما اصلا زورو ولی دروغ تحویل دوستان ندهید.
 
آخرین ویرایش:
همه چی خیلی واضحه
شما رزولوشن رو بیار پایین
کیفیت تکسچرها رو بیار پایین
از تنظیمات گرافیکی پایین تری استفاده کن
خب معلومه فریم ریت بالاتری میگیری
الان فایو داره در مقایسه با سریز اکس از رزولوشن بالاتری استفاده می کنه ! کیفیت رفلکشن و تکسچر ها بهتره با این وجود تو بعضی از صحنه ها این افت فریم رخ میده
همین نشون میده اگه می خواستن کیفیت مشابه فایو رو با سریز اکس بگیرن چقدر می تونسته تو فریم ریت سریز اکس تاثیر گذار باشه
رزولوشن فقط تو مد کوالیتی پاینتره و ربطی به فریم دهی بهتر XSX تو مد پرفورمانس نداره چون تو این مد رزولوشن برابر هست. تنظیمات گرافیکی هم مشابه و مشکل آسفالت ربطی به کیفیت تکسچر نداره چون توی PC تست شده وقتی کیفیت تکسچر رو روی Low هم که بزاری باز این مشکلی که تو بعضی تکسچرها مثل آسفالت XSX داره بوجود نمیاد.
 
من بنظرم دوباره DF رو سلب اعتبار کنیم.
وگرنه باگ و اون همه اختلاف تو پرفورمنس عجیبه.
رزولوشن فقط تو مد کوالیتی پاینتره و ربطی به فریم دهی بهتر XSX تو مد پرفورمانس نداره چون تو این مد رزولوشن برابر هست. تنظیمات گرافیکی هم مشابه و مشکل آسفالت ربطی به کیفیت تکسچر نداره چون توی PC تست شده وقتی کیفیت تکسچر رو روی Low هم که بزاری باز این مشکلی که تو بعضی تکسچرها مثل آسفالت XSX داره بوجود نمیاد.
 
حالا این مساله که تو Quality سری اکس رزولیشن داخلیش 1080 ئه و PS نیتیو 1440P به کنار. تو مد پرفورمنسم ظاهرا نصرفیده دوستان به توضیحات گوش بدن و فقط تصویر فریم گرف براشون سنده.
بازی طبق ویدیوی DF تو (این قسمت از شهر) به خاطر وجود رفلکشن و محاسبات پردازشی پیچیده تر رو PS5، فریم پایین تری داره. همچنین رفلکشن تو محیط داخلی حالت quality هم کیفیت بالاتری داره و فقط آسفالت نیست.

IMG_7864.jpeg IMG_7870.jpeg IMG_7871.jpeg
 

مقایسه بازی The Talos Principle 2 توسط کانال VG Tech
(Unreal Engine 5)

- در مد Performance در هر دو کنسول Xbox Series X و PS5 بازی در رزولوشن 1920x1080 رندر و بوسیله temporal upsampling به رزولوشن 3840x2160 بازسازی میشود.
- در مد Quality در هر دو کنسول Xbox Series X و PS5 بازی در رزولوشن 2560x1440 رندر و بوسیله temporal upsampling به رزولوشن 3840x2160 بازسازی میشود.
- در کنسول Xbox Series S بازی در رزولوشن 1600x900 (مد Performance) و 1920x1080 (مد Quality) رندر و بوسیله temporal upsampling به رزولوشن 2560x1440 بازسازی میشود.
- به نظر می‌رسد که تفاوتی در Sharpening و/یا temporal upsampling مورد استفاده بین حالت Performance و حالت Quality وجود دارد که حالت Performance می‌تواند تصویری شارپتر اما نویزدارتر ایجاد کند. این مورد برای هر سه کنسول برقرار است.
- بنظر میرسد Xbox Series X و PS5 در حالت Quality از Lumen بهره میبرند که بنظر نمیرسد در حالت Performance و بطور کل در کنسول Xbox Series S استفاده شده باشد.
- کیفیت سایه ها و Foliage در حالت Quality کیفیت بالاتری نسبت به حالت Performance در هر سه کنسول دارند.
- بنظر میرسد در مپ Desolate Island باگی در کیفیت بافت در Xbox Series X وجود دارد که کیفیت پایینتری نسبت به Xbox Series S و PS5 دارد.

- فریم ریت در کنسول Xbox Series X و PS5 در حالت Performance (60fps) برابر است و گاهی یک یا دو فریم در هردو کنسول افت میکند.
- فریم ریت در حالت Quality بصورت Uncapped هست که در این حالت هر دو کنسول افت فریم هایی زیادی دیده میشود که Xbox Series X بطور معمول بین 2 تا 6 فریم برتری دارد که در موقعیت های مختلف متغیر است.
 
آخرین ویرایش:
کلا تجربه این یکسال گذشته نشون داده با بازیهای با Unreal Engine 4 / 5 رو PS5 خیلی بهتر اجرا میشه.
:Arrowd:
- فریم ریت در حالت Quality بصورت Uncapped هست که در این حالت هر دو کنسول افت فریم هایی زیادی دیده میشود که Xbox Series X بطور معمول بین 2 تا 6 فریم برتری دارد که در موقعیت های مختلف متغیر است.
 
استودیو لاریان گفته برای پورت کردن Baldur's Gate 3 روی Series S تونستن بازی رو جوری بهینه سازی کنن که ۳۴ درصد کمتر رم مصرف کنه. همینطور اشاره کردن که این بهینه سازی درنهایت به نفع بقیه پلتفرم ها هم تموم میشه.

مدیر نشر استودیو لاریان دوباره گفت به خاطر بهینه سازی هایی که برای Xbox (Series S) انجام دادن، PC و PS5 هم از افزایش بهینه سازی بهره بردن.

Screenshot_20231129_203557_X.jpg
 

ویدیو همین الان منتشر شده.
خب همونطور که معلوم بود از اول نظر کل تیم DF هم اینه GT7 بازی برتره . واقعا Polyphony Digital در یه سطح دیگه قرار داره بازی کراس جنشون که روی سخت افزار 2013 هم اجرا میشه از بازی built from ground up for next gen بقیه سرتره ^:)^


 

ویدیو همین الان منتشر شده.
من ویدیو رو کامل نگاه کردم.
اول از همه این که با دو تا از بهترین عناوین ریسینگ طرف هستیم و هر دو کاملا قابل احترام هستند.
همین طور که مشخص بود GT7 برتری محسوسی نسبت به فورتزا موتوراسپورت در زمینه توجه به جزئیات و نزدیک بودن به واقعیت داره. تیم پولی فونی واقعا سنگ تمام گذاشته و تو خیلی از موارد بهتر عمل کرده.

از اون طرف تیم ترن ۱۰ بیشتر دنبال این بوده که یک حالت جذاب رو به تصویر بکشه. به عنوان مثال در زمان بارندگی، آسفالت حالتی شبیه به آینه به خودش میگیره تو فورتزا در حالی که تو GT7 و مسابقات واقعی این طوری نیست. یا مثلا از نظر تعداد درخت ها، شاهد این هستیم که در فورتزا موتوراسپورت تعداد بسیار بیشتری درخت در اطراف پیست وجود داره و در نگاه اول این حس به وجود میاد که جزییات فورتزا بیشتره نسبت به GT7. اما با مقایسه با پیست واقعی متوجه این مورد میشیم که در دنیای واقعی هم آنچنان درخت زیادی در کنار پیست وجود نداره و جی تی بهتر عمل کرده.

نورپردازی و رنگ ها تو فورتزا موتوراسپورت حالتی دارند که انگار با چشم در حال تماشا هستیم اما در GT7 انگار از لنز دوربین تصاویر پخش میشن. این مورد هم باز به سلیقه افراد برمیگرده اما من خودم اون چیزی که تو gt میبینم رو ترجیح میدم.

در کل خیلی از موارد این چنینی وجود داره که تقریبا در اکثر اون ها GT بهتر عمل می‌کنه.
البته خیلی از موارد هم به سلیقه پلیر برمیگرده.
مثلا واقعا برای من اهمیت نداره که یک پیست دو تا درخت بیشتر یا کمتر داره یا تعداد تماشاگران تو یک بازی بیشتره یا کمتر. یا مثلا جدول کنار جاده چقدر به نمونه واقعی خودش نزدیک تره.
چیزی که اهمیت پیدا می‌کنه اینه که گیم پلی بازی چطوریه که در این موارد هر دو سنگ تمام گذاشتند.

در نهایت حالا اینم اضافه کنم که من و چند تا از بچه های مجله بازی نما مهمان امیر گلخانی بودیم و یک پادکست برای انتخاب پادشاه ریسینگ ضبط کردیم. این پادکست پس فردا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت ایران از کانال امیر گلخانی منتشر میشه. (پادکست رو حدود یک ماه قبل ضبط کردیم.) اونجا بیشتر سعی کردیم وارد مباحثی مثل فیزیک، هندلینگ، هوش مصنوعی و... بشیم و اون هارو مقایسه و بررسی کنیم. حدود ۳ ساعت هم شده. اگر به بحث ها علاقمند هستید، پیشنهاد میکنم حتما اون پادکست رو نگاه کنید.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or